Fortea tankkiin ?

Aloittaja makkaiver, 07.08.21 - klo:13:46

« edellinen - seuraava »

makkaiver

Aikaisemman Fabian (vm.12) vuosihuollossa aina suosittelivat ja kysyivät lupaa lisätä tankkiin pullollisen Fortea. Nykyisen (vm.16) kanssa tätä ei olekaan enää tehty. Huollot tehty samassa paikassa, joten käytännön luulisi olevan samanlainen. Onko tuo todettu turhaksi aineeksi vai miksiköhän tästä on luovuttu?
Mitä mieltä yleensä noista Forten aineista ollaan?
F3 TSI 110 Style

Tallu

Mielenkiintoinen aine, viime huollossa kysyivät ja suosittelivat k.o ainetta vaikka mistään käyntioireista ei ollut puhetta ja annoin luvan laittaa purkki tankkiin kun sen olin juuri ennen huoltoa tankannut.
Ja olin vähän yllättynyt kun tyhjäkäynnillä olin havainnut aiemmin pientä tärinää ja aika pian tankin vajetessa tärinää ei enää esiintynyt.
Kulutuskin on ajotietokoneen mukaan pienentynyt 0,2-0,3. Selitys voisi olla suuttimien karstoituksen puhdistuminen.
Seat Ateca 1,4 style 4drive dsg 6

vwmies

Yli 20v. sitten Skeidan merkka.. öhh marmorilla huollossa olivat laittaneet sitä tankkiin. Kun en itse ko. autolla ajanut, niin eos miten vaikutti. Ilmeisesti sillä on jokin puhdistava vaikutus likaantuneisiin enemmän ajetun moottorin sisäosiin. Kumma kyllä VW huollossa sitä ei tarjottu ainakaan suoraan. Joku osaa varmaan kertoa tarkemmin ?
Yritetään pärjätä.

duke7

On sitä volkkarillakin joskus aiemmin suositeltu. Ei tosin enää vuosiin mutta en tiedä johtuuko ajasta vai paikasta ettei enää.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 07.08.21 - klo:19:02
On sitä volkkarillakin joskus aiemmin suositeltu. Ei tosin enää vuosiin mutta en tiedä johtuuko ajasta vai paikasta ettei enää.

Samaan aikaan samaiseen 1,9D pataan ei VW huolto ainakaan ollut laskuun laittanut tätä.... muuta eos. Olisiko niin, että ns. esikammiodisukat ilman turboa olivat sitten herkempiä karstoittumaan ? Jotenkin muistelen, että SDi-disukat eivät olleet jstn syystä niitä parhaita konsernin disukoita ?  :o
Yritetään pärjätä.

duke7

^ niin siis mulle sitä myytiin 2.0 tdi pumppariin. En osaa sanoa auttoiko mitään

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy