Autovakuutukset

Aloittaja njs, 11.04.11 - klo:12:58

« edellinen - seuraava »

Björn

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.05.12 - klo:14:27
Voisitteko sivistää minua noista turvan kaskon puutteista. Pysäköintiturva. Jos joku lommottaa pysäköitya ajoneuvoa se menee turvassa kaskoon. Mitäs eroa siinä on.

Pysäköintiturvan käyttäminen ei alenna bonuksia.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Björn - 22.05.12 - klo:14:42
Pysäköintiturvan käyttäminen ei alenna bonuksia.

Ok. Turva korvaa hirvi ja peurakolarit, mutta esim. koirakolari menee kaskoon ja bonukset putoaa. Jatkuvuusturvasta en tiedä mitään. Jos kolaroin autoni omallla syyllä, turva maksaa hinauskulut korjaamolle ja hotelliyöpymiset ja matkat.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.05.12 - klo:14:48
Ok. Turva korvaa hirvi ja peurakolarit, mutta esim. koirakolari menee kaskoon ja bonukset putoaa. Jatkuvuusturvasta en tiedä mitään. Jos kolaroin autoni omallla syyllä, turva maksaa hinauskulut korjaamolle ja hotelliyöpymiset ja matkat.

Jatkuvuusturvasta saa sijaisauton käyttöön niin pitkäksi aikaa kun auto on korjaamolla. Tai taitaa siinä olla joku 40 päivän maksimi, joka alkaa olla jo aika mahdoton ellei jollain todella eksoottisella autolla törmäile.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Zaasa

Eläinturva erikseen mainittuna on turhaa vedätystä,Kasko korvaa törmäykset kaikenlaisiin eläimiin.Hirvestä kissaan.
Mainitsin aiheesta Turvan asiamiehelle siirtäessäni vakuutukset Ifistä Turvaan,ei kiistänyt.

gloter

Joskus mahdotonkin toteutuu, naapuri hommasi taannoin (silloin kun se oli tuore malli) Ibiza ST:n. Narkki murtautui sisään rikkomalla jonkin sivulasin ja auto seisoi merkkikorjaamolla pari kuukautta kun eivät saaneet juuri tätä lasia käsittääkseni.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 22.05.12 - klo:15:36
Eläinturva erikseen mainittuna on turhaa vedätystä,Kasko korvaa törmäykset kaikenlaisiin eläimiin.Hirvestä kissaan.
Mainitsin aiheesta Turvan asiamiehelle siirtäessäni vakuutukset Ifistä Turvaan,ei kiistänyt.

Tottakai kasko korvaa, samalla napsahtaa myös bonusmenetys -20%. Eläinturvassa maksat vain omavastuun kuten kaskossakin, bonuksiin ei kosketa. Nykyautossa konehuoneeseen siirtynyt pystykorva aiheuttaa useamman tonnin vahingot, joten en pitäisi nimenomaan eläinturvaa lainkaan turhana vedätyksenä ::)

Jatkuvuusturvasta vielä senverran että vakuutusyhtiöltä saa auton myös esim. tuulilasivahingon korjaamiseksi, on huomattavan paljon helpompaa sumplia aikataulut korjaamon kanssa sopiviksi kun pihassa odottaa vuokraamon auto vapailla kilsoilla ja oman valmistuttua vuokrakiesin saa jättää taas siihen pihalle.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.05.12 - klo:15:47
Tottakai kasko korvaa, samalla napsahtaa myös bonusmenetys -20%. Eläinturvassa maksat vain omavastuun kuten kaskossakin, bonuksiin ei kosketa. .
Tuota ei osannut vakuutusmyyjä kertoa,noin näyttää lukevan ehdoissakin.Pitää harkita liittokaskoon vaihtoa turvakaskosta,eläinturva löytyy siitä.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.05.12 - klo:15:47
Jatkuvuusturvasta vielä senverran että vakuutusyhtiöltä saa auton myös esim. tuulilasivahingon korjaamiseksi, on huomattavan paljon helpompaa sumplia aikataulut korjaamon kanssa sopiviksi kun pihassa odottaa vuokraamon auto vapailla kilsoilla ja oman valmistuttua vuokrakiesin saa jättää taas siihen pihalle.

Tuo on totta. Itse jouduinkin käyttämään Octavian kanssa, kun kävin tuulilasin vaihdattamassa työpäivän aikana..
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

psxgamer

Mitkä on muuten kokemukset yhtiöiden vaihtamisesta kaskon bonareiden suhteen? Minulla oli ensimmäinen vuosi Pohjolassa vakuutukset ja tein moka parkkipaikalla ja bonukset tietysti tippuisi seuraavaan vuoteen. No, vaihdoin Tapiolaan koska minua on aina vituttanut ajastus bonusten tippumisesta. Jos, tai kun* vaihdan takaisin vuoden tai kahden päästä Pohjolaan saanko bonarit täyteen uutena asiakkaana vai jatkuuko tilanne siitä mihin viimeksi asiakkaana jäi?

(*OP:n bonusasiakkaana käytännössä pakko vaihtaa jossain vaiheessa takaisin Pohjolaan asuntolainasta kertyvän OP-bonuksen takia)

msvahn

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 22.05.12 - klo:20:24
Mitkä on muuten kokemukset yhtiöiden vaihtamisesta kaskon bonareiden suhteen? Minulla oli ensimmäinen vuosi Pohjolassa vakuutukset ja tein moka parkkipaikalla ja bonukset tietysti tippuisi seuraavaan vuoteen. No, vaihdoin Tapiolaan koska minua on aina vituttanut ajastus bonusten tippumisesta. Jos, tai kun* vaihdan takaisin vuoden tai kahden päästä Pohjolaan saanko bonarit täyteen uutena asiakkaana vai jatkuuko tilanne siitä mihin viimeksi asiakkaana jäi?

(*OP:n bonusasiakkaana käytännössä pakko vaihtaa jossain vaiheessa takaisin Pohjolaan asuntolainasta kertyvän OP-bonuksen takia)

Vois kuvitella, että saat puhuttua ne takaisin. Nehän on muutenkin autokohtaiset, eli jos vaihdat toiseen pirssiin niin pitäis saada taas täydet (ainakin jos liikennevak. täydet).
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

skriko

Bonukset ei putoa mihinkään kun on ollut 23 vuotta 70%.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.05.12 - klo:15:09

Tämä taitaa olla taas joku skrikon oma sääntö ::)

Jonde

Mikä ihme siinä on että yhtiöt ei osaa tehdä mitään oikein jos omistaa autoja, jotka on kausiluontoisessa käytössä.
Kerran käynyt jo vakuutuslautakunnassakin omien autojen tapaukset kääntymässä trygin takia ja nyt pohjola pelaa samaa peliä.
Vituttaa kun laskutus on sekavaa ja bonuksia siirrellään asetusten vastaisesti.

Reneto

Kävi pientä tuuria autokaupan yhteydessä. Olin jo tehnyt päätöksen kaupasta kun huomasin lehtimainoksessa Länsiauton tarjoavan käytetyn ja uuden auton ostajalle if.in huippukaskon 70â,¬/ eka vuosi. Edun saa tietty vain kun liikennevakuutuskin on if.issä. Pitihän tuo hyödyntää. Mulle huippukasko olisi maksanut n 380â,¬/vuosi, joten säästöä tulee jonkin verran. Kampanja oli voimassa 12.5.-21.5. Tänään lukaisin lehdestä että Automaasta autonsa ostava saa huippukaskon 0â,¬/eka vuosi.

Toisaalta, ko. Astran hinta nousi reilut 300â,¬ huhtikuun autoveromuutoksessa  ::)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.05.12 - klo:15:09

Jaa, tuollaisesta säännöstä en ole kyllä kuullutkaan.... :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.05.12 - klo:17:07
Tämä taitaa olla taas joku skrikon oma sääntö ::)

Kyllä se on turvan ihan oma sääntö, taaaas. Kun Jettaan murtauduttiin 3 vuotta sitten, ehdottivat ihan itse, että kävisikö sellainen järjestely, että kun ei ole ikinä kotivakuutuksesta korvattu mitään niin unohdetaan tämä enimmäismäärä ja korvataan kaikki mitä meni täyteen rahaan.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.05.12 - klo:21:10
Kyllä se on turvan ihan oma sääntö, taaaas. Kun Jettaan murtauduttiin 3 vuotta sitten, ehdottivat ihan itse, että kävisikö sellainen järjestely, että kun ei ole ikinä kotivakuutuksesta korvattu mitään niin unohdetaan tämä enimmäismäärä ja korvataan kaikki mitä meni täyteen rahaan.

Nyt on jo puurot ja vellit sekaisin, jos jotain korvataan kotivakuutuksesta niin ei tietenkään se vaikuta autovakuutuksen bonuksiin ::)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.05.12 - klo:21:21
Nyt on jo puurot ja vellit sekaisin, jos jotain korvataan kotivakuutuksesta niin ei tietenkään se vaikuta autovakuutuksen bonuksiin ::)

Sulla on nyt joku muu sekaisin. Missähän olen maininnnut, että jos korvataan kotivakuutuksesta niin se vaikuttaa autovakuutuksen bonuksiin.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.05.12 - klo:21:26
Sulla on nyt joku muu sekaisin. Missähän olen maininnnut, että jos korvataan kotivakuutuksesta niin se vaikuttaa autovakuutuksen bonuksiin.

Tässä:

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.05.12 - klo:21:10

Noin yleensäkin tiedoksi, että automurrossa irtaimisto korvataan kotivakuutuksesta ja auton vahingot auton varkausvakuutuksesta joka ei vaikuta bonuksiin.

skriko

Mene luetun ymmärtämisen kurssille. En itse näe tuossa virkkeessä minkäänlaista mainintaa kyseisestä asiasta. Ei muuten pudonneet kotivakuutuksen bonuksetkaan, koska aikaisemmin ei ollut korvattu mitään. Paitsi vesipumppu töineen -97 ja mökkimurto -93. Eivät näkynneet yli 10 vuotta vanhat vahingot historiassa.
Muuten ihan yleisesti tiedoksi. Jos autossa ei ole kuin liikennevakuutus, irtaimisto korvataan kotivakuutuksesta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.05.12 - klo:21:40
Mene luetun ymmärtämisen kurssille. En itse näe tuossa virkkeessä minkäänlaista mainintaa kyseisestä asiasta. Ei muuten pudonneet kotivakuutuksen bonuksetkaan, koska aikaisemmin ei ollut korvattu mitään. Paitsi vesipumppu töineen -97 ja mökkimurto -93. Eivät näkynneet yli 10 vuotta vanhat vahingot historiassa.
Muuten ihan yleisesti tiedoksi. Jos autossa ei ole kuin liikennevakuutus, irtaimisto korvataan kotivakuutuksesta.

Kotivakuutuksen bonukset, huoh ::) ;D

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.05.12 - klo:21:43
Kotivakuutuksen bonukset, huoh ::) ;D

Tehdäänkö Karvis sellainen juttu. Otetaan molemmat 1000â,¬ rahaa mukaan. Tavataan jossain. Minä tuon laskun ja laskuerittelyn kotivakuutuksesta. Jos siinä ei ole bonuksia, niin sinä saat minun ja omasi 2000â,¬, jos siinä on bonukset niin minä saan omani ja sinun 2000e.  Uskallatko vetää kiinni, kun asetat kyseenalaiseksi jälleen kirjoittamani asiat.

skriko

^^
Lähditkö Karvis miettimään tapaamispaikkaa, vai menikö pupu pöksyyn? Sulla näyttää olevan taipumus siis kirjoitella totuuden vastaista tietoa, mulla ei. Mummukin sanoi aina, koska ei itse varasta, ei myöskään pelkää varkaita. Eli kun luetun ymmärtämisesi  on niin huonoa valaisen tätä lausetta. Jos itse kirjoittaa paskaa, epäilee siitä aina toisiakin.

PTG

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.05.12 - klo:22:16
^^
Lähditkö Karvis miettimään tapaamispaikkaa, vai menikö pupu pöksyyn? Sulla näyttää olevan taipumus siis kirjoitella totuuden vastaista tietoa, mulla ei. Mummukin sanoi aina, koska ei itse varasta, ei myöskään pelkää varkaita. Eli kun luetun ymmärtämisesi  on niin huonoa valaisen tätä lausetta. Jos itse kirjoittaa paskaa, epäilee siitä aina toisiakin.

Hauskaa sanoisi vaimoni ;)

Toinen, kun kirjoittaa siitä, miten asiat normaalisti menevät ja toinen taas siitä, mitä itselle on kerran elämässä tapahtunut esim. 30 vuoden vakuutushistorian seurauksena eli tilanteessa, jonka relevanssi yleistettävyyden suhteen on +-nolla. Molemmat toisaalta ihan reaalimaailmaa :)

skriko

Lainaus käyttäjältä: PTG - 23.05.12 - klo:22:35
Hauskaa sanoisi vaimoni ;)

Toinen, kun kirjoittaa siitä, miten asiat normaalisti menevät ja toinen taas siitä, mitä itselle on kerran elämässä tapahtunut esim. 30 vuoden vakuutushistorian seurauksena eli tilanteessa, jonka relevanssi yleistettävyyden suhteen on +-nolla. Molemmat toisaalta ihan reaalimaailmaa :)

Nyt oli kyse ainoastaan siitä, että Karvis kyseenalaisti kirjoitukseni kotivakuutuksen bonuksista. Muuten olet aivan oikeassa. Supliikki-ihmisenä olen luonut suhteita sinne tänne, joten voi olla että jollekkin on outoa, että kotivakuutuksessa on bonukset. Tämä vakuutus on otettu 1993.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.05.12 - klo:21:50
Tehdäänkö Karvis sellainen juttu. Otetaan molemmat 1000â,¬ rahaa mukaan. Tavataan jossain. Minä tuon laskun ja laskuerittelyn kotivakuutuksesta. Jos siinä ei ole bonuksia, niin sinä saat minun ja omasi 2000â,¬, jos siinä on bonukset niin minä saan omani ja sinun 2000e.  Uskallatko vetää kiinni, kun asetat kyseenalaiseksi jälleen kirjoittamani asiat.

Tehdään vaan näin, pohjanhovin ranta huomenna klo.11.00. Minä tuon pullat...

Piti ihan käydä tarkistamassa vielä erikseen Turvan sivuilta, bonuksia kertyy autovakuutuksiin, ei muihin. Ja tässähän ei ollut kyse äääs tai plop-pisteistä.

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.05.12 - klo:22:16
^^
Lähditkö Karvis miettimään tapaamispaikkaa, vai menikö pupu pöksyyn?

Mulla on muutakin tekemistä kuin jäkittää täällä koko ajan kyttäämässä jotain tyhjäntypistä tinkausta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 23.05.12 - klo:22:44
Tehdään vaan näin, pohjanhovin ranta huomenna klo.11.00. Minä tuon pullat...

Piti ihan käydä tarkistamassa vielä erikseen Turvan sivuilta, bonuksia kertyy autovakuutuksiin, ei muihin. Ja tässähän ei ollut kyse äääs tai plop-pisteistä.

Mulla on muutakin tekemistä kuin jäkittää täällä koko ajan kyttäämässä jotain tyhjäntypistä tinkausta.

En pysty huomenna lähtemään, kun on kipeänä vielä. Missä on Pohjanhovinranta? Nyt ei ole kyse pullista, vaan otat sen 1000e. Mitä muuten tarkistelit sieltä turvan sivuilta. Etkö tosiaankaan ymmärrä kirjoitettua teksitiä tuon paremmin.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.05.12 - klo:22:48
En pysty huomenna lähtemään, kun on kipeänä vielä.

Meni siis pupu pöksyyn?

Olkoon tämä OT lätinä osaltani tässä :-X

skriko

Pakkohan se on olla sun lätinäs tässä, kun et uskalla sopia tapaamista, johon tuot sen 1000â,¬.  Eihän sulta muuta voi odottaakkaan. Ei oo muuten ollut ikinä kotivakuutusta Turvassa, että niiden bonukset ovat tuttuja vain autovakuutuksien osalta.
Yleiseti vaan muillekin tiedoksi, että kotivakuutukseen saa bonuksia 30%. Olkoon tämä keskustelu osaltani tässä henkilön kanssa, joka aina puuttuu asioihin, joista ei tiedä mitään.

Nipademu

Oli emännän autossa hirvivahinko vakuutus tarpeen:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012052515624074_uu.shtml

Puskuri vaihtoon...
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy