Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

PerttiPasanen

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 03.06.12 - klo:10:26
E: Muistaaksen joku täällä kertoi kuskinpuolelta b-pilarin luota kuuluvasta kolinasta/räminästä? Selvisikö mikä oli syynä? Mulla kuuluu nyt räminää, kun ajelee hieman epätasaisilla tieosuuksilla(montuissa). Ã,,rsyttävä ääni.  >:(

Jos muistan oikein, niin minulla (omasta mielestäni B-pilarista tullut) räminä paikallistettiin huollon toimesta kuskin oveen. Jotain sinne oven sisään laittoivat ja räminät katosivat.

Aanold

Itsellä äänet tulee b-pilarista -> takapenkille ulottuvasta muoviosasta. Vaikea sanoa tarkalleen mistä.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 04.06.12 - klo:15:57
Itsellä äänet tulee b-pilarista -> takapenkille ulottuvasta muoviosasta. Vaikea sanoa tarkalleen mistä.
Tänään viimeeksi yritin ajon aikana painella sitä, mutta turhaan. Kuulostaa, kun tulisi n.puolivälistä b-pilaria.
Rocco lähtee juhannuksen jälkeen "tarkistettavaksi" jakoketjun osalta.
Ilmeisesti vaihtavat osat samalla, jos vikaa ilmenee?
Sellainen rallatus kävi tänään taas, että heikompaa olisi hirvittänyt.  ;)
Talvella ei juurikaan oireillut, mutta viimeisten viikkojen aikana aika pahastikin.
Scirocco & VI Golf Variant

snoogie

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 04.06.12 - klo:21:36
Tänään viimeeksi yritin ajon aikana painella sitä, mutta turhaan. Kuulostaa, kun tulisi n.puolivälistä b-pilaria.
Rocco lähtee juhannuksen jälkeen "tarkistettavaksi" jakoketjun osalta.
Ilmeisesti vaihtavat osat samalla, jos vikaa ilmenee?
Sellainen rallatus kävi tänään taas, että heikompaa olisi hirvittänyt.  ;)
Talvella ei juurikaan oireillut, mutta viimeisten viikkojen aikana aika pahastikin.

Mulla meni äänen kuulosteluun päivä, sitten tilasivat osat. Työhön kuulemma varataan 2 päivää, joten ei liene ihan pikkujuttu.

skriko

Nyt kun ajokilometrimäärä lähenee 20 000 on ruvennut kuulumaan ovesta kääntäessä joku ihme natina. Samoin jostain koetaulun tietämiltä. Kun painaa vaihdekepin vierestä niin ääni loppuu. Olisikohan tuo Scirocco tosiaan niin halvalla tehty, että kori rupeaa elämään jo noin pienissä kilsoissa. Toisaalta, jos noista vioista vie auton korjattavaksi, tulee siellä tuplaten uusia vikoja, aikaa ja tupakkaa kuluu ja potkivat auton sisukset naarmuille. Parasta vääntää stereoita kovemmalle ja nauttia ajosta niin kauan kun jakoketju hyppää hampailta. ;)Kulutus nurkka-ajossa tänään tankatessa koneen mukaan 6,0, oman laskun mukaan 5,94, ei ole Rocco kovin janoinen.

Mikko

Mulla vaihdettiin vaihdekepin ympäriltä muovit sieltä tulleen räminän takia kuukausi sitten. Tuntuu, että olisi taas palailemassa. Aurinkolasikotelo katossa myös rämisee, mutta ehdottomasti ärsyttävin on tuo oven/b-pilarin nitinä. Sumarin kehyskin vaihdettiin, mutta ei tuo uusikaan pysy paikallaan... Kyllä tämä ämpärimuovin lisääntyminen vaan vie aika tehokkaasti laadun tunteen.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: snoogie - 04.06.12 - klo:21:43
Mulla meni äänen kuulosteluun päivä, sitten tilasivat osat. Työhön kuulemma varataan 2 päivää, joten ei liene ihan pikkujuttu.

//Jone
VW-center:issä sanoivat laittavansa osat "heti" tilaukseen. Ilmeisesti eivät mene hukkaan, jos jostain syystä mulle ei ko osia vaihdettaisikaan.  ;)

Jos ne toteavat, että ketju ja muut kilkeet on vaihdettava, silloin luulisi auton olevan ajokiellossa. Jos vain tarkistavat sinä päivänä ja laittavat osienvaihdon esim. parin viikon päähän ja auto ajokieltoon, sitten "palaa hiili" meikäläiseltä.  :o
Pari päivää ilman autoa menee vielä, mutta jos menee pidempään, saa joku järjestää auton mulle.  ;)

snoogie

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 05.06.12 - klo:07:21
VW-center:issä sanoivat laittavansa osat "heti" tilaukseen. Ilmeisesti eivät mene hukkaan, jos jostain syystä mulle ei ko osia vaihdettaisikaan.  ;)

Jos ne toteavat, että ketju ja muut kilkeet on vaihdettava, silloin luulisi auton olevan ajokiellossa. Jos vain tarkistavat sinä päivänä ja laittavat osienvaihdon esim. parin viikon päähän ja auto ajokieltoon, sitten "palaa hiili" meikäläiseltä.  :o
Pari päivää ilman autoa menee vielä, mutta jos menee pidempään, saa joku järjestää auton mulle.  ;)

Mulle ainakin sanoivat että voi huoletta ajella osien vaihtoa odotellessa. Ei tuo rallatus omalla kohdalla ihan mahdottoman paha ole, varmaan vaihtelee tapauskohtaisesti.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: snoogie - 05.06.12 - klo:07:58
Mulle ainakin sanoivat että voi huoletta ajella osien vaihtoa odotellessa. Ei tuo rallatus omalla kohdalla ihan mahdottoman paha ole, varmaan vaihtelee tapauskohtaisesti.

Koska ja millä km sulle vaihdettiin (roccoon) vai vaihdetaan?

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, kuten tavallista.  ;D

snoogie

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 05.06.12 - klo:08:16
Koska ja millä km sulle vaihdettiin (roccoon) vai vaihdetaan?

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, kuten tavallista.  ;D

40000km oli ajettu kun kävin näyttämässä huollossa (varasin huollon takuun viimeisenä päivänä :) ), ja totesivat että olisi syytä vaihtaa (kunhan olivat kuulostelleen 3 päivää, olin ulkomailla joten auto oli huollossa sen aikaa. Ensi keskiviikkona vaihtava romppeet. Kun aikaa varailin, niin meni kuukauden päähän, ilmeisesti vähän vaikea saada kahden päivän aikaa varattua.

Kasis

Lainaus käyttäjältä: snoogie - 05.06.12 - klo:08:24
40000km oli ajettu kun kävin näyttämässä huollossa (varasin huollon takuun viimeisenä päivänä :) ), ja totesivat että olisi syytä vaihtaa (kunhan olivat kuulostelleen 3 päivää, olin ulkomailla joten auto oli huollossa sen aikaa. Ensi keskiviikkona vaihtava romppeet. Kun aikaa varailin, niin meni kuukauden päähän, ilmeisesti vähän vaikea saada kahden päivän aikaa varattua.

Asiakasta sen enempiä miettimättä, koittavat hoitaa korjaukset
"kustannustehokkaasti", vaikka aikaa menisi enemmän.
Tietysti aikaa on vaikea taikoa, jos ei sitä ole.
Työnlaatu ei moisella touhulla ainakaan parane.

Kasis

Tänään lähti maahantuontiin kysely "lakkapinnan irtoamisesta".
Katsotaan kuis käy.  ::)

snoogie

Niin, olikos huomenna se miitti? Yritys on edelleen kova päästä paikalle, tosin tuohan on jossain jumalan selän takana.. :) Pitänee Sellosta ponnistaa, niin ei tarvitse välillä Järvenpäähän ajella..

Mikko

Miittihän on just "kulmilla". ;) Ja huomenna siis, klo 19. Mellstenintie 6 taitaa navigaattoreille kelvata osoitteeksi.

Toivottavasti saadaan iso porukka kokoon ja toivottavasti ehdin käydä pesemässä auton ennen miittiä. Vanteita ei siis tällä kertaa pääse esittelemään, pinnoite meni pintaan vasta juuri äsken ja yhden vanteen pussista löytyi vielä painotkin irrallaan, joten saa vielä painotukseenkin viedä uudemman kerran ennen kuin saa alle.

Kasis

Yritetään ehtiä, mutta jos ei, niin sitten ensi kerralla.  ;)

skriko

Oli muuten Mikko se ihme natina, josta eilen puhuin varmaan samaa natinaa mitä sullakin kuuluu. Tänään ajaessani painoin sormella kevyesti vaihdekepin suojuksen hopeista muovireunaa, niin ääni lakkasi siksi aikaa. Vanhaa kunnon silikoniöljyä kun ruiskuttaisi tuonne väliin, niin natina varmaan häviäisi. Toisaalta silikonista jää öljyiset jäljet kaikkialle ja nykyautojen sähkölaitteisiin ei sitä saa joutua. Nyt on kuitenkin hyvä, kun tietää mistä natina kuuluu niin voi antaa senkin anteeksi hyvälle autolle.

snoogie

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 05.06.12 - klo:21:05
Miittihän on just "kulmilla". ;) Ja huomenna siis, klo 19. Mellstenintie 6 taitaa navigaattoreille kelvata osoitteeksi.

Toivottavasti saadaan iso porukka kokoon ja toivottavasti ehdin käydä pesemässä auton ennen miittiä. Vanteita ei siis tällä kertaa pääse esittelemään, pinnoite meni pintaan vasta juuri äsken ja yhden vanteen pussista löytyi vielä painotkin irrallaan, joten saa vielä painotukseenkin viedä uudemman kerran ennen kuin saa alle.

Hiljaista on autonpesun kanssa, enpä muista että olisin näin pitkään ollut autoa pesemättä. :) tuun siinä 19 aikaan nopeasti käymään ihan kauhean pitkään ei ehdi olla.

Kasis

En sitten ehtinyt. :(
Ensi kerralla sitten.  ;)

Mikko

Osallistujaennätys! Viisi pääsi paikalle asti. :)

EDIT: Pari räpsyä.

Pertsa

Hienoja kulkineita rivissä ja Mikolta taas hienoja kuvia ! kyllä tuo Scirocco on vaan hyvännäköinen auto, varsinkin takaviistosta katseltuna.

RoccoScientist

Kiitokset kaikille miittiin osallistuneille! Oli varsin mukavaa jutustella, kun säätkin sattuivat tuolla hetkellä suosimaan. =) Kiitokset vielä erikseen Mikolle, että jaksaa kuvailla ja editoida. Hienoja otoksia jälleen kerran.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

snoogie

Joo, oli mukava käydä jutustelemassa, ja hyvin juttua riittikin entuudestaan tuntemattomien ihmisten kanssa.

Mikko, olisit voinut ees kuvankäsittelyllä vähän pesaista tuota mun autoa.  ;D

Mikko

Kiitoksia minunkin puolestani mukavasta miittiseurasta. :)

Asiasta toiseen. Sattuuko joku tietämään, että onko Sciroccon pelkkä penkin istuinosan verhoilu vaihdettavissa? Minulla on mystinen (pieni) purkauma kuskin penkissä, jota ei takuuseen korjata, mutta olisi kiva kuitenkin saada kuntoon. Huollossa sanoivat, että penkki on yksi osa eikä siihen voi palasia vaihdella vaan korvattava kokonaan uudella. Jotenkin ei tullut niin vakuuttavaa kuvaa tuosta vastauksesta.

Ennen kuin alan eBaysta metsästämään kokonaista uutta käytettyä sisustaa (pelkän kuskin istuimen verhoilun takia) tai verhoiluttamaan penkkejä uudelleen niin olisi kiva kuulla, jos jollakin on tästä faktatietoa. Saako Volkkareihin verhoiluja "varaosina"? Aivan varmasti olen joskus netissä pelkkään istuimenverhoiluosaan törmännyt, mutta en tiedä oliko OEM vai verhoilijalla kopioitu osa.

Jos joutuu verhoilijaan turvautumaan niin mahtaakohan tuota "catch-up" -kangasta saada mistään sellaisenaan vai kaatukohan korjaus-vaihtoehto tuohon.

Aanold

Perhana ku ei kerennyt (taaskaan). Ensi miittiin lupaan tulla! :) Hyviä kuvia taas Mikolta, gg!

jusba31

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 07.06.12 - klo:15:12
Kiitoksia minunkin puolestani mukavasta miittiseurasta. :)

Asiasta toiseen. Sattuuko joku tietämään, että onko Sciroccon pelkkä penkin istuinosan verhoilu vaihdettavissa? Minulla on mystinen (pieni) purkauma kuskin penkissä, jota ei takuuseen korjata, mutta olisi kiva kuitenkin saada kuntoon. Huollossa sanoivat, että penkki on yksi osa eikä siihen voi palasia vaihdella vaan korvattava kokonaan uudella. Jotenkin ei tullut niin vakuuttavaa kuvaa tuosta vastauksesta.

Ennen kuin alan eBaysta metsästämään kokonaista uutta käytettyä sisustaa (pelkän kuskin istuimen verhoilun takia) tai verhoiluttamaan penkkejä uudelleen niin olisi kiva kuulla, jos jollakin on tästä faktatietoa. Saako Volkkareihin verhoiluja "varaosina"? Aivan varmasti olen joskus netissä pelkkään istuimenverhoiluosaan törmännyt, mutta en tiedä oliko OEM vai verhoilijalla kopioitu osa.

Jos joutuu verhoilijaan turvautumaan niin mahtaakohan tuota "catch-up" -kangasta saada mistään sellaisenaan vai kaatukohan korjaus-vaihtoehto tuohon.

Ylipäätänsä volkkareihin saa verhoilut erikseen varaosana(useita kymmeniä olen vaihtanut). En nyt osaa 100 varmaksi sanoa että saako kikkoroon, mutta uskoisin että saa. Kyllä ne varaosatiskillä sen osaa selvittää.

Taskukeke

Kiitokset täältäkin! Perhanan pahoja nuo miitit kun iski hirveä madalluskuume.  ;D Rupesi melkein hävettämään kun katseli tuota omaa maasturia muiden rinnalla. Täytyy yrittää kärvistellä ainakin loppukesään asti.

katteja

Tänään ajelua karmeella 8 tiellä, kulutus 7.4L/100km. Jotenkin ei kuulosta kauheen isolta 2.0 koneelle.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Mikko

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 07.06.12 - klo:15:27
Ylipäätänsä volkkareihin saa verhoilut erikseen varaosana(useita kymmeniä olen vaihtanut). En nyt osaa 100 varmaksi sanoa että saako kikkoroon, mutta uskoisin että saa. Kyllä ne varaosatiskillä sen osaa selvittää.

Kiitoksia tiedosta. Pitääpä ottaa puheeksi jossain vaiheessa.

RoccoScientist

Hmm... Paljonkohan näistä olisi apua tuohon korin elämiseen (unohdetaan siis nuo sway barit)?

http://www.ultraracing.com.my/Bars.asp?ID=4015
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skriko

Loppuiko nyt Volkswagen Sciroccon voittokulku? Toukokuussa myyty Honda CR-Z 2, Peugeot RCZ 3 ja Scirocco 0 kappaletta. Ensimmäinen kuukausi Sciroccon myynnin aloittamisen jälkeen, kun ei ole myyty ainoatakaan uutta Sciroccoa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy