LT35 projektointia

Aloittaja Volkkaristi95, 07.01.22 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

Volkkaristi95

 
Morjes, tällä foorumilla oon uusi mutta on näitten vag vehkeitten kanssa silti pelattu enemmän ja vähemmän.
Pitkän tauon jälkeen tuli taas volkkari haettua motivaation mentyä ransittiin ja rupesin katteleen kuorkkeja mitä olis tarjolla muunmuassa verojen ja vetomassan takia kun traileriakin tulee vedettyä eikä ikinä vetoautoa ole joten tälläsen 2.5tdi vehkeen löysin vuoden leimalla vieläpä 10km päästä kotoo.

Kaikenlaista suunnitelmaa ja tehtävää tän kanssa ois mutta huolletaan ensin.

Jotain esimakua kuitenkin tulevasta:

- ylimaalaus raptorilla tai teollisuusmaalilla kuitenkin orkkis sävyllä
- valorautoja lisävaloja varten + kylkiputket
- väliseinän siirto ja lisäpenkkejä (nyt vain kolmepaikkanen)
- äänieristys ja sisustan rakentaminen (unohtamatta musavehkeitä)
- vetokoukku ja askelmat takatilaan




Katotaan kuinka lapasesta tää homma lähtee 😂






Volkkaristi95

Nyt olis reilu kuukauden päivät ajeltu eikä vikoja oo ilmennyt.
Tuli laitettua tehdaseberin tilalle (vanha hajalla yllätys, enkä alkanu tappeleen sen kans yhtään enempää vaan heitin roskiin) binar 5s uudemmalla käyttöpaneelilla, täytyy sanoo että on hyvä laite.
Homma sinänsä helppo kun laitto uuden vanhan tilalle ja veti sähköt vaan järkevästi, liittimet kiinni ja tulille. 😄






Jultsu

Mitäs tässä oli verot ja vetomassat? C-kortin ilmeisesti vaatii?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Volkkaristi95

#3
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 08.01.22 - klo:17:48
Mitäs tässä oli verot ja vetomassat? C-kortin ilmeisesti vaatii?

Verothan on naurettavat 79e vuosi eikä tässä oo vielä rajotintakaan.
Se vetomassa onkin vähän niin ja näin, papereissa ei lue mulla mitään vetomassoja ja taas koukullisen papereissa oli 2000kg mutta trafin mukaan periaatteessa kuorma-autolla saa vetää 3500kg ja sitte vielä näihin myydään uusia 2800kg koukkuja.
Tarvinnee kysyä konttorilta vielä varmaksi mutta riippuu paljon siitä mitä koukun kilvessä lukee et onko pakun ja kuorkin koukuilla eroja. C1e kortin tarvii jos vetää myös kärryä mutta se riittää sitten jo 12tn asti.

Volkkaristi95

Tuli tuossa loppiaisena äkkiä tehtyä putki tohon kulkineeseen, koska pitäähäm vitoskoneen äänet kuulua 😂
Oikeesti yllättävän hiljanen tuli ja hyttiin ei kuulu normaalia enempää ääntä, lähinnä omaks iloks vaikkei hyötyä olekaan.








Volkkaristi95

Tuli käytettyä volkkari jakopää rempassa niin saa nukkua taas yöt rauhassa, ei edellinen omistaja muistanu koska on tehty viimeks mutta on nyt hoidettu 😄

Volkkaristi95

Yksinpuhelu jatkukoon.. Moottoriöljyt, laatikkoöljyt ja peräöljyt vaihdoin eilen, ei hiljentynyt laatikko sillä. Pitää siis vähän rahisevaa ääntä kun käynnissä esim vapaalla sivuttain keppiä liikuttaa ja sitten myös neloselta kolmoselle ja kolmoselta kakkoselle tiputtaessa sellanen pieni rapina kuuluu mutta muuten vaihteet pelaa ja ei ääntele vedossa. Noh ajellaan kunnes kajahtaa, ei ainakaan hälyyttävää vikaa oo kun ei silppua tullu öljyn mukana 😄
Laitetaan bemarin aski sitten kytkinkoppa muutoksella kun toi antautuu, mersun manuaaliloota tossa on ja ei nekään kai maailman kestävimpiä oo 🤔

Volkkaristi95

Taas on ajeltu pari viikkoo ja ei toistaseks sanomista muuta kun öljyvuoto moottorin etupäässä, pitänee tutkia.

Volkkaristi95

Oiskos taas pari viikkoa menny ja kaikki toimii kuten ennenkin paitsi loota tarvi varmaan atf öljyt ettei ois niin tahmee, pikkuhiljaa pääsee tekeen jatkohyttiä ja pientä tehonlisäystä, kuvassa AEL pakosarja ja turbo vaihtuu myös sun muuta pientä.. katotaan kuinka lähtee mopedi keuliin  ;D


Volkkaristi95

Harmaita hiuksia aiheuttaa nyt lisäpenkkien asennus, pitäis löytää alkuperäiset penkit jostain tähän kulkineeseen (3-istuttava tai sit kolme erillistä jotka on vierekkäin joissa on vyöt.. Kiitos uuden lain joka tuli vuosi sitten

ELI OSTETAAN LT SOPIVAT TAKAPENKIT sikäli sellasia on olemassa enään.



Jultsu

Paperiksi riittää varmaan tuloste ETKAsta jossa on tuo penkin varaosanumero ja vastaava numero löytyy sitten jostain päin penkkiä / penkin runkoa? Vai minkälaisia ohjeita sieltä katsastuskonttorilta on annettu?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Volkkaristi95

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 17.03.22 - klo:09:16
Paperiksi riittää varmaan tuloste ETKAsta jossa on tuo penkin varaosanumero ja vastaava numero löytyy sitten jostain päin penkkiä / penkin runkoa? Vai minkälaisia ohjeita sieltä katsastuskonttorilta on annettu?

Lakihan muuttu vuosi sitten että ainoo vaihtoehto on laittaa oem penkit joista on olemassa paperi että on asennettu ja käytetty kyseisessä autossa tai sitten teettää homma koripajalla (joka ei ole vaihtoehto😂) jotenka päädyin nyt tekeen 2+2 jatko-ohjaamon ja takapenkit on selkä menosuuntaan eikä tarvi edes olla vöitä. Ohjeet trafin mukaan että penkit lattiaan vähintään 4 läpipultilla ja lisälappu väliin.
Väliseinä ei tarvii nykyään mitään hyväksyntöjä mutta sillon kun kosketaan originaali väliseinään niin tarvii paperi olla kuormansidontapisteistä.
Tää on helpoin tapa ja näin teen 😄

Volkkaristi95

Sain purettua vanhat vanerit lattiasta ja yllätys oli että löytyi yksi ainoa ruostereikä pohjasta vaikka aika karun näkönen oli lähtökohta.. painepesuria kehiin ja pääsikin tekeen väliseinän rungon 20x20x1,5mm huonekaluputkesta. Tarkotus ois tehdä toi matkustustila ensin ja sitten siistiä noi ruosteet persiiistä pois ja toki uudet vanerit koko lattiaan.






Volkkaristi95






Vetäsin nopsaan kesäpyöriin värin kun on kerrankin ruosteettomat peltivanteet ja ok näköset pyörät vaikka onkin paistovuosi - 06.. Katotaan heitänkö ekan viikon jälkeen roskiin mutta katsotaan 😂

Volkkaristi95






Tänään oli vanerointia ohjelmassa. Verhoilua, hifiä ja valoja sisälle seuraavaks ja fiksaa takapäästä noi ruosteet oviaukolta ja laittaa joku pelti ton muovin tilalle

Volkkaristi95






deduplicate list online

Postin tuo, postin tuo.. Kulkupulelle tulee päivitystä jossain vaiheessa, audin nokalta pakosarja joka on vakioo virtaavampi (riittää kuulemma 200hv asti) ja s13 nissanin vakio ahdiin ilmeisesti gt25 garret, tietty välijäähdytin ja ahtoputket tulee.
Vetokoukku (steinhof) oli aika edukas kun posteineen makso 135e ja 2800kg vetomassa

Vaarivanhus

Kiitoksia, mielenkiintoista lueskella tällaista auton remppatarinaa. Peukku täältä!

Vaari ei ollut vaari vielä siinä elämänvaiheessaan, kun tuli rassattua vanhoja autojansa. Ã,,kkiseltään ei muistu mieleen, että olisi ikinä tullut tarvetta vaihdelaatikon sisäpuoliseen tutustumiseen. Mutta, kaikkea muuta oli aivan riittävästi. Melko usein ilmiöihin piti tutustua myös makuullaan eli kulkuneuvon alapuoliseen sielunelämään. Kaasupilliäkin tarvittiin työkaluksi, kun siihen maailmanaikaan ei ollut MIG-hitsausvehkeitä käden ulottuvilla.
Joutilas 76v

Volkkaristi95

Se ois ylimaalauksen aika hyvin pian mutta hitsataan ensin.
Nettiväristä tilasin epoksipohjamaalia ja pintaväriks normaduria, väri jääköön vielä kertomatta ;)




Tässäpä pahin kohta koko autosta ja tuokin pintapelti vaan puhki.. muuten paikkoja joutuu myös tekemään muutaman pienen helmaan ja yhteen pyöränkaareen  :D

Volkkaristi95

Dodii hommat edistyy, valoja ja kylkiputkia vielä kun ehtis värkkäileen  8)
Vinkkejä otetaan vastaan millä konepeltiin saa tasasen ruosteen ::)





Volkkaristi95




Paljon ajettu ja vähän huollettu, sai heittää roskiin kaikki jarruromut jarruputkia myöten. Samalla vaihtu tukivarret ja raidetangot jos selviäisi mystinen ravistus jarruttaessa.. Nimittäin satasesta ei uskalla jarrupolkimeen koskea 😃

Volkkaristi95





Eipä ole ehtinyt päivitteleen mutta jarrut ois tehty ja ravistukset hävis myös, kertaalleen eteen vaihdoin jo levyt mutta taisi takaa löytyä syy kuitenkin kun oli osittain pinta irtoillu levystä ja jännä juttu muutta edessä se kyllä tuntu selkeesti..

Saatiin myös leima tähän värkkiin ja muutettua 2+2 istuttavaksi, helppo homma kun selkä menosuuntaan takapenkit niin eipä juuri vaatimuksia ollut muutakun pultit lattiasta läpi ja 5x5cm prikka vastapuolelle

Löytyi myös edullisesti hyvät talvirenkaat orkkis vanteilla ja heitin pari sarjaa vanhoja renkaita painoksi taakse että eiköhän jotenkin pärjää, renkaat on kyllä todella hyvät ;D

Larmatin

Kiva lukee. Jatka valitsemallasi tiellä :)
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Volkkaristi95




Auto herätelty taas henkiin kuukauden seisonnan jälkeen tosin apuvirralla, työkiireiltä ei ole ehtinyt tekeen mitään katsastuksen jälkeen ja auto on käytännössä seissyt koko talven.

Tarvii öljynsuodatinjalkaan vaihtaa tiiviste kun vuotaa öljyä jonkun verrankin ja selvittää mistä vuotaa polttoainetta kun konehuone haisee muttei vuotoja näkyvissä suuttimien tai pumpun lähellä, jos sen jälkeen sais sisustan värkättyä  ::)

Volkkaristi95

Pikkuhiljaa joku asia taas etenee.. keula ja kylkiputkia hahmotellut, perään tulee kanssa putket jotka toimii samalla astinlautana takatilaan.
Vanteet täytyy käyttää jossain muutoksessa, tulee liikaa ulos ja se vähän olikin tiedossa (10cm kaaresta ulos on vähän liikaa)  ;D







Volkkaristi95

#26
Kaikenlaista on taas tapahtunut (paitsi autolle).. muun muassa vanhaan talliin takasin muutto.
Kaikki iskarit vaihdoin kuukausi takaperin ja muuttui ajettavuus vakaammaksi vaikka onkin vaan uudet tarvikkeet ja käsijarru romut vaihdoin myös, nyt on pitävä käsijarru toistaiseksi 😆





Kätevät nämä rampit niin ei joka hommassa tarvi tunkkia.



Aluvanteet löytyi ihan ok renkailla edukkaasti ja sitten lisävalot ja kylkiputket on myös löytäneet paikkansa.  8)

XYZ

Miten katsastusmies suhtautuu pakoputkeen,muistelen ettei ainakaan ennen vanhaan saanut ulostulo olla oikealle puolelle.

Volkkaristi95

Lainaus käyttäjältä: XYZ - 20.12.23 - klo:18:24Miten katsastusmies suhtautuu pakoputkeen,muistelen ettei ainakaan ennen vanhaan saanut ulostulo olla oikealle puolelle.
Kaks kertaa katsastettu noin eikä puhuttu mitään  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy