Golf8 1.5 eTSI DSG "GTE style" (2021)

Aloittaja Tos®, 11.09.21 - klo:21:11

« edellinen - seuraava »

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 24.11.22 - klo:10:36

Ilmastoinnin automatiikka saa taas pikkupakkasella lasit huuruuntumaan muutamaksi sekunniksi:
https://photos.app.goo.gl/ymnWJJTcvLaNF1fg9

Tämä on kyl harmillinen ominaisuus. ajelin -4 pakkaskelillä 30 km maantiejoa @80km/h ja kolme kertaa painoin vasemmalta valokytkimien luona olevaa max-puhallusta, koska ruutu alkoi huurtua. Nopeastihan se puhaltaa lasin kirkkaaksi, mutta eipä ollut seiskakoppaisessa tällaista paskaominaisuutta.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 26.11.22 - klo:17:02
Tämä on kyl harmillinen ominaisuus. ajelin -4 pakkaskelillä 30 km maantiejoa @80km/h ja kolme kertaa painoin vasemmalta valokytkimien luona olevaa max-puhallusta, koska ruutu alkoi huurtua. Nopeastihan se puhaltaa lasin kirkkaaksi, mutta eipä ollut seiskakoppaisessa tällaista paskaominaisuutta.
Luultavasti tuo liittyy automaattisen sisäkierron toimintaan, nyt huurtumista ei ole tapahtunut kun toiminto on pois päältä.
En muista enää huurtuiko se viime talvena, vaikka toiminto oli pois kytkettynä.

Jostain syystä masiina ei kovin pitkään muista säätöä, vaan asetus palautuu käyttöön jonkun ajan kuluttua.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Mulla on aina ollut pois päältä automattinen sisäkierto, enkä ainakaan muista että olisi itsestään aktivoitunut. Ajoprofiili on meikäläisellä sellainen että kaupunki/taajama-ajoa on varmaan 70-80%, ja lasien huurtumista esiintyy noilla maantiepätkillä. Puhallus on keskimmäisellä ”intensiivisyydellä”. Voisihan kokeilla nostaa korkeimpaan pykälään, mutta koko ajan sitä ei viitsi pitää päällä. Hiljaisemmilla nopeuksilla tuntuu vähän äänekkäältä. Maantiellä se ei ehkä haittaisi…
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

#63
28 000 km
Hairahduin itsekin Tammersuojan tuotteisiin.

Rumahan se on, mutta jos siitä muutama senttilitra säästyis polttoainetta  ;D




Huolto helmikuun alussa, sinne laitettu kuvien kanssa motkotusta lasien huurtumisesta.
Samoin lätäkkövaloista
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sped

Ei se niin pahalta näytä! Täytyypä laittaa kuva myös autotalliin omasta, ei-niin-huomaamattomasta ratkaisusta :D
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®


Tämmöinen tieteellinen koe tällä kertaa, pitää varmaan koodata jotain muutakin - tällä se ei äkkiseltään lukinnut ovia, kun autolta käveli pois  :o
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#66
30 000km



Huolto tehty, mukaan motonetistä Mobil 1 ESP X2 0W-20.
Lisätöinä ilmanputsarin vaihto moottoriin, koska normaalisti vasta 90tkm.

Yhteenvedossa on kommenttina, ettei huolto ei vastaa itsetoimitettujen osien laadusta.  :o


Vajaan 300e maksoi.
Öljyjä onkin vaihdettu 5500km, 20000km (itse tehtynä) ja nyt 30000 kohdalla.
Minen LL vaihtoväliä noudata.

Takuuseen:
- Vasemman takaoven vuodon korjaus
- Lätäkkövalot
- Ajovalo umpiot (IQ), koska keräsi pisaroita sisälle.
- H/K päivitettiin mykistymisien johdosta 4316 > 4319. Tämä ei korjannut bugia, jossa ääniasetus ei pysy muistissa.

Mitä jäi epäselväksi
- Apukuskin penkintunnistimen temppuilu, lämmitys ei pysy päällä
- Tuulilasi huurtui heti koeajolla 5 km jälkeen (lue aiemmat kommentit automatiikan toiminnasta)
- Soittimen kaatuilu satunnaisesti liikkeellelähdön jälkeen, edelleen versio 1896. Huollon jälkeen alkoi lataan taustajärjestelmien päivitystä. Samaa vikaa monilla foorumeilla, Esim. motor-talk

Muuta
- Alapää sai joulun aikaan vähän tukevoitusta GZTB25ACT avulla  ;D

Kun säätö on sopiva, voi keskinäytön subbarisäädöllä valita mieltymyksen mukaan sopivan beissin  8)

- Etupää saanee kevään mittaan päivitystä myös

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.12.22 - klo:08:32
Tämmöinen tieteellinen koe tällä kertaa, pitää varmaan koodata jotain muutakin - tällä se ei äkkiseltään lukinnut ovia, kun autolta käveli pois  :o
Ei toimi suoraa obd11 koodauksella, vaatii paremmat työkalut - mutta on mahdollista saada toimintaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

30100km
Uudet umpiot kalvotettiin ( https://www.shineld.fi/product/1167/global-tpu-ppf---kiveniskukalvo ) kiveniskemien varalta.
On sen verran hintavat, että tuo on pieni summa  :)

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Enhancer

Ilmastoinnista saat koodattua lisää herkkyyttä sisätilan kosteusanturille ja asetettua myös ilmastoinnin kompressorin säästökäytön vain Eco-ajotilassa. Ei huurru lasit sen jälkeen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 09.02.23 - klo:19:53
Ilmastoinnista saat koodattua lisää herkkyyttä sisätilan kosteusanturille ja asetettua myös ilmastoinnin kompressorin säästökäytön vain Eco-ajotilassa. Ei huurru lasit sen jälkeen.
Tätä on kokeiltu, siis herkkyyttä nostettu ja hajuanturin herkkyyttä laskettu.
Tuota eco-vaihtoehtoa en ole löytänyt, mutta ei se kompura muutenkaan toimisi pakkasella.

Huurtuminen liittynee siihen, että plussa-keleiltä siirryttäessä pakkaselle kennolle on jäänyt kosteutta.
Kun hajuanturi haistaa jotain, kytkeytyy automaattinen sisäkierto päälle ja BLUH - tuulilasi huurtuu.
Automaattinen sisäkierto pitää ottaa pois päältä käsin, kun asetus ei tunnu säilyvän muistissa muutamaa päivää pidempään
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#70
30416 km
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 30.09.22 - klo:21:29
Tämä säikäytti, näyttö pimputti: (en hokannu kuvaa ottaa)
Moottorin vika, start-stop vika ja näiden johdosta monet muut viat
   P164700 - Checking coding/versions of control modules in drivetrain
            static
                Date: 2022-09-30 16:25:17
                Mileage: 23936 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 2
                Unlearning counter: 40
                Engine speed: 1374.50 1/min
                Normed load value: 8.2 %
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 61 °C
                Intake air temperature: 24 °C
                Ambient air pressure: 1000 mbar
                Voltage terminal 30: 14.440 V
                Dynamic environmental data: 20962812B0000016410116D8000016280010260000162B2100

Se oli staattinen?

Kaikki palasi normaaliksi, kun hetken antoi auton levätä.


Toinen kerta


01 Engine

    System description: R4 1.5l TFS
    Software number: 05E906012Q
    Software version: 1319
    Hardware number: 05E907309G
    Hardware version: H20
    ODX name: EV_ECM15TFS01105E906012Q
    ODX version: 002005
    Long coding: 0125003A23641D0830086000000000000000000000000000

    Trouble codes:
        U122900 - Implausible front camera for driver assistance systems
            Intermittent
               
        U105400 - Information electronics control module 1 No Communication
            Intermittent
               
        P164700 - Checking coding/versions of control modules in drivetrain
            static
                Date: 2023-02-17 16:23:18
                Mileage: 30416 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 2
                Unlearning counter: 40
                Engine speed: 1400.50 1/min
                Normed load value: 12.9 %
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 6 °C
                Intake air temperature: 3 °C
                Ambient air pressure: 990 mbar
                Voltage terminal 30: 14.460 V
                Dynamic environmental data: 20962812B0000016410116D8000016280010260000162B2100

Sekä samalla kellonlyömällä

13 Adaptive Cruise Control

    System description: ACC Bosch MQB
    Software number: 5WA907572B
    Software version: 0395
    Hardware number: 5WA907572
    Hardware version: H20
    ODX name: EV_FRONTRADARBOSCHVW380
    ODX version: 004017
    Long coding: 2E0318FF407740451247400800404004AE4020000000000000000000000000

"monta muuta ilmoitusta tässä välissä"

U112200 - Databus implausible message
            Intermittent
                Date: 2023-02-17 16:23:47
                Mileage: 30416 km
                Priority: 6
                Malfunction frequency counter: 2
                Unlearning counter: 40
        U112300 - Databus error value received
            static
                Date: 2023-02-17 16:24:45
                Mileage: 30416 km
                Priority: 4
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 40
        U112200 - Databus implausible message
            Intermittent
                Date: 2023-02-17 16:23:47
                Mileage: 30416 km
                Priority: 6
                Malfunction frequency counter: 2
                Unlearning counter: 40



Aiempien start-stop ja moottorivian lisäksi Travel Assist vika.
Joku bugi täytyy olla, sammuttamisen jälkeen toimii taas

Tuo dynamic data rimpsu on sama molemmissa vikakoodeissa?


Automaattisen sisäkierron päällekytkeytymiseen...
Aktivoin vieras-käyttäjän ja säädin sieltä ilmastoinnin asetuksista automatiikan pois päältä.
Aamulla webaston jälkeen automatiikka oli pois päältä, saa nähdä kauanko?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

5.4.2023
32750km

Sieltä se ratin vaihto rupeaa tulemaan tyrkylle.
Travel assist ei käytettävissä, poistuu toistaiseksi käynnistämällä uudelleen.

B17B8F2 - Control module for steering wheel touch recognition Sensor malfunction
            Intermittent
                Date: 2023-03-26 15:17:49
                Mileage: 31987 km
                Priority: 4
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 20


https://www.golfmk8.com/forums/index.php?threads/new-tpis-for-the-travel-assist-emergency-assist-warning-errors.420544/

Pääsiäisen jälkeen taas huoltoon, penkinlämmityksen ja ilmastoinnin sekoilu + vasen takaovi vuotaa edelleen.
Pitää tuosta mainita, ehkä ne tilaa ratin jo valmiiksi.
TPI tiedotteessa mainitaan juuri tuo koodi yhdeksi syyksi ratin uusintaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

33900 km
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 04.02.23 - klo:14:47
- Etupää saanee kevään mittaan päivitystä myös


Jotain pientä... ;D


Lukuisien uudelleenkäynnistysten ja pitkän marmatuksen penkinlämmityksen/tuulilasin huurtumisen vuoksi maahantuoja antoi luvan päivittää.

5F Multimedia   
 
Software number: 5H0035820J -> 5H0035820L
Software version: 1896 -> 1899(ilmeisesti 1941 ei ole vielä saatavilla)
Netin mukaan tuosta ei ole apua boottailuun, mutta ehkä vilkkuva peruutuskamera korjaantui?


08 Air Conditioning   

Software number: 5WA907007K   -> 5WA907007Q
Software version: 3130 -> 3440

Tuosta on ollut TPI tiedote jo reilun vuoden. Ei ole enää pakkasta, joten toimivuudesta ei tietoa.
Climatronicin asetuksiin on ilmestynyt tehovalinta myös automaattiselle ratin lämmitykselle, ettei se korpea aina täysillä.

Takaovi vuotaa edelleen...
https://photos.app.goo.gl/cqbTaGwNtNEXXPfB8
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

34978 km

On se kumma, ettei noita takaovia saada tiiviiksi?
https://photos.app.goo.gl/41r9wqaMQYrtXwcn9

Kolme kertaa nyt molempia puolia korjattu jotenkin.

Muuta:
OUG1 päivitys tullut hätäpuhelinmoduulille/nettiboksille (tämä muutos ei näy, kuin testerin kautta)


6.5.2023, toistaiseksi ei uudelleenkäynnistymisiä tapahtunut

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#74
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 19.06.23 - klo:19:03
Omassa on ruvennut moottorin valo palamaan... EVAP venttiili on satunnaista häiriötä oireillut jo talvella.
Huolto ei ehtinyt tehdä vikakoodinlukua enempää tänään.

Guuglen mukaan tämäkin varsin yleinen vaiva  :o

P04F000 - EVAP system high pressure purge line performance
            static
                Date: 2023-06-18 12:06:53
                Mileage: 36147 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 40
                Engine speed: 2097.50 1/min
                Normed load value: 93.3 %
                Vehicle speed: 39 km/h
                Coolant temperature: 92 °C
                Intake air temperature: 36 °C
                Ambient air pressure: 1000 mbar
                Voltage terminal 30: 12.700 V
                Dynamic environmental data: 209628F44640F40BB51010093224FC00C811991000082B00432100
        P044100 - EVAP Emission Contr.Sys.Incorrect Purge Flow
            static
                Date: 2023-05-16 15:54:39
                Mileage: 34925 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 40
                Engine speed: 1492.50 1/min
                Normed load value: 29.0 %
                Vehicle speed: 52 km/h
                Coolant temperature: 92 °C
                Intake air temperature: 49 °C
                Ambient air pressure: 1000 mbar
                Voltage terminal 30: 13.220 V
                Dynamic environmental data: 209628F44643F40B46101002EE24FC00BE11991000082B00432100


Venttiili paisuntasäiliön oikealla puolella ja imuputken vasemmalla puolen oleva letku näytti uudelta (puhtaalta).

36835 km
EVAP letkusarja vaihtoon

Täytyy taas kehua Seinäjoen käyttöauton palveluksia, aika oli varattuna aktiivihiilisäiliön letkusarjan vaihtoon parin viikon päähän.
Soittivat, että ehditkö ja nuon vaan - korjaus tehty reilussa puolessa tunnissa.



Soitin ei ole tehnyt tilttiä sen jälkeen kun 1941 asentui 6.5.2023  ;D

TravelAssist diagnoosi sitten elokuulla ja ratinvaihto odottaa...
Onneksi tuo pimputtelee harvoin, lämmin keli estää ratinlämmitystä ja sitä kautta vikavalojen syttymistä  ::)

Vikakoodit oli nyt nollattu kaikki, saas nähdä ilmestyykö ratilta herja ennen elokuuta.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

37700km

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.06.23 - klo:16:53
TravelAssist diagnoosi sitten elokuulla ja ratinvaihto odottaa...
Onneksi tuo pimputtelee harvoin, lämmin keli estää ratinlämmitystä ja sitä kautta vikavalojen syttymistä  ::)

Vikakoodit oli nyt nollattu kaikki, saas nähdä ilmestyykö ratilta herja ennen elokuuta.

Huolto tilasi uuden ratin, arvioitu vaihto joskus lokakuulla.

Takaovia korjattiin neljännen kerran vuotamiselta, seuraavan päivän sateet:
https://photos.app.goo.gl/knkxEUxLWoZkRbm47



Joutuu taas asettelemaan sanomalehdet paremmin kynnysten suojaksi.
Mihinkähän tästä pitäs marmattaa, kun huolto ei saa tehtyä oville mitään?

Netti teki ekan kerran sen, että näytti harmaata maapallon kuvaa useamman päivän, sulake 19 pois ja toimii taas.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#76



38700km
Viikon päästä auto menee oikein yö-valohoitoon vuotavien ovien takia, lupasivat sijaisautonkin  ::)


Ensimmäisenä vuonna kokeilin kiinanhärpäkettä aurinkolasikoteloksi, joka oli sellainen muovihökötys ettei sitä sietänyt katsella.

Nyt tuli toinen kiinanhärpäke nukkapinnalla:





Saa nähdä siedänkö tuota rimpulaa? Puhelimen laajakulma vähän vääristää...

Nettiboksi poksahteli pari kertaa pimeäksi tampereen keskustan liepeillä, syy lienee elisan 3G verkko?

Sopisikohan noi mustat listat taakse?
https://shop.ahw-shop.de/original-vw-golf-8-5h-limousine-zierleisten-heckdiffusor-blende-abdeckung-schwarz?c=3314
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

39100km
Yön yli auto oli hoidettavana (viidettä kertaa) takaovien vuodon vuoksi.
Vuotokohta löytyi, vesi pääsee runsaan ja pitkää kestävän sateen vuoksi jotenkin kastelemaan kaiuttimen kalvon, jonka läpi se valuu auton sisäpuolelle?!  :o

Käyttöauton vauriokorjaamo on laittanut oven sisälle jonkinmoisia vedenohjaimia ja heidän testien mukaan vesi ei valuisi enää kaiuttimelle?
Ilmeisesti syyllinen on Harman/Kardonin kaiuttimen ja oven suunnitteluvirhe, siinä pitäisi olla joku suoja vettä vastaan.
Varaosanumero kaiuttimelle oli etkassa edelleen vanha, joten sekään ei korjannut ominaisuutta.



https://www.kayttoauto.fi/fi/ajoneuvot/Sein%C3%A4joki/uudet-autot/Volkswagen/ID.3/MPH-135/

Pari päivää oli ID.3  Pro Business plus ajossa, mutta golffiin verrattuna
- Huonohkot penkit
- Huonompi ajettavuus, ohjauksen keskellä kummaa soljumista: saattoi johtua kyllä renkaista, jotka oli normaalia pienempää kokoa.
- Rengasmelu, oma tieteellinen tutkimus vahvistaa asian; samalla tienpätkällä ja samaan suuntaan ajettuna ja puhelimen desibelimittarilla minuutin mittauksen keskiarvo ID.3  71.6dB ja golf 70,5dB
- Nuukat varusteet (valot, travel assist puuttuu, side assist puuttui, äänentoisto yms yms), ehkä siihen tottuisi?

+ Kiihtyvyys ja ohituskiihtyvyys toki mahtava  ;D
+ Lämmitin rupes puskeen kuumaa heti startista
+ Versio 3.5 tuntui pelaavan oikein hyvin, mutta ilmoituksia netin katkeamisesta oli vähän väliä. Elisa on etelä-pohjanmaalta lopettanut jo 3G verkon.

Ei ainakaan vielä herättänyt ostopakkoa, paitsi kiihtyvyyden osalta  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Nikonen

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 13.09.23 - klo:18:55
39100km
Yön yli auto oli hoidettavana (viidettä kertaa) takaovien vuodon vuoksi.
Vuotokohta löytyi, vesi pääsee runsaan ja pitkää kestävän sateen vuoksi jotenkin kastelemaan kaiuttimen kalvon, jonka läpi se valuu auton sisäpuolelle?!  :o

Käyttöauton vauriokorjaamo on laittanut oven sisälle jonkinmoisia vedenohjaimia ja heidän testien mukaan vesi ei valuisi enää kaiuttimelle?
Ilmeisesti syyllinen on Harman/Kardonin kaiuttimen ja oven suunnitteluvirhe, siinä pitäisi olla joku suoja vettä vastaan.
Varaosanumero kaiuttimelle oli etkassa edelleen vanha, joten sekään ei korjannut ominaisuutta.



https://www.kayttoauto.fi/fi/ajoneuvot/Sein%C3%A4joki/uudet-autot/Volkswagen/ID.3/MPH-135/

Pari päivää oli ID.3  Pro Business plus ajossa, mutta golffiin verrattuna
- Huonohkot penkit
- Huonompi ajettavuus, ohjauksen keskellä kummaa soljumista: saattoi johtua kyllä renkaista, jotka oli normaalia pienempää kokoa.
- Rengasmelu, oma tieteellinen tutkimus vahvistaa asian; samalla tienpätkällä ja samaan suuntaan ajettuna ja puhelimen desibelimittarilla minuutin mittauksen keskiarvo ID.3  71.6dB ja golf 70,5dB
- Nuukat varusteet (valot, travel assist puuttuu, side assist puuttui, äänentoisto yms yms), ehkä siihen tottuisi?

+ Kiihtyvyys ja ohituskiihtyvyys toki mahtava  ;D
+ Lämmitin rupes puskeen kuumaa heti startista
+ Versio 3.5 tuntui pelaavan oikein hyvin, mutta ilmoituksia netin katkeamisesta oli vähän väliä. Elisa on etelä-pohjanmaalta lopettanut jo 3G verkon.

Ei ainakaan vielä herättänyt ostopakkoa, paitsi kiihtyvyyden osalta  ::)
Ei sähköautoille kyllä vielä, vaikka ovatkin huikeita laitoksia voiman puolesta. Taloudellinen asema markkinoilla voi tehdä rutiköyhän hyvin nopeasti ja kuten itsekin totesit, varustelu aika aneeminen.
Muutenkin näissä ID:ssä yleisesti VAG konserin muiden tuotosten kanssa tuo sisusta on suorastaan aivan järkyttävä. Enyaq pilattu myös tällä.
Käyttis:
Volvo V60 B4 MHEV 2021 R-Design Black Edition
Citroen C4 2009 2.0

Harrasteet:
Lada 2105 -93
KTM 125 Supermoto

Tos®

ID3 faceliftissä oli kyllä selkeästi parempi sisusta, mitä se oli alkujaan.

Nyt kun on satanut reilusti, kynnyksellä ei ole vettä  ;D - vielä...
Käyttöauton patentit taitaa toimia.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.06.23 - klo:16:53
Venttiili paisuntasäiliön oikealla puolella ja imuputken vasemmalla puolen oleva letku näytti uudelta (puhtaalta).

36835 km
EVAP letkusarja vaihtoon

Täytyy taas kehua Seinäjoen käyttöauton palveluksia, aika oli varattuna aktiivihiilisäiliön letkusarjan vaihtoon parin viikon päähän.
Soittivat, että ehditkö ja nuon vaan - korjaus tehty reilussa puolessa tunnissa.


Soitin ei ole tehnyt tilttiä sen jälkeen kun 1941 asentui 6.5.2023  ;D

TravelAssist diagnoosi sitten elokuulla ja ratinvaihto odottaa...
Onneksi tuo pimputtelee harvoin, lämmin keli estää ratinlämmitystä ja sitä kautta vikavalojen syttymistä  ::)

Vikakoodit oli nyt nollattu kaikki, saas nähdä ilmestyykö ratilta herja ennen elokuuta.

Päivitystä
41800 km

Ratti vaihdettu kuukausi sitten, TA pimputukset kadonneet :)
EVAP vika palannut, huolto ei suostu lukemaan vikalistaa etukäteen, aika varattu tammikuulle...

  Trouble codes:
        P24D600 - EVAP System Pressure Sensor/Switch "B" Circuit Range/Performance
            static
                Date: 2023-10-28 15:36:30
                Mileage: 40858 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 8
                Unlearning counter: 40
                Engine speed: 0.00 1/min
                Normed load value: 0.0 %
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 69 °C
                Intake air temperature: 3 °C
                Ambient air pressure: 980 mbar
                Voltage terminal 30: 13.100 V
                Dynamic environmental data: 209628F446FFF40B621010000024FC018611991000082B00432100

        P044100 - EVAP Emission Contr.Sys.Incorrect Purge Flow
            Intermittent
                Date: 2023-11-06 15:59:42
                Mileage: 41284 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 28
                Engine speed: 1769.50 1/min
                Normed load value: 36.1 %
                Vehicle speed: 46 km/h
                Coolant temperature: 50 °C
                Intake air temperature: 10 °C
                Ambient air pressure: 980 mbar
                Voltage terminal 30: 14.860 V
                Dynamic environmental data: 20961CF4462CF40B491010039224FC01B811991000082B00432100
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

46 800km
Päivitystä...

EVAP vikaa on yritetty tutkia tammikuun alussa ja nyt helmikuulla.
Tammikuulla meinas yli-innokas mekaanikko rokottaa turhasta vikakoodinluvusta.

Suutahdin, kun ennen joulua vikavalo loimotti toista kuukautta putkeen, eikä huollolta liiennyt yhtään hetkeä vikalistaa lukea. Pakkasten tultua vikakoodi muuttui satunnaiseksi, ilmenemiskerrat vähenivät pikkuhiljaa.

"Kun moottorin vikavalo ei pala" ei siellä ole vikaa... automyynti korvasi sitten maksetun summan takaisin ja hoiti uuden ajan tutkimuksia varten.

Ilmeisesti ei riitä, että vikakoodi on static eikä satunnainen.
Helmikuulla taas nollattiin viat, käytiin koeajolla ja ei vikaa ole.


Motkotin taas automyyjän kautta ja ensikuulla sitten uudelleen diagnoosiin.
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, EURO 6 bensakoneesta vuorokauden aikana ja tietyssä lämpötilassa EVAP putkia pitkin voi kulkeutua 2 grammaa hiilivetykaasua. Hiilisäiliön pitäisi tämä ottaa vastaan.

On ollut pitkään pakkasia, joten eihän sieltä tankista mitään haihdu.

Kovasti syyhyttää tuleva facelift, saas nähdä ;D



Syksyllä takapää sai päivitystä, kromit vaihtui black-edition versioksi puskurissa ja musta suojalista puskurin päälle.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

48052km
Tänään piti diagnosoida taas EVAP vikakoodia
P044100 - EVAP Emission Contr.Sys.Incorrect Purge Flow
            Intermittent
                Date: 2024-02-23 17:31:14
                Mileage: 46681 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 6
                Engine speed: 1665.50 1/min
                Normed load value: 14.1 %
                Vehicle speed: 57 km/h
                Coolant temperature: 76 °C
                Intake air temperature: 32 °C
                Ambient air pressure: 1000 mbar
                Voltage terminal 30: 13.300 V
                Dynamic environmental data: 209606F44630F40B4D1010017724FC01EA11991000082B00432100

Vaan viestillä tullutta ajanvarausta ei löytynyt huollon koneelta... yllätys.
En koko viikonloppuna viitsinyt autoilla, kun tuo poisoppimisen laskuri oli noin vähän, ennen suunniteltua huoltoaikaa näytti lukua 5.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#83
48941km
Kesärenkaat alle



10.4.2024:

P24D600 - EVAP System Pressure Sensor/Switch "B" Circuit Range/Performance
P04F000 - EVAP system high pressure purge line performance
P044100 - EVAP Emission Contr.Sys.Incorrect Purge Flow

EVAP vika sytytti vikavalon, viimeksi huollossa sanottiin; että pitää tulla heti, kun vika on päällä.
Aluksi huoltoon soittaessa ehdottivat ajanvarausta, joka olis tietenkin ollut monen kuukauden päähän ja vika olisi kuittaantunut taas pois itsestään.

Kiitos Seinäjoen Käyttöauton vw myynti, joka sai auton tukittua johonkin rakoon tänään ja sijaisauton diagnoosin ajaksi.

EVAP letkusarja uusittiin toistamiseen moottoritilaan, saa nähdä montako kilometriä päästään nyt ilman ongelmia? Ilmeisesti se on yleinen ongelma, kun löytyi suoraa hyllystä.

Takuuta vielä pari kuukautta jäljellä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#85
50 363km
Rikkinäinen evap-venttiili oli paskonu hiilisäiliön, kuten arvelinkin.
Säiliö olisi pitänyt punnita jo viimekesänä ekan vaihdon aikana.

Nyt hiilisäiliö vaihdettu

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

metsuri40

#86
Yritin laittaa YV.tä Tos muttei onnistunut.
Ostin juuri -22 vuotisen Golf 1.5 eTSI.n

Tarkoitus asentaa subbari, Siihen tarvisin apuja.
Linja/rca-lähdöt, onko niitä?
Samoten tuossa kuvassa olevat Harman Kardon säädöt?
Kukahan ne osaisi laittaa ja missä?
 
Golf 7 -17 Allstar
Golf 8 -22  1.5 eTSI

Tos®

Vastasinkin sinne yksityisviestiin jo.
Tässä ei ole linjalähtöjä, pitää ryöstää kaiutinlähdöistä linjamuuntimelle.
Tässä kannattaa hyödyntää etukaiuttimia, koska takaovien kaiuttimilta rajoitetaan taajuuksia.
Luultavasti joku firma tarjoaa sellasta plug/play sovitetta hanskalootan taakse, josta saa suoraa otettua äänilähdön.

Itse otin signaalin H/K subbarilta suoraa. Lisäbasson virtajohto piti vetää akulle kuskinpuolen kynnystä pitkin.

H/K taajuuskorjainta ei ole, ellei sitä varustetta tehtaalta ole tilattu.

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#88
P082B00 - Gear Lever X
57238km

P082B00 - Gear Lever X Position Sensor 1 Circuit Low

Vaihdevivun vika on kummitellut autossa jo 2021 vuodesta, heti kun OBD11 mokkulan hankin.
Välillä se on poissa ja nyt viimein sitä ei ole saanut nollattua kyseisellä laitoksella lainkaan.


Tähän on TPI 2073204/* jossa tuo boksi vaihdetaan kalliisti uuteen.
Tiedotetta ei ollut vielä viime talvena, kun viimeksi huollossa olin EVAP venttiilin vuoksi.

Nyt takuu on jo ohi.

Netin mukaan tuo magneetti heiluu ja sen pinnit löystyvät ajan kanssa.


Ei muuta kuin mokkula irti, pinnejä puristaa kireämmäksi ja suihkaus elektroniikan suojaspraytä.
Pinnit ei näy kuvassa, jäävät tuon vasemmalla olevan ulokkeen alle. Punaisia klipuja pitää vääntää, että saa kammettua mokkulan pois.




Saa nähdä auttaako.
Mittaristo ei ole vielä kertaakaan herjannut tuosta viasta.

Vaihteiston viat sain nollattua vanhalla VCDS:llä ja sieltäkin perus OBD puolelta kaikki viat nollaten.

Sanon aina ettei idästä tule muuta hyvää kuin aurinko, mutta tässä tapauksessa heistä oli hyötyä
https://www.drive2.ru/l/651801214257735994/
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy