Uusi skoda octavia, peilin kääntö peruuttaessa?

Aloittaja heller, 25.07.21 - klo:14:27

« edellinen - seuraava »

heller

Kävin kokeilemassa uutta octaviaa ja harmikseni huomasin ettei apparin peiliä saa kääntymään peruuttaessa.

Voikohan tuon koodata jälkeenpäin? Onko auto ”liian uusi” ettei noihin voi enää koodata mitään?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: heller - 25.07.21 - klo:14:27
Kävin kokeilemassa uutta octaviaa ja harmikseni huomasin ettei apparin peiliä saa kääntymään peruuttaessa.

Voikohan tuon koodata jälkeenpäin? Onko auto ”liian uusi” ettei noihin voi enää koodata mitään?

Eiköhän se ole suoraan näytöstä säädettävissä? Seat Leon -lla ainakin on, mutta itse olen aina sen kytkenyt pois päältä.

miz

Pitääkö näissä vielä olla se peilien säätönappi oikealla peilillä että toimii?
Vai onko tosiaan poistettu?

heller

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 25.07.21 - klo:14:50
Eiköhän se ole suoraan näytöstä säädettävissä? Seat Leon -lla ainakin on, mutta itse olen aina sen kytkenyt pois päältä.

Kysyn siis juuri siksi, että sitä ei edes myyjän mukaan autossa ole.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Jasca

Itse törmäsin tähän samaan asiaan vaihdettuani Leonista Atecaan; VCDS:llä toiminto saatiin ns. aktivoitua (löytyi Infotainmentin valikoista), mutta peili ei kuitenkaan kääntynyt. Syykin selvisi: Atecan oikeassa sivupeilissä ei ole asentotunnistinta. Olisiko poistettu myös Octaviasta?

Ja tosiaan kuten tuossa jo todettiinkin, peilin säätönappi pitää olla R-asennossa (kytkettäessä peruutusvaihde). Peilille pitää myös kertaalleen opettaa asento mihin haluaa sen kääntyvän.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

heller

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 25.07.21 - klo:20:48
Itse törmäsin tähän samaan asiaan vaihdettuani Leonista Atecaan; VCDS:llä toiminto saatiin ns. aktivoitua (löytyi Infotainmentin valikoista), mutta peili ei kuitenkaan kääntynyt. Syykin selvisi: Atecan oikeassa sivupeilissä ei ole asentotunnistinta. Olisiko poistettu myös Octaviasta?

Ja tosiaan kuten tuossa jo todettiinkin, peilin säätönappi pitää olla R-asennossa (kytkettäessä peruutusvaihde). Peilille pitää myös kertaalleen opettaa asento mihin haluaa sen kääntyvän.


Eli sitä ei lopulta saatu siihenkään?

Tosiaan nykyisessä Golfissa on tuo toiminto, joten olen perillä kuinka se aktivoidaan ja asetetaan. Koitin tätä samaa ocuun mutta en tätä löytänyt sitten edes valikosta. Kyselin myyjältä ja hänkin sanoi että ei taida saada.

Eli nyt tosiaan olisi hyvä saada varma tieto, että saako sen aktivoitua vai ei.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Jasca

Jos oikeassa sivupeilissä ei ole asentotunnistinta, ei toimintoa saa toimivaksi, vaikka VCDS:llä sen pystyykin aktivoimaan. Näin kävi minun Atecan kohdallakin. Siihen onko uuden Octavian peilissä tuota tunnistinta vai ei en minä osaa vastata.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

PeVa

Jos auto on varustettu kuljettajan sähkötoimisella istuimella, siihen tulee varustekytköksenä myös sähkötoimiset peilit muistilla. Silloin peilien säädöt tallennetaan kuskin penkin muistiin, ja tällä varustekombolla saa matkustajan sivupeilin erikseen tallennettua haluamaansa peruutusasentoon. Jos tekee muutoksia kyseisen muistipaikan säätöihin, pitää peruutusasentokin tallentaa uudelleen.
Muutama tunti sitten testailin homman käytännössä.

heller

Lainaus käyttäjältä: PeVa - 26.07.21 - klo:01:14
Jos auto on varustettu kuljettajan sähkötoimisella istuimella, siihen tulee varustekytköksenä myös sähkötoimiset peilit muistilla. Silloin peilien säädöt tallennetaan kuskin penkin muistiin, ja tällä varustekombolla saa matkustajan sivupeilin erikseen tallennettua haluamaansa peruutusasentoon. Jos tekee muutoksia kyseisen muistipaikan säätöihin, pitää peruutusasentokin tallentaa uudelleen.
Muutama tunti sitten testailin homman käytännössä.

Kiitos tiedosta. Tämän onneksi osasi myyjäkin äsken sanoa että vaatinee sähköjakkaran + sähköpeilit muistilla. Tässä sitä nyt saa arpoa että haluanko jo totuttuun ominaisuuteen laittaa lähes 500e, kun autolla ei juuri vaimoke aja. Harmillisesti edes penkin kuosi tai muu feature ei muutu sähköisyyden mukana.

Paitsi että eikös tuon mukana tule ominaisuus jolla auton sammuttaessa penkki menee taaksepäin ja takaisin paikalleen kun laittaa virrat päälle tms?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy