Audi A1/S1

Aloittaja Jyri, 07.12.09 - klo:08:12

« edellinen - seuraava »

Pekka T

LainaaJa 3-ovinen muutuu varmaakin Sportcoupeksi.

Ei kun Compact coupeksi.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Avant

Vaimo harkitsee uuden A1:n ostamista, mutta kun liikkeessä ei ole kuin 1,4 s-tronic koeajettavana, niin koneen koko arveluttaa. Kysymys kuuluu siis, että onko vagarenalaisilla kokemuksia manuaalina 1,2:sta tai 1,4:sta? 1,2:n Special edition paketti olisi aika edullinen kokonaisuus, mutta jääköhän sillä jalkoihin? Vaimo kun on sen verta ärhäkkä kuski  ::)
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Ktk

3-ovisen A1 1.2 TFSI:n tuotanto päättyy kohtapuoliin, joten jos semmoisen haluaa niin pitää olla parin viikon sisään liikenteessä.

Avant

Enteileeköhän 1,2TSFI:n lopetus jotain uutta pakettia aaykkösiin??
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Ktk

Veikkaisin että liittyy enemmän A1 Sportbackin tuotannon aloitukseen.

Avant

Taidan lukea rivien välistä, että ota vaan se 1,4TFSI...
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Ktk

Nääh. Vähän hölmöltä mun mielestä tuo pikkukoneen lopetus kuulostaa, mutta ehkä Günther on viisaampi. Ihan riittävä pata tuollaiseen ykköseen.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 29.11.11 - klo:11:00
Vähän hölmöltä mun mielestä tuo pikkukoneen lopetus kuulostaa, mutta ehkä Günther on viisaampi.

Aivan samaa minäkin mietin. Juuri tuollaiseen pikkukirppuunhan 1.2 TSI olisi sopiva ratkaisu. Mutta ei niitä sitten kai ole mennyt kaupaksi, kun listoilta poistuu. Ja onhan se parempi ottaakin pois, kun on Skoodan valmistama mylly ::)

imoth

Lainaus käyttäjältä: Avant - 29.11.11 - klo:10:41
Vaimo harkitsee uuden A1:n ostamista, mutta kun liikkeessä ei ole kuin 1,4 s-tronic koeajettavana, niin koneen koko arveluttaa. Kysymys kuuluu siis, että onko vagarenalaisilla kokemuksia manuaalina 1,2:sta tai 1,4:sta? 1,2:n Special edition paketti olisi aika edullinen kokonaisuus, mutta jääköhän sillä jalkoihin? Vaimo kun on sen verta ärhäkkä kuski  ::)

Kannattaa koeajaa esim. Skoda Fabia samalla koneella. Polossa on kai myös sama kone. Tuo pieni 1.2 litrainen on mielestäni erittäin pirteä eli jalkoihin ei pitäisi jäädä. En tiedä tosin tiedä miten kiihdytykset onnistuu yli 100 km nopeuksissa.
Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

Avant

Kääks! Vähän allerginen olen sanalle skoda.. :-\
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Avant - 29.11.11 - klo:10:41
Vaimo harkitsee uuden A1:n ostamista, mutta kun liikkeessä ei ole kuin 1,4 s-tronic koeajettavana, niin koneen koko arveluttaa. Kysymys kuuluu siis, että onko vagarenalaisilla kokemuksia manuaalina 1,2:sta tai 1,4:sta? 1,2:n Special edition paketti olisi aika edullinen kokonaisuus, mutta jääköhän sillä jalkoihin? Vaimo kun on sen verta ärhäkkä kuski  ::)

Joo, normaaliliikenteessä ei jää jalkoihin, jos vähäkään uskaltaa käyttää kaasupoljinta.
Ja sitten pitää varautua siihen että kourassa täytyy olla lähemmäs 25000â,¬. Audista puuttuu vakiona sellaisia varusteita mitä odottaisi tai ainakin haluaisi.

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: Avant - 29.11.11 - klo:11:42
Kääks! Vähän allerginen olen sanalle skoda.. :-\

Eikös auton pitänyt tulla vaimolle :)
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Avant

Joo, niinhän se tulee. Totta puhuen kaduttaa tuo äskeinen kommenttini. Oman vajavaisuuteni taisin tuoda esille, sori.
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Avant - 29.11.11 - klo:11:42
Kääks! Vähän allerginen olen sanalle skoda.. :-\

Jos Seat ja Volkswagen tuottavat samaa reaktiota, niin kannattaa muistaa pitää Q3:seen todella pitkä hajurako, kun marmoripalatseissa vierailee ;)

1.2 TSI:stä vielä sen verran, että se taitaa olla ainoa pikkuTSI, jota ei ole (vielä) mollattu tuolla jakoketju-keskustelussa...

Avant

Point taken! Niin kuin sanotaan.  :)
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Avant - 29.11.11 - klo:11:42
Kääks! Vähän allerginen olen sanalle skoda.. :-\

Ihan kuule Audi on yhtä Itä-auto kuin Skodakin, ehkä hieman enemmän, Skoda kun oli jo ennen sotia tunnettu laatumerkki. Audia kutsuttiin silloin Itä-Saksalaisen tehtaan DKW nimellä. Meidän perheessä oli sotien jälkeen ensin Ifa, joka oli DKW:n sukulainen. Kun perhe hieman vaurastui, niin ostettiin pullaskoda, se olikin jo premium-auto. Kukaan ei silloin tiennyt vielä Audista mitään. Volkkarikonsernin myötä Audi toki sai etulyöntiaseman, mutta ei se silti muuta sitä totuutta että Skoda on nykyään järkevä valinta. Brändinä häviää Audille nykyään, mutta sekin voi ajan myötä muuttua.

Tässä Wikipediatietoa:

Viimeinen DKW oli F102 joka tuli tuotantoon vuonna 1964 korvaamaan vanhahtavan AU1000:n. Tämä malli oli suora edeltäjä ensimmäiselle sodanjälkeiselle Audi 60:lle; suurin ero oli, että Audi käytti perinteistä nelitahtimoottoria.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

olympiavolkkari

Et sitten malttanut pysyä pois. Luepa sieltä wikistä uudestaan se Audin historia ja tule sitten selittämään. Ja mielellään johonkin sopivampaan ketjuun.

Luultavasti A1 myynti kasvaa viisiovisen version myötä sen verran reilusti, että tuotantolinjalle tarvitaan tilaa.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 29.11.11 - klo:13:33
Brändinä häviää Audille nykyään, mutta sekin voi ajan myötä muuttua.
Kaikki on mahdollista. Tosin jos noin käy, uskon mieluumminkin siihen, että Audin "premium-maine" ajan myötä hiukan heikkenee kuin siihen, että Skodan maine (ja hinnat) nousisi nykyiselle Audin tasolle.

Totuuden Torvi

Ovatko jo olleet täällä?





automaattori

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 29.11.11 - klo:13:46
Et sitten malttanut pysyä pois. Luepa sieltä wikistä uudestaan se Audin historia ja tule sitten selittämään. Ja mielellään johonkin sopivampaan ketjuun.

Luultavasti A1 myynti kasvaa viisiovisen version myötä sen verran reilusti, että tuotantolinjalle tarvitaan tilaa.

No, en malttanut. Tulen jatkossakin puolustamaan Skodan järkevää ja laadukasta autonvalmistusta. Toivottavasti myös joidenkin Itä-vihakin laantuu kun aika tekee tehtävänsä. Vaikka nyt olenkin lumoissani Yetin eri versioihin, niin pitkäaikaisin haaveeni kakkosautoksi on pikkuauto Audin A1:n tapaan. Skoda tuskin lähtee tekemään premium-tasoista pikkuautoa, voisi kyllä L&K-brändin alla. Valitettavasti Audi A1 ei ole vielä tarpeeksi laadukas. Kaipaan premium-, tai jopa luksusmallista pikkuautoa. Hyvää ajettavuutta, sporttista moottoria, äänieristystä ja laajaa lisävarustemahdollisuutta. Hintahaarukka 40 000 / 50 000. Vaggineista tän voi tarjota vain Audi tai Porsche tulevaisuudessa. Jään odottelemaan, sitä ennen suosikit ovat Fabia RS ja VW polo GTI. Yleisemmällä tasolla ihmettelen että itäisiä naapurimaitamme yhä mollataan. Tsekeissä on tunnetusti insinööritaidot korkealla, olenko väärässä? Myös Viron IT-osaaminen ajaa jo Suomen ohi, olenko väärässä? Ehkä se pikku-premium kuitenkin tulee Idästä? Itähän on laaja maa!   
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 29.11.11 - klo:14:54
Myös Viron IT-osaaminen ajaa jo Suomen ohi, olenko väärässä?

Ainakin omien kokemuksieni mukaan olet tässä asiassa väärässä.
Å koda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

automaattori

Lainaus käyttäjältä: migis - 29.11.11 - klo:15:39
Ainakin omien kokemuksieni mukaan olet tässä asiassa väärässä.

Tunnen virolaisia jo -88 lähtien. Heidän yleissivistys on todellakin korkeammalla tasolla kuin meillä. Tarton Yliopistoa ei myöskään voi väheksyä ajan kaaren kouluttajana. Vaikeinakin aikoina Yliopisto toimi ja on tuottanut Viroon suuria ajattelijoita. IT-asiaasa konkreettisin näyttö oli että Viro pystyi äänestämään myös netissä. Suomikin sitä yritti? Tähän vois lisätä meidän surkeat Effikat ja Doorikset. Säälittävää, sanon minä!
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

eGetin

Se että suomalaisilla on Tieto ja virolaisilla ei, ei tee Virosta yhtään sen parempaa maata IT-osaamisen kannalta ;D

tsiih

A1 on liikenteessä yllättävän kömpelön näköinen auto, ei oikein sovi muuten suht sutjakkaan mallistoon. Kuvissa ei ollut pöllömpi.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 05.12.11 - klo:19:55
A1 on liikenteessä yllättävän kömpelön näköinen auto, ei oikein sovi muuten suht sutjakkaan mallistoon. Kuvissa ei ollut pöllömpi.
Mulla on käynyt vähän päinvastoin. Nyt kun olen pariin kertaan nähnyt S-line paketeilla (+järeämmäillä vanteilla) varustetun A1:n niin ei töki enää yhtä pahasti kuin aikaisemmin. Muovi tekee ihmeitä :D. Takavalot on toki edelleen vähän hölmön näköiset.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 05.12.11 - klo:19:55
A1 on liikenteessä yllättävän kömpelön näköinen auto, ei oikein sovi muuten suht sutjakkaan mallistoon. Kuvissa ei ollut pöllömpi.

Minun mielestä A1 ulkonäkö on vähän "rääpäleen" näköinen. Kuitenkin A1 on enemmän sisäistä kuin ulkoista kauneutta. Ei nykyinen MB A-sarjakaan mikään kaunokainen ole.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 05.12.11 - klo:22:00
Mulla on käynyt vähän päinvastoin. Nyt kun olen pariin kertaan nähnyt S-line paketeilla (+järeämmäillä vanteilla) varustetun A1:n niin ei töki enää yhtä pahasti kuin aikaisemmin. Muovi tekee ihmeitä :D. Takavalot on toki edelleen vähän hölmön näköiset.

Samoilla linjoilla. Mielestäni A1 on paljon houkuttelevampi vaihtoehto kuin vaikka mini tai fiat 500. Joillain tavalla tosi hyvännäköinen niinkin pieneksi autoksi. Tuolla S Line -paketilla vieläkin parempi.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

urkki

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 05.12.11 - klo:22:14
Minun mielestä A1 ulkonäkö on vähän "rääpäleen" näköinen. Kuitenkin A1 on enemmän sisäistä kuin ulkoista kauneutta. Ei nykyinen MB A-sarjakaan mikään kaunokainen ole.

Agree, oikeasti en ymmärrä miksi moista laitetta valmistetaan tuohon audi brändiin.
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: urkki - 05.12.11 - klo:22:19
Agree, oikeasti en ymmärrä miksi moista laitetta valmistetaan tuohon audi brändiin.

Valmistaahan BMW:kin Miniä ja käy hyvin kaupaksi. A1 on vielä paremman näköinen, joten miksi ei?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 05.12.11 - klo:22:18
Samoilla linjoilla. Mielestäni A1 on paljon houkuttelevampi vaihtoehto kuin vaikka mini tai fiat 500. Joillain tavalla tosi hyvännäköinen niinkin pieneksi autoksi. Tuolla S Line -paketilla vieläkin parempi.
Ilmaisin itseäni ehkä hiukan väärin. Siis tuo S-line tekee A1:stä siedettävän näköisen. Verrattuna mainitsemiisi kilpailijoihin siltä vaan puuttuu sitä retrostatusta joka moneen vetoaa. Sellaista historiaa joka malliin yhdistetään.

Ainoa asia missä A1 kilpailijansa peittoaa on tekniikka. Pikku-TFSI:t ja S-tronicit puuttuu muilta. Toki Miniäkin saa tomaattina mutta se ei liene toiminnaltaan ihan viimeistä huutoa. Kestävyytensä puolesta tosin varmaan hakkaa Stronicin 100-0.

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 05.12.11 - klo:22:59
Valmistaahan BMW:kin Miniä ja käy hyvin kaupaksi. A1 on vielä paremman näköinen, joten miksi ei?
Et oo viime aikoina vissiin vieraillut optikolla? :D Laitetaanpa vierekkäin perus-Mini ja perus-A1 koska näin saadaan tasavertainen lähtökohta. Kumpiko vetoaa enempi ulkonäöllisesti? Ei kait tuohon ole kuin yksi vastaus.

Mutta kuten sanoin, muovilla saa aikaan kaikkea kivaa. A1:stäkin saa sillä kohtuullisen näköisen. Erityisesti yksi bongaamani kokovalkoinen yksilö S-linepaketilla ja rotor-vanteilla oli ihan jees.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy