Skoda sähköpenkin ohjaus

Aloittaja juksii, 18.07.21 - klo:20:27

« edellinen - seuraava »

juksii

Terve,
Mitenkähän tuollaista Superbin sähköpenkkiä ohjataan? Joku Superb II tai III penkki?

Ajattelin tuollaisen laittaa vanhaan T4 Carvelleen, kun sen vakiopenkki on aika paska ja nyt jo huonokuntoinenkin. Olisi hauska saada muistit toimimaan.

Eli onko kenelläkään tietoa, että miten se toimii? Riittääkö pelkät sähköt vai onko siellä joku hieno CAN-väyläohjaus? (No semmoisenkin osaisin kyllä rakentaa)
-JukSii-
Skoda Superb 2.0TDI 4x4 L&K 2016

dwntime

On CAN ohjaus. Ja ongelmia saattaa tulla rungon sopivuuden kanss. Esim korkeudensäätö ei riitä jne.

Aika suoraviivainen muuten tuo on kytkeä ja koodata.

M_M

Kytkentäkaaviota (Superb 3) kun katselee, niin penkin äly on siellä penkin alla ja sen luultavasti saa liikkumaan ihan vaan viemällä sinne käyttöjännitteen.

Muistitoimintokin voisi periaatteessa toimia koska muistipaikkojen nappulat ovat penkissä. Mutta muistitoiminto haluaisi ohjata myös peilejä ja sitä varten se tarvitsisi väyläyhteyden oven ohjainlaitteeseen. En osaa kokeilematta sanoa miten pahasti se suuttuu jos tuo puuttuu, voihan hyvinkin olla että penkin muisti toimii siitä huolimatta.

o.b.

Kokeilemallahan tuo selviää, mutta CAN-väylän suhteen olen epäileväinen. Mahtaakohan T4:ssä ja Suberb 2 tai 3:ssa olla yhtäkään yhteensopivaa väylää :o

M_M

Mun veikkaus olisi kuitenkin se, että vähintään penkin ohjaus toimii ilman yhtäkään väylää. Kaikki tarpeellinen on siinä penkissä. Väylän perässä on se peilien muistitoiminnon ohjaus, mutta en äkkiseltään mitään muuta virkaa sille väylälle keksi?

Voisihan tuon kokeilla jos jaksaisi.

juksii

En mää sitä T4:n väyliin olisikaan laittamassa. En tiedä onko siinä edes CAN-väylää  ;D

Ajattelin, että pitääkö sille penkille rakentaa joku CAN-simulaattori joka lähettelee sille penkille sopivia viestejä ja pitää sen tyytyväisenä.

Rungon korkeudestahan varmaan selviää, jos laittaa kiskot sen T4:n penkin jalustan päälle. Täytyypä hiukan mittailla, että paljonko menee pieleen. Sitä jalustaa ei varmaan saa tehdä itse.

Itseasiassa varmaan se avainohjaus tulee kanssa väylän kautta. Eli auto tunnistaa avaimen, jolla ovi avataan ja ajaa penkin oikeaan asentoon.

No, penkkiäkään en ole vielä löytänyt, joten ei tämä ihan just ole työn alla. Mutta jos jostain löytyisi sopiva sähköpenkki, niin sen kanssa voisi kyllä hiukan kokeilla.
-JukSii-
Skoda Superb 2.0TDI 4x4 L&K 2016

o.b.

Uskoisin, että sen jalustankin saa tehdä itse. T4:ssa on toki jo valmiina melko korkea jalusta kun sinne mahtuu Webaston lisäakkukin ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy