Octavian BXE-diesel savuttaa käynnistettäessä

Aloittaja Matteo, 21.05.21 - klo:10:29

« edellinen - seuraava »

Matteo

Octavia 2 BXE. Ajettu 108 tkm.
Raivostuttaa, kun käynnistettäessä pöllyttää harmaansinistä savua. Mitä kuumempana on sammutettu, sen suurempi savu aamulla! Kuluttaa öljyä enemmän, kuin pitäisi.
Moottori toimi 60000 km mainiosti ilman savutusta. Sitten talvella auto seisoi 3kk paikallaan ja käynnistin se 20 asteen pakkasella. Rytinä oli kauhea, joten sammutin sen heti. Vähän ajan päästä käynnistys oli siisti, mutta pian huomasin tuon savutusongelman. Olen tarkkaillut moottorin ja turbon ääniä. Kaikki on normaalia.
Täytyy myös todeta, että 60 000 km:n jälkeen ajot ovat olleet lyhyitä pätkiä... moottori usein vajaalämpöinen.
Valuuko turbosta öljyä imusarjaan >> olisiko tiiviste tarttunut kiinni seisonnan aikana ja vaurioitunut käynnistettäessä? Entä huohotussysteemin vaikutus? Onko joku öljyrengas poikki? Monet kysymykset askarruttavat.
Asiantuntija sanoi, että anna savuttaa!
Kellä kokemuksia samanlaisesta vaivasta?

hytpe

Mulla on -08 mallin ocu, 2l moottorikoodi bmm. Ei savuta lämpösenä eikä kylmänäkään muuten, mutta kun on seissy paripäivää ja sitte käynnistää nii karmea savu, justiin tuommonen harmaa ja haisee löpölle. oon ajatellu kylllä että jotain jostakin vuotaa, pikkuhiljaa??

Jultsu

Venttiilinvarren kumit saattaa falskata ja valutella öljyä palotilaan
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

o.b.

Tai dieseliä valuu pumppusuuttimien tiivisteistä ::)

hytpe

Voi olla kyllä öljyäkin... Minkähän moinen venttiili on näissä siinä dbfpolttohommassa, toimikohan se sillälailla että ruiskutetaan diiseliä sinne nokiloukkuun, että noet palaa? Jos näin, niin siinä on joku magneettiventtiili. Ehkä vuotaa?

o.b.

Lainaus käyttäjältä: hytpe - 01.09.21 - klo:08:14
Voi olla kyllä öljyäkin... Minkähän moinen venttiili on näissä siinä dbfpolttohommassa, toimikohan se sillälailla että ruiskutetaan diiseliä sinne nokiloukkuun, että noet palaa? Jos näin, niin siinä on joku magneettiventtiili. Ehkä vuotaa?
DPF polton tarvitsema lisäpolttoaine ruiskutetaan samoilla pumppusuuttimilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy