Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

VW-man

#60
Siinä ei ole edelleenkään kahta turboa :) Vaan turboahdin ja remmiahdin>mutta ei kahta turboa. Ja en voi kehua lämpimäksi ainakaan Golfissa sitä mottia/sen tuottamalla hukkalämmöllä lämmitettyä autoa normaaleilla suomen pakkasilla eli semmoisilla kuin ne nyt on. 1.8TSI ja 2.0TSI on sen sijaan tämän foorumin ja muutaman muunkin mukaan lämpimiä kunnon kylmilläkin.

Mitä tulee noihin lastentautehin, niin en ole kuullut tai  nähnyt että näitä uudempia 118kW kaksoisahdettuja olis posahdellut. 103 ja 125kW:ssa niitä murheita on kyllä toki ollut. Itselläkään ei ole motti mitenkään oireillut Golfissa. Kaikkia muita vikoja siinä sitten on ollutkin senkin edestä.

Mutta jos varmanpäälle haluat pelata, niin sitten 1.4TSI 90kW tai 1.8TSI tai 2.0TSi niissähän on pelkkä turbo eikä kompuraa.

ma1ja

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 09.01.10 - klo:11:13
Ulkonäkö & urheilullisuus. Todella hieno tuollainen hard topin ovi. Taitaa olla amerikkalainen keksintö, koska niissä olen tutustunut ensin tuohon keksintöön. Mitään ongelmia en siinää itsellä huomannut, paitsi ovi pitää lyödä kahvasta kiinni (kuten karmillisissakin kuuluu), mutta talvikäytöstä ei ole omaa kokemusta noista ovista. Työkaverilla on C207-Mersussa myös hard top ovet ja hienot ovat!

Niiin, oikeissa urheiluautoissa olen noita ovia tottunut näkemään, mutta en näissä kansanautoissa...mutta kun tuohon hardtop-historiaan tutustuin niin näyttäähän noita olevan vaikka missä menopeleissä. kai se vain on totuttava ja totuteltava. kupeet eivät vain koskaan ole oikein kiinnostaneet minua, pitäis tehdä tutkimuksia silläkin saralla.
Niin se vaan menee.

repe59

Mikähän mahtaa olla kehyksettömän lasin kestävyys, asiasta ihan seitsemänteen niin näin tänään uuden astran kylillä, ei hassumman näköinen, no ooppelihan se on, kestäneekö samoin kuin meidän vaggineet.
scirocco on aika kivan näköinen, cc ja mersu myös ja vaikka mikä on nättiä, muttamutta, no saahan noita fantasioita olla köyhällä hoitsullakin ;)
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Arcca

Lainaus käyttäjältä: pamppers - 09.01.10 - klo:15:26
Maahantuojan varastossa olis kyllä viellä viime vuotisia 2 tdi, 1.4 90 ja 118kW.Oliskohan tuo diisseli kumminkin tekniikaltaan varmin peli pitkällä tähtäimellä,tosin minulle tuo diisseli on tosi turha(alle 15tkm/v)
Enpä näe oikein järkevänä diisseli vaihtoehtoa. Ensiksikin taloudellisuus ei auta noilla kilometreillä. Toiseksi siinäkin on turbo ja sen tuomat kommervenkkinsä. Kolmanneksi TDI ei sovi mielestäni mitenkään Sciroccon tyyliseen autoon.
Tuo 118kW kaksoisahdettu taas puolestaan sopii kuin nenä päähän, se olisi oma valintani. Juurikin se rauhoittaa, että se on uudempi kuin ensimmäiset kaksoisahdetut, luulisi pahimmat lapsukset jo hoidetun.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

HJP

Mitenkään erikoisen lämmin ei 1.4TSI 118kw Sciroccon kabiini ole näillä paukkupakkasilla. Viime talvena A4 B7 2.0TFSI:n kabiini lämpeni reilusti nopeammin. Toisaalta Sciroccon sisätilat ovat suhteellisen pienet, joten lämmön ylläpito ei tuota ongelmaa moottorin lämmettyä. Toinen talviajoon liittyvä seikka on moottorin jäähtyminen, ei nimittäin tarvitse hirveän pitkään autoa pitää sammutettuna, kun moottorin lämmöt ovat jo tippuneet asteikon alareunaan saakka , A4 puolestaan piti moottorin lämpimänä mukavan pitkään.

Olen kyllä samaa mieltä, että tämä 1.4TSI 118kw moottori sopii Sciroccoon kaikin puolin hyvin. Kulutus voisi toki olla pienempikin (itselläni 2600km keskikulutus 7.5litraa/100km), mutta menohalut ovat ainakin minulle aivan riittävät. Auton moottori ja voimansiirto toimivat hyvin yhteen, auton stumppaaminen liikkeellelähdöissä on ainakin minulle osoittautunut mahdottomaksi  :) Minä en siis ole omalla autollani ajanut kesärenkailla vielä metriäkään, mutta odotukset ensi kesälle ovat suuret. Siitä lienemme yhtä mieltä että Sciroccon tyyppinen auto on parhaimmillaan juuri kesäkeleillä.

tn62634

#65
Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 09.01.10 - klo:16:52
Niiin, oikeissa urheiluautoissa olen noita ovia tottunut näkemään, mutta en näissä kansanautoissa...mutta kun tuohon hardtop-historiaan tutustuin niin näyttäähän noita olevan vaikka missä menopeleissä. kai se vain on totuttava ja totuteltava. kupeet eivät vain koskaan ole oikein kiinnostaneet minua, pitäis tehdä tutkimuksia silläkin saralla.

Juu ei se mikään uusi keksintö ole. Ne yleistyivät 1950-luvulla amerikkalaisissa autoissa ja olivat yleensä sporttisemmissa kalliimmissa malleissa, mutta kuitenkin ihan perhe- eikä välttämättä missään urheiluautoissa. Malleja oli 2d ht ja 4d ht versiot useimmiten. Neekerimallit olivat sitten karmeilla & b-pilarilla. Tuolloin ikkunaa kiersi tukevoittamassa sellaiset listat, jotka menivät lasin mukana piiloon kun ikkunat laskettiin alas. Itse hard top -autossa puuttuu b-pilari kokonaan ja kun etu- ja takaikkunan laskee alas, muodostuu täysin avoin alue ikkunoiden tilalle. Karmittomia ovia on sitten jälkeenpäin tullut ihan tolppamalleihinkin kuten Passat CC tai Scirocco (b-pilarillisiin).

ma1ja

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 09.01.10 - klo:21:45
Kiitos tiedosta! Mukava että joku jaksaa opastaa noviisia! :)

Itselle tuli mieleen, että kun erinäisissä Pimp my ride-tyyppisissä ohjelmissa lisäillään autoon kaikenlaisia harrastusvälineitä surffilaudoista mixausstudioihin niin ehkä sciro on valmiiksi suunnattu este- ja aitajuoksijoille. Avaat vain oven ja laitat piikkarit jalkaan niin TADAA treenit voi alkaa.  ;)

Tuo ovi on kuitenkin ihan älyttömän leveä. Oman hankintani kohdalla juuri se voisi osoittautua esteeksi, sillä enhän toki halua, että auto-ostokseni ajatellaan olleen pakonsanelema, ja jouduin päätymään sciroccoon vain, jotta saan kookkaan olemukseni sovitettua  ovesta sisään!  ;D
Niin se vaan menee.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: ma1ja - 10.01.10 - klo:10:25
Tuo ovi on kuitenkin ihan älyttömän leveä. Oman hankintani kohdalla juuri se voisi osoittautua esteeksi, sillä enhän toki halua, että auto-ostokseni ajatellaan olleen pakonsanelema, ja jouduin päätymään sciroccoon vain, jotta saan kookkaan olemukseni sovitettua  ovesta sisään!  ;D

Toimii toiseenkin suuntaan. Ovi on sen verran leveä, että parkkihalleissa kookkaat ihmiset joutuvat nousemaan ensin autosta ulos ja sen jälkeen työntämään auton ruutuun. ;) Vaikka en mitään mittauksia olekaan tehnyt, niin en toisaalta usko oven olevan mitenkään erityisen leveä autotyypin huomioonottaen. Eiköhän jostain A5:stä ole vähintään yhtä hankalaa päästä ulos parkkiruudun sisällä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VW-man

Niin tuskin tuo nyt niin kummoisen kokoinen ovi on. Onhan Golf V:ssä sekä VI:kin aika leveä ovi jos ottaa ns. kolmiovisen version.

SciroSJK

LainaaNiin tuskin tuo nyt niin kummoisen kokoinen ovi on

Mitä lie Golfin etuovi, ei hajuakaan?

Fakta on että Sciroccon ovi on n. 137 cm leveä....

RoccoScientist

Onkos kukaan löytänyt Sciroccon manuaalia netistä? Tekisi mieli lievittää odotuksen tuskaa tutustumalla tulevan kulkineen ominaisuuksiin, mutta VW ei ilmeisesti näe manuaalien laittamista nettisivuilleen tarpeellisena palveluna.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

HJP

Jaahas, nyt olisi perussciroccoa haluavalle mielestäni erittäin edullinen 1.4TSI 118kw myynnissä, ja vieläpä merkkiliikkeessä. Lisävarusteina metalliväri, vakionopeudensäädin sekä 17" Sima-aluvanteet talvirenkailla:

http://www.nettiauto.com/volkswagen/scirocco/3012031

Edit: Onkohan kyseessä samalla Suomen eniten ajettu Scirocco, 15kk ja 44000km?

SciroSJK

LainaaOnkohan kyseessä samalla Suomen eniten ajettu Scirocco, 15kk ja 44000km?

Mulla pamahtaa rikki 45.000 km rikki parin päivän sisällä ;)


HJP

Ok, eli nuo siniset autot keräävät selkeästi eniten kilsoja mittariinsa. Itse sain 8.1.2010 Sciroccon mittariin lukeman 10 000km. Tämän hetken tapahtuessa auto oli ollut liikenteessä 366 päivää.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: HJP - 14.01.10 - klo:22:37
Jaahas, nyt olisi perussciroccoa haluavalle mielestäni erittäin edullinen 1.4TSI 118kw myynnissä, ja vieläpä merkkiliikkeessä. Lisävarusteina metalliväri, vakionopeudensäädin sekä 17" Sima-aluvanteet talvirenkailla:

http://www.nettiauto.com/volkswagen/scirocco/3012031

Mutta mutta... yksi iso puute, nimittäin Climatronic. En oikein voisi taipua siihen, että sijoittaisin autoon pitkälle yli parikymppiä, ja saisin "vain" Climaticin. Onko se ollut sen kalliimpi lisävaruste kuin Golfissa..? Jos ei, niin ei voi ymmärtää, miksei sitä ole voitu ruksia mukaan.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

HJP

Itselläni on ollut neljässä edellisessä VAGissa automaatti-ilmastointi, ja nyt Sciroccossa on vain tuo Climatic-manuaali-ilmastointi. Climatronicin ulkonäköä lukuunottamatta en ole huomannut tässä puutteessa mitään itseäni häiritsevää, oikeastaan talvikeleillä tuo itsesäädettävä puhallus toimii mielestäni jouheammin kuin esim. edellisessä A4:ssa. Kone puhaltaa juuri sillä nopeudella millä haluat (muuttamatta puhallusnopeutta itsestään), ja tarvittaessa lämpötilan/puhallinnopeuden/puhallussuunnan muuttaminen vie yhteensä noin 2 sekuntia.

Talvella pidän lämpötilaa jatkuvasti keskikohdassa (22 astetta), puhallin on ykkösellä ja suuntana on tuulilasi/jalat. Kun ulkoilman lämpötila laskee alle 10 pakkasasteen, säädän puhalluslämpötilan täysille, ja pidemmän matkan aikana siirrän kabiinin lämmittyä tuohon keskiasentoon.

Summa Summarum, hieno varustehan tuo Climatronic olisi, mutta näiden kahden kuukauden kokemuksien perusteella en maksaisi siitä ~700 euroa mitä se Sciroccoon maksaa. Jokainen toki ottaa autoonsa ne varusteet mitkä itselleen sopii, minä valitsisin lisävarustelistalta Climatronicin sijaan mieluummin parkkitutkan tai Sport-paketin.

Golf

En ole Scirocon hintoihin tai varusteisiin sen enempää paneutunut, mutta kova on hinta pelkästä automaatti-ilmastoinnista. Ennen se tuntui olevan kaikkiin VW:n malleihin ylihinnoiteltu mutta nyt ainakin Golf Varianttiin ihan kohtuullisesti, kun on samassa paketissa xenonien kanssa.

ma1ja

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 10.01.10 - klo:19:37
Toimii toiseenkin suuntaan. Ovi on sen verran leveä, että parkkihalleissa kookkaat ihmiset joutuvat nousemaan ensin autosta ulos ja sen jälkeen työntämään auton ruutuun. ;)

Tuo aina yhtä tyylikästä puuhaa! Sopii tuohon sporttiseen imagoon.
Niin se vaan menee.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: HJP - 15.01.10 - klo:16:24
oikeastaan talvikeleillä tuo itsesäädettävä puhallus toimii mielestäni jouheammin kuin esim. edellisessä A4:ssa. Kone puhaltaa juuri sillä nopeudella millä haluat (muuttamatta puhallusnopeutta itsestään), ja tarvittaessa lämpötilan/puhallinnopeuden/puhallussuunnan muuttaminen vie yhteensä noin 2 sekuntia.

Omassa climatronicissa (ja tod. näk. Sciroccon vastaavassa) pystyy kyllä manuaalisesti ohjaamaan puhallusta ja nopeutta ihan kätevästi. Ite käytän vain enimmäkseen tuulilasipuhallusta automaatin ohi.

Lainaus käyttäjältä: HJP - 15.01.10 - klo:16:24
Summa Summarum, hieno varustehan tuo Climatronic olisi, mutta näiden kahden kuukauden kokemuksien perusteella en maksaisi siitä ~700 euroa mitä se Sciroccoon maksaa. Jokainen toki ottaa autoonsa ne varusteet mitkä itselleen sopii, minä valitsisin lisävarustelistalta Climatronicin sijaan mieluummin parkkitutkan tai Sport-paketin.

No on se hiukan kalliimpi, mitä kuvittelin. Se on ihan totta, että jokainen valitkoon mieltymystensä mukaan varusteet. Ite ottaisin esim. tuon Climatronicin ennemmin kuin metallivärin, jos valita pitäisi. Taitaa mennä suht samoihin hinnaltaan. Jokainen tyylillään  :)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

HJP

#79
Tottakai puhallusta pystyy säätämään myös manuaalisesti Climatronicissa, mutta minua ainakin noissa edellisissä VAGeissa on ärsyttänyt se ominaisuus, kun auton hieman lämmettyä puhallusnopeus suurenee itsestään tarpeettoman kovaksi, jolloin nopeutta joutuu säätämään manuaalisesti takaisin pienemmäksi.

Kyllä minäkin Climatronicin mieluummin ottaisin Sciroccoon kuin metallivärin, koska jos uutta tilaisin niin en missään tapauksessa maksaisi metalliväristä, koska valkoista väriä ei ole tarjolla kuin perusvärinä. Mutta tositilanteessa jäisi kyllä molemmat ruksimatta.

Golf: Golf Variantissa varusteet ovatkin tällä hetkellä "lähes ilmaisia", meillä on tänä vuonna tulossa toisen auton vaihtoprosessi joko A3:seen tai 5-oviseen Golf HB:iin, ikävä tosiasia on tällä hetkellä se että Golf HB varustettuna Xenoneilla, parkkitutkilla ja automaatti-ilmastoinnilla on reilusti kalliimpi kuin samoilla varusteilla varustettu Golf Variant.

Reneto

Niin, pointtini olikin että manuaalinen säätö tapahtuu kätevästi.. koska mainitsit, että Audissa ei toiminut niin jouheasti.

Huomasin noita nettiauton Sciroccoja selatessa, että siellä oli useampikin climaticilla varustettu, mutta kaikki olivat metallivärillä. Siitä voi päätellä että suurimmalle osalle ihmisiä se on tärkeämpi asia kuin climatronic..

Golf HB olisi itellekin mieluisampi vaihtoehto kuin Variant. Jotenkin hivenen modernimman oloinen.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

HJP

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 15.01.10 - klo:22:13
Huomasin noita nettiauton Sciroccoja selatessa, että siellä oli useampikin climaticilla varustettu, mutta kaikki olivat metallivärillä. Siitä voi päätellä että suurimmalle osalle ihmisiä se on tärkeämpi asia kuin climatronic..
Nettiauton Sciroccoista 5/8 ovat Climatic-yksilöitä, näistä viidestä 3 on metallivärillä (sininen) ja kaksi perusvärillä (candy white). Automaatti-ilmastointi löytyy kolmesta yksilöstä ja nämä ovat kaikki metallivärillä: sininen, limenvihreä sekä hopeinen.

Näiden autojen perusteella on tietenkin vaikea tehdä johtopäätöksiä että kumpi on ihmiselle tärkeämpi varuste, koska noista nettiauton kahdeksasta Sciroccosta kaksi on täysin uusia, 4 esittelyautoa ja kaksi jäljelle jäävää hieman enemmän käytettyjä, luultavasti jo yhdellä yksityisomistajalla olleita. Eli suurin osa noista autoista on tilattu myyjäliikkeen omaan käyttöön, jolloin ne on tilattu ns. perusvarusteilla. Kun olin itse Sciroccoa ostamassa, tuntuivat nopean toimituksen autot olevan useimmiten varustettu vain vakionopeudensäätimellä, ja mahdollisesti myös Climatronicilla. Tuo on siis suurinpiirtein se suomalaisen "karvalakkivarustus".

Reneto

Myönnän, edellinen postaukseni ei ollut ihan validi. Tsekkasin nettiauton tarjonnan eilen, ja jäi väärä muistikuva, että olisivat olleet kaikki metallivärillä. Ja onhan noin pienestä otannasta aika turha lähteä tekemään johtopäätöksiä..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

SciroSJK

LainaaKun olin itse Sciroccoa ostamassa, tuntuivat nopean toimituksen autot olevan useimmiten varustettu vain vakionopeudensäätimellä, ja mahdollisesti myös Climatronicilla. Tuo on siis suurinpiirtein se suomalaisen "karvalakkivarustus".

Hyvinkin noin, koskapa omastani nuo varusteet löytyvät myös ;)
Olihan mulla toki myös 3. lisävaruste, panoramakatto. Tiedä sitten kuinka yleinen se mahtaa olla?

Tämän kylän molemmista 2.0 TSI Sciroccosta ainakin tuo varuste löytyy.

Mitä sitten lie maksanut?? Jokusen satasen varmaankin??

HJP

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 16.01.10 - klo:16:50
Mitä sitten lie maksanut?? Jokusen satasen varmaankin??
Kyllä se panorama-ikkuna on suurinpiirtein 1200e maksanut. Taitaa olla tuo 1-3 lisävarustetta yleinen vaihtoehto Suomen Sciroccoissa, omassanikin on nuo huikeat 3 lisävarustetta: Sport-paketti, Vakionopeudensäädin ja Media In -pistoke  ;D No, noistakin herkuista on auton ensimmäinen omistaja maksanut vajaa 1900e autoa tilatessaan  :o

Mites muuten, onko muilla Scirocco-kuljettajilla aikomuksia päivitellä kesävanteita ensi kesää silmälläpitäen? Itselläni on varastossa uudenveroiset Sport-paketin mukana tulevat "Donington" 8 J x 17 -vanteet vakiorenkailla, mutta ajatuksissa on pyörinyt 18" kesävalssit. 19" olisi ulkonäön puolesta parempi ratkaisu, mutta käytännöllisyyden nimissä tuo 18" saa riittää. Tällä hetkellä on mielessä yhden vannemallin 8,5 x 18" ET35 -kokoonpano, noiden pitäisi kait istua suhteellisen hyvin auton alle?

SciroSJK

LainaaKyllä se panorama-ikkuna on suurinpiirtein 1200e maksanut.

Oho, noinkin paljon, kas kun on maahantuoja malttanut!

Mulla on ainoastaan panorama, climatronic ja vakkari....jotakin palikkaa sitten myöhemmin lisätty!

Mitäs toi Sport-paketti pitää sisällään??

HJP

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 16.01.10 - klo:17:21
Mitäs toi Sport-paketti pitää sisällään??
Ei mitään maailmaa mullistavaa, pientä pisteosaa lähinnä:

Kevytmetallivanteet "Donington" 8 J x 17 renkaat 235/45 R 17
Mustat koristelistat ilmansuuttimien ympärillä
Musta sisäkatto
Sumuvalot
Poljinpinnat harjattua jaloterästä
Takasivulasit ja takalasi tummennettu
"Catch up" -kangasverhoilu
Tekstiilimatot

SciroSJK

Ok...eniten hämmästyttää noi mustat koristelistat?
Ei mtn. tietoa noista?

Sumuvaloja ei koskaan tarvitse, mutta hienommalta näyttävät kyllä!
Näön vuoksi vois ottaa....

"catch up"?? Eipäs toikaan sano mitään?

HJP

#88
Sumuvaloja en ole käyttänyt kertaakaan, mutta eipä niistä mitään haittaakaan ole.

Tuosta saattaa erottaa noi mustat ilmastointisuuttimien kehykset sekä Catch-up-verhoilun. Verhoilussa on siis käytetty normikankaan lisäksi alcantaraa, ja jotain nahan jäljitelmää. Musta sisäkatto tuo myös mukavaa tunnelmaa ohjaamoon.




RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: HJP - 16.01.10 - klo:17:12
Mites muuten, onko muilla Scirocco-kuljettajilla aikomuksia päivitellä kesävanteita ensi kesää silmälläpitäen?

Itse päätin "päivittää" vain talvivanteet. Kokona maltillinen 17"x7, kun halusin rengaskooksi 205/50R17. Kesävanteiksi kelvatkoon ainakin toistaiseksi nuo Long Beachit.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy