-15 octavian akun vaihto

Aloittaja M1k4, 30.01.22 - klo:13:29

« edellinen - seuraava »

M1k4

-15 bensa octavia alko low batterya vilkuttelemaan eikä webastokaan aina lähde päälle ennen ku ajaa vähän pitemmän lenkin. Entinen akku Vartan musta 68Ah AGM jota ei kyllä enää kaupoista löydy (alkuperäinen?), mutta lähimpänä ois Exiden 70Ah AGM, mutta itse kysymys on, että pitääkö akkua vaihtaessa auton olla koko ajan virrassa vai voiko akun vaan irroittaa kaapeleista ja vaihtaa uuden akun tilalle? Netistä kahta eri versiota lukenu, mutta kumpi skodan kohdalla on se oikea. Akku on kaiteti vielä koodattava auton syövereihin?

Exät:
1 x Audi
1 x BMW
1 x Buick
2 x Citroen
9 x Datsun/Nissan
1 x Fiat
2 x Ford
1 x Honda
3 x MB
1 x Mitsubishi
14 x Opel
3 x Peugeot
1 x Seat
1 x Skoda
1 x Toyota
2 x Volvo
1 x Zastava
10 x VW

M_M

Ei tarvitse pitää virroissa. Akku irti, uusi paikalleen, tarpeelliset koodausmuutokset ja kovaa ajoa.

Muutama varoitusvalo syttyy mittaristoon kun akun vaihtaa, mutta ne katoavat itsestään kun autolla lähtee ajamaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

M1k4

Ok, näilläpä ohjeilla sitten mennään. Kiitokset vastauksesta :)
Exät:
1 x Audi
1 x BMW
1 x Buick
2 x Citroen
9 x Datsun/Nissan
1 x Fiat
2 x Ford
1 x Honda
3 x MB
1 x Mitsubishi
14 x Opel
3 x Peugeot
1 x Seat
1 x Skoda
1 x Toyota
2 x Volvo
1 x Zastava
10 x VW

a_jaba

On ihan urbaani legendaa että auto menisi sekasin kun käy virrattomana. Trippi mittari ja ajotietokoneen kulutuslukemat vaan nollautuu.

Uusi akku tosiaan pitää koodata
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy