Fabia 1.2 moottoriongelma

Aloittaja Arskajousimies, 15.05.21 - klo:11:07

« edellinen - seuraava »

Arskajousimies

Vaimoni kauppakassi Fabia 1.2 BME koneella hyytyi, veto katosi ja kone savuttaa runsaasti, käy kierroksilla 3 ja tyhjäkäyntiä 2 pytyllä kunnes sammuu. Luin vikakoodi, sytytyskatko 3 sylinteri, nollasin vikakoodin ja vaihdoin 3 puolan 2 puolaan ja käyntiin. Kävi hetken kunnes moottorihäiriövalo syttyi. Luin vikakoodin, sama ongelma sytytyskatko 3 sylinteri, otin tulpan irti ja se näytti aika huonolta, vaihdoin kaikki tulpat ja käyntiin. Sama juttu, häiriövalosyttyi vikakoodi sytytyskatko 3 sylinteri, otin 3 tulpan irti ja se oli märkä öljystä! Puhdistin huohotusjärjestelmän ja taas käyntiin, sama juttu Mitenköhän öljyä pääsee palotitaan noin runsaasti? Onkohan mennyt kansipahvi vai männänrenkaat? Koneella ajettu vain 101 tkm, jakopää vaihdettiin 97 tkm ja huoltokirja aukoton. Onko jollain tietoa mistä öljy pääsee palotilaan?


b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Arskajousimies

Huohotinjärjestelmä on tarkistettu, purin ja pesin siitä jakopäänkopssa olevan öljynkerääjän sekä sen huohottimen ja letkun mikä menee venakosta imusarjaan.

Beetle


Arskajousimies

Olin aikessa ostaa puristuspaine mittarin, mutta konetta pyörittäessä tulpat kiinni, tuntuu puristus kierroksen aikana vain kerran. Vaihdoin tulppia pytystä toiseen,  ykkösessä oli puristuksia, kakkosessa vähän ja kolmosessa ei yhtään. Täytyy avata kone ja kurkata sisään, en usko että noilla kilometreilla olisi männänrenkaan jumittuneet, varmaan venttiilit 2, 3 pytyistä


Arskajousimies

Kävin katsomassa noi linkin kuvat, tuollaiseksi mäntä menee kun nostetaan tehoja turbon /turjojen kanssa. Tuo kone on onneksi vapaastihengittävä, kansi avattu ja ainakin 3 pytyn pakoventtiili palanut. Kiikuntan se koneistamoon ja varmaan kuulaan lisää uutisia muista venttiileistä. Kiinnostais nostaa männät ylös ja tutkia männät ja männänrenkaat, rakenne on vähän haasteellinen. Kampiakselin laakeripukit ovat valettu "välipohjaksi" ja koko kone pitää halkaista kuin prätkän kone. Menee uusiksi varmaan kaikki laakerit ja pultit.


Arskajousimies

Kone purettu, männät ja laakerit OK, Kolmospytyn alinpuristusrengas poikki, kaikki öljyrenkaat jumissa. Pakopuolen nokka oli myös leikannut kiinni. Olisiko jollain myydä pakonokkaa ja koppaa, missä nokat ovat kiinni? Koneen BME




upload

Shakur

Ihan mielenkiinnosta, minkälaisilla öljynvaihtoväleillä tuo 100tkm on ajettu?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy