Golf V 1.4 Tsi 103kW nakuttaa veto päällä

Aloittaja ratia69, 06.09.21 - klo:17:59

« edellinen - seuraava »

ratia69

Joo, tuota räjäytyskuvaa minäkin yritin katsella 👍 Sitten, kun sarjan saan irti, voin päätellä, millä se oikeastaan oli kiinni  ::). Kaikki varsinaiset ruuvit on jo siis irroitettu, kun sarja heiluu hyvinkin. Onhan se niinkin, että suuttimien tiivisteet nahistaa jonkin verran, mutta ei se pitäisi jäädä kiinni kuin seinään.

ratia69

Nyt on noloa. Ei siinä irrottamisessa mitään kikka kakkosta tarvinnut. Hämärässä (vaikka otsavalo) en nähnyt yhtä alempaa pulttia vielä paikoillaan. Olin sen löysännyt, mutta unohtanut sen jälkeen sen olemassaolon.. :-[

Katsoin, että ruiskusuuttimet olivat aika karstassa (kaikki) enkä oikeastaan huomannut niiden välillä eroa. Saakohan (ja kannattaako) suuttimia puhdistaa? 

ukormi

Lainaus käyttäjältä: ratia69 - 14.10.21 - klo:14:20
Nyt on noloa. Ei siinä irrottamisessa mitään kikka kakkosta tarvinnut. Hämärässä (vaikka otsavalo) en nähnyt yhtä alempaa pulttia vielä paikoillaan. Olin sen löysännyt, mutta unohtanut sen jälkeen sen olemassaolon.. :-[

Perinteinen  ;D
Meinasin tuota ehdottaa mutta arvelin että pieni on moisen mahdollisuus. Itselle kävi ihan samalla tavalla nokkaketjun yläkopan kanssa  :o
Audi 2.0 TDI 2018
Audi S3 Sportback 2009

ratia69

Jaa, nettihän on pullollaan suuttimien puhdistusohjeita. Jollakin patterilla (9-12V) magneettiventtiili auki ja läpi jotain puhdistavaa ainetta. Samalla saa tarkistettua suunnilleen suuttimen suihkun.

ratia69

Kellään tietoa, mistä saa BMY moottorin suuttimiiin 03C906036E sopivia tiivistesarjoja (O-kumi ja nylon-renkaat)? Olen etsinyt jo aika lailla eikä tunnut löytyvän.

Kokonaisia suuttimia saa halvimmillaan (saatavilla) n. 400 â,¬ / sarja, mutta ajattelin selvitä puhdistamalla vanhat suuttimet. (Halvimmat sarjat jopa 150â,¬ /sarja, mutta eivät lähetä Suomeen).

ukormi

Lainaus käyttäjältä: ratia69 - 14.10.21 - klo:20:30
Kellään tietoa, mistä saa BMY moottorin suuttimiiin 03C906036E sopivia tiivistesarjoja (O-kumi ja nylon-renkaat)? Olen etsinyt jo aika lailla eikä tunnut löytyvän.
Eikö marmorilta löydy? Omaani ostin eikä ne nyt miljoonia maksaneet, tosin useampia kymppejä kuitenkin.
Audi 2.0 TDI 2018
Audi S3 Sportback 2009

o.b.

Lainaus käyttäjältä: ratia69 - 14.10.21 - klo:20:30
03C198149 sisältää yhden suuttimen tiivisteet, merkkarilla 21,35â,¬. Kannattaa ehkä kysyä FinJector'lta.

Suutin 03C906036E 465,50â,¬ kpl ;D

ratia69

Kiitos! Osanumerolla varmaan löytyy helpommin. En ole marmorista vielä kysellyt, kun nyt illalla aloin etsiskellä. Muttaman kympin saa maksaakin, mutta jos reilusti alle satasen kuitenkin. Jos saan suuttimet ruippimaan tasasesti, hankin nuo korjaussarjat. Muussa tapauksessa tilaan kokonaan uudet suuttimet.

ratia69

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 14.10.21 - klo:20:43
...

Suutin 03C906036E 465,50â,¬ kpl ;D

Onpa kallis suutin  ??? Tosiaankin, löysin koko sarjan uusia hintaan 389â,¬ + lähetyskulut. No, Volvon alkuperäissuutin (D) maksaa 800â,¬/kpl. Topautoosasta tilasin suuttimien korjaussarjat (pelkät tiivisteet, ilman jousia) hintaan 45â,¬ sis. lähetyskulut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy