1.4 TFSI 90kw öljynkulutus

Aloittaja Fatalchili, 09.06.21 - klo:06:01

« edellinen - seuraava »

Fatalchili

Miten teillä, joilla tämä vanhempi pikkumoottori, miten on kuluttanut öljyä? Mulla longlife-öljyt vaihdettu 2v välein, ajoa ollut n. 12-14tkm välillä. Eikä ole tarvinnut lisätä. Mutta nyt viime vaihdosta 1v 2kk ja n 8tkm, öljyvalo keltaisena. Tikussa näkyy vain 2-3mm pohjalla. Ei ole öljy mustaa. En nyt muista öljyn täyttömäärää tikusta, oisko ollut min-max puolivälissä viimeksi. Voiko auto kuluttaa öljyä noin paljon 8tkm ajossa ilman että vikaa? Onko normaalia? Auto ollut mulla 4v enkä ole joutunut kertaakaan itse lisäämään ennen. Nykyiset öljyt Mannol.

Fatalchili

Lisättiin öljyä, meni litra mittatikun puoliväliin. Eli litran kulutus 8 tkm. Ei liene normaalia?

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Fatalchili - 09.06.21 - klo:08:03
Lisättiin öljyä, meni litra mittatikun puoliväliin. Eli litran kulutus 8 tkm. Ei liene normaalia?

Mulla vie vanhempi CAXC sellasen 3 desiä/10000km jota olen pitänyt vaihtovälinä.
Aiemmin meni reilu litra mutta huohottimen vaihdon jälkeen asettui. Ajettu reilut 300tkm.
Öljynä Mobilit
Audi 2.0 TDI 2018
Audi S3 Sportback 2009

Fatalchili

Auto ollut 4v käytössä, ajettu 66tkm. Ei ole ennen tarvinnut lisätä öljyjä, vaikka on ollut longlife-välit. 2v välein vaihto ja kilsoja kertynyt noin 12-14tkm välillä. Huomannut kyllä että tikussa öljyn määrä on vähän laskenut, mutta en osaa sanoa dl, ehkä 5dl tuolla välillä 12-14tkm. Ajomatkat ovat muuttuneet 2v sisään, eli ajan nykyään työmatkaa noin 6km suunta, lyhyt ajo voi lisätä öljynkulutusta verrattuna edelliseen? Nyt viimeisestä öljynvaihdosta sen 8tkm ja piti lisätä litra.

Fatalchili

Jos lisään itse öljyä enkä tiedä mitä sinne on laitettu, muuta kuin Longlife standardin täyttävää öljyä, niin voinko mitä öljyä ostaa huoltoasemalta?

Jultsu

mitä öljyä tahansa joka täyttää sen vw laatuluokituksen, onko se nyt sitten 508.00 tai 503.00 tai jotain muuta, tarkista ohjekirjasta.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy