Helkaman suhtautuminen takuu asioihin sekä valmistus virheisiin

Aloittaja O.C.Taavi, 05.06.21 - klo:05:07

« edellinen - seuraava »

O.C.Taavi

Arvon palstalaiset osa varmasti jo useamman uuden skodan ostanut, itselle tätäkin uuden ocun ongelmat, palstaa lukeneena alkanut vaikuttaa, että maahantuojaa ei pikku reklamaatiot hetkauta puoleen eikä toiseen, kun vain uusien myynti käy ja kukkuu...
Voin olla väärässäkin, en sitä kiellä, mut omat kokemukset myös viittaa tähän, olen omasta reklamoinut uudesta asti, kun mm. vasemmalle kääntyessä rahisee, ikään kuin pyörän laakeri, mut ei ole 80tkm matkalla ääni muuttunut miksikään.
Huolto luonnollisesti autuaan tietämätön asian suhteen...

tsihman

Meidän 5 viimeistä Skodaa (Ocuja) ovat olleet kelpo pelejä. Takuuasioita ei juurikaan ole ollut ja ne joita on ollut, ovat asiat ovat sujuneet mallikkaasti. Ei pahaa sanottavaa...
Liekkö käynyt hyvä tuuri autojen kanssa?

vwmies

Valovuosia sitten tein Helkamalle rekkulan Ocu 1 ominaisuuksista/vioista ja jopa kävin näyttämässä autoani Muuralassa. Senaikainen tj. antoi suullisessa vastauksessaan ymmärtää, että he ovat ilmoittaneet tehtaalle, mutta siellä ei ole ollut mielenkiintoa näin pientä markkinaa kohtaan.

Sain kuitenkin radion adapterijohdon lohdutukseksi. Ja ajoin tällä 8kk, sitten vaihdoin emomerkin Passattiin. Ero on niin suuri, etten viitsi edes kirjoittaa siitä - sekä autossa että huollon suhtautumisessa asiakkaaseen (toki voi vaihdella ihan liikkeenkin mukaan). Nyt 4 Passattia omistaneena ei ole enää mitään hinkua palata Skodaan. Karpalla (ei Karpolla) olisi varmaan paljonkin asiaa... :(

Fakta on, että Skoda myy liiankin hyvin - ja jopa emo VW on ollut tästä huolissaan - kun sen myynti taas on kärsinyt.  :-\
Yritetään pärjätä.

b1mpo

Itsekin aikaisemmin "taistellut" samasta kahinasta. Jopa laatikko vaihdettiin lopulta 1.6 tdi:stä. Sitä ennen se oli 2 kertaa auki ja laakereiden vaihdossa. Taidettiinpa sieltä ottaa lastua poiskin. Sittemmin ilmeisesti moottorin tai vaihteiston kannake on ollut syypää täältä luetun perusteella. En kerennyt uudella laatikolla ajamaan, niin en tiedä korjaantuiko se ääni lopulta. Auto meni siis vaihtoon suoraan huollosta. Vanha laatikko olisi ehkä kestänyt auton eliniän kuitenkin. Eli hitaassa vauhdissa kuului kahinaa renkaat linkussa toiseen suuntaan.

Oon taistellut seuraavan auton kanssa myös pyörän kulmista, mutta lopulta sekin korjattiin takuutyönä. Eikä sinkkikuplat siinä autossa korjaantuneet, kun ei riittänyt mielenkiinto kiveniskusyytösten kanssa. Sitä edellisessäkin niitä oli pari. Sittemmin siitä on tullut valmistajalta ohje, että korjataan asiakastyytyväisyyden nimissä niitä.
Kutoselle rusahtelu korjattiin 5-6 akselin laakeroinnilla ja synkrolla. Rullauksen jälkeen kutonen rusahti ja huollosta mulle sanottiin että ajan väärin. Jouduin siis vitosta käyttää, jotta sai rusahtamatta. Aavistuksen väärin asemoitua etuikkunan alalistaa ei merkkihuolto saanut kuntoon. Aiheutti siis hyvin pientä inisevää ääntä. Lopulta parin vuoden jälkeen itse otin listan irti ja laitoin takaisin. Ininä häipyi sillä.

Nykyisen kanssa olen taistellut etäohjauksesta tai sen toimimattomuudesta maahantuojan kanssa. Ei se vieläkään 100 varma ole, mutta parempaan päin meni uudelleen nimetyn sovelluksen yhteydessä. Seuraan tilannetta. Mitään muuta taistelun kohdetta ei ole ollut, mutta jotain sanottavaa kylläkin, esim. kylmänä ollut kenguruefekti, joka asettui ohjelmistopäivityksellä. Toistaiseksi tyytyväinen nykyiseen autoon.

Vaikka tällainen kertomus omista kokemuksista ja huonoja kokemuksia Helkaman ylimielisyydestä, niin silti en ole lukuisten koeajojen perusteella löytänyt parempaakaan kompromissia, kun uudesta/uudehkosta autosta puhutaan. Auto on edullinen pitää, eikä mitään kallista ole sattunut kohdalle, josta olisi itse pitänyt maksaa, eli ihan normihuolloilla menty. Jos totta puhutaan, niin en ole skodan huoltoleimasta maksanut yli neljään vuoteen mitään,  kun edellisessä oli huoltosoppari ja nykyiseen sain ensimmäisen huollon sovittua kauppaan. Syksyllä tulee sitten ensimmäinen huolto omaan piikkiin ja auton toinen huolto. Nykyiseen olen toki itse tehnyt joitain huoltotoimenpiteitä, eli väliöljynvaihtoa ja suodattimia. Tiedä jos tällä ajaisi vielä pitkään, kun tuli sen verta ruksittua varusteita ja ajaminen verrattain edullista, toistaiseksi. Uusi ei houkuta.

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Helkama-autosta olen useasti kirjoittanut ja en ole ylimielisempään maahantuojaan törmännyt tai kuinka käyttäytyvät asiakasta kohtaan. Ison kiitoksen annan johdon assistentille, joka hoitaa asioita.

Eniten minua ihmetyttää miksi skodan omistajat eivät vie asiaa eteenpäin joko kuluttaja-asiamiehen kautta tai sitten itse käräjäoikeuden kautta. Foorumilla vonkuvat asioista ja vaihtavat vain kiltisti uuteen skodaan. Tätä pidän outona?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jt

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 05.06.21 - klo:10:15
Eniten minua ihmetyttää miksi skodan omistajat eivät vie asiaa eteenpäin joko kuluttaja-asiamiehen kautta tai sitten itse käräjäoikeuden kautta.
Itse en ihmettele yhtään ettei oikeuteen nosto kiinnosta. Prosessi vie aikaa ja energiaa jopa vuosia ja taloudellinen riski on aivan järjettömän iso että kolahtaa asianajokulut parin oikeusasteen kautta omaan nilkkaan. Siihen verrattuna sietänee hyvinkin maalikuplat tai nitinät..
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Janus

En tiedä, että onko tämä asiointiliikkeestäkin johtuvaa vai onko asenne viime aikoina muuttunut. Minulla on näitä erilaisia Skodia ollut uutena hankittuna useampia viimeisen viidentoista vuoden ajan. Joissakin yksilöissä on ollut takuuasioita, suurimpana DSG:n kytkin eikä näistä ole ikinä tarvinnut ainakaan Jkl:n jälleenmyyjän kautta vääntää vaan hienosti on aina hoituneet asiat. Viimeisimpiä keissinä pari viikkoa nyt ajossa ollut uusi Ocu, jossa oli jo uutena ratin rulla ruvella..huomasin tosin vasta kotona, mutta kyllä tuokin luvattiin mukisematta vaihtaa. Edellinen RS Ocu menikin täysin murheitta sen 170tkm, minkä sillä kolmessa ehdin työntää. Pääosin nämä ovatkin kyllä toimineet hyvin, mutta joitakin takuutapauksia sekaan siis mahtuu ja hyvä maku on vielä jäänyt. Katsotaan nyt sitten, että pitääkö etäohjauksen kanssa liittyä jatkossa toiseen kuoroon, mutta alkumetrit sekin on toiminut.

Eli ainakin minun osaltani homma on toiminut hienosti toistaiseksi ja toivottavasti pysyykin niin. Sijaisautot ovat myös aina olleet mukisematta käytössä tarpeen vaatiessa. En toki itsekään paskaan palveluun suostuisi vaan vaatisin asiat kuntoon painokkaasti, mutta ei ole vielä ollut tarvetta..

O.C.Taavi

Ylimielisyyttä hyvinkin, onkohan manuaaleissa sateella kylmiltään täristävä kytkin ominaisuus myös uusimmassa mallissa, kun vuodesta 05 tuota ollu omissa, viimeisimpänä tämä -17 malli.
Reklat asiaan on kuin tuuleen huutaisi.



passo_s

”Eli hitaassa vauhdissa kuului kahinaa renkaat linkussa toiseen suuntaan.” Passat GTE pitää kahinaa kumpaankin suuntaan, siitä huollolle sanoin mutta siitä tuli sitten ominaisuus. Vastaavaa ominaisuutta minulla ei ole ollut yhdessäkään autossa. Onneksi ei ole oma.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy