Dsg vaihteisto lopetti toiminnan

Aloittaja Jaakkola, 25.07.21 - klo:13:57

« edellinen - seuraava »

Jaakkola

Kyseessä touran 1.6d vm-14, 290tkm menty ja ja auto jäi keskelle risteystä eikä liiku mihinkään. Pikaisella vikakoodinluvullla ilmoittaa vaihteiston öljynpaine vikaa. Onko muilla ollut samanmoisia vikoja? Onko mekatroniikan vaihto edessä? Vai voiko noita korjailla?

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Jaakkola - 25.07.21 - klo:13:57
Kyseessä touran 1.6d vm-14, 290tkm menty ja ja auto jäi keskelle risteystä eikä liiku mihinkään. Pikaisella vikakoodinluvullla ilmoittaa vaihteiston öljynpaine vikaa. Onko muilla ollut samanmoisia vikoja? Onko mekatroniikan vaihto edessä? Vai voiko noita korjailla?

DSG ongelmista - https://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.1440

Kaikkea voi korjata, mutta eri asia, onko se kannattava.

Jaakkola

Korjaus kannatti. Mekatroniikkaan saa erikseen osia. Painekammio oli halki ja tästä syystä öljynpaine ei noussut tarpeeksi. Uusi mekatroniikka olis ollut 1900+ työt. Nyt korjauskustannus oli 1/3.

a_jaba

Missä korjaus tehtiin?

Meinaan merkkiliike tuskin tuota suostuu korjaamaan vaan vaihtavat aina uuden tai tehdaskunnostetun tilalle.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Jaakkola - 04.08.21 - klo:07:08
Korjaus kannatti. Mekatroniikkaan saa erikseen osia. Painekammio oli halki ja tästä syystä öljynpaine ei noussut tarpeeksi. Uusi mekatroniikka olis ollut 1900+ työt. Nyt korjauskustannus oli 1/3.

Onko kyse kuivasta 7-laatikosta? DQ200? Voin sanoa että ei varmasti ole 2 tonnia uusi meka tuohon. DQ250:n meka on tuota luokkaa. DQ200 on n. 1000â,¬ korvilla. Mulla on tuosta ihan mustaa valkoisella kun meidän Leoniin vaihdettiin uusi mekatroniikka n. 3 vuotta sitten.

Mutta tuo mitä teit, ei ole huono vaihtoehto. Nuo kolmansien osapuolien tekemät paineastiat ovat yleensä rakenteeltaan kestävämpiä, joten samaa ongelmaa ei pitäisi enää tulla sen kanssa.
Ja meillä siis kävi tismalleen sama homma, siitä paineastiasta lähti mujua linjastoon ja loppupeleissä sitten kuului poks ja auto hyytyi. Näkyi selvästi ulospäinkin kun mekatroniikka oli muuttanut muotoaan :)

o.b.

2014 Touranin mekatroniikan hinta on 1522,35 - 1635,32â,¬ jos moottori on CAYC. DQ200 mekatroniikan hinta näyttää vaihtelevan vaihteiston koodin mukaan muutamalla satasella noin 1300â,¬:sta ylöspäin.

Noista taitaa aina hajota painesäiliön lisäksi se runko-osa, jossa on ne kierteet. Vahvistettuja osia saa suhteellisen edullisesti ja ei niiden vaihtokaan mikään mahdottoman vaikea ole tee-se-itse henkilölle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy