Cupra Bornin tuotantoaikataulu

Aloittaja Pihistelijä, 17.01.22 - klo:08:33

« edellinen - seuraava »

ffields

Lainaus käyttäjältä: Makke - 23.01.23 - klo:12:31
Menee melko pitkäksi, mulla oli 13.4 tilaus ja nyt tuotannossa.

Joo, niin olisi mennyt, mutta tänään loppui kärsivällisyys. Peruin Bornin tilauksen ja tilasin model Y Long rangen. Saa parissa kuukaudessa.

tsihman

^Isoyläpeukku! Born on hyvä auto, valitsit todella makean pelin nyky hinnalla! Tesla on monella osa-alueella parempi auto kuin Born.

tmr97

^Y on hyvin erilainen auto kuin Born.
Tesla Y vaatii 12,7m tilaa kääntyäkseen, Born 10,1m. Teslassa ei ole älypuhelimen integrointia, eikä sillä voi ajaa normaalisti kahdella polkimella. Edes automaattista regeniä, joka mitigoisi em ongelman, ei vieläkään ole. Bornissa on nuo kaikki.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 24.01.23 - klo:08:28
^Y on hyvin erilainen auto kuin Born.
Tesla Y vaatii 12,7m tilaa kääntyäkseen, Born 10,1m. Teslassa ei ole älypuhelimen integrointia, eikä sillä voi ajaa normaalisti kahdella polkimella. Edes automaattista regeniä, joka mitigoisi em ongelman, ei vieläkään ole. Bornissa on nuo kaikki.

Born on takaveto, Y neliveto. Edessä vetoakselit joten ei se vaan käänny pienemmässä. Ei se kääntyisi Bornikaan jos siellä olisi samoin. Paska vertaus mielestäni.

Ja miksi pitäisi olla älypuhelimen integrointi kun kaikki tarvittava on integroitu siihen itse auton multimediaan? Toimii paljon jouhevammin ja käyttäjäystävällisemmin kuin huonosti toteutettu Carplay/AA peilaus.

Lopuksi vielä tuo regen. Toki jos ihan välttämättä haluaa hinkata sillä kahdella polkimella niinku autoilla on ajettu jo ammoisista ajoista lähtien niin ihan miten vaan. Mutta jos mietitään toisinpäin, Bornissa ei saa yhden polkimen ajoa vaikka haluaisi.

Minusta Bornossa ei ole mitään sellaista että sitä edes viitsisin verrata tuohon. Model Y vaan on autonakin yksinkertaisesti parempi.

ffields

Joo, en halua dissata Bornia sen enempää, mutta koen saavani Teslan hinnantiputuksen jälkeen muutaman tonnin lisäsijoituksella huomattavasti enemmin autoa. neliveto, isommat sisätilat, talvikelissä huomattavasti pidemmän rangen, nopeamman pikalatauksen jne...

Pettymyksen aiheutti VAG groupin totaalinen kyvyttömyys tiedoittaa asiakkaille mitään tuotannon vaiheista tai myöhästymisistä.

En koe tehneeni viime keväänä väärää valintaa Bornia tilatessa, koska silloin tämä Tesla maksoi +10K

Ja makuja on monia. Toinen tykkää tyttärestä, ja toinen.... sen siskosta  ;)

Toivottelen tämän odotusketjuun osallistujille mukavaa, ja toivottavasti lyhyttä odotusaikaa!  :)

tjk

Ensimmäisellä viestillä mukaan.
77kWh eBoost tilattu 4.8.22. Vahvistettu tuotantoviikko ensi viikolle, eli 6. Lisävarusteina vain beats ja quasar grey väri.

Nahkamajava

Auto saapunut satamaan.

18.6. tilattu 58kw e-boost beatseilla, ar-hudilla, lasikatolla ja sähköpenkeillä.

Alustava tuotantopäivä eteni w47:ta w03:een.

Tuotantopäivä 23.01.
Auto Suimessa 02.02.

Alle otan maaliskuussa kun kesärenkailla viitsii ajaa.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

Makke

Tilauspvm   13.04.2022
Alustava tuotantoviikko   2023W03
Tuotantopvm   25.01.2023
Maahantulopvm   01.02.2023
Tila   Auto Suomessa

Nopeasti se sitten tuli kun alkoivat tekemään...

lassiv

Tilauspvm (ehkä 12.7.2022, liike oli tilannut jo ennen ostoani)
Alustava tuotantoviikko 2023W2
Tuotantopäivä    19.01.2023
Maahantulopäivä   27.01.2023

Eboost 58kwh, sähköpenkit ja beats audio.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 24.01.23 - klo:08:38
Born on takaveto, Y neliveto. Edessä vetoakselit joten ei se vaan käänny pienemmässä. Ei se kääntyisi Bornikaan jos siellä olisi samoin. Paska vertaus mielestäni.

Ja miksi pitäisi olla älypuhelimen integrointi kun kaikki tarvittava on integroitu siihen itse auton multimediaan? Toimii paljon jouhevammin ja käyttäjäystävällisemmin kuin huonosti toteutettu Carplay/AA peilaus.

Lopuksi vielä tuo regen. Toki jos ihan välttämättä haluaa hinkata sillä kahdella polkimella niinku autoilla on ajettu jo ammoisista ajoista lähtien niin ihan miten vaan. Mutta jos mietitään toisinpäin, Bornissa ei saa yhden polkimen ajoa vaikka haluaisi.

Minusta Bornossa ei ole mitään sellaista että sitä edes viitsisin verrata tuohon. Model Y vaan on autonakin yksinkertaisesti parempi.
Kyllähän nyt Apple CarPlay pyyhkii pöytää Teslan surkealla BT
-yhteydellä. Applen käyttöliittymäsuunnittelu on vielä kuitenkin pikkuisen eri tasolla Teslan vastaavaan verrattuna. 🤣

Automaattinen regen on ID-sarjan parhaita ominaisuuksia. Ajaminen on niin rentoa ja mukavaa rullaamalla, ja sitten tarvittaessa automatiikka tuo regeniä siinä missä jarrupoljinkin. Teslassa on toki hyviäkin puolia, mutta perusasiat on sen verran huonolla mallilla, että ei tuo monelle silti ole vaihtoehto. Hyvä että on vaihtoehtoja, ja erityisen hyvä että Tesla kirittää perinnevalmistajia edelleen jotta kehitys kehittyy + hinnat pysyvät aisoissa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 05.02.23 - klo:15:26
Kyllähän nyt Apple CarPlay pyyhkii pöytää Teslan surkealla BT
-yhteydellä. Applen käyttöliittymäsuunnittelu on vielä kuitenkin pikkuisen eri tasolla Teslan vastaavaan verrattuna. 🤣

Ja sulla oli paljonkin ilmeisesti kokemusta tuosta Teslan surkeasta BT:sta? Kerro toki lisää, vähän haluaisin kuulla enemmän faktaa tuon taakse että mikä siinä on surkeaa vs muut?

Ja huomioithan, että nyt vertaat kahta eri tekniikka BT vs. WIFI/USB minkä kautta Carplay yhteys tulee. BT:n kautta hoidetaan siinä vain kättely ja itse data siirtyy joko WIFIn (langaton Carplay) tai USB (langallinen) kautta. Noiden datanopeudet on vähän eri tasoa kuin BT:ssa.

Kysehän nyt siis vain puheluista vai mihin vertaat?

Teslassahan on kyllä sisäänrakennettuna Spotify, Tidal, Apple Music, TuneIn jos haluaa käyttää streamauspalveluita. Ja nuo oikeasti toimivatkin. mm. kappaleita voi hakea ristiin rastiin kaikista noista medioista eikä vain niin että se sillä hetkellä valittuna oleva soitin, mistä kappalehaku tehdään.

Ehkä Apple on edellä käyttöliittymäsuunnittelussa Teslaan mutta volkkari ei ole. Niin umpisurkeaa paskaa en ole nähnyt vuosikausiin.

Ja kun kokemuspohjalla nyt vahvasti tässä huudellaan, niin kerrotko perusasiat mitkä Teslassa on pielessä nyt vaikka versus ID sarja?

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 05.02.23 - klo:17:07
Ja sulla oli paljonkin ilmeisesti kokemusta tuosta Teslan surkeasta BT:sta? Kerro toki lisää, vähän haluaisin kuulla enemmän faktaa tuon taakse että mikä siinä on surkeaa vs muut?

Ja huomioithan, että nyt vertaat kahta eri tekniikka BT vs. WIFI/USB minkä kautta Carplay yhteys tulee. BT:n kautta hoidetaan siinä vain kättely ja itse data siirtyy joko WIFIn (langaton Carplay) tai USB (langallinen) kautta. Noiden datanopeudet on vähän eri tasoa kuin BT:ssa.

Kysehän nyt siis vain puheluista vai mihin vertaat?

Teslassahan on kyllä sisäänrakennettuna Spotify, Tidal, Apple Music, TuneIn jos haluaa käyttää streamauspalveluita. Ja nuo oikeasti toimivatkin. mm. kappaleita voi hakea ristiin rastiin kaikista noista medioista eikä vain niin että se sillä hetkellä valittuna oleva soitin, mistä kappalehaku tehdään.

Ehkä Apple on edellä käyttöliittymäsuunnittelussa Teslaan mutta volkkari ei ole. Niin umpisurkeaa paskaa en ole nähnyt vuosikausiin.

Ja kun kokemuspohjalla nyt vahvasti tässä huudellaan, niin kerrotko perusasiat mitkä Teslassa on pielessä nyt vaikka versus ID sarja?
Pelkkä Bluetooth puheluja ja audion streamausta varten on 15 vuotta vanhaa osastoa. Juu, jos pärjää sillä mitä suuri ja mahtava Tesla päättää tarjota, fine.

CarPlayn välityksellä niin puheluiden kuin muidenkin sovellusten käyttöliittymä on turvallisesti ja käyttäjäystävällisesti auton näytöllä. Luuri saa GPS-datan auton katolta.

Juuri ne sovellukset mitä itse haluaa käyttää on autossa, ilman erillisiä datasopimuksia tai säätämistä. Puhumattakaan esim. viesteihin vastaamista Sirille puhuen jne.

VW:llä on auton käyttöliittymässä paljonkin parannettavaa, mutta siinäpä se kun ei sitä auton käyttöliittymää juuri ikinä mihinkään tarvitse. Latausasetukset ja ilmastoinnin säädöt löytyy mukavasti.

Teslassa mättää perusasiat, kuten toimimaton pyyhinautomatiikka, toimimattomat automaattivalot, karmittomat ikkunat (nuokin esim. BMW on saanut toimimaan), olematon jälkimarkkinointi joka näkyy huoltojonoissa, täydellinen kintaalla viittaaminen kuluttajaoikeuksille joka näkyy esimerkiksi lämpöpumppujen maksattamisessa kuluttajilla niiltä osin kun takuu ei voimassa (tuon selkeämpää suunnitteluvikaa ei kai oikein voi olla, jos käytetään kylmäainetta mikä ei toimi pakkasen puolella oikein), huolenpitosopimusta ei saatavilla, matriisivaloja ei saatavilla, HUD ei saatavilla, säädettävää iskunvaimennusta ei saatavilla, sähkökäyttöistä verhoa lasikattoon ei saatavilla, parkkitutkia ei saatavilla uusiin malleihin, ilmastointiautomatiikka ei toimi kunnolla, autopilot pakottaa pyyhkijät päälle jos TAKAkamera on likainen, oli lasi kuiva tai ei, autopilot tekee kameran virhetulkinnoila haamujarrutuksia.

Paljon hyvääkin on, kuten sanoin. Jos pikkuasioila ei ole niin väliä, ja pitää Teslan brändiä jotenkin tavoittelemisen arvoisena + tietenkin se ah-niin-tärkeä 0-100 kiihtyvyys niin sittenhän on turha kinata. Saati viettää aikaa tällä palstalla :).

Hinta on sitten oma juttunsa. Oma tulossa oleva GTX maksoi lähes kaikilla varusteilla talvirenkaineen 59800,. Maksaisi nyt jonkun 67-68K,, tätä hintaa en siitä maksaisi. Ymmärrän hyvin, miksi joku vaihtaa Bornin muutamalla tonnilla nelivetoiseen Y:n.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

dwntime

Eli ei mitään kokemusta Teslasta. Ymmärrän, Esson baarista ne parhaat jutut tulee👍

Luuri ei muuten sitten saa mitään dataa GPS:stä auton katolta. Ei itse asiassa saa autosta mitään. Carplay on pelkkä peilaus. Ja ID sarjassa ei ole enää tuota phone box toimintoa mikä vanhemmissa MQB autoissa löytyy.

Minä ajoin vajaan vuoden ID4:lla (PP Max business) ja nyt on vajaa 5kk ollut alla Model 3 LR.
Tekisin nyt saman valinnan uudelleen.

Autossa ei mitään oikeaa vikaa. Karmittomat ikkunat toimii tosi hyvin vaikka auto on ulkona koko ajan. Ei ole tarvinnut käydä sulattelemassa.
Valot todella hyvät eikä ole matriisejakaan ollut ikävä kun eipä ne kovin kaksiset ID4:ssakaan olleet. Siinä on niin vähän led elementtejä valoissa että ei niillä saanut kovin hyvää matriisitoimintoa.
Ajettavuus erinomainen ja auto on uskomattoman hyvä ajaa huonommassakin kelissä. ID4:ssa oli ongelmia ja tunnoton ohjaus ja alustan tunnottomuus häiritsi.
Eikä siinä se ”säädettävä” alusta oikeastaan tuonut mitään parannusta mihinkään. Ei se DCC oikea ilma-alustaa pääse lähellekään.
Ja se kulutus. Härregyyd kun se auto imppasi sähköä kun huora munaa kokkelin tuskissaan. Vuoden keskikulutus yli 30kWh/100km. Model 3 tähän mennessä 21kWh/100km.

ID:ssa paljon paremmat istuimet (ne sporttipenkit kiinteällä pääntuella). Mateerialit lähinnä nolot. Tesla tuntuu paljon enemmän premiumilta kuin muovinen Volkkari.

Mutta jostainhan ne säästöt pitää saada.

Makuasioitahan nämä. Ei miljoona kärpästä voi olla väärässä, paska on hyvää. Ja tämä pätee sitten molempiin suuntiin.

Ja samat sanat sulle. Jos et kestä erilaista näkökantaa kuin omasi niin eipä sinunkaan kannata täällä roikkua. Tulee vielä paha mieli.

Pihistelijä

Minä maksoin Bornista viime kesänä lisävarusteineen ja toimituskuluineen 41 500 ,. Hinta oli silloin kohdillaan. Nyt on takana 25 tkm ja olen entistä tyytyväisempi hankintaan. Ensinnäkin auto on pelannut kuin junan vessa - ei vian vikaa. Kulutuskin on ollut kohtuullinen. Pitkäaikainen kulutus auton hankinnasta on 12,9 kWh/100 km. Maaliskuussa se saavuttaa huiput 13,0 kWh/100 km, josta alkaa taas laskemaan. Vuoden keskikulutus heinäkuun alussa jäänee 12,8 kWh/100 km. Epäilen pääsisikö Teslalla vähemmällä?

Born on hyvä ajaa, hiljainen, takuu pitkä ja ikkunoissa on karmitkin. Nykyhinnat ovat vain valitettavan korkeat.

Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

Koska Bornin kulutus on kohtuullinen, on rangekin mukavan pitkä. Lataan normaalisti 80%. Kesällä sillä pääsi 400 km ja nyt talvellakin yli 300 km. Jos on pidempi reissu tiedossa ja lataa 100%, pääsee kesällä 500 km ja talvella 400 km. Näin 58 kWh akulla.

Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

dwntime

Itse asiassa olisi mielenkiintoista nähdä millainen kulutus sinun käytössäsi olisi Model 3:lla. Koska pääset Bornilakin noin pieneen kulutukseen niin Model 3:lla saattaisit lyödä ennätyksiä :)

tsihman

^^Pihistelijän kulutuslukemat ovat ällistyttävän pienet! ID: omistus aikana en edes kesällä päässyt moisille kulutus luvuille mille Pihistelijä pääsee talvella. Ajaakohan talvella pilkkihaalari päällä ja lämmöt pois ;D. Viikonloppuna tehtiin 750 km maantielenkki M3P:lla kulutus oli 200wh/km

ikerman

Kolmen viikon kokemuksella kulutus omasaa pääkaupunkiseudulla työmatka-ajossa vähän reilu 20kwh/100km. Ei toivoakaan itsellä päästä tuollaisiin kulutuksiin.

VAG_Possu

Meidän Bornilla on rullattu nyt lokakuun alusta lähtien 12 200 km ja keskikulutus 20,5 kWh. Alle 20 kulutuksiin ei kyllä mitään mahdollisuutta ainakaan meidän ajoprofiililla, josta yli puolet moottoritietä ja loput pääasiassa taajama-ajoa.
Porsche 911 (997 Carrera S)
Porsche 911 (964 Carrera 2)
Passat GTE -16
Cupra Born e-boost 58 kWh -22

hoomax

#199
Tilauspvm   16.06.2022
Alustava tuotantoviikko   2023W06
Tuotantopvm   08.02.2023
Arvioitu toimitus jälleenmyyjälle   19.03.2023
Tila   Toimituksessa
Rekisterinumero   xxx-xxx

Onkohan tuo ihan oikea rekkari vai vaan joku järjestlemän generoima, mikä Oma K-Autoon on ilmestynyt kaksi päivää auton valmistumisen jälkeen?

>>> Jaa, no trafin sivuiltahan se selviää että on ihan oikea rekkari.

Turbokiisseli

Lainaus käyttäjältä: VAG_Possu - 07.02.23 - klo:14:10
Meidän Bornilla on rullattu nyt lokakuun alusta lähtien 12 200 km ja keskikulutus 20,5 kWh. Alle 20 kulutuksiin ei kyllä mitään mahdollisuutta ainakaan meidän ajoprofiililla, josta yli puolet moottoritietä ja loput pääasiassa taajama-ajoa.

Meillä 17tkm matkalta sama. Softa 2.3(?) eli Maaliskuussa 22 valmistunut. Ajo sekalaista, mutta aika paljon lyhyttä pätkää, joka vaikuttaa varmasti kulutukseen.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 05.02.23 - klo:21:47
Eli ei mitään kokemusta Teslasta. Ymmärrän, Esson baarista ne parhaat jutut tulee👍

Luuri ei muuten sitten saa mitään dataa GPS:stä auton katolta. Ei itse asiassa saa autosta mitään. Carplay on pelkkä peilaus. Ja ID sarjassa ei ole enää tuota phone box toimintoa mikä vanhemmissa MQB autoissa löytyy.

Minä ajoin vajaan vuoden ID4:lla (PP Max business) ja nyt on vajaa 5kk ollut alla Model 3 LR.
Tekisin nyt saman valinnan uudelleen.

Autossa ei mitään oikeaa vikaa. Karmittomat ikkunat toimii tosi hyvin vaikka auto on ulkona koko ajan. Ei ole tarvinnut käydä sulattelemassa.
Valot todella hyvät eikä ole matriisejakaan ollut ikävä kun eipä ne kovin kaksiset ID4:ssakaan olleet. Siinä on niin vähän led elementtejä valoissa että ei niillä saanut kovin hyvää matriisitoimintoa.
Ajettavuus erinomainen ja auto on uskomattoman hyvä ajaa huonommassakin kelissä. ID4:ssa oli ongelmia ja tunnoton ohjaus ja alustan tunnottomuus häiritsi.
Eikä siinä se ”säädettävä” alusta oikeastaan tuonut mitään parannusta mihinkään. Ei se DCC oikea ilma-alustaa pääse lähellekään.
Ja se kulutus. Härregyyd kun se auto imppasi sähköä kun huora munaa kokkelin tuskissaan. Vuoden keskikulutus yli 30kWh/100km. Model 3 tähän mennessä 21kWh/100km.

ID:ssa paljon paremmat istuimet (ne sporttipenkit kiinteällä pääntuella). Mateerialit lähinnä nolot. Tesla tuntuu paljon enemmän premiumilta kuin muovinen Volkkari.

Mutta jostainhan ne säästöt pitää saada.

Makuasioitahan nämä. Ei miljoona kärpästä voi olla väärässä, paska on hyvää. Ja tämä pätee sitten molempiin suuntiin.

Ja samat sanat sulle. Jos et kestä erilaista näkökantaa kuin omasi niin eipä sinunkaan kannata täällä roikkua. Tulee vielä paha mieli.

En jaksa kanssasi makuasioista väitellä, mutta faktat mielelläni oikaisen. Apple CarPlay käyttää niin piuhalla kuin langattomastikin auton GPS-dataa, ja nopeustietoa myös. Tuossa lisää aiheesta: https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2016/722

Vielä loppukaneetiksi, pyyhkiikö hyvin kun vakionopeussäätimen käyttö pakottaa tuulilasinpyyhkimet päälle, hieromaan kuivaa tuulilasia jos peruutuskamera ilman pesintä sattuu olemaan likainen? Tämä on varmaan sitä Teslan ylivoimaa mitä en itse ymmärrä :)
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

dwntime

Okei, tuossa myönnän virheeni. Toki ei ihan noin yksioikoinen ole mitä kirjoitat. Kyse on dead reckoning tiedon saamisesta, ei suoranaisesti gps kordinaattien tai gps lokaation. Dead reckoning tarkoittaa auton suunnan ja nopeuden määrittämistä siinä tilanteessa kun suoraa satelliittiyhteyttä ei ole saatavilla. Esim. Puhelin on taskussa tai jossain lokerossa josta se tuota dataa ei saa. Tuo carplay yhteys ei tuo suoraa GPS yhteyttä puhelimeen.

Hyvin pyyhkii. Aivan helvetin hyvin. Joillain se vemppaa pyyhkijät miten sattuu mutta itsellä toimii just niinku pitääkin.
Tuo takakamera on ihan jonku yksittäisen ihmisen mutuilua josta trollit on vääntäny faktisen totuuden. Takakamera aivan kurassa ja paskassa eikä vemputa sen enempää kuin normaalisti.

Ja ai että tuo Vision pohjainen adaptiivinen vakkari on loistava. Osaa ENNAKOIVASTI tulkita edessä tapahtuvia liikennetilanteita eikä vedä liinoja kiinni kun joku vaihtaa kaistaa eteen. Volkkarilla meinas yrjö tulla välillä kun se keksi noita omia tempauksiaan. Ja ai niin, ei keksi muuten Tesla myöskään että motarilla on yht’äkkiä 60km/h rajoitus mutkan takia tai jotain muuta älytöntä.

Millos se sun auto olikaan tulossa? Joko tänä vuonna vai oisko ehkä ensi vuonna? Ja tiedätkö edes mitä autossa on kun sen saat? Volkkari lähtenyt Teslan linjalle ja tiputtelee autosta ominaisuuksia kun komponentit loppuu.

Ei muuta kuin onnea hyvästä valinnasta. Jospa se VW ois jo softaakin saanu toimimaan siihen mennessä kun auton saat. Epäilen kyllä kovasti.

Enhancer

Tiedän kokemuksesta, että CarPlayn ollessa aktiivinen ei luurin GPS ole käytössä. Auton GPS-antenni kun imaisi vedet sisäänsä, meni myös luuri sekaisin kuin seinäkello.

Juu, ihan päivälleen tiedän koska auto on myyjän pihassa, oltuaan nyt pari viikkoa SE Mäkisellä varustelussa. Minulla on myös allekirjoitetussa kauppasopimuksessa listattu jokainen varuste mitä autosta löytyy, ja myvolkswagenista näkee myös jo ennen tuotantoon menemistä ihan jokaisen varustedetaljin alkaen 12V akun ampeerituntimäärästä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Fbu

Nyt on oma odotus maalissa. 9.7 tilattu
Viikolla 2 valmistui ja Suomessa 25.1
Ja eilen kävin hakemassa Bornin kotiin.
E-boost 58kwh perus harmaa ja Beatsit.
Cupra Born e-boost 58 kwh -23

Makke

Lainaus käyttäjältä: Makke - 03.02.23 - klo:10:20
Tilauspvm   13.04.2022
Alustava tuotantoviikko   2023W03
Tuotantopvm   25.01.2023
Maahantulopvm   01.02.2023
Tila   Auto Suomessa

Nopeasti se sitten tuli kun alkoivat tekemään...

Tai ehkä ei sittenkään, auto jumittaa satamassa.
Arvioitu toimitus jälleenmyyjälle tyhjänä vielä...

tjk

Lainaus käyttäjältä: tjk - 01.02.23 - klo:11:30
Ensimmäisellä viestillä mukaan.
77kWh eBoost tilattu 4.8.22. Vahvistettu tuotantoviikko ensi viikolle, eli 6. Lisävarusteina vain beats ja quasar grey väri.


Auto valmistunut viikolla 7, tila toimituksessa (rekkarinro myös jo tullut). Luultavasti odottelee jossakin päin lakon takia, joka tapauksessa näyttäisi että tulisi hieman aiemmin kuin tilausta tehdessä arvioitiin.

Tuumac

Lainaus käyttäjältä: tjk - 27.02.23 - klo:10:46

Auto valmistunut viikolla 7, tila toimituksessa (rekkarinro myös jo tullut). Luultavasti odottelee jossakin päin lakon takia, joka tapauksessa näyttäisi että tulisi hieman aiemmin kuin tilausta tehdessä arvioitiin.

Identtisillä spekseillä omani. Tuotantoviikoksi vahvistettu 6, mutta ollut siitä lähtien tuotannossa-tilassa. Lieneekö järjestelmissä jotain lagia..

tjk

Lainaus käyttäjältä: Tuumac - 27.02.23 - klo:19:11
Identtisillä spekseillä omani. Tuotantoviikoksi vahvistettu 6, mutta ollut siitä lähtien tuotannossa-tilassa. Lieneekö järjestelmissä jotain lagia..

Voi hyvinkin olla, minullakaan ei näy tuotantopäivää vaikka tila on jo toimituksessa. Tuotantoviikossakin lukee alustava, sekin oli jossain vaiheessa vahvistettu -tilassa...

Tuumac

Lainaus käyttäjältä: Tuumac - 27.02.23 - klo:19:11
Identtisillä spekseillä omani. Tuotantoviikoksi vahvistettu 6, mutta ollut siitä lähtien tuotannossa-tilassa. Lieneekö järjestelmissä jotain lagia..

Tänä aamuna siirtyi toimituksessa tilaan. Lieneekö sitten tuotanto viivästynyt tuosta alkuperäisestä viikko 6:sta kuitenkin. Toimitus sovittu huhtikuun alkuun riippuen nyt miten lakkoilut etenevät satamissa.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi