Itselläni on 2014 kaasupassatti, joten siitä näkökulmasta kirjoittelen:
Kaasupuolelle on tosiaan oma sulake olemassa, jonka irroittamalla saa auton pakotettua kulkemaan bensalla, jos ei halua ajaa kaasutankkia tyhjäksi. Tämä todennäköisesti aiheuttaa kuitenkin vikakoodin tallentumisen vikamuistiin, joten se kannattaa käydä kuittaamassa pois, jos sulakeratkaisulla etenee. Valitettavasti en muista mikä sulake oli kyseessä, itselläni kun tuo oikeastaan selvisi sitä kautta, että yksi pullojen käämi meni oikosulkuun ja poltti sulakkeen, joka korjaamon toimesta sitten vaihdettiin uuden kaasupullon käämin ohessa. Mutta silloin tosiaan auto kulki pakotetusti bensalla.
Ainakin Passatti menee aina n. 1,5 kilometrin verran bensalla, kun auton on juuri tankannut kaasulla. Ilmeisesti tällöin moottorinohjaus analysoi kaasun laatua ja ei siksi käytä heti kaasua. Lisäksi talvipakkasilla auto voi hetkellisesti käydä kylmäkäynnistyksen jälkeen bensalla. Periaatteessa bensaa siis hiljalleen kuluu joka tapauksessa. Jos autossa on webasto, niin se niin ikään kuluttaa bensaa. Toki jos tankki on ollut kovinkin täysi, niin voi mennä aika pitkä aika ennen kuin se on tarpeeksi tyhjä, jotta sinne voi järkevästi uutta tankata tilalle. Silloin tuo bensan väljähtymisongelma on todellinen. Suosittelisin kuitenkin aina silloin tällöin ajamaan sen kaasun loppuun ja ajamaan myös hetken bensalla (muutama kymmenen kilometriä varmasti riittää muutaman kerran vuodessa), niin bensa ei ehdi vanhentua ja ennen kaikkea sinne bensapuolelle ei ala pesiytyä vähästä käytöstä aiheutuvia vikoja. Bensapumppuja näistä menee aina silloin tällöin ja samoin suuttimia on jouduttu vaihtamaan. Molemmat ensisijaisesti siitä syystä, että ovat todella vähällä käytöllä ja käyttämättömyys on niitä rikkonut.