Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

poloboy

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.01.13 - klo:17:26
Kovin olisi ollut mielenkiintoinen seuraavaksi autoksi tuo uusi Scirocco GTS. Menee vaan pilalle muutamasta asiasta. Ensiksikin sitä saa vain DSG:llä. Olisin halunnut manuaalin. Väreinä vain valkoinen, punainen, met. musta ja met.grafiitti. Rakenuspalikoissa noista räväkimmän näköinen punainen mustilla raidoilla. Olisin ottanut vihreän. Sisustaksi saa vain mustan kangassisustan, vaikka sport-paketti vakiona. Olisin ottanut Cashmeren. Ei siis ole minun autoni. Tuskinpa monen muunkaan, kun hinta pomppaa toimituskuluineen yli 40 000. Jännä seurata moniko tuon ostaa ja montako VW-auto uskaltaa ottaa maahan ilman tilauksia.www.volkswagen.fi

Suomen maahantuojan omia ideoita taas, Saksassa GTS:n saa kyllä manuaalinakin, dieselinä ja bensana. Ellei konfiguraattori sitten valehtele, mikä ei sekään ole poissuljettua. Kuitenkin olen ymmärtänyt, että autoja (esim. manuaalivaihteisen Scirocon) saa normaalin maahantuontiohjelman ulkopuoleltakin, tosin hintakin on sitten vähän eri?
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

poloboy

Lainaus käyttäjältä: skriko - 23.01.13 - klo:17:26
Kovin olisi ollut mielenkiintoinen seuraavaksi autoksi tuo uusi Scirocco GTS. Menee vaan pilalle muutamasta asiasta. Ensiksikin sitä saa vain DSG:llä. Olisin halunnut manuaalin. Väreinä vain valkoinen, punainen, met. musta ja met.grafiitti. Rakenuspalikoissa noista räväkimmän näköinen punainen mustilla raidoilla. Olisin ottanut vihreän. Sisustaksi saa vain mustan kangassisustan, vaikka sport-paketti vakiona. Olisin ottanut Cashmeren. Ei siis ole minun autoni. Tuskinpa monen muunkaan, kun hinta pomppaa toimituskuluineen yli 40 000. Jännä seurata moniko tuon ostaa ja montako VW-auto uskaltaa ottaa maahan ilman tilauksia.www.volkswagen.fi

Suomen maahantuojan omia ideoita taas, Saksassa GTS:n saa kyllä manuaalinakin, dieselinä ks. alla,

Scirocco "GTS" 2,0 l TDI 103 kW (140 PS) 6-Gang  30.325,00 â,¬ 

ja bensana. Ellei konfiguraattori sitten valehtele, mikä ei sekään ole poissuljettua. Kuitenkin olen ymmärtänyt, että autoja (esim. manuaalivaihteisen Scirocon) saa normaalin maahantuontiohjelman ulkopuoleltakin, tosin hintakin on sitten vähän eri?
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

maik

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 23.01.13 - klo:21:16
Aika hurja on hinta. Tuohan on perus R-line (jota ei tosin Suomesta saa) pikkasen erilaisilla varusteilla ja teippauksilla + peilinkuorilla.

Eihän tuon korisarjan hinnaksi nyt ihan kauheita tule jos tuon GTS:n hinnasta miinustaa panoraamakaton, 18" pyörät, sport paketin joltain osin (tummenukset ja nahka/alcantara puuttuu). Toisaalta siihen saa GTS sisustan, peilit + muut ulkopuoliset jutut, teippauksen.

TAG

Lainaus käyttäjältä: niko - 11.10.12 - klo:19:03
Kävinpä näyttämässä autoa teippaajalle äskettäin ja tässä lopputulos. Katsotaan pysyykö tuo alempi teippaus kiinni, teippaaja vähän arveli, että siinä ja siinä...

Tuo alempi raita toimii omaan silmään ihan ok, itse jättäisin tuon modauksen siihen. Ylempi raita ei toimi yhtä hyvin. Tulee mieleen, että yritetäänkö tässä saada keinotekoisesti aikaan Peugeotin mammuttimainen irvistus.

(viittaus sivun 134 kuvaan jossa punaiset raidat mustassa roccossa)

katteja

No niin. Täälläkin liitytty tuohon "pompauttimien kerhoon" eli.. roccosta meni takaluukun pompautin vaihtoon.
Oliko jollakin tietoa sen vaihtamisesta, ja pitääkö sitä säätää ja jos niin miten..?
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

re2

^ Pitäähän se säätää. Eli jahka olet paikalleen asetellut, niin kuusiokoloavaimella päätyreiästä säädön lukitusruuvi löysälle ja sitten ihan painamalla/vetämällä sopivaan mittaan. Lopuksi sitten kiristät lukitusruuvin. Katso vaikka mallia siitä toisesta pompauttimesta, että montako "pykälää" pitää jättää näkyviin, että mitta on sopiva.

EDIT: Niin ja itse vaihto tapahtuu muistaakseni kääntämällä pompauttimen tyvestä sopivalla jako- tai kiintoavaimella n. 45 astetta vastapäivään (irroitus) ja uuden kiinnitys tietenkin saman verran myötäpäivään.

katteja

Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

RoccoScientist

Tänään tuli liikenteestä bongattua musta Scirocco reilun kokoisella suksiboksilla varustettuna. Ei näyttänyt ihan yhtä pahalta kuin voisi kuvitella. Kaunistushan nuo boksit eivät koskaan kyllä ole.

Oma auto pitäisi vuorostaan kohta lähteä hakemaan huollosta. Jarrurempan hinnaksi tuli vajaa 800 e ja siihen päälle ajattelin ottaa vielä putelin Fortea bensatankkiin kaadettavaksi. Tilille taitaa sen jälkeen jäädä pullakahvin verran rahaa, onneksi huomenna on palkkapäivä. :D Seuraavaksi sitten katsastusaikaa varailemaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

niko

Lainaus käyttäjältä: TAG - 28.01.13 - klo:09:01
...Tulee mieleen, että yritetäänkö tässä saada keinotekoisesti aikaan Peugeotin mammuttimainen irvistus...
Ei todellakaan, ei ainakaan tietoisesti  ;D ;D
VW Scirocco 1,4TSI 118kw

Mikko

Huhut kertoo, että faceliftiä pukkaa viikolla 45 kuluvaa vuotta.

- Dynaudio (400W) ja subbari takakonttiin
- Xenonit dynaamisilla kaarrevaloilla
- LED takavalot
- Park-Assist 2.0
- Etututkat
- 2.0 TSI päivittyy 220 hv malliin
- 2.0 TDI päivittyy 184 hv malliin
- Uudet 17" ja 18" vanteet
- Radiot pysyy entisenlaisina
- Sisävalaistus muuttuu MQB-sukupolvea vastaavaksi

EDIT: Tulisikohan nyt lopulta ne "Studie R":n valot. Tietenkin pienellä päivityksellä nykyaikaan. :)

katteja

Hei. Onko tietoa että mistä lämmitettävät pesusuuttimet ottavat virtansa..?
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

re2

Hmm...  melkeinpä veikkaisin että akusta ottavat.   ;)

Mielenkiinto heräsi, mitäs olet aikeissa rakennella?

Aanold

skriko

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 06.02.13 - klo:15:07
Sieltä vain hakemaan vanha rocconi pois. :)

http://www.nettiauto.com/volkswagen/scirocco/5382504

Olikohan väliraha lähellä 7000â,¬ + talvirenkaat vanteineen päälle.

Aanold

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.02.13 - klo:18:38
Olikohan väliraha lähellä 7000â,¬ + talvirenkaat vanteineen päälle.

Tuossa on katetta nyt reilu 3k. Talvinakit hankin itse. Itse asiassa, laittoivat sen myyntiin juuri siihen hintaan mitä oletinkin. Kyseisestä hinnasta juteltiin jo erään toisenkin kauppiaan kanssa kaupantekovaiheessa, ja siellä hän naureskeli ettei noin paljoa siitä voi pyytää. Eikä siis suostunut hinaamaan tarjoustaan ylemmäs.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 06.02.13 - klo:18:48
Tuossa on katetta nyt reilu 3k. Talvinakit hankin itse. Itse asiassa, laittoivat sen myyntiin juuri siihen hintaan mitä oletinkin. Kyseisestä hinnasta juteltiin jo erään toisenkin kauppiaan kanssa kaupantekovaiheessa, ja siellä hän naureskeli ettei noin paljoa siitä voi pyytää. Eikä siis suostunut hinaamaan tarjoustaan ylemmäs.

Tarkoitatko katetta nettohinnassa vai bruttopyynnissä.

Aanold

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.02.13 - klo:19:12
Tarkoitatko katetta nettohinnassa vai bruttopyynnissä.

Nettohyvityksestä.

Taskukeke

Tulikohan eilen (ke) aamulla puoli yhdeksän aikaan joku palstalainen Tapanilassa vastaan punaisella Rocolla?
Tunnustaako kukaan valkoisen yksilön omistava majailevansa Talin urheilupuiston kupeessa?  ::) Tullut nyt parin viikon sisällä bongattua useampaan kertaan kadun varresta kun olen Talissa asioinut.

Kävin tänään Airportilla kyselemässä vakkarin asennuksesta jälkikäteen. Varaosien kaveri arvioi kokonaiskustannukset jonnekin 500â,¬ hujakoille, joten taidan tuon unohtaa.  :'( Perhana kun ei tullut otettua tilauksen yhteydessä vakkaria...

Auto toimii toistaiseksi moitteettomasti, kovasti sitä vain odottaa kesää että saisi uudet vanteet alle.  :)

Mikko

Minä bongasin eilen oman autoni kaksosen Kehä I:llä. Oli valkoinen yksilö, joka näytti myös madalletulta ja talvivanteina oli samat Interlagosit. Ulkoisesti ainoastaan R.n takavalot taisi erottaa.

Mulla taas kuumottelisi kovasti R-line korisarjan asentaminen/asennuttaminen. eBaysta saisi osat suhteellisen edukkaasti, mutta maalaamiseen uppoaisi kyllä rahaa. Ja mielellään asennuttaisikin nuo jossain samaan konkurssiin... Mutta toisaalta on alkanut kallistua siihen suuntaan, että taitaa tuo jäädä tekemättä.

Penkkien verhoilustakin pitäisi pyytää tarjouksia, joko vaan kuskin penkin korjauksesta tai sitten vetäisi kaikki istuinpinnat alcantaralla... Hintakattona tuolle voisi kuitenkin pitää sitä, että eBaysta saa ajamattoman uuden vastaavan sisustan 1200 eurolla.

RoccoScientist

Alcantaraa jos mietit, niin kannattaa muistaa, että myös vähän halvempia mikrokuitukankaita on saatavilla. Laadustakaan ei välttämättä tarvitse oikeastaan tinkiä, sillä alcantara on saavuttanut sellaisen suosion, että siinä alkaa olla jo brändilisää hinnassa. Tai näin olen ainakin kuullut.

Mikko

Jos homma menee niin kuin sen kuvittelen menevän niin hyvässä tapauksessa riittäisi vaan noiden istuimien keskiosan uudelleenverhoilu. Se siis samansävyisellä alcantaralla kuin nuo reuna-osat:

Tämä siis sekä etu, että takapenkeille. Ovipahvit voisi jäädä samanlaisiksi kuin ennenkin. Ellei nälkä kasva syödessä. Taustallahan on se, että tuon kuskin penkin verhoilu on alkanut repsottaa ja takuuseen sitä ei saanut laitettua, kun tähänkin löydettiin käyttäjän virhe syyksi...

Jotain tämmöistä olisi suunnitelmissa: http://www.kxd.fi/gallery2/main.php/v/z06_reDY/ :P

RoccoScientist

Tuo näyttäisi kyllä komealta Sciroccossakin. Tuon tapaisesta verhoilusta olen itsekin haaveillut, mutta pelimerkit eivät kyllä riitä sisustusprojektiin vielä hyvään aikaan.

sjobbe

No nyt menee taas scirocco huoltoon kun ilmottelee "Check 3rd brake light!". Kaveri ajoi takana ja sanoi että lisäjarruvalo vilkkuu.

Jos pitäis arvata niin taas hapettuneet kaapelit jossain...

Mikko

Pientä tilausta tuli laitettua eteenpäin: 1K8 953 042 E, 1K8 953 041 E ja 1Q0 858 069 H 041 eli uudet vilkut ja pientä sisätuuninkia. :)

Päädyin sitten kuitenkin hommaamaan ihan OEM osaa rikkoutuneen vilkun tilalle enkä Dectanea. Niissä kun on ollut ongelmaa. Otin samalla molemmat vilkut kun toinen vanha näyttäisi kuitenkin uuden rinnalla kulahtaneelta. Katsotaan kuinka Speed-Autoteile hommasta selviää, ensimmäinen tilaus sieltä.

Oveen olisi yksi ruuvi pitänyt saada kun tuo nykyinen on ihan ruosteessa. En kuitenkaan löytänyt osanumeroa siihen mistään. Pitää varmaan muutenkin käydä marmorilla näyttämässä tuota ettei vaan ole ovi joka ruostuu.

oopp99

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 16.02.13 - klo:21:54
Katsotaan kuinka Speed-Autoteile hommasta selviää, ensimmäinen tilaus sieltä.

Pitääkö tuolla sivustolla tietää tarkka Vag-osanumero että jotain löytää? Olen sitä saksalaista autoteile-sivua (http://www.autoteile-shopping.de/) katsellut ja siellä saa hyvin haettua osia tietämättä osanumeroita, mutta itse en ainakaan löytänyt miten sen saisi englanniksi että jotain ymmärtäisi... Google kääntäjä myös kankea kun ei suoraan saanut sivua sillä selailtua.

Entä mikä oli toimituskulu tuolta speed autoteilestä? Itselläkin kaikenlaista pientä olisi mitä tilaukseen laittaa...
Scirocco 2009 2.0 TSI DSG (Dynaudio, ACC, Xenon), APR stg1, EBC, Whiteline, Powerflex, Eibach, Collinite :)

Pertsa

^joo kyllä se osanumero pitää tietää että voi tuolta hakea. Ellet tiedä niin voithan aina kysyä sähköpostilla.

Google chromella kun selaat niin se kääntää sivut englanniksi.

Mikko

Toimituskulut oli matkahuollon perustaksa eli 10 eur + verot eli 12,40e noille mun osille. Tuohon hintaan olisi vissiin kahteen kiloon asti tullut tuollaista pientä tavaraa.

Varaosanumero pitää tosiaan tuolta tilatessa tietää, niitä löytyy onneksi aika hyvin Googlettelemalla, varsinkin saksaksi joka onneksi sujuu jotenkuten.

Mikko

Tulikos joku valkoisella Sciroccolla Espoon VV-autolta/Nesteeltä tuossa tunti takaperin? Vai vilkuttelikohan vaan valoja edessä olleelle Up:ille, joka näytti lähtevän vähän verkkaisesti valoista.

oopp99

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 17.02.13 - klo:12:44
^joo kyllä se osanumero pitää tietää että voi tuolta hakea. Ellet tiedä niin voithan aina kysyä sähköpostilla.

Google chromella kun selaat niin se kääntää sivut englanniksi.

Asentelinpa Chromen ja testailin. Ei käännä ei. Kertoo kyllä että this page was written in german and has been translated to english tms, mutta kaikki oleellinen tieto on yhä saksaksi. Sama probleema google translaten kanssa (eikös tuo muuten ole ihan sama asia kun tarkemmin miettii, google chrome...). Lienee siis tuo sivun toteutus jotenkin erilainen. Jos joku osaa neuvoa jotain mitä en osaa niin tehköön mieluusti niin. :)
Scirocco 2009 2.0 TSI DSG (Dynaudio, ACC, Xenon), APR stg1, EBC, Whiteline, Powerflex, Eibach, Collinite :)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: oopp99 - 19.02.13 - klo:18:23
Asentelinpa Chromen ja testailin. Ei käännä ei. Kertoo kyllä että this page was written in german and has been translated to english tms, mutta kaikki oleellinen tieto on yhä saksaksi. Sama probleema google translaten kanssa (eikös tuo muuten ole ihan sama asia kun tarkemmin miettii, google chrome...). Lienee siis tuo sivun toteutus jotenkin erilainen. Jos joku osaa neuvoa jotain mitä en osaa niin tehköön mieluusti niin. :)
Just äsken kokeilin ja näytti kyllä Chromella kääntelevän aika hyvin.

Tuo http://www.autoteile-shopping.de/ sivuhan kertoo siinä alussa, että:
Dear customer, please visit our new shop www.autoteile-shopping24.de. All customer data, your carport, the archive and the loyalty points as well as the item numbers are the same.
Tuo näytti kääntyvän paremmin.

Toinen saitti minkä kanssa voi olla vielä enemmän haasteita on http://www.vagcats.info/ joka on venäjänkielinen  :)
Siellä on kaikki VAG:it ja kyllä tuonkin Chrome aika hyvin kääntää englanniksi. Tuolla on räjäytyskuvat osanumeroineen jne.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy