Kirjoittaja Aihe: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)  (Luettu 13384 kertaa)

Poissa Sped

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #30 : 05.01.22 - klo:08:48 »
Tuon saa view nappulan taakse yhdeksi lisänäkymäksi.
Aktivoin lisäksi kW ja ahtopainemittarit  ;D


Nuo lisämittarit kun ottaa pois näkyviltä, tulee hieno... niiden takaa kulkee tuollainen "salama"
Siitä ei valitettavasti ole kuvaa tarjolla  ;D


Minun mielestäni hieno! Täytyy kysellä tampereen suunnilta tuota laitteiston saatavuutta, jos joku sen tekisi.

Ainoa negatiivinen minkä äkkiä ajattelen, on kun nopeusmittarissa näkyy punaisella, jos ajat ylinopeutta, niin siitä pidän. Näin huomaan nopeammin, että pitäisi hiljentää.

Muuten 5/5
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #31 : 05.01.22 - klo:11:50 »
Näkyy siinä tuo nopeusrajoitus kuitenkin ja varoituksen saa päälle jos se asetus malttaa pysyä muistissa  ;D

Tuossa vielä kuva ilman lisämittareita
« Viimeksi muokattu: 05.01.22 - klo:11:54 kirjoittanut Tos® »
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #32 : 17.01.22 - klo:18:40 »
11 700km
Viimeviikolla rupesi takakontin alta kuulumaan mystistä metallista kolketta.
Joku on irronnut, mutta mikä... se selvinnee keskiviikkona, kun tekevät 90S8 kampanjan.


« Viimeksi muokattu: 19.01.22 - klo:12:37 kirjoittanut Tos® »
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #33 : 19.01.22 - klo:12:34 »
11 700km
Viimeviikolla rupesi takakontin alta kuulumaan mystistä metallista kolketta.
Joku on irronnut, mutta mikä... se selvinnee keskiviikkona, kun tekevät 90S8 kampanjan.

Jossain puskurin välissä tms on ollut soraa.
Kolina on nyt poistunut, toistaiseksi.

Kampanjan jälkeen ajoin vikalistan obd11:lla, listaa vertaamalla näkyy muutama päivitys:

01 Engine
Software version: 1131 > 1319

19 Gateway
Software number: 5WA907530J > N
Software version: 7084 > 7085

CC Starter/Generator
Software version: 0224 > 0225

Äkkiseltään näytti siltä, ettei moottori sammuttanut itseään niin usein rullatessa ja kahden sylinterin käyttö vaatii maantieajossa oikeasti lievän alamäen.
Ennen meni tasaisellakin kahta sylinteriä käyttäen, ehkä jopa ylämäkeenkin.

Edit: Toisella ajolla öljynlämpöjen pitää nyt olla yli 65 asteen, sitten sammuu... Muistaakseni se sammutteli paljon aiemmin ennen päivitystä.
No lämpiääpä paremmin  :D

Edit2: Enempi ajettuna se sammuttaa moottoria taas kuten ennenkin, varmaan opetellut ajotavat uudelleen.
Kahden sylinterin käyttö on vähentynyt selkeästi.

Soittimelle/keskuskoneelle ei huollon systeemi päivitystä näyttänyt vaikka se erwinissä jo olikin??
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=44150.msg761985#msg761985
« Viimeksi muokattu: 01.02.22 - klo:07:54 kirjoittanut Tos® »
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #34 : 02.03.22 - klo:16:38 »
14158 km

Keskuskone sai päivityksen, ilmastointiin ei vielä puututtu, vaikka tekninen tiedote on olemassa.
Saa nähdä vaikuttaako päivitys mitään tuulilasin huurtumiseen, tai erinäisiin soittimen dementia oireisiin.

Napista moottori käyntiin, tervetuloa ikkuna ja samantein soitin tyrkytti android auton käyttöönottoa...


Radiotietokanta on nyt (ennen 1.30.24) 1.30.30, mutta mitään uusia logoja tyhjien tilalle ei näkynyt...
OBD11 skannauksen perusteella mitään muuta uutta ei tullut.



Käyttöauto Seinäjoki saa kiitokset  :)

Lainaus
Jossain puskurin välissä tms on ollut soraa.
Kolina on nyt poistunut, toistaiseksi.
Tämä johtuu jäästä, joka kertyy takatukivarren jousikuppiin - jää sulaa vähän ja rupeaa kolkottamaan metallia vasten.
« Viimeksi muokattu: 02.03.22 - klo:16:42 kirjoittanut Tos® »
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Sped

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #35 : 02.03.22 - klo:16:51 »
Jaksan vieläkin ihmetellä noita softien eri versioita ja päivityksiä autojen välillä :D Muilla softaversioita tulee "jatkuvasti", ja minulla edelleen sama 1788... Noh, periaatteessa ei tarvikaan päivitystä kun mikään ei ole rikki, mutta silti  ;D
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #36 : 08.03.22 - klo:20:36 »


Tuulilasi huurtuilee edelleen ajoittain, etenkin jos on pakkasta.

Jotain se päivitys kuitenkin sai aikaan: ilmastoinnin automatiikassa on kolme asentoa - aiemmin webaston käyttö palautti asetuksen alimmalle tasolle "pehmeä"- Nyt se säilyy keskimmäisellä asetuksella.
Automaattinen sisäkierto palautuu yhä käyttöön, kuten ratin lämmitys ja automaattinen lisälämmitin.
Penkin automaattinen lämmitys kytkeytyy pois.


Olen yrittänyt katsoa onko OBD11 varmuuskopion koodauksissa joku kohta, joka mm. pakottaa automaattisen sisäkierron ja ratinlämmityksen päälle ja toisaalta automaattinen penkinlämmitys pois.

Mutta jos auton ovia ei lukita, asetukset säilyvät muistissa, vaikka webastoa käyttäisi sovelluksella   :o

Apukuskin penkki oirehtii taas niin, ettei penkinlämmitys pysy päällä / turvavyöhälytys ei toimi.


Netin ihmeellisen maailman mukaan 1896 versio olisi korvaamassa juuri asennetun 1890.
Tämän pitäisi helpottaa tulevaisuuden päivityksiä?
https://www.golfmk8.com/forums/index.php?threads/infotainment-hardware-and-software-updates.391952/page-15#post-7785986

https://www.vwroc.com/forums/topic/40947-tpis-for-mk8-golf-r-info-only-thread/?tab=comments#comment-618517


Tästä muutoksesta en ole muistanutkaan mainita, puskurin punaiset listat peitetty joulun tienoolla:


« Viimeksi muokattu: 13.03.22 - klo:19:46 kirjoittanut Tos® »
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #37 : 14.03.22 - klo:08:04 »
Tuulilasi huurtuilee edelleen ajoittain, etenkin jos on pakkasta.

Jotain se päivitys kuitenkin sai aikaan: ilmastoinnin automatiikassa on kolme asentoa - aiemmin webaston käyttö palautti asetuksen alimmalle tasolle "pehmeä"- Nyt se säilyy keskimmäisellä asetuksella.
Automaattinen sisäkierto palautuu yhä käyttöön, kuten ratin lämmitys ja automaattinen lisälämmitin.
Penkin automaattinen lämmitys kytkeytyy pois.

Tänään webasto kerkesi sammua ajastuksesta ennen lähtöä: Asetukset oli yhä kuten edellisenä päivänä  :o
Toisin sanoen, kun lisälämmitys on käynnissä lähdön aikaan, se käyttää jotain perusasetusta, jossa kaikki on aktiivisena - kun ovet avataan niin säädöt palautuvat muistiin.
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Timpe85

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 254
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #38 : 14.03.22 - klo:18:27 »
Kyllä se OBD11 vain komponenttisuojauksen purkaa, puhelimessa pitää olla googlen authenticator sovellus johon syötetään koodi, jonka sovellus purkaa - sovelluksesta saatu numerosarja syötetään obd11 appiin ja siinä se.

- Takavalot kytketty päälle päivävalojen kanssa ja päivävalovalikko aktivoitu
- Hälytin päästää nyt pienen pirauksen ovia lukittaessa/avattaessa
- Tunnelmavalojen häivytys kytketty
- Vaihdelootan lämpötilanäyttö päälle



Yritin koodata tämän ohjeen avulla takavaloja päälle päivävalojen kanssa, mutta obd11 sovellus herjaa ongelma SFD:n kanssa. Onko tähän jotain vinkkiä heittää, mikä voisi olla vikana?
VW Golf 8 1.5eTSI 1st edition style

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #39 : 14.03.22 - klo:19:17 »
Jos olet toiminut ohjeen mukaan ja googlen authenticator sovellus on kytkettynä?
Konepelti pitää olla avattuna, kun teet muutoksia.

Kannattaa kuitenkin ottaa varmuuskopio ennen kuin tekee mitään, niin saa joskus palautettua säädöt jos joku menee pieleen.
Koko auton kopioinnissa menee 20minuuttia ainakin, mutta se kannattaa.
Noista 1click toiminnoista ei jää historiaan tietoa mitä se kävi muuttamassa.
« Viimeksi muokattu: 14.03.22 - klo:19:22 kirjoittanut Tos® »
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Timpe85

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 254
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #40 : 14.03.22 - klo:20:02 »
Jos olet toiminut ohjeen mukaan ja googlen authenticator sovellus on kytkettynä?
Konepelti pitää olla avattuna, kun teet muutoksia.

Kannattaa kuitenkin ottaa varmuuskopio ennen kuin tekee mitään, niin saa joskus palautettua säädöt jos joku menee pieleen.
Koko auton kopioinnissa menee 20minuuttia ainakin, mutta se kannattaa.
Noista 1click toiminnoista ei jää historiaan tietoa mitä se kävi muuttamassa.

Googlen authenticator oli käytössä, mutta konepelti ei ollut avattuna. Pitää kokeilla siis uudelleen. Varmuuskopio on varmasti järkevää ottaa, mutta kuinka se otetaan? En äkkiseltään löytänyt sellaista mahdollisuutta?
VW Golf 8 1.5eTSI 1st edition style

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #41 : 14.03.22 - klo:20:30 »
Googlen authenticator oli käytössä, mutta konepelti ei ollut avattuna. Pitää kokeilla siis uudelleen. Varmuuskopio on varmasti järkevää ottaa, mutta kuinka se otetaan? En äkkiseltään löytänyt sellaista mahdollisuutta?
Tuossa on ohjetta siihen https://obdeleven.com/lt/latest-news/post/23_how-to-do-vehicle-backup-and-full-backup.html?page_type=post
Sen saa myös ohjausboksi kerrallaan, on nopeampi. Tuo valomuutos koskee sähkökeskusta, joten siitä voisi ainakin ottaa tiedot talteen.

Ne saa siitä itelleen sähköpostiin.
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #42 : 18.03.22 - klo:17:46 »


Pyöreitä paukkuu...

Nyt päivityksen jälkeen on pari kertaa auto sokaistunut ja valittaa erinäisistä avustimista, jotka on toistaiseksi pois päältä. Tämä tulee yleensä lumipintaisella hiekkatiellä.
Aiemmin paljon useammin, sama myös kun aamuisin lähti töihin... se ei enää valita huurteesta kameran edessä.

Enää ei ole tullut poistumisvaroituksesta kertovaa vikaa, tai parkkitutkat pois pelistä

Oikean penkin painetunnistin on vaihdettu viime syksynä, mutta nyt automatiikka kytkee penkinlämmityksen päälle vaikka kukaan ei istu kyydissä? Haamu kenties  ::)
- Ei vaan, painamalla penkin keskeltä lämmitin sammuu, uusittu anturi lienee yhtä huono kuin aiemmin.
- Joskus jos joku on kyydissä, penkinlämmitin vispaa päälle ja pois tärinän mukaan.

Tuulilasin huurtumista en ole nyt havainnut.

Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #43 : 01.04.22 - klo:19:21 »
Passatin Dynaudion keskikaiutin (3g0035415c) ei sovi kokonsa puolesta golffiin.
Passatin kaiutin oli 2ohmia ja golffin 4 - tarkoitus oli erillisellä vastuksella korjata se sopivaksi.
No nyt se jää verkon painoksi  :-X




Samalla keskikaiuttimen ritilä ja kojelaudan päädyt sai napinan estävää teippiä:



Samaa mitä laitoin takaluukun paneelin alle... toimii: jos tilaa on, se paisuu reilun sentin paksuiseksi estäen natinaa.


Lainaus
Tuulilasin huurtumista en ole nyt havainnut.
Heti kun pääsin sanomasta:
https://photos.app.goo.gl/4x1HJoMR2rYCeKVm6

Huolto sanoi, että avaa asiasta reklamaation järjestelmään
« Viimeksi muokattu: 01.04.22 - klo:19:26 kirjoittanut Tos® »
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Timpe85

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 254
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #44 : 04.04.22 - klo:12:41 »
Mun golffin tuulilasi huurtuu myös, mutta ei ehkä noin paljon kuin sinulla. Ei ole vielä häirinnyt, mutta hyvä jos ongelmaan reagoidaan.
VW Golf 8 1.5eTSI 1st edition style

Poissa Sped

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #45 : 04.04.22 - klo:14:37 »
Niin huurtuuko silloinkin, jos on laittanut automaattisen sisäilmankierron veks?
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #46 : 04.04.22 - klo:17:48 »
Niin huurtuuko silloinkin, jos on laittanut automaattisen sisäilmankierron veks?
Koitin sitäkin talvella ja saman teki
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #47 : 20.05.22 - klo:14:59 »
Ajettu 18 000km

Nyt kun 1896 versio on latautunut OTAna, vertasin auton varmuuskopiota alkuperäiseen:
917 uutta/muuttunutta ja 201 poistunutta riviä tavaraa (yhteensä 32 754 riviä): 
- Ohjainlaite: 8107 Antenna Control Module on ilmestynyt listalle
- Muuttuneet rivit sisältää vaihtuneet päivämäärätiedot ja ajokilometrit, mutta niitä ei kovin montaa ole.
- Laitos tallentaa näköjään myös päivämäärän, koska tapahtumatiedot (vikakoodit) on nollattu



Car2X ei mene päälle? saattoi kyllä johtua siitä, että autossa oli pelkästään virta päällä.

Muihin autoihin verrattuna latautunut päivitys oli pienempi, koska alkuvuodesta huolto asensi 1890 version ja tätä ennen tehtiin MHEV kampanja, joka sisälsi päivityksiä muille ohjainlaitteille.

Ja edelleen alkuperäinen patteri avaimessa, katsotaan kuinka riittää  ;D Auto valmistunut toukokuussa 2021:
Pari kertaa ei ole löytänyt avainta tässä parin kuukauden sisällä taskusta, joten ehkä se rupee pian piiputtamaan.

Ebaystä tulossa Fenderin subbari  ::)
Elementissä valtava ero, volkkari säästänyt taas.
Juutubessa joku tehnyt saman vaihdon, siitä se ajatus sitten...




Tuo vararenkaan sisälle menevä pömpeli on toivon mukaan saman kokoinen, sinne vaan vaimennusainetta täyteen.
Tilattu ämyri on seiskakoppasesta golffista, ajalta jolloin ei vielä niin säästetty.
Riittää että liittimestä leikkaa haitat pois mattoveitsellä  ::)

Tähän Jonne (veeti) voisi kysyä, miksei vaihda vain elementtiä paremmaksi?
- Luultavasti siksi, että ne jumputijumputi-elementit ovat yleensä herkkyydeltään pienempiä ja vaatisivat erillisen vahvistimen.

Myydessä voi palauttaa alkuperäisen takaisin.
« Viimeksi muokattu: 20.05.22 - klo:15:51 kirjoittanut Tos® »
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #48 : 24.05.22 - klo:20:13 »


Sinne se solahti, vanua ensin vaimentamaan.

Huokuu halpuutus tuosta HK versiosta, Fenderin pöntössä oli sisällä pystytukia, kun HKssa ei mitään.

Tieteellisen kokeen (40hz testiääni ja puhelimen melumittari) perusteella, normaalilla äänenvoimakkuudella Fender tuotti 2dB enemmän  ::) ;D
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #49 : 05.08.22 - klo:22:42 »
21500km

Tuossa näkyy hyvin nuo peitetyt punaiset koristeet alamaskissa.

Kokeilussa jotain mitä ei ole vakiona
https://www.youtube.com/watch?v=Cuivr9_9kQs

Toki, kun leaving home ja lähestymisvalot on päällä se ei näytä siltä mitä pitäisi.
« Viimeksi muokattu: 06.08.22 - klo:16:26 kirjoittanut Tos® »
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6.461
    • Profiili
Vs: Golf8 1.5 eTSI DSG STYLE (2021)
« Vastaus #50 : 12.08.22 - klo:17:53 »
21 800km

Vähän turhamaisuutta polkimiin  ;D


...ja dynaamiset logot vanteisiin  ::)
https://photos.app.goo.gl/5E7o8Qeqm6pWTMCk7
« Viimeksi muokattu: 12.08.22 - klo:17:57 kirjoittanut Tos® »
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

 



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi