Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

RoccoScientist

Tervetuloa joukkoon, Vernesti!

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 23.11.11 - klo:22:45
No teitähän alkaa olemaan täällä niin, että kohta päät kolisee yhteen. Ainakin verrattuna TT-kuskeihin.. :-\

Yllättävän vähän tänne on tosiaan TT-kuskeja eksynyt. Toivotaan, että tilanne jossain välissä korjautuu. Malli on kuitenkin lonkalta arvioiden vähintään yhtä yleinen kuin Scirocco ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, joten varmasti löytyisi porukkaa niitä kokemuksia jakamaan.

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 24.11.11 - klo:01:13
Tuo Pösön RCZ on "köyhön miehen TT".

Moni varmasti näkee asian noin, mutta autoa se ei huononna. Laatuvaikutelmaltaan RCZ ei ihan pärjää VAG-tuotteille, mutta muuten autosta on varsin helppo pitää. Muotoilu jakaa kyllä helposti mielipiteet ja esimerkiksi minusta ne kattokaaret pitäisi tilata mustina tai teipata sellaisiksi. Tänään tuli muuten työmatkalla vastaan valkoinen RCZ-jossa harmaat kattokaaret oli teipattu oranssiksi. Hauska ratkaisu sekin.

Kiitokset muuten Mikolle ledeistä ja asennusvinkeistä. Miltäs se "soundcheck" kuulosti vai kuulostiko miltään (muulta kuin nastojen rapinalta ja renkaiden kirskunalta)? ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mikko

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 24.11.11 - klo:12:17
Kiitokset muuten Mikolle ledeistä ja asennusvinkeistä. Miltäs se "soundcheck" kuulosti vai kuulostiko miltään (muulta kuin nastojen rapinalta ja renkaiden kirskunalta)? ;)

Kyllä se vähän sinne nastojen rapinan alle peittyi, mutta saihan siitä jonkunlaisen kuvan. Kivasti möreämpi murina kuin aikaisemmin, ei mikään turhan äänekäs, sellainen sopivan sporttinen soundi. Tykkäsin. :)

OMK

Moro,

Minäkin tunnustan seuranneeni palstaa ja erityisesti tätä ketjua jo alkuvuodesta asti  ;D Itse menin noin vuosi sitten katselemaan Poloa Yariksen seuraajaksi ja sillä tiellä ollaan. Normi Polo ei jotenkin täysin vakuuttanut, GTI olisi ollut kiva, mutta se meni silloin yli budjetista. Kun silmä osui Sciroccoon oli valinta selvä. Auton tilasin viime joulukuussa ja sain huhtikuun lopussa. Tällä hetkellä ajettu vajaa 9tkm.

Auto on siis Rising Blue Scirocco 90kW
-sport paketti (Cashmere sisusta)
-interlagosit kesävanteina (17" Simat talveksi)
-rcd-510 & dynaudio
-bluetooth
-peilipaketti

- itse lisäilty ovilistat, radion kehys, gti lepuutuspoljin sekä 15mm ja 13mm spacerit.

Autoon olen ollut todella tyytyväinen, ei mitään valitettavaa ainakaan vielä (koputtaa puuta/päätä). Erityismaininta täysin kitinättömälle ja narinattomalle sisustalle (Y). Oikeastaan se oli juuri tuo Cashmere sisusta joka lopullisesti auton mulle möi, ainakin omaan silmään erittäin miellyttävä tuo sisustan lookki.

Loppuun vielä nokian roskalla räpsästy kuva tästä vähän harvinaisemmasta yhdistelmästä (en ole vielä yhtään kuvaa netistä löytänyt sinisestä autosta cashmere sisustalla), kertooko se sitten jotain mun värimausta vai mistä, en tiiä.. :):

-Olli

Cyclic Stig

^Onko tuo cashmere-verhoilu jonkin sortin nahka/alcantara-yhdistelmä vai onko tuo istuiosa kuitenkin kangasta (ei ihan varmaksi osaa kuvastasi sanoa..)?

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 24.11.11 - klo:12:17
Yllättävän vähän tänne on tosiaan TT-kuskeja eksynyt. Toivotaan, että tilanne jossain välissä korjautuu. Malli on kuitenkin lonkalta arvioiden vähintään yhtä yleinen kuin Scirocco ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, joten varmasti löytyisi porukkaa niitä kokemuksia jakamaan.
Vähissä on juu. Itse kyllä pidän Sciroccoa aika paljon yleisempänä autona, toki jos myös mk1 TT:t ottaa laskuihin niin onhan noita. Mutta onhan tuo ihan luonnollistakin, Scirocco  on käytännöllisempi arkiauto johtuen korin mallista ja siihen pääsee kiinni lähes puolet pienemmällä panostuksella kuin TT:n tarvitsee sijoittaa. Suurin osa rekisteriin tulevista TT:stä tulee käytettyinä Keski-euroopasta, uutena niitä myydään todella vähän. Ja kun tämä palsta on profiloitunut isoilta osin uusien/ melkein uusien autojen keskustelufoorumiksi niin eihän se ihme ole, ettei TT-kuskeja täällä riesaksi asti pyöri.

OMK

Sisusta kulkee maahantuojalla nimellä Catch up kangasverhoilu, ja tosiaan toi penkin keskiosa on tuollaista jännää punotun omaista kangasta, istuinosan reunukset alcantraa ja loput nahkaa (lieko keinonahkaa?..).

skriko

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 24.11.11 - klo:10:18
Toyotan Espoon liikkeessä olisi nyt -09 1.4 TSI 90 kW Scirocco, ajettu vain 14 tkm ja Viperngrün väriltään. 26900 pyytävät, pitäisiköhän käydä siellä vähän kiusaamassa itseään ;D

Uuden metallimustan saa 25750 ja malliksi tulee 2012. Jos väri kelpaa, niin huomattavasti järkevämpi ostos Poloboy. Kolme vuotta uudempi auto, ajamaton, täydet takuut, uudemmilla ratti, mittaristo ja ilmastoinnin namikat.

skriko

Lainaus käyttäjältä: OMK - 24.11.11 - klo:13:59
Moro,

Minäkin tunnustan seuranneeni palstaa ja erityisesti tätä ketjua jo alkuvuodesta asti  ;D Itse menin noin vuosi sitten katselemaan Poloa Yariksen seuraajaksi ja sillä tiellä ollaan. Normi Polo ei jotenkin täysin vakuuttanut, GTI olisi ollut kiva, mutta se meni silloin yli budjetista. Kun silmä osui Sciroccoon oli valinta selvä. Auton tilasin viime joulukuussa ja sain huhtikuun lopussa. Tällä hetkellä ajettu vajaa 9tkm.

Auto on siis Rising Blue Scirocco 90kW
-sport paketti (Cashmere sisusta)
-interlagosit kesävanteina (17" Simat talveksi)
-rcd-510 & dynaudio
-bluetooth
-peilipaketti

- itse lisäilty ovilistat, radion kehys, gti lepuutuspoljin sekä 15mm ja 13mm spacerit.

Autoon olen ollut todella tyytyväinen, ei mitään valitettavaa ainakaan vielä (koputtaa puuta/päätä). Erityismaininta täysin kitinättömälle ja narinattomalle sisustalle (Y). Oikeastaan se oli juuri tuo Cashmere sisusta joka lopullisesti auton mulle möi, ainakin omaan silmään erittäin miellyttävä tuo sisustan lookki.

Loppuun vielä nokian roskalla räpsästy kuva tästä vähän harvinaisemmasta yhdistelmästä (en ole vielä yhtään kuvaa netistä löytänyt sinisestä autosta cashmere sisustalla), kertooko se sitten jotain mun värimausta vai mistä, en tiiä.. :):

-Olli

Hieno auto sinulla OMK ja taas tuo ihailemani cashmere sisusta. Hyvinhän se sopii siniseen. Kuten tuolla aikaisemmin mainitsin itse en uskaltanut ottaa cashmere sisustaa näkemättä sitä vihreässä kun myyjät väittivät olevan paha yhdistelmä. Lappeenrannassa olisi ollut nähtävänä, mutta olisi tullut turhan pitkä matka ja työt eivät antaneet periksi. Asiasta toiseen, tervetuloa palstalle. Kuvia olisi voinut laittaa enemmänkin noin hienosta autosta.

skriko

Tässä vihreä ja cashmere. Ei tuo mielestäni niin paha ole, automyyjiä ei pidä uskoa,,,,,aina :D

RoccoScientist

Tosiaan, tervetuloa OMK! Mukava nähdä muitakin sisustoja kuin Merliniä ja mustaa Catch Upia, vaikka omaan makuun tuo Cashmere ei ihan olekaan. Livenä en ole tosin vielä tainnut tuollaista nähdä, joten olet enemmän kuin tervetullut esittelemään peliä seuraavaan miittiin (sitten kun sellainen satutaan pitämään). =)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mikko

Juu tervetuloa vaan OMK!

Cashmere on hieno. Aina välillä vähän harmittaa, kun se jäi valitsematta perusturvallisen mustan sijaan (vaimon vastustuksesta johtuen). Toisaalta tykkään kyllä oman auton mustavalkoisesta teemasta. Ei tuo mikään massiivinen myönnytys ollut silloin. Koeajoauto oli tuolla cashmerellä. Toinen mikä yllättäen on alkanut kaivelemaan oli se, että xenonit jäi ottamatta. Lähinnä ulkonäön takia, sitä eroa ei oikein osannut arvioida etukäteen kun kaikki kokeillut koeajoautot oli halogeeneilla. Toisaalta pelkän ulkonäön takia edelleen tuntuu kohtuuttoman kalliilta varusteelta, vaikka vuosien saatossahan se olisi sitten aika pieniksi summiksi jyvittynyt autolainan lyhennyksiin.

Kasis

Tervetuloa OMK !

Mustassa rocossa näin tuon cashmere-sisustan, joka ei omaa silmää niin kauheasti miellyttänyt. Tiedostan olevani suht konservatiivinen noissa asioissa.
Kuitenkin on hyvä, että jotkut ovat "rohkeita" värityksien suhteen.
Ei se tuossa vihreässä ihan kauhea ole, ainakaan valokuvassa.
Scirocco & VI Golf Variant

Kasis

Meinasi unohtua kiittää Mikkoa led toimituksesta, organisoinista, etc., mutta KIITOS
to Mikko aka "Mikko"!  :D

Taskukeke

Minkäs merkkisiä pyyhkijöitä autoissanne on? Alkaa pikkuhiljaa hieman ketuttamaan ku orkkikset ei kestäny ku vuoden ja keväällä ostin valeot jotka rupee jo nyt piirtämään sen verran viivoja ettei taho sateella läpi nähä. liekö sitte tuulilasi jotenkin vino(?). Sellasestaki ongelmasta oon joskus kuullu...

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Taskukeke - 24.11.11 - klo:22:42
Minkäs merkkisiä pyyhkijöitä autoissanne on? Alkaa pikkuhiljaa hieman ketuttamaan ku orkkikset ei kestäny ku vuoden ja keväällä ostin valeot jotka rupee jo nyt piirtämään sen verran viivoja ettei taho sateella läpi nähä. liekö sitte tuulilasi jotenkin vino(?). Sellasestaki ongelmasta oon joskus kuullu...
Itsellä kanssa Valeot jotka on autoon lätkäisty keväällä. Nyt tekee melkoisesti jo viivoja ja kävinkin jo hakemassa uudet samanlaiset tilalle. Boschilaisista kuullut etteivät kestä sitäkään vähää kuin Valeot. Säästöä, säästöä :(

re2

^ Mielenkiintoista. Itse en ole vielä koskaan vaihtanut rockerin pyyhinsulkia ja ihan mainiosti olen pärjäillyt. Onko ero sitten kuljettajan toleranssissa, ajokilometreissä, ilmastossa vaiko sulkien laadussa? Auto on ainakin ollut ihan päivittäisessä käytössä. Yleensä heti kun alkavat viivaa piirtämään, niin olen puhdistanut sulat huolellisesti ja hyvin ne ovat teränsäkin säilyttäneet.

Totta puhuen kohta voisi kyllä kokeillakin millainen ero syntyisi uusilla sulilla. Ehkä sitä vain on sokea puutteille kun referenssi puuttuu.

Mikko

Itsellä kanssa originellit sulat. Ei mitään ongelmaa ole ollut, hyvin pyyhkii edelleen eli ei jää mitään raitoja tms. Vuosi ja 16 000 km alkaa olla täynnä.

Taskukeke

Taitaa sitten sulissakin olla eroja. itellä auto on nyt reilun 1,5v vanha ja kolmannet pyyhkijät pitäis jo ostaa. kilometrejä kohta 30 000. pesun yhteydessä oon aina liinalla pyyhkiny noita sulkia mut ei tunnu vaikuttavan mitenkään ku pesun jälkee jää heti raidat lasiin.

Kasis

En tiedä mitkä nuo tehtaalla asennetut sulat ovat, mutta parhaat ne silti on.
Nyt on touranissa alla 3kk vanhat valeot (ja boschit) jotka on aivan " piiip " >:(
Marmorilta on ostettu "alkuperäis varaosasulat"(valeo), jotka ei kestä sen enempää.
Roccoon pitäisi vaihtaa piakkoin, mutta mitkä?

Mikko

Kesällä mulla oli jäänyt jotain pihkaa tms. tuulilasiin sekä pyyhkimiin. Silloin tuli noita raitoja. Eikä normi-pesussakaan lähtenyt mihinkään. Savella puhdistin tuulilasin ja hinkkasin kunnolla sulat läpi niin sitten taas toimi kuin pitääkin. Ei jää mitään raitoja enää.

snoogie

Haa, ei tarvii enää tummentaa takavaloja, puhumattakaan että kilpeä tarvis valaista. Enpä muistanutkaan kuinka pahasti tuo Sciroccon perä pääsee likaantumaan, kilpeä ei näy ollenkaan ja valotkin on melkosen tummat.  :)

poloboy

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 24.11.11 - klo:10:18
Toyotan Espoon liikkeessä olisi nyt -09 1.4 TSI 90 kW Scirocco, ajettu vain 14 tkm ja Viperngrün väriltään. 26900 pyytävät, pitäisiköhän käydä siellä vähän kiusaamassa itseään ;D

Joo, sori, en ollut ollenkaan verrannut tuon Scirocon hintaa uuteen :-[ Katsoin vain että väri oli minulle oikea, ja kilometrit kohtuulliset. Ja käytettyjä Jettoja katsellessani sain ylivoimaisesti parhaimman palvelun juuri Toyotan Espoon autotalossa.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Golf 1.5 TSI Variant -19 LR7H
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Mikko

^ Voihan tuosta alkaa vääntämään kauppaa. Tuolla tasolla hinnassa pitäisi olla tinkivaraa. Ei vaan kannata pyyntihinnalla mennä ostamaan. :)

OMK

^^^ sama vika, auto ei oo vielä lyhyen elämänsä aikana ollut tuollaisen kurakerroksen alla, tarttis varmaan tehä jotain..

Muutama kuva kesältä:

Mikko

On se hieno! :)

Itse olen tällä viikolla pessyt auton jo kolme kertaa. :D
Ja taas on ihan kurassa. :'(

snoogie

Hyviä kuvia OMK, muistaa taas miltä oma auto on kesällä näyttänyt. :)

Hienon värin olet valinnut.  ;D

Vernesti

Itsellä on kanssa vielä alkuperäiset sulat eikä ainakaan vielä ole ilmenny mitään väsymisen merkkejä. Hyvin pyyhkii.

Hienosti muuten taittaa valoa Interlagos tuossa OMK:n viimeisessä kuvassa! Veistoksellinen vanne :)

Dear Eki. Kevääksi tarttis hommata uudet kesärenkaat. Tähän asti on menty vain yksillä vanteilla, kesät - talvet, ja nyt kun Potenzat on vaihtokunnossa niin myös vanteen osto alkoi kiinnostaan. Paradoksina onkin, että jättääkö Doningtonit talvivanteiksi(nyk. nastarenkaat 235 - hyvässä kuosissa) ja kesäksi uudet. Entäpä vannekoko, kun 17" miellyttää riittävästi omaa, ei niin kovin kriittistä silmää, ainakin madaltamattomassa Kikkorossa, mutta entäpä jousin madallettuna? Olisko jollain kuvaa heittää madalletusta Kirokosta 17 tuumasin vantein? Vähän mieli tekisi jotain antrasiitin väristä alle. Vai ostaako suosiolla jotkut edulliset 7x17" talvivanteiksi? Niihin kun saa jo vähän järkevämmän rengastuksenkin ainakin talviajo-ominaisuuksien puolesta.

Edit: laitetaan yks Cashmere -kuva jonon jatkoks

Täällä autosta lisää

OMK

Hemmetin hieno on kyllä valkoinenkin Cashmere sisustalla. Se oli juurikin valkoinen rocco cashmere sisustalla ja interlagos vanteilla kun oli esillä Vantaan VW Centerissä ja sai aikaan wow-fiiliksen.

Mikko

Madalletusta Sciroccosta 17" vantein löytyy kuvia ainakin RoccoScientistin autotallista. Alla pari huonoa omaa räpsyä samasta autosta (ja vähän muistakin) ja vertailukuva omasta (OEM jousin) madalletusta ja pahasuttan orginaalialustaisesta Interlagosein.

Klikkaamilla isommiksi.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 25.11.11 - klo:12:12
On se hieno! :)

Itse olen tällä viikolla pessyt auton jo kolme kertaa. :D
Ja taas on ihan kurassa. :'(
Tuolla tavalla hyvä huolenpito alkaa jo kääntyä itseään vastaan. Pienikin mekaaninen rasitus on mekaanista rasitusta... Mutta hienoja Roccoja, pakko myöntää. Etenkin tuo vihreä jotenkin pysäyttää.

Mikko

^ Pesu oli ehkä vähän suureellisesti sanottu. Enemmänkin pikahuuhtelu. Laimea seos Solmasteria pintaan ja huuhtelu painepesurilla. Vielä kun on jonkun verran vahaa jäljellä niin vedet melkein valuu itsestään pois enkä viitsi kuivatakaan. Ei tosiaan viitsi hankaamalla hinkkailla ihan tällä tahdilla. :)

Ja pesun syynä on ollut enemmänkin se, että ikkunoista ei enää näe ulos kuin, että auto olisi puhdas. Se on nimittäin jo pesupaikalta kotiin ajamisen jälkeen ihan kurassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy