Yksityisleasing, Fiksudiili

Aloittaja ukormi, 15.06.21 - klo:09:36

« edellinen - seuraava »

ukormi

Tytär muuttaa Tampereelle ja tarvitsee siellä autoa koiraharrastuksen vuoksi. Tuumittiin josko hommaisi auton tuollaisella liisaussysteemillä, olisi sitten uusi ja luotettava peli ilman yllättäviä korjauksia. Korjaukset kun pitäisi sitten suorittaa korjaamoilla ja tuntuu että nykyään jo pelkän ajan saaminen luotettavaan korjaamoon, saati ylipäätään sellaisen löytäminen on kiven alla. Itse en tietenkään pääse autolle mitään korjauksia tekemään, liikaa välimatkaa.

Rahaa olisi käytettävissä sellainen 350e kuukaudessa, kilometrejä tulee n. 15tkm vuoteen. Sillä rahalla pitäisi saada Scala tai vastaavankokoinen auto johon mahtuu takakonttiin koirahäkki.
Laakkosella on tuo fiksudiili jossa auto ikäänkuin ostetaan ja sitten sopimuskauden jälkeen luovutetaan takaisin tai lunastetaan itselle.
Ja sitten Skodalla on oma liisaussysteemi jossa kaikki kulut on hyvin ennakoitavissa eikä huolloistakaan tarvitse erikseen maksaa.

G-Tecciä tuntuvat hieman edullisemmin tarjoavan, Tampereella tuon kaasun tankkaaminenkaan ei näyttäisi olevan ongelma.

Onko näistä jo tullut kokemuksia foorumilaisille?

Toki lähden tällä viikolla noita tiedustelemaan mutta olisi kiva saada jo etukäteen vinkkejä mahdollisista sudenkuopista.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Janus

Minulla on kakkosautona muutama viikko sitten hankittuna Octavia Fiksudiilillä. Octavian saa samalla rahalla tai jopa halvemmalla kuin Scalan, joten suosittelen kyllä katsomaan sitten sitä..on kyseessä kuitenkin ihan eri luokan auto. Yllättävän kovan jämärin antavat Octavialle takaisinostositoumuksessa. Sitoumushan tehdään sitten suoraan rahoittajan eli Nordean tai OP:n kanssa eli homma ei kaadu siihen, jos Laakkonen katoaa kartalta.

Oletkin varmaan jo tunnistanut tämän kuvion kohtuullisen kovat rahoituskulut nykypäivän koroilla verrattuna normaaliin rahoitukseen, mutta ainakin Octavian osalta kohtuullisen hyvä jäännösarvo tätä paikkaa. Itse tässä muuttuvassa markkinassa olin valmis maksamaan nuo rahoituskulut turvatakseni autosta varman eroon pääsyn tulevaisuudessa ja toisaalta kuukausierä jäi silti hyvin kohtuulliseksi hyvän jämärin ansiosta. Ja auton myyntihinnastahan sitten kannattaa tinkiä, koska se kaikki pienentää kuukausierää eli netissä ei ole apteekin hinnat.

Fiksudiilissä auton voi lunastaa itselleen tai myydä koska tahansa myöskin, jos näin haluaa.

Skodan oma liisaussysteemi on infernaalisen kallis verrattuna fiksudiiliin, ei mitään järkeä.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Janus - 15.06.21 - klo:10:35
Minulla on kakkosautona muutama viikko sitten hankittuna Octavia Fiksudiilillä. Octavian saa samalla rahalla tai jopa halvemmalla kuin Scalan, joten suosittelen kyllä katsomaan sitten sitä..on kyseessä kuitenkin ihan eri luokan auto. Yllättävän kovan jämärin antavat Octavialle takaisinostositoumuksessa. Sitoumushan tehdään sitten suoraan rahoittajan eli Nordean tai OP:n kanssa eli homma ei kaadu siihen, jos Laakkonen katoaa kartalta.

Oletkin varmaan jo tunnistanut tämän kuvion kohtuullisen kovat rahoituskulut nykypäivän koroilla verrattuna normaaliin rahoitukseen, mutta ainakin Octavian osalta kohtuullisen hyvä jäännösarvo tätä paikkaa. Itse tässä muuttuvassa markkinassa olin valmis maksamaan nuo rahoituskulut turvatakseni autosta varman eroon pääsyn tulevaisuudessa ja toisaalta kuukausierä jäi silti hyvin kohtuulliseksi hyvän jämärin ansiosta. Ja auton myyntihinnastahan sitten kannattaa tinkiä, koska se kaikki pienentää kuukausierää eli netissä ei ole apteekin hinnat.

Fiksudiilissä auton voi lunastaa itselleen tai myydä koska tahansa myöskin, jos näin haluaa.

Skodan oma liisaussysteemi on infernaalisen kallis verrattuna fiksudiiliin, ei mitään järkeä.

Juu, tuo rahoituksella osto ei tule kysymykseen. Jos on vaikka 4v sopimus niin mitä auton arvo onkaan silloin, kukaan ei sitä oikein voi varmaksi ennustaa.
Octaviaa hieman katselin mutta aika paljon kalliimmalta vaikutti mitä tuo Scala, mutta asia on varmaan eri kun pääsee nokakkain asiaa katsomaan. Kun itselle Scalan otin firmaliisariksi, Octavian olisi saanut muutaman tonnin hintaerolla. En vaan viittinyt ottaa "vanhaa" mallia kun uusi oli juuri tulossa. Ja tosiaan Octavia on aivan eri luokan auto Scalaan verrattuna.

Toinen vaihtoehto voisi olla tuo Leon Tourer:
https://www.seat.fi/seat-yksityisleasing.html
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Tombax

Meillä on kohta neljä vuotta Fiksudiili vm-18 Octaviassa. Kuukausi sitten tilattiin uusi Octavia ja sekin Fiksudiilillä. Minusta markkinoiden parhaita liisaus diilejä, ainakin hinnan puolesta.
Tuo Seatin leasing oli huomattavsti kalliimpi kuin kysyin Leonista tarjousta, vaikka oli edullisempi auto kuin tilattu uusi Octavia.
Neljän vuoden sopparilla ja noilla kilsoilla en ottaisi mitään huoltosopimuksia tms. Meillä ollut kaksi huoltoa vajaan neljän vuoden aikana ja niihin rahaa mennyt noin 500â,¬. Vaika tulisi kolmaskin huolto ennen vaihtoa niin huoltokulut olisi neljälle vuodelle n. 700â,¬.
Suurin osa asioista menee kuitenkin virhevastuun piikkiin jos jotain sattuisi hajoamaan 2 v. takuun jälkeenkin.
Ajossa: BMW 330e xDrive Touring -22

Entinen: Skoda Octavia Style LB 1.0 TSI DSG -18

ukormi

No otettiin fiksudiili Scala 1.0 95 Ambition, manuaali. Puolinahkapenkit, muuten ambitionin perusvermeet.
Lohkolämmitin lisäksi.
Laakkosen tarjouksena talvirenkaat alkuperäisillä aluilla ja 36kk/45tkm huolenpitosoppari mukaan.
Värinä Titan blue.
Tuon olivat juuri ottaneet eilen uudeksi esittelyautoksi, on juuri mennyt tuotantoon. Möivät nyt pois ennen kun edes on saapunut. Arvioivat että luovutus olisi n. kuukauden päästä. No oli siellä esittelyautona punainen ambition jolla ajettu 320km. Sitä ei kannattanut ottaa kun oli vetokoukku eikä siihen olisi saanut huolenpitoa ja olisi kuitenkin pitänyt odottaa kunnes tuo toinen olisi tullut.
Kyselin tuota neljännen vuoden huolenpitoa mutta miten ihmeessä se olisi maksanut yli 900 euroa  :o
Hieman reilu 300e jäi hinnaksi/kk, 48kk/60tkm. Octaviakin oli Laakkoselle tulossa mutta 1.0 Style, DSG, Webasto. Sille olisi tullut hintaa 420e/kk talvirenkailla. Jos olisi valinnut ambition Ocun, olisi varmaan tullut halvemmaksi kun tuo style mutta toimitusaika 5-7kk.

Kovasti valittelivat autojen huonoa saatavuutta, lieneekö myyjien puhetta mutta hyvin upposi minuun  :)
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Sokota09

Komponenttipula on iso onglema autonvalmistajille ja Skoda ei eroa tässä asiassa muista ollenkaan. Ovat joutuneet supistamaan tuotantolinjoja tästä asiasta johtuen. Tuskinpa tulee tämä asia helpottumaan ihan hetkessä, ensi vuoden aikana todennäköisesti.

Ja tuon huolenpitosopimuksen hinnan voi ymmärtää sillä, että lisävuoden aikana tulisi iso 60 tkm huolto, eli laittavat siihen asiakkaan maksumieheksi...

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 18.06.21 - klo:09:27
Komponenttipula on iso onglema autonvalmistajille ja Skoda ei eroa tässä asiassa muista ollenkaan. Ovat joutuneet supistamaan tuotantolinjoja tästä asiasta johtuen. Tuskinpa tulee tämä asia helpottumaan ihan hetkessä, ensi vuoden aikana todennäköisesti.

Ja tuon huolenpitosopimuksen hinnan voi ymmärtää sillä, että lisävuoden aikana tulisi iso 60 tkm huolto, eli laittavat siihen asiakkaan maksumieheksi...

Mitä tuossa 60tkm huollossa tehdään? Jarrunesteet?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

ukormi

Jos luovuttaisi vaikka 58tkm ajettuna?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Pushead

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 18.06.21 - klo:12:13
Jos luovuttaisi vaikka 58tkm ajettuna?

Sitten menisi huollosta etukäteen maksettu raha vaan hukkaan.

Se on neljäs takuuvuosi joka tuossa maksaa
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Pushead - 18.06.21 - klo:12:22
Sitten menisi huollosta etukäteen maksettu raha vaan hukkaan.

Se on neljäs takuuvuosi joka tuossa maksaa
Siis tuossa on nyt 36kk huolenpito joka tuli kaupan päälle. Neljäs vuosi on tyyliin artisti maksaa.
Nythän eivät tunnu enää palauttavan mitään tuosta sopparista.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 18.06.21 - klo:12:12
Mitä tuossa 60tkm huollossa tehdään? Jarrunesteet?

Ne myös ja tulpat vaihdetaan. On laajempi huolto kuin 30 tkm, missä vaihdetaan vain suodatin ja öljyt.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 18.06.21 - klo:13:02
Ne myös ja tulpat vaihdetaan. On laajempi huolto kuin 30 tkm, missä vaihdetaan vain suodatin ja öljyt.

Voiko sen välttää jos ei ole vielä huollon aika kun auton palauttaa?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Seamaster

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 18.06.21 - klo:14:06
Voiko sen välttää jos ei ole vielä huollon aika kun auton palauttaa?

Jos auto pyytää näytöllä/mittaristossa huoltoa on se huollettava ennen palautusta

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Seamaster - 18.06.21 - klo:14:12
Jos auto pyytää näytöllä/mittaristossa huoltoa on se huollettava ennen palautusta

Eikös se ala kyselemään 1000km aikaisemmin?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

v6e

Kaasuatoista sellainen huomio että huolletaan 15tkm välein. Tulpat esim myös kalliimmat kuin normi bensa-autoon joten huollot jonkin verran arvokkaammat ku verrokkibensaan.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: v6e - 21.06.21 - klo:00:51
Kaasuatoista sellainen huomio että huolletaan 15tkm välein. Tulpat esim myös kalliimmat kuin normi bensa-autoon joten huollot jonkin verran arvokkaammat ku verrokkibensaan.

Juu, tämä on pelkkä bensa.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 18.06.21 - klo:14:13
Eikös se ala kyselemään 1000km aikaisemmin?

Taitaa olla jo 2000 km jälkeen muistutukset? kohta se tulee omalla kohdalla todennettua, kun huoltoon näyttää 2100 km.

ukormi

Aamulla käytiin auton luovutuksessa. Nyt on tyttärellä alla uusi Scala.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy