Kirjoittaja Aihe: Autovakuutukset  (Luettu 149133 kertaa)

Poissa kt

• Konkari
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
Vs: Autovakuutukset
« Vastaus #630 : 10.08.17 - klo:09:16 »
Määrittivät uudelleen kaikkien liikennevakuutusten perushinnat, yleensä nostivat hintaa. Vielä kun keskittämisalennuksetkin poistuvat, niin ei siinä bonus-prosenttimuutokset (korotus) paljon vaikuta mitään.

Mutta kakkosauton osalta muutos, eli maksun alennus, on suuri.
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa sambolo

• Konkari
  • 08 Leon TDI FR
    • Profiili
« Vastaus #631 : 10.08.17 - klo:09:45 »
Ei ollut kakkosauto mutta ei myöskään lähellekkään täydet bonukset aiemmin. Joten tuoreempia kuskeja muutos hyödyttää myös. Mutta tosiaan, laskutussysteemi on huono.
« Viimeksi muokattu: 10.08.17 - klo:10:00 kirjoittanut sambolo »
Ex vag: Ibiza FR

Poissa -karppa-

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #632 : 10.08.17 - klo:10:39 »
Moni aina kehuu hinnalla, mutta kannattaa katsoa myös korvattavuus. Esimerkiksi jälkiasennettujen audiolaitteiston korvattavuudessa on huomattava ero eri yhtiöiden välillä. Esimerkiksi if:llä täyskaskossa ja huippukaskossa on 6000 euroa ilman erillistä vakuutusta ja monella muulla 2000 euroa. Tämä jälkimmäinen täyttyy helposti vaihtamalla kunnon navigaattorisoitin.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa -karppa-

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #633 : 10.08.17 - klo:16:14 »
Autoilija hämmästyi: Liikennevakuutuksen täysbonus nosti vakuutuksen hintaa
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005320894.html

Poissa savolaiskollega

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #634 : 19.08.17 - klo:15:02 »
Toisaalta selväksi tuli äskettäin myös se, että vakuutusyhtiöt eivät itse tule asiakkaalle ehdottelemaan vakuutuksen hinnan uudelleenlaskemista vaikka se merkittävästi tiputtaisi asiakkaan maksamaa hintaa. Tuloksena reilut 40 % halvempi vakuutuslasku ensi vuodelle kuin nykyisellä yhtiöllä....eli voi sanoa että kannatti. Toki nyky-yhtiökin olisi hintaa tiputtanut, muttei suinkaan tarpeeksi.  :o

Poissa JPN_V70D3OR

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #635 : 19.08.17 - klo:16:22 »
Aina kannattaa kysyä, maili tai puh.soitto riittää. Oma v-yhtiö nosti molemmat bonukset 70%:iin, perushinnan ja muiden ehtojen pysyessä samana - jää 150,-/v puhtaana käteen, 5 min työllä.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Poissa ram1

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #636 : 19.08.17 - klo:18:07 »
Vakuutuksien perusmaksut kylläkin nousi varmaan kaikilla. Täysbonarilliset sen helpoiten huomaa, ja autoja vaihtavat, ninkuin itse. Popilla nousi sellaset 20% ja muilla vähän pienempää omilla kokemuksilla. Sit kun kaikki saaneet tuon maximin, niin kiva nostella vuosittain 10%. Ne rahathan pitää jostain kuitenkin saada. Eli omalta kohdalta voisi sanoa, että vanha oli parempi kun ne bonarit hirveellä vaivalla saanut nostettua aikanaa, eikä myöskään montaa autoa taloudessa.
Tämä nyt oli vaan hyvin tehty hintojen korotus kun suurin osa tyytyväisiä omien bonareiden nousuun, mutta lopulta kaikki häviää jossain vaiheessa.
330i toukka
Ex- Vagit:Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Poissa -karppa-

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #637 : 19.08.17 - klo:18:09 »
Toisaalta selväksi tuli äskettäin myös se, että vakuutusyhtiöt eivät itse tule asiakkaalle ehdottelemaan vakuutuksen hinnan uudelleenlaskemista vaikka se merkittävästi tiputtaisi asiakkaan maksamaa hintaa. Tuloksena reilut 40 % halvempi vakuutuslasku ensi vuodelle kuin nykyisellä yhtiöllä....eli voi sanoa että kannatti. Toki nyky-yhtiökin olisi hintaa tiputtanut, muttei suinkaan tarpeeksi.  :o

Oliko tämä jopa yllätys sinulle? Moniko muu yritys hehkuttaa, että voisit ostaa jotain vielä halvemmalla tai tiputtavat automaattisesti hintojaan?

Kyllä kuluttajan pitäisi itse olla valveutunut!

Poissa kt

• Konkari
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
« Vastaus #638 : 19.08.17 - klo:19:03 »
Oliko tämä jopa yllätys sinulle? Moniko muu yritys hehkuttaa, että voisit ostaa jotain vielä halvemmalla tai tiputtavat automaattisesti hintojaan?
Kyllä kuluttajan pitäisi itse olla valveutunut!

Tähän saakka on v-firmani kyllä ottanut käyttöönsä nousseet bonukseni automaattisesti aina vuosittain ilman minkäänlaisia toimenpiteitäni. Lisäksi he ovat pyrkineet jopa keksimään miten saan itselleni sopivan v-turvankin minimoituun hintaan. No, se ehkä on johtunut pitkäaikaisesta suhteestani kyseiseen v-firmaan.

Sen sijaan sitä, että kakkosauton bonus on nyt kuskin ykkösauton luokkaa ei v-firmani tietenkään ymmärtänyt viestiä, koska kakkosauto ei ollut omissa nimissäni. Mutta nyt on. Sen joutui ihan itse hoksaamaan.
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa -karppa-

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #639 : 19.08.17 - klo:19:35 »
Tähän saakka on v-firmani kyllä ottanut käyttöönsä nousseet bonukseni automaattisesti aina vuosittain ilman minkäänlaisia toimenpiteitäni. Lisäksi he ovat pyrkineet jopa keksimään miten saan itselleni sopivan v-turvankin minimoituun hintaan. No, se ehkä on johtunut pitkäaikaisesta suhteestani kyseiseen v-firmaan.

Sen sijaan sitä, että kakkosauton bonus on nyt kuskin ykkösauton luokkaa ei v-firmani tietenkään ymmärtänyt viestiä, koska kakkosauto ei ollut omissa nimissäni. Mutta nyt on. Sen joutui ihan itse hoksaamaan.

Kansan ja if:n asiakas vuodesta 1984 eikä näin ole tapahtunut. Kaikki olen itse tingannut.

Poissa JaakkoS

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #640 : eilen kello 22:05 »
attui tuossa kolari viikonloppuna. Ajelin sateessa ja perään ajoi sitten auto. Noh, syytön olen ja poliisi kävi tekemässä paperit. Puskuri rikki, myös varapyöräkotelo on vääntynyt sekä takaluukun kansi sijoiltaan ja lommoilla. Mitenkä tuossa tapauksessa korjaus? Eihän uusia varapyöräkoteloita asenneta merkkiliikkeesä ja puskurissa on vaikka mitä tutkia? Lunastus on mielessä? Auto on vuoden 2015 vw passat

Poissa -karppa-

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #641 : eilen kello 22:08 »
attui tuossa kolari viikonloppuna. Ajelin sateessa ja perään ajoi sitten auto. Noh, syytön olen ja poliisi kävi tekemässä paperit. Puskuri rikki, myös varapyöräkotelo on vääntynyt sekä takaluukun kansi sijoiltaan ja lommoilla. Mitenkä tuossa tapauksessa korjaus? Eihän uusia varapyöräkoteloita asenneta merkkiliikkeesä ja puskurissa on vaikka mitä tutkia? Lunastus on mielessä? Auto on vuoden 2015 vw passat

https://yle.fi/uutiset/3-9418992

– Jos korjauskulut ovat yli 70 prosenttia auton arvosta, silloin on lunastus edessä.

Poissa JaakkoS

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #642 : eilen kello 22:12 »
https://yle.fi/uutiset/3-9418992

– Jos korjauskulut ovat yli 70 prosenttia auton arvosta, silloin on lunastus edessä.

Kyllä, mietin lähinnä, että miten tommoinen varapyöräkotelo uusitaan? Tekeekö merkkiliikkeet tämmösiä? Jos se on lommona ja rypyssä niin ei sitä oikein voi oikoa mitenkään.

Poissa MarkoL

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #643 : eilen kello 22:47 »
Asiansa osaava peltiseppä oikoo tuon oikaisupenkissä. No problemo. Ja semmoinen on yleensä merkkiliikkeessäkin ja jos ei ole, niin alihankkija tekee kolarikorjaukset. Täällä Delta ainakin tettää alihankkijalla. Auto-Suni, Länsiauto, Osuuskauppa jne tekee itse.
Skoda Octavia RS -01
Passat 3C 2.0TDI -05
VCDS Lappeenranta

Poissa Jultsu

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #644 : tänään kello 06:15 »
Noita isompia peltiosia voi myös ostaa volkkarilta ja leikata + hitsata sitten palasen paikoilleen. Virallisesti eivät varmaan volkkarin toimesta vääntele ja taittele vanhaa rautaa ellei ihan pakko ole.

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi