Cupra Born

Aloittaja Turbokiisseli, 07.01.22 - klo:10:31

« edellinen - seuraava »

ITbites

Lainaus käyttäjältä: tjk - 25.05.23 - klo:08:20
Juu, 3.1.4 mediakodekki. 3.1 softa on 0561 (tällä tuli oma autoni huhtikuun alussa).
Natinaa en ole omassani havainnut, maantiellä kyllä rengasmelua piisaa aikalailla...

Huomiona, tiedoksi, että 3.X päivitys ei ole vielä virallisesti jakelussa - oma auto 3.0 versiolla ja siihen ei ole vielä saatavana päivitystä, vanhempiin asennetaan tosiaan joku 3.1 väliversio.

Vien kuitenkin auton marmorille;


    Tehdään parametrimuutos käyttäjäasetus herjaan
    Konepellin lukkosanka -kampanja
    Rengaskampanja

Mikä olikaan tämä rengaskampanja, vaihdetaanko ne automaattisesti uusiin vai etsitäänkö sieltä tiettyä puutetta? Aikamoinen volina noista lähtee...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

ikerman

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 30.05.23 - klo:15:18
Huomiona, tiedoksi, että 3.X päivitys ei ole vielä virallisesti jakelussa - oma auto 3.0 versiolla ja siihen ei ole vielä saatavana päivitystä, vanhempiin asennetaan tosiaan joku 3.1 väliversio.

Vien kuitenkin auton marmorille;


    Tehdään parametrimuutos käyttäjäasetus herjaan
    Konepellin lukkosanka -kampanja
    Rengaskampanja

Mikä olikaan tämä rengaskampanja, vaihdetaanko ne automaattisesti uusiin vai etsitäänkö sieltä tiettyä puutetta? Aikamoinen volina noista lähtee...

Näyttää olevan Goodyear-renkaat kampanja auki. Itsellä on Bridgestonet ja Continentalit kitkoina. Mikä lie Goodyeareissa vikana..

bassek

Näemmä Goodyearin renkaan sivu halkeaa. En tiedä onko vain Bornissa ja ID3ssa, tai sitten ainoastaan 19" kokoluokassa.

ikerman

Nitiseekö/natiseeko muilla etuovien sisäkahvat? Joka kerta kun ovea vetää kiinni, niin muovit rutisee sormien alla. Muutenkin ovat kyllä harvinaisen huonosti muotoillut möhköt.

ITbites

Kyllähän tuossa natisee, jaksa edes alkaa tutkimaan - tätähän se on, muoviautoja, nahkaa ei käytetä kohta ollenkaan.

Rengaskampanjasta : Goodyearit menevät vaihtoon -> Continental, kunnes renkaita hyllyssä

3.2 ohjelmistosta Cupralle ei mitään tietoa (ID.3 jakelussa).
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Turbokiisseli

Ovet ei natise, mutta kojelaudan etuosassa oleva muovi kyllä. Yleensä pakkasilla hetken kunnes lämpenee ja on niin persepaikassa, että en ajatellut edes kysellä voiko tuolle tehdä mitään saati itse alkaa säätää.

3.1 Lite toiminut nyt toistaiseksi ihan hyvin. Kerran on aamulla pitänyt käynnistää infotainment uusiksi kun jäätyili.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

VAG_Possu

Born ei ole suostunut yhdistämään palvelimeen 30.5. kello 20.22 jälkeen. Asetuksien mukaan on online tilassa mutta ei suostu keskustelemaan palvelimen kanssa (asetusten päivitys ei onnistu, yritä seuraavalla matkalla).

Sovellus kertoo auton olevan offline-tilassa. Asetusten muuttelu tai ulos ja sisäänkirjautuminen sovelluksessa ei auta.

Onko muilla ollut ongelmia vai onko vain tämä yksilö nyt vain seonnut?   
Porsche 911 (997 Carrera S)
Porsche 911 (964 Carrera 2)
Passat GTE -16
Cupra Born e-boost 58 kWh -22

tjk

Hetken aikaa tänään herjasi offlineä (vain osa toiminnoista tosin oli pimeänä). Meni kyllä aika nopeasti ohi.

Pihistelijä

Menee Born kohtuullisella kulutuksella kaupungissa näillä keleillä.

Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Turbokiisseli

3.1 Lite ollut nyt hetken käytössä ja toimii kyllä selvästi luotettavammin kuin 2.3. Ajoittain herjaa 4G-yhteyden katkeamisesta, vaikka kaikki pelaa ja S-PIN sekä käyttäjäprofiileja en ole jaksanut ottaa käyttöön kun tuntuu apin kautta tehtävä koodin vaihto toimivan mm. ei lainkaan.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

ITbites

3.0 on edelleen täysi farssi - auto ajamatta kaksi viikkoa ja herjaa että kirjaudu uudestaan (mikä tehty nyt 100 kertaa ja edelleen ilmoitusta pukkaa) - korkealatauksen jälkeen näyttö kuolee täysin...

Saisi jo tulla se seuraava iso päivitys!
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

tjk

Ensimmäiset 10 tkm ajettuna, keskikulutus 17,1 kWh / 100 km, ihan tyytyväinen tähän. Auto otettu käyttöön huhtikuun alussa, ensimmäiset 3800 km ajettu nastoilla. Auto liikkuu lähinnä pohjois-Pohjanmaalla. Täyden ajovuoden kulutus tulee varmaankin tuosta nousemaan talviajon osuuden lisäännyttyä, eiköhän alle 20 kWh päästä kokonaisuudessaan.


Nahkamajava

Mulla maalis/huhtikuun vaihteessa ajoon tullut, pelkillä kesänakeilla rullattu. 8 tkm keskikulutus myös 17 kw/100km kohdilla. Arkiajot pääosin kehä3:n sisällä menee 13-15 kulutuksella, reissuille kun lähtee niin heti alkaa motari siirtymällä ja 130km/h nopeudessa sähköä menee 21-24 keskikulutuksella.

Pisin matka ollut reilu 500km, se meni kahdella 11 min latauksella n. 3% varauksesta n. 45% varauksiin. Vessataukopysähdyksillä päästiin perille.

Hyvin on pienempi akku riittänyt.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

Pihistelijä

Minulla takana 13 kk ja 45 tkm. Keskikulutus on 12,3 kWh/100 km. Autossa on 3.0 softa, joka on pelannut kuin junan vessa. Auto on muutenkin pelannut hyvin. Erinomainen auto.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

hoomax

10 tuhatta tuli täyteen, auto otettu käyttöön maaliskuussa. Keskikulutus siitä lähtien 17.1kWh/100km. Nyt kesällä keskikulutus pyörinyt siinä 15-16 välillä. Jonkun verran kuljetettu peräkoukkuun kiinnitettävää pyörätelinettä mukana, se nostaa kulutusta 1-2kWh/100km.

En ole ihan varma mikä softaversio meillä on käytössä, mutta ei ole ongelmia ollut.

Meillä ei myöskään ole mahdollisuutta kotilataamiseen, joten julkisten varassa on menty mutta eipä sekäään ole mitään ongelmia aiheuttanut. Yhden kerran on jouduttu reittisuunnitelmaa muuttamaan, kun yhdellä keski-suomen pikkukylällä ei ollutkaan toimivia latureita vapaana. Muuten on latailtu aina kaupassa käynnin yhteydessä (pääosin K-lataus ja Lidl), pidemmille reissuille lähtiessä on sitten käyty lataamassa ihan asioikseen.

tjk

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 02.08.23 - klo:14:30
Minulla takana 13 kk ja 45 tkm. Keskikulutus on 12,3 kWh/100 km. Autossa on 3.0 softa, joka on pelannut kuin junan vessa. Auto on muutenkin pelannut hyvin. Erinomainen auto.

Minulla 3.1 softa, satunnaista näytön jäätymistä on + aika hidashan tuo on, VAG tyyliin. Toisaalta ihan hyvin on pärjännyt, eipä tuota näyttöä paljon tarvitse operoidakaan onneksi (CarPlay aktiivisessa käytössä). Auto on pääsääntöisesti hyvä, kaupungissa jopa erinomainen. Maantiellä kulkee kokoisekseen aika vakaasti (jossa lähes kaikki kilsat tulevatkin), ei aivan niin hyvä kuin entinen superb, mutta ei paljon häpeä. Rengasmelu on (karhealla) asfaltilla aika kova, Seat -maisen merkkiuskolliseen tyyliin…(tulee entinen Leon farkku mieleen). Beats audio on aika huono, harmillista että lisävarusteena ei ole saatu tuon parempaa aikaiseksi. Vaatii kovaa luukuttamista, jolloin onneksi paranee. Sisätiloissa vaikutelma on aika muovinen, voisi olla piirun parempi. Pääsääntöisesti siis ihan ok kiesi. 

Fbu

12tkm ajettu ja 18kwh/100km on sen matkan keskikulutus. Ajot maantie/moottoritie 90%.
Maantiellä pääsee sinne 12kwh:n kulutuksiin, mut motari sitten taas nostaa. En jaksa paljon säästellä ajo on niin halpaa kuitenkin.
Huonoin ominaisuus on se app puhelimessa.
Ja tällä hetkellä myös ensimmäinen vika, joka on pimeä ajovalo. Kolme herjaa tulee,  ajovalon korkeudensäätö vika, lähivalo vika ja kaukovalo vika. Noh ens viikolla tutkivat valoa.
Tiedän myös toisen Bornin jossa on hajonnut korkeudensäätö. Siihen vaihdettiin koko valo.

Ps: oon kuitenkin tyytyväinen autoon
Cupra Born e-boost 58 kwh -23

tjk

Totta, appi on usein nurin. Softapuoli ei näytä olevan VAG porukalla häävisti hallussa.

Pingu

Lainaus käyttäjältä: tjk - 03.08.23 - klo:22:15
Totta, appi on usein nurin. Softapuoli ei näytä olevan VAG porukalla häävisti hallussa.

24000 km takana, ja appi on omalla vilkaisulla ollut kerran nurin pari tuntia. Taisi olla lauantaipäivä. Joka kerta oon saanut auton lämpiämään sovelluksen avulla.

Oma auto saapui 3.1 softalla. Onko se hidas kun auton käynnistää? On. Mutta muuten ei ole paljon valitettavaa. Kaikki muut toiminnot on yhden napin päässä paitsi lane assist, joka vaatii kaksi painallusta. Navin arvio seuraavalle laturille ei heitä juuri ollenkaan. Puhutaan 1-2 prosentin heitosta, jos ajaa edes suurinpiirtein lakisääteistä nopeutta. Kulutus on naurettavan pieni kaupungissa lämpimillä keleillä ja kääntösäde tekee ajamisesta nautinnollista parkkihalleissa ja muissa ahtaissa tiloissa. Se lämmitys pikalatausasemalle olisi kiva lisä tänä talvena, mutta pikkuakkuisella tulee ajettua pitkät matkat aina sinne 10 prosentin paikkeille, niin aika hyvää vauhtia sitä sähköä saa ilman lämmitystäkin.

Onko joku muuten saanut kutsua korjaamolle 3.2.1. softaa varten? Oma auto oli ajovalon takia korjaamolla (kiveniskemä lasissa ja pieni halkeama) ja samalla sain kutsun tuohon päivitykseen. Tämä siis tulee 3.1. softallekin tehtäväksi korjaamolla. Mielenkiintoista nähdä mitä tuo pitää sisällään. Ainakin pitäisi helpottaa tulevia OTA-päivityksiä. Valmistellaanko tässä sitä päivitystä akun lämmitystä varten? Tässä onkin Teslalla ja Volkkarilla hyvä kilpailun aihe: kumpi tulee ensin, Teslalle toimivat pyyhkijät vai Volkkarille akun esilämmitys?


tjk

Otin itse lane assistentin OBDelevenillä oletuksena pois päältä, ei enää tarvitse joka startilla erikseen. Appi oli viimeksi tänään tovin nurin.

VAG_Possu

Lainaus käyttäjältä: Pingu - 03.08.23 - klo:22:36

Onko joku muuten saanut kutsua korjaamolle 3.2.1. softaa varten? Oma auto oli ajovalon takia korjaamolla lasissa ja pieni halkeama) ja samalla sain kutsun tuohon päivitykseen. Tämä siis tulee 3.1. softallekin tehtäväksi korjaamolla. Mielenkiintoista nähdä mitä tuo pitää sisällään. Ainakin pitäisi helpottaa tulevia OTA-päivityksiä. Valmistellaanko tässä sitä päivitystä akun lämmitystä varten? Tässä onkin Teslalla ja Volkkarilla hyvä kilpailun aihe: kumpi tulee ensin, Teslalle toimivat pyyhkijät vai Volkkarille akun esilämmitys?

Omaan asennettiin 3.2.1 tällä viikolla pyörän napojen ääntelyn tutkinnan ohessa. Samalla tehtiin toinen kampanja, joka oli akkumoduulien tarkastus. Uudella softalla tuntuu näyttö toimivan hieman ripeämmin mutta uutena ilmiönä on se, että appi toimii huonommin ja valittaa päivittäin että autolla ei ole verkkoyhteyttä  :(
Porsche 911 (997 Carrera S)
Porsche 911 (964 Carrera 2)
Passat GTE -16
Cupra Born e-boost 58 kWh -22

Pingu

Lainaus käyttäjältä: VAG_Possu - 04.08.23 - klo:09:42
Omaan asennettiin 3.2.1 tällä viikolla pyörän napojen ääntelyn tutkinnan ohessa. Samalla tehtiin toinen kampanja, joka oli akkumoduulien tarkastus. Uudella softalla tuntuu näyttö toimivan hieman ripeämmin mutta uutena ilmiönä on se, että appi toimii huonommin ja valittaa päivittäin että autolla ei ole verkkoyhteyttä  :(

Ok, hyvä tietää. Pitääkin katsoa heti päivityksen jälkeen, toimiiko appi vai ei. Jos ei niin täytyy kysyä vinkkejä ongelman korjaamiseen. Mulla vasta joskus elokuun lopulla tuo päivitys, kun en halunnut sitä kesäloman aikana hoitaa.

JeansBeetle

Nyt tarttisi jeesiä päätöksen teossa. Tarjolla on kaksi Bornia, samat 150/58 tehot, mutta erot alla:

Auto A:
- VM. 2021
- hinta 1500e halvempi kuin B
- H20 version infotainment
- Ei HUDia

Auto B
- VM. 2022
- 1500e kalliimpi kuin A
- H30 infotainment
- HUD
- Puuttuu toiset vanteet (eli kuluerä tulossa)

Summasummarum, uudempi auto on kalliimpi, mutta about tonni pitää investoida lisää vanteisiin. HUD ja H30 plussia, mutta onko hinnan arvoisia? Kilsat about samat (molemmat alle 15tkm)

Bonus kysymys. Molemmat ovat saksantuontiautoja, joten mistä tiedän, että onko autoissa ilmälämpöpumppua? (joissain maissa se on maksullinen optio)

Turbokiisseli

Infotainmentin päivitykselle lie kamppis menossa ainakin vanhempaan? HUD ei IMO ole tonnin arvoinen varsinkin kun et Borniin toisia renkaita ja vanteita siihen rahaan saa mitenkään. Tuontiautoista en tiedä, mutta Saksassa ei tosiaan ilpu ole perusvaruste.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

Nahkamajava

Näin hudin omaavan näkökulmasta: kiva mut kallis lelu. Suurin hyöty navigoinnin yhteydessä. Vaikka hudissa on oma nopeus, katson silti useimmiten tavallisesta mittaristosta vauhdin.

Mieti tarkkaan omaa käyttöä ja ilmalämpöpumpun tarvetta. Itse en suostu omistamaan autoa ilman webastoa tai sähkäriä ilman ilmalämpöpumppua.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

JeansBeetle

Ostin sen uudemman, jossa on hud ja parempi infotainment. Toisaalta myös se väri mitä halusin. Autolla oli ajettu alle tonnin, joten kyseessä on ns. uusi. Ilmalämpöpumpun oloa tai olemattomuutta en osaa nyt tarkistaa mistään.

Sped

Lainaus käyttäjältä: rahi - 05.08.23 - klo:19:32
Ostin sen uudemman, jossa on hud ja parempi infotainment. Toisaalta myös se väri mitä halusin. Autolla oli ajettu alle tonnin, joten kyseessä on ns. uusi. Ilmalämpöpumpun oloa tai olemattomuutta en osaa nyt tarkistaa mistään.

Mielenkiinnosta, paljon auto maksoi?
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

JeansBeetle

Lainaus käyttäjältä: Sped - 10.08.23 - klo:10:32
Mielenkiinnosta, paljon auto maksoi?
37k jäi hinnaksi.

jukkanen

Kappas, K-Auto tiputti Bornin hintoja (ainakin) syyskuun ajaksi 5000 eurolla. Hinnat alkaen noin 37 000 euroa. Olisi voinut vetäistä ostohousut jo jalkaan jos näihin olisi saanut oikean vetokoukun jotakuinkin normaalin kärryn vetoon.

JPN_V70D3OR

#419
Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 31.08.23 - klo:14:05
Kappas, K-Auto tiputti Bornin hintoja (ainakin) syyskuun ajaksi 5000 eurolla. Hinnat alkaen noin 37 000 euroa. Olisi voinut vetäistä ostohousut jo jalkaan jos näihin olisi saanut oikean vetokoukun jotakuinkin normaalin kärryn vetoon.
Tarjoukset koskevat jo maassa olevia nopean toimituksen autoja ja ovat voimassa 30.9.2023 saakka.

Borniinkin on kai tulossa ID.3:n tapaista faceliftiä, myydäänkö tuossa wanhaa varastoa pois?
https://images.drive.com.au/driveau/image/upload/c_fill,f_auto,g_auto,h_1080,q_auto:eco,w_1920/v1/cms/uploads/mqypos7ipuli3qjy9uam
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy