Passatin lämmitys

Aloittaja Asredn, 10.11.21 - klo:09:21

« edellinen - seuraava »

Asredn

Potilaana -15 Passat, toki automaatti-ilmastoinnilla. Ongelmana lämmitys, eli puhaltaa lämpöä oikealle puolelle sekä taakse, ei vasemmalle puolelle.

Käytin autoa eilen paikallisella korjaamolla, jossa todettiin lämmönsäätöläpän servomoottorimoduuli sököksi, eli muovirattaat rikki-> naksui ajettaessa moottoria testerillä. Läppä liikkuu kuitenkin hyvin käsin liikutettaessa. Ongelma ei ratkennut servonmoottorin vaihdolla, edelleen puhaltaa kylmää mun puolella. Suosittelivat merkkihuollon puolelle kääntymistä. Ei enää vikakoodeja servon vaihdon jälkeen. Mikä tässä voi olla vikana?

Ja miten korjata?
a) Pankkitili tyhjäksi ja hattu kourassa merkkihuollolle?
b) Auton vaihto ja ongelmat seuraavan omistajan riesaksi?
c) Romu Keinänen korjaa kaiken (Vitsi vitsi...(?))

Daatta

Ilmastoinnin resetointi/perusasetusten ajo. Taisi onnistua jopa ilmastoinnin paneelin painikkeista.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Asredn

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.11.21 - klo:10:21
Ilmastoinnin resetointi/perusasetusten ajo. Taisi onnistua jopa ilmastoinnin paneelin painikkeista.

Tehty, ei auta. A/C ja puhallus ylös- napit pidetään muutaman sekunnin painettuna kunnes niiden merkkivalot vilkkuu. Kuuluu että läpät liikkuu eestaas ja ilmavirtojen muutokset tuntuu.

Daatta

Vikakoodit luettu merkkikohtaisella testeriillä (VCDS/ODBeleven) eikö jollain Delphillä? Tuosta lähtisin liikkeelle, jos ei ole vielä tehty.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Asredn

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.11.21 - klo:11:09
Vikakoodit luettu merkkikohtaisella testeriillä (VCDS/ODBeleven) eikö jollain Delphillä? Tuosta lähtisin liikkeelle, jos ei ole vielä tehty.
Jaa en tiedä millä siellä Fixuksella on luettu...

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Asredn - 10.11.21 - klo:11:14
Jaa en tiedä millä siellä Fixuksella on luettu...

Vastaisit itse kysymykseesi. Tuolta voisi löytyä VCDS-tuntija lukemaan koodit: http://www.vagarena.fi/index.php?board=54.0
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

tkp

Vasemman puolen ilmakanavan lämpötila-anturi antaa väärää tietoa lämpötilasta ja sekoittaa järjestelmän? Kaipa tuon ikäisestäkin Passatista löytyy climasta huoltovalikko josta pääsee ihmettelemään lämpötiloja. Tai sitten vcds:llä.

duke7

#7

Asredn

Lainaus käyttäjältä: tkp - 10.11.21 - klo:16:23
Vasemman puolen ilmakanavan lämpötila-anturi antaa väärää tietoa lämpötilasta ja sekoittaa järjestelmän? Kaipa tuon ikäisestäkin Passatista löytyy climasta huoltovalikko josta pääsee ihmettelemään lämpötiloja. Tai sitten vcds:llä.
Luulis että löytyy. Miten siihen pääsee käsiks?

Anteeksi suuresta tyhmien kysymyksien määrästä, mutta mulla ei o ollu volkkareita sitten 96 golf vuosituhannen vaihteessa...

Asredn


tkp

Lainaus käyttäjältä: Asredn - 10.11.21 - klo:19:46
Luulis että löytyy. Miten siihen pääsee käsiks?

Anteeksi suuresta tyhmien kysymyksien määrästä, mutta mulla ei o ollu volkkareita sitten 96 golf vuosituhannen vaihteessa...

Riippuu ihan siitä että minkänäköinen ohjainlaite ilmastoinnille on. Omassa vanhemmassa jetassa huoltovalikkoon pääsee kun samaan aikaan painaa econ ja puhallus ylös-napit pohjaan. googlesta tutkimaan https://www.google.com/search?q=passat+2015+climatronic+service+menu&oq=passat+2015+climatronic+servide+menu&aqs=edge..69i57.16143j0j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy