Kirjoittaja Aihe: Jeep  (Luettu 17792 kertaa)

Poissa RoccoScientist

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.180
  • Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT
    • Profiili
Vs: Jeep
« Vastaus #30 : 16.07.12 - klo:14:04 »
Tuli luettua tuo Teknikens Värld viikonloppuna ja aika surulliselta suoritukselta tuo tosiaan vaikutti. Normaali ajonvakautuksella varustettu auto selvittää tuon hirvitestin noin 70 km/h nopeudella ilman suurempia ongelmia. Ongelmana oli lehden mukaan se, että elektroniset apuvälineet eivät puuttunut toimintaan oikeastaan mitenkään ja syy tähän taas oli se, että 20":n nakeista ei loppunut pito. Kun pito ei loppunut, ei ajonvakautus osannut reagoida tilanteeseen ja kellahtamistaipumusta suitsevat apuvälineet eivät syystä tai toisesta heränneet tilanteeseen riittävän aikaisin. Korkea painopiste on huono juttu silloin kun renkaat tarjoavat liikaa pitoa alustan ominaisuuksiin nähden.

Lehti oli muuten saanut vastaavan tilanteen aikaan aiemminkin Mitsubishin Outlanderilla ja maahantuoja oli tuolloin lopettanut auton myymisen 20" vanteilla.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Poissa M1kke

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 577
    • Profiili
Vs: Jeep
« Vastaus #31 : 10.07.13 - klo:02:50 »
Elämäni ensimmäinen kokemus merkistä kun reilut 1200 mailia tuli ajeltua vajaan parin viikon aikana 2013 mallisella 4-ovisella Jeep Wrangler Unlimited Sportilla. Autossa pellin alla n. 280 kaakkinen 3.6 litrainen bensakone ja 5-lovinen automaatti.

Automaatti ei ollut toiminnaltaan lähelläkään täydellistä, kori melko tuuliherkkä ja ohjaus hieman liian kevyt, mutta silti kokonaisfiilis autosta helposti plussan puolella. Kertaakaan ei tarvinnut edes "kärrypoluilla" miettiä, että mennäänkö tuosta.  :) Auton muotoilun ja moottorin huomioiden keskikulutus jäi kohtuulliseen reiluun 11 litraan ja moottori riitti mainiosti keulalle. Kuski ja matkustaja jaksoivat pitkätkin taipaleet ongelmitta joten ergonomiasta ei löytynyt moittimista ja ilmastointikin jaksoi puhaltaa viileää jopa yli 45 Celsiuksen lämmöissä.

Auton karkea muotoilu miellytti yllättävän paljon omaa silmää ja tuntui myös olevan paikallisten mielestä nappivalinta vuokra-autoksi. Jeepin Suomen sivuilta ei näköjään löydy kuin poskettoman hintainen diesel-malli joten jäädään haaveilemaan lottovoitosta. Voisin joskus hyvin ostaa lyhyempään harrastusajoon auton jolla on "kassit" perinteisten cittareiden sijaan.

Poissa Markku J

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.401
  • Volvo XC60 ja Nissan QQ
    • Profiili
Vs: Jeep
« Vastaus #32 : 10.07.13 - klo:06:50 »
Vastaavaa autoa ihailin Kreetalla autovuokraamossa. Todella miehekkään näköinen auto, joka puhutteli rättikattoversiona kovastkin meikäläistä. Kovalla katolla tuo ei yhtä makealta kuitenkaan näytä.

En sitten raaskinut kuitenkaan maksaa siitä pyydettyä 170 euron päivävuokraa, vaan tyydyin halpisautoon.

Poissa Taky

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.453
    • Profiili
Vs: Jeep
« Vastaus #33 : 10.07.13 - klo:08:31 »
... ja moottori riitti mainiosti keulalle.

Mitenkäs loppuautolle?

 ::)
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa MrBurns

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 117
    • Profiili
Vs: Jeep
« Vastaus #34 : 07.11.13 - klo:13:22 »
Pääsinpä Grand Cherokeen SRT:n kyytiin ja siinä on hieno laite   ;D Iso auto mutta kulkee tosi ripeästi, keskikulutus tosin näytti olevan maltilliset 25l/100km.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy