Land Rover/Range Rover

Aloittaja vasara, 10.04.11 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: Quality - 04.10.11 - klo:15:09
Ei nyt niin kovin yksityiskohtaista tietoa, mutta jonkin sortin moottorivaurio alle 100 tkm ajetussa autossa --> taitamaton korjaus --> lisää ongelmia --> auto jatkuvasti pajalla, aina jokin vialla --> auton myyminen pois ja siirtyminen toiseen merkkiin.
Liekko Roverin bensakone? Muita vaihtoehtoja bensakoneissa Bmw, Jaguar, Ford ja Volvo.
Diisseleissä PSA, Ford ja Bmw.

tibis

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 04.10.11 - klo:15:11
. Pitkät ennakkotilauslistat evoquesta on kuitenkin maailmalla.

Ei itseasiassa.Jos nyt tilaa saa ennen joulukuu

vasara

Lainaus käyttäjältä: tibis - 04.10.11 - klo:16:49
Ei itseasiassa.Jos nyt tilaa saa ennen joulukuu
Maailmalla.. "Evoqueta myytiin maailmalla jo ennen mallin lanseeraamista 20 000 kappaletta." (lähde: tekniikka & talous)

0ctavia

Tulipa katseltua tuollaista muussa yhteydessä ja myyjä tyrkytti käymään koeajolla.

No, ajoltaan ihan tavallinen, ei mitään ihmeellistä.

Ulkonäöltään jatkaa kunniakkaita englantilaisperinteitä, eli käsittämättömän ruma.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.10.11 - klo:14:35
Voi olla, ei ole tietoa. Otin vain pikaiseen Lantikalta alkaen hinnan 140kW automaatilla ja vertasin sitä X3 20dA Businekseen. Bemu oli tässä vertailuparissa halvempi.

CAR-lehti nimesi muuten Evoquen suorimmaksi kilpailijaksi X1:n, joka varmaan osuu tuon lifestyle-SUV-aspektin suhteen hyvin kohdalleen. Näiden hintoja kun vertailee, niin varusteita huomioimatta näyttäisi kulimallien hinnat olevan kohtalaisen lähellä toisiaan bensakoneella. Dieseleissä on sitten selvempiä eroja.

Bensa:

Evoque 2.0 Si4 Aut (240 hv): 58 544,16 e
X1 xDrive28i TwinPower Turbo A (245 hv):  57 195,75 e

Muutama esimerkki dieseleistä:

Evoque 2.2 SD4 Aut (190 hv): 56 196,16 e
X1 xDrive20d TwinPower Turbo A (177 hv):  49 140,22 e

Evoque 2.2 eD4 (150 hv): 43 652,88 e
X1 sDrive18d TwinPower Turbo (143 hv): 39 181,56 e

En muuten tiedä miksi tibikselle oli sanottu, että auton saa joulukuussa, jos tilaa nyt. Minulle sanottiin, että toimitusaika on tällä hetkellä 6-7 kk. Ehkä joitakin esittelyautoja on vielä tulossa joulukuuksi?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VAG!

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 04.10.11 - klo:23:06
Muutama esimerkki dieseleistä:

Evoque 2.2 SD4 Aut (190 hv): 56 196,16 e
X1 xDrive20d TwinPower Turbo A (177 hv):  49 140,22 e

Silti on pakko lisätä tämäkin rivi, kun tämä on oikeasti saman hintainen ja varustelukin on ihan kelvollinen:

X3 xDrive20d (184hv) TwinPower Turbo A Business: 55 246,87 e

vasara

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.10.11 - klo:23:26
Silti on pakko lisätä tämäkin rivi, kun tämä on oikeasti saman hintainen ja varustelukin on ihan kelvollinen:
X3 xDrive20d (184hv) TwinPower Turbo A Business: 55 246,87 e
Niin ja samassa hintaluokassa myös.. Audi Q5 2,0 TDI (170hv) quattro S tronic 53897,29â,¬
Evoque on tästä ryhmästä pienin (tosin levein) ja nuo evon vertailuhinnat on PURE "kulimallista"..
Evo dynamic 2.2 SD4 Aut (190 hv), neliveto, 6-v autom lähtöhinta jo 67600â,¬.

RoccoScientist

Puresta Dynamiciin siirryttäessä varusteissa tulee mm. seuraavat muutokset:

Bi-halogeenit -> Bi-xenonit
Audiolaitteisto 80 W, CD-soitin, 8 kaiutinta ja 5" värillinen infonäyttö -> Meridian Sound System 380 W, CD-soitin 11 kaiutinta (sis. subwoofer), 8" multimedia kosketusvärinäyttö, Audio Connectivity System (iPod, USB, AUX)
17" kevytmetallivanteet -> 19" kevytmetallivanteet
Dinamica, osittainen nahkaverhoilu -> Istuimien urheilullinen, reijitetty Dynamic Grained nahkaverhoilu

+muokattava tunnelmavalaistus
+bluetooth-valmius
+ristiselän tuen säädöt etuistuimissa
+led sumuvalot
+tekstiilimatot
+kromatut range rover kynnyslistat

Korisarjoissakin on eroja ja lisäksi valittu varustelutaso vaikuttaa siihen mitä sisäverhoiluvaihtoehtoja voi valita (typerää omasta mielestäni). Tiedä sitten saako tuossa oikeasti sille kymppitonnille kohtuullista vastinetta, mutta eikös ainakin vastaavat vanteet ja audiolaitteet kustanna aika reilusti esim. Q5:een?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

vasara

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 05.10.11 - klo:00:34
Puresta Dynamiciin siirryttäessä varusteissa tulee mm. seuraavat muutokset:

Bi-halogeenit -> Bi-xenonit
Audiolaitteisto 80 W, CD-soitin, 8 kaiutinta ja 5" värillinen infonäyttö -> Meridian Sound System 380 W, CD-soitin 11 kaiutinta (sis. subwoofer), 8" multimedia kosketusvärinäyttö, Audio Connectivity System (iPod, USB, AUX)
17" kevytmetallivanteet -> 19" kevytmetallivanteet
Dinamica, osittainen nahkaverhoilu -> Istuimien urheilullinen, reijitetty Dynamic Grained nahkaverhoilu

+muokattava tunnelmavalaistus
+bluetooth-valmius
+ristiselän tuen säädöt etuistuimissa
+led sumuvalot
+tekstiilimatot
+kromatut range rover kynnyslistat

Korisarjoissakin on eroja ja lisäksi valittu varustelutaso vaikuttaa siihen mitä sisäverhoiluvaihtoehtoja voi valita (typerää omasta mielestäni). Tiedä sitten saako tuossa oikeasti sille kymppitonnille kohtuullista vastinetta, mutta eikös ainakin vastaavat vanteet ja audiolaitteet kustanna aika reilusti esim. Q5:een?
Näin on.. Q5:ssa 19" vanteet, Bang & Olufsen Sound System & nahat tekee n. 10000â,¬ lisää.

tibis

Lainaus käyttäjältä: 0ctavia - 04.10.11 - klo:21:38
Ulkonäöltään jatkaa kunniakkaita englantilaisperinteitä, eli käsittämättömän ruma.

Nop, ei ole  ;)

MoFFe

Juu ei... ulkonäöltään paras mielestäni. Tuossa luokassa.

Tietenkin makuja on monia.

RoccoScientist

Voisiko joku mode yhdistää tämän tuonne Land Rover-ketjuun? Ei näytä kuolevan ilman, eikä ainakaan minusta ole tarkoituksenmukaista pitää tälle mallille omaa ketjua tällä forumilla. Land Rover-ketjun voisi ehkä vuorostaan nimetä uudestaan vaikkapa Land Rover / Range Rover-ketjuksi.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Karvis

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 05.10.11 - klo:10:09
Voisiko joku mode yhdistää tämän tuonne Land Rover-ketjuun? Ei näytä kuolevan ilman, eikä ainakaan minusta ole tarkoituksenmukaista pitää tälle mallille omaa ketjua tällä forumilla. Land Rover-ketjun voisi ehkä vuorostaan nimetä uudestaan vaikkapa Land Rover / Range Rover-ketjuksi.

Olkaapa hyvät ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

RoccoScientist

Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

MoFFe



ePa

Kuin kaksi marjaa?





Ensimmäisellä kerralla kuin näin DC100 kuvan niin ajattelin, että onpas Yetistä tullut härskin oloinen.

Mikko

Tänään ajelin (taas) valkoisen Evoquen perässä ja vähän vierelläkin. Inchcapen tarrat oli kyljissä joten varmaan esittelyauto. Oli kyllä komea ilmestys.

ma1ja

Lainaus käyttäjältä: ePa - 14.10.11 - klo:14:36
Kuin kaksi marjaa?





Ihan samaa ajattelin lehteä selaillessani.
Niin se vaan menee.

clima

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 14.10.11 - klo:14:43
Tänään ajelin (taas) valkoisen Evoquen perässä ja vähän vierelläkin. Inchcapen tarrat oli kyljissä joten varmaan esittelyauto. Oli kyllä komea ilmestys.

Tänään vihdoinkin näin tuon livenä, tuli vastaava valkoinen vastaan motarilla. Päätä joutui oikein kääntämään auton ohi mennessä, on se hieno.  :-*

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 14.10.11 - klo:14:43
Tänään ajelin (taas) valkoisen Evoquen perässä ja vähän vierelläkin. Inchcapen tarrat oli kyljissä joten varmaan esittelyauto. Oli kyllä komea ilmestys.
Mulla kävi jo niin, että löysin itseni tutkimassa hinnastoa kalkulaattori kädessä... Sellaista orastavaa ihastusta ilmassa :D. Mahtavan hieno auto on kyllä.

Kalliiksi tuo tulisi kun ei karvalakkia kehtaisi ottaa. Prestige tai Dynamic, ja varmaan tuollaiseen koriin se neliveto sitten. Ja hyvän perusvarustelunkin päälle aina löytyy jotakin ruksittavaa sieltä options-kohdasta ;D.

Onneksi alkaa olla niin viileä, että voi ruveta käyttämään pipoa. Laitan sen jäitä täyteen.

Kvee

Evoqueta tuli itsekin ihailtua. Hintoja laskeskelin, ja kun must-varusteena listoilla on ollut Eberi/webasto kaukolla, niin sen takia olisi joutunut ottamaan kalliin Tech 1 paketin, jolloin nelivetoisen 150hv dieselin hinta automaatilla olisi noussut melko korkeaksi.
Livenä en ole vielä nähnyt, ja Lahden jälleenmyyjälle olisin mennyt katsomaan, mutta he eivät sitä saaneet myytäväksi, kun liikkeen ympäristö ei kuulemma täytä Land Roverin kriteerejä...ja kuitenkin myyvät sieltä Rangeja  ::)

Ranssi

Iltasanomat esittelee Range Roverin uudella moottoriversiolla:

Fakta
Range Rover 4.4 TDV8 Vogue
Mikä: Ikoninen luksusmaasturi uudella moottorilla ja vaihteistolla.

Mitat: 4,97 m, leveys 1,96 m, korkeus 1,87 m.

Moottori: 2-litrainen tuplaturbo-V8 diesel, teho 313 hv (4000 rpm), vääntö 700 Nm (1500-3000 rpm). 8-portainen automaattivaihteisto, neliveto lukoilla.

Kiihtyvyys: 7,8 s.

Huippunopeus: 210 km/t.

Yhdistetty kulutus (valm. ilmoitus/koeajo): 9,4/10,1 l.

CO2-päästöt: 253 g/km.

Hinta: 166431 euroa lisävarusteineen (mm. ilmastoidut istuimet ja ympäristöä tarkkaileva kamerajärjestelmä).


Kiitämme:

- Uuden koneen upeita voimavaroja
- Jouhevaa vaihteistoa
- Kohentunutta taloudellisuutta

Moitimme:

- Suurta kokoa ahtaissa ympäristöissä
- Ohjauksen lievää tarkkuusvajetta verrattuna joihinkin samanhintaisiin autoihin

Aika kireä on Rangen parilitrainen kone vai onkohan leikkitoimittaja Lempiselle käynyt copy-paste errori.



Kvee

Eiköhän se ole 4.4 L niin kuin tyyppimerkinnästäkin vois päätellä  ;)

Romeo

Kävin kanssa koejamassa Evoquen. Hieno auto ja hyvä ajaa. Alusta tosin on aika kova, mutta kuulunee asiaan. Hintavahan se on kokoisekseen, taitaa jäädä itselle haaveeksi.

Kaksiovinen nelipaikkainen coupe on hämmästyttävän lähellä esikuvaansa LRX konseptia. Yleensä kun nuo konseptit tuppaavat lässähtämään tuotantoon mennessä. 

Olin myös ko. mallin ensiesittelyssä Finlandia-talolla. Ihan maailmanluokan tyyliin järjestetty tilaisuus.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 27.10.11 - klo:12:48
Evoqueta tuli itsekin ihailtua. Hintoja laskeskelin, ja kun must-varusteena listoilla on ollut Eberi/webasto kaukolla, niin sen takia olisi joutunut ottamaan kalliin Tech 1 paketin, jolloin nelivetoisen 150hv dieselin hinta automaatilla olisi noussut melko korkeaksi.
Livenä en ole vielä nähnyt, ja Lahden jälleenmyyjälle olisin mennyt katsomaan, mutta he eivät sitä saaneet myytäväksi, kun liikkeen ympäristö ei kuulemma täytä Land Roverin kriteerejä...ja kuitenkin myyvät sieltä Rangeja  ::)

Katos, meillä siis on kuin onkin vielä Lantikan ja Jaggen myyjä Lahdessa. Luulin että liikkeen toiminta oli loppunut, kun sen toimitiloihin ilmestyi aivan toisen hintaluokan autoja myyvä yritys.

Ikävä juttu kuitenkin tuo, että siellä ei siis ole Evokkeja näytillä  :-\
Passat GTE Variant

Kvee

LainaaKirjoittanut: fleetwood 
Katos, meillä siis on kuin onkin vielä Lantikan ja Jaggen myyjä Lahdessa. Luulin että liikkeen toiminta oli loppunut, kun sen toimitiloihin ilmestyi aivan toisen hintaluokan autoja myyvä yritys.

Ikävä juttu kuitenkin tuo, että siellä ei siis ole Evokkeja näytillä 

Jep, samaa luulin itsekin ja netistä piti liikkeen sijainti etsiä. On Jokimaan raviradan lähellä nykyään ja kun ajoin sinne Evoqueta tsekkaamaan, niin paikan ulkonäkö sen verran hämäsi (Tehdashalli) että luulin siellä olevan vain huolto. Soittelin sitten, ja silloin selvisi tuo ettei tänne edes näytille tule. No...se juna meni nyt, mutta jos kohdille osuus - PK seudulla pyörähtäessä - niin mieluusti koeajan uutukaisen  :)

McVAG

#57
Kaveri etsii uutta työsuhde kulkinetta. Käytiin koeajamassa Range Roverin Evoque 190hv diesel.

Etumatkustajan penkissä ei ollut korkeussäätöä ees parhaassa varustetasossa vakiona. En löytänyt mukavaa istuma asentoa millään. Sisustaltaan on kyllä laatutyötä, hiljainen kuin mikä. Ainoa mikä hyppi silmille ja tuntui oudolta kokonaisuudessa oli keskikonsolin lokerikon liukukansi, muuhun ohjaamoon ja materiaaleihin verrattuna kumman halvan tuntuinen ja tuntui kummalta koskea.

Kuskin penkillä istuma-asento löytyi helposti, ratti tosin saisi olla joko hiukan suurempi kehäinen ja vähän paksumpi kehä ei haittaisi. Ajotietokoneen nappeja kun käyttää ratista niin päästää valloilleen semmoisen valikko helvetin mittaristossa että. BMW iDrive olisi ylpeä...

Ajaminen on kuin panssariautoa veisi, tuntuma on kuin ajaisi paljon painavampaa autoa. Sporttisuutta tai särmää ei ole, enemmänkin arvokasta herraskaista etenemistä. Eleettömästi, riippumatta tilanteesta johon auton ajaa. Todella montuisella alustalla ajaessa monttujen yli rymisteltiin eleettömästi.

Tällä autolla ei luistatella nelipyöräluisussa, ei vaikka kuski niin tahtoisi. Liian raisua auton arvokkaasen fiilikseen.
Hieno auto ja varusteita runsaasti, mutta koeajon jälkeen molemmat nousi autosta ja totesi että jätti kylmäksi. Jokin jäi puuttumaan. Kummankin mielestä ei ole ihme että koko vuoden Suomen osuus on myyty ja rahalla saa todella vastinetta, mutta jätti kylmäksi.

Kaveri päätti vaihtaa BMW X1:n X3:een ja minä olen eelleen tyytyväinen että tilasin Subarun. Suosittelen kuitenkin koeajamaan jos sattuu hinta ja autotyyppispekseihin jos on auton vaihto edessä.


Yhdistin aiheet kun tämmöinen täältä jo löytyi.
-pokkus

Kiitos, puusilmänä en huomannut vaikka yritin katsella että löytyykö jo...

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 05.01.12 - klo:01:25
Ainoa mikä hyppi silmille ja tuntui oudolta kokonaisuudessa oli keskikonsolin lokerikon liukukansi, muuhun ohjaamoon ja materiaaleihin verrattuna kumman halvan tuntuinen ja tuntui kummalta koskea.

Tuo kansi iskee tosiaan todella pahasti silmään. Liukukannen pinta on halpaa ja kiiltävää muovia, eikä heti tule mieleen missä tuollainen materiaali olisi kotonaan. Ehkä jossain euron korurasioissa tai leipälaatikoissa, mutta edes halvimpiin automalleihin tuo ei istuisi puhumattakaan sitten Evoquen hintaluokan pelistä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VAG!

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 05.01.12 - klo:01:25
Ajaminen on kuin panssariautoa veisi, tuntuma on kuin ajaisi paljon painavampaa autoa. Sporttisuutta tai särmää ei ole, enemmänkin arvokasta herraskaista etenemistä. Eleettömästi, riippumatta tilanteesta johon auton ajaa.

TM:n testissä tuo disukka kulutti yhtä paljon kuin Q3 (vai Q5?) bensaturbona, mutta suorituskyky oli lukuarvoihin nähden todella nihkeätä. Sama mylly oli Freelanderissa vuosi pari sitten testissä ja silloinen Freelander kulutti samalla mittausreitillä selkeästi vähemmän kuin tämä uusi Evoque. Lienee siis massoissa aika paljon eroa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy