Yleistä Sciroccosta

Aloittaja RoccoScientist, 07.12.09 - klo:00:30

« edellinen - seuraava »

RoccoScientist

Vauhtia tosiaan riittää, mutta tuohon hintaan haluaisin minäkin vähän laadukkaamman näköisen korisarjan. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skriko

Vähän liiaksikin nuoriso tuningin näköinen.

SciroSJK

Potkua olis ainakin sopivasti meikäläisille routaränneille, joita teiksikin ansiotta kutsutaan.

Korisarjaa en kyllä mitenkään voi pitää onnistuneena...

snoogie

Asiasta mittatikkuun, oletteko törmänneet jossain vw-merkkeihin jotka konepellistä ja takaluukusta löytyy? Kyselin VW:ltä moisia, pyytävät vähän reilu 100â,¬ / setti. Aika suolainen hinta. Tarkoituksena olisi maalata merkit, mutta haluisin alkuperäiset jättää koskemattomaksi, saa sitten autoa vaihdettaessa ne paikalleen.

proV1

VW-merkeistä ei ole täällä tietoa, mutta pakko hehkuttaa seuraavaa:

Olipas ihana ajella tänään ilman murinoita! Moottorin käyntiääni oli siis palannut normaaliksi lämpötilan noustessa -10 paremmalle puolen. Kyllähän noita murinoita joutuikin jo kuuntelemaan yli viikon putkeen..  :-[
Nyt oli ihan eri fiilis! Sais nyt riittää noi jäätävät pakkaset. Reilun kk:n päästä pitäis jo normaalikeväänä päästä kesäkumeillakin huristelemaan. Jaa-a, kuinkahan mahtaa käydä tänä keväänä..?

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: proV1 - 25.02.11 - klo:18:52
VW-merkeistä ei ole täällä tietoa, mutta pakko hehkuttaa seuraavaa:

Olipas ihana ajella tänään ilman murinoita! Moottorin käyntiääni oli siis palannut normaaliksi lämpötilan noustessa -10 paremmalle puolen. Kyllähän noita murinoita joutuikin jo kuuntelemaan yli viikon putkeen..  :-[
Nyt oli ihan eri fiilis! Sais nyt riittää noi jäätävät pakkaset. Reilun kk:n päästä pitäis jo normaalikeväänä päästä kesäkumeillakin huristelemaan. Jaa-a, kuinkahan mahtaa käydä tänä keväänä..?

Viime vuonna Sciroccoon vaihtui kesikset alle 31.3, saas kattoo nyt? Aika pahalta vielä näyttää, mutta viiikko plusasteita
ja siihen kylkeen hieman vesisadetta saa ihmeitä aikaan, onneksi!

Late

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 25.02.11 - klo:18:59
Viime vuonna Sciroccoon vaihtui kesikset alle 31.3, saas kattoo nyt? Aika pahalta vielä näyttää, mutta viiikko plusasteita
ja siihen kylkeen hieman vesisadetta saa ihmeitä aikaan, onneksi!

Olisi vaan lunta... kun pitää hankkia uudet kesä kumit..

proV1

Lainaus käyttäjältä: Late - 25.02.11 - klo:19:01

8) Ã,,lä nyt manaa. Kyl mä sen kesän jo tänne mieluusti ottaisin, näiden pakkasten jälkeen..

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Late - 25.02.11 - klo:19:01

Viimeistään juhannukseen mennessä Latenkin pitää ne kesäkumit alle hankkia...

Late

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 25.02.11 - klo:19:04
Viimeistään juhannukseen mennessä Latenkin pitää ne kesäkumit alle hankkia...

Niinpä niin... mitkä olisi hyvät suht halvat sitten..  225/45-17 pitäisi olla..

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Late - 25.02.11 - klo:19:05
Niinpä niin... mitkä olisi hyvät suht halvat sitten..  225/45-17 pitäisi olla..

Mulla on Sciroccossa, erään areenalaisen suosittelemat BFGoodrichit alla ja pakko myöntää että olen tykännyt niistä.
Tuon linkin arvosteluissa moittii moni äänitasoa?? Ihmettelen miksi, koskapa olen täysin eri mieltä asiasta. Hiljaisimmat mitä Roccossa on ikinä
alla ollut, suosittelen!

http://www.rengasvertailu.fi/kesarenkaat/bfgoodrich-g-force-profiler.html

RoccoScientist

Nyt olisi sitten 9.3. menossa jouset alle. Kotikatu putsattiin juuri ylimääräisestä lumesta ja jäästä, joten saapi nähdä ehtiikö tässä saada enää kummempia kokemuksia perunapeltoteistä. Eipä tosin tarvitse samalla tavalla huolehtia pohjan kolisemisestakaan.

Tarkoitus olisi sitten mitata etäisyydet pyörän navasta ja maasta lokarin kaareen ennen ja jälkeen. Mittaustarkkuus ei kyllä tule olemaan kummoinen, mutta saapahan sitten edes suuntaa-antavia lukemia.

Niin ja tuli siitä Silver-pinnoitteen kunnostakin kysyttyä pari viikkoa takaperin ja on kuulemma ihan kunnossa. Ovat itsekin kyselleet maahantuojalta syytä tuolle, että pinnan liukkaus katoaa ajan myötä, mutta eivät sen tarkemmin osanneet sitten selitystä tuolle antaa. Pinnoitteen olemassaolon kuitenkin huomaa autoa pestessä ja se ei siis "luonnostaan" tarjoa aivan vahamaista veden helmeilyä, vaikka nopeuttaakin veden poistumista maalipinnalta. Tuo helmeily saadaan sitten aikaan niillä hoitoaineilla tai ihan suoraan vahaamalla auto. Sen hoitoaineen tarkoitus on siis ilmeisesti vain helpottaa puhdistusta ja saada pintaan tuota vahamaista liukkautta, eikä niinkään pitää itse pinnoitetta kunnossa.

Edit: Kielenhuoltoa

maik

Morjens

Paskaantuu nuo kyljet scirocossa todella helposti. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tämmösellä kelillä nyt kuraa lentää mutta en kyllä missään muussa autossa ole saanut kylkiä niin nopeesti kuralle.

RoccoScientist

Kyllähän nuo aika hyvin tuntuvat sitä kuraa keräävän. Kyljen muotoilu aiheuttanee jotain ikävää pyörteilyä tai sitten syy on etupyörien lokareissa. Kyllä se perä sitä kuraa silti nopeiten taitaa kerätä, kun pystyperissä kuuluukin. ;)

Mikko

Kyllä Golf V:kin minusta aivan yhtä pahasti likaantui kyljistä.. ja perästä. Itseäni eniten on ihmetyttänyt Sciroccon katolle kerääntyvä kura, ehkä sitä ei vaan punaisessa Golfissa huomannut tai sitten tuo matalammalla oleva katto aiheuttaa vaan sen, että sinne tulee enemmän katseltua.

Itse ajattelin sijoittaa viime vuoden tulospalkkiot noihin madallusjousiin, joten kieli pitkällä odottelen kokemuksia. Ja vaikka en yhtään toivo enää talven jatkuvan niin toivottavasti ehdit edes vähän perunapelloilla ajelemaan.

Aika roimasti muuten laantuu auton jano kun kelit lämpenee. Tänään meni kotoa töihin 6,9 l/100km kulutuksella kun vielä eilen saman reitin ajettuani näytti mittari lukemaa 9,1 l/100km ja viime viikolla pahimmillaan 11,8 l/100km. Toki tänään liikenne veti vähän eilistä paremmin, sai tasaisemmin ajella... mutta silti.

Eilisestä alkaen on ollut tolppapaikkakin, pitää miettiä jos sen säteilevän lohkolämppärin laitattaisi ensi talveksi. Jotenkin se bensalämppäri ei vaan houkuta, sen verran paljon on kuullut onglemista mitä tutuilla on noiden kanssa ollut.

proV1

Kiva kuulla Mikko, että sait tolppapaikan! On se hyvä, että joillain edes se tolppajono etenee.. :)

Samat huomiot myös täällä kulutuksesta. Ihan huikea ero noihin pakkaspäiviin. Ja nyt on tankissa 98siakin, en tiä vaikuttaako kulutukseen tai ajomääriin, mut kattellaan. Aika monihan täällä vissiin just ton 98n puolesta liputtaa..

Taskukeke

Kuis kauan teillä on kestäny noi vakkaripyyhkijät? Itellä on vähän vajaan vuoden vanhat ja alkaa olee vaihdon tarpeessa. Mitä pyyhkijöitä ootte ostanu? Vissiin boschit pitäs olla kuulemma ihan hyvälaatuset? Kokemuksia?

re2

^ Ennen kuin ostat tarvikesulat, niin kannattaa ainakin tarkistaa marmoritiskiltä paljonko orkkikset maksavat. Joskus ovat yllättäen samoissa hinnoissa ja sopivat autoon kuitenkin aina parhaiten. Edellisessä kulkineessa sähläsin aikani tarvikesulkien kanssa, oli Valeota ja oli Boschia, mutta yhdetkään niistä eivät toimineet alkuperäisten lailla eikä edes tarkalleen oikean mittaisia löytynyt mistään.

Sciroccoon sopivia sulkia voi löytyä paremmin tarvikehyllystäkin, mutta eivät ne välttämättä siltikään sen halvempia ole kuin tiskiltä tilattuina. Kertoo ken tietää.

Caput Mortuum

Oliko kukaan laittanut/laittamassa niitä VW:n hyväksymiä madallusjousia alle?
Olis kiva kuulla tuntemuksia melutasosta, ajotuntumasta jne. Valokuva olis tosi kiva!

caput

Mikko

^ RoccoScientist on laittamassa ylihuomenna. :)
Täälläkin odotellaan malttamattomana kokemuksia.

RoccoScientist

Malttamattomana ollaan täälläkin. ;) Kuvia olisi tarkoitus ottaa mittatietojen lisäksi ja postaan ne sitten tänne kun vain kerkeän.

proV1

Täälläkin ollaan innoissaan "ekoista" arenan Aavikkotuulen madallusjousista. Huippua nähdä ja kuulla RoccoScientistin kommentteja heti tuoreeltaan sitten! Saas nähdä joutuuko itsekin niihin sijoittamaan.. :)

Asiasta seitsemänteen: Tänään ajellessani kaupungissa tuli vastaan toinen Scirocco ja sieltä kuski iloisesti morjesteli minulle. Selkeästi siis morjestaen vain siksi, että samanmerkkinen kaara tuli vastaan. Itse olin vähän hölmistyneenä, enkä tajunnut siis omaa kättäni edes heilauttaa. Ei siinä mitään, ihan hauskaltahan tuo huomiointi tuntui. Mutta kysynpäkin seuraavaa: onko muilla Scirocco-kuskeilla kokemuksia vastaavasta vai oletteko te aina käpälä pystyssä kun Scirocco tulee vastaan?  ;D

SciroSJK

Kotikylän Sciroccokuskit tapaavat morjestaa, johon toki vastaan.
Muille en tapaa moikkailla...

RoccoScientist

Jonkin verran olen moikkaillut ja jonkin verran on moikkailtu takaisin. Viime aikoina olen yrittänyt kytätä ensin, että noteeraako toinen minua ylipäätään ennen kuin heilautan kättä - valtaosa ei noteeraa. Viime viikon lopulla tuli Leppävaarassa yksi harmaa Scirocco vastaan, joka noteerasi minutkin, mutta en ehtinyt morjenstaa ennen kuin tilanne oli ohi. Että terveisiä vaan, jos sattuu lukemaan palstaa. :D

Yritin bensiksen pesuhallissa vähän mittailla ihan mittanauhalla etäisyyksiä lokarista pyörännapaan yms. ja luotettavin (toistettavin) mitta minkä sain oli lokarin kaaresta vanteen yläreunaan, joka kyseisessä hallissa oli edessä 15,4 cm ja takana 14,7 cm - ei siis ihan tasainen alusta. Tuo mitta nyt ei kerro vielä mitään sinällään, koska se vaihtelee vanteen mukaan, mutta korkeuden muutoksen saanee tuolla mitattua millin parin tarkkuudella. Kontrollimittaukset vielä juuri ennen jousien vaihtoa pajan pihalla...

Konexion

Lainaus käyttäjältä: proV1 - 07.03.11 - klo:18:42
Asiasta seitsemänteen: Tänään ajellessani kaupungissa tuli vastaan toinen Scirocco ja sieltä kuski iloisesti morjesteli minulle. Selkeästi siis morjestaen vain siksi, että samanmerkkinen kaara tuli vastaan. Itse olin vähän hölmistyneenä, enkä tajunnut siis omaa kättäni edes heilauttaa. Ei siinä mitään, ihan hauskaltahan tuo huomiointi tuntui. Mutta kysynpäkin seuraavaa: onko muilla Scirocco-kuskeilla kokemuksia vastaavasta vai oletteko te aina käpälä pystyssä kun Scirocco tulee vastaan?  ;D

Et sattumalta ajellut tuolla tampellan suunnalla kuuden maissa, siellä taisin tänään morjestaa valkoista roccoa.  ;D

Mutta joo, itsellä on tapana morjestella silloin kun sattuu sopivassa paikassa huomaamaan. Ihan mukavaa "yhteisöllisyyttä" mielestäni. Ei noita autoja kuitenkaan vielä niin paljoa ole liikenteessä että alkaisi käsi rasittumaan liiaksi. :)

proV1

Lainaus käyttäjältä: Yonexi - 07.03.11 - klo:23:51
Et sattumalta ajellut tuolla tampellan suunnalla kuuden maissa, siellä taisin tänään morjestaa valkoista roccoa.  ;D

Mutta joo, itsellä on tapana morjestella silloin kun sattuu sopivassa paikassa huomaamaan. Ihan mukavaa "yhteisöllisyyttä" mielestäni. Ei noita autoja kuitenkaan vielä niin paljoa ole liikenteessä että alkaisi käsi rasittumaan liiaksi. :)

Heh, Yonexi se sitten oli  ;D
En ajatellut, että täällä palstalla on ketään punaisen roccon omistajaa. Nytpä tiedän. Pahoitteluni käpälännostamattomuudesta, ensi kerralla sitten! Noita punaisia sciroccoja on muuten aika harvassa. En ole kuin kerran nähnyt Pirkkalassa, sekin tosin saatoit olla sinä..

Ja samaa mieltä tuosta "yhteisöllisyydestä". Ei muutakuin tassua pystyyn jatkossakin. (Ei tosin ehkä niille autokoulujen autoille...)  ::)

Mikko

Viime viikolla satuttiin kaupan parkkihallissa parkkeeraamaan nokka nokkaa vasten punaisen Sciroccon kanssa. Huomattiin vasta kun noustiin autosta. Oli edelleen paikalla kun lähdettiin joten ei kerennyt meitä näkemään. Mutta punaiset on kyllä aika harvassa, valkoisia näkee selvästi eniten, eikä taida olla ihme, että miksi.

Eilen aamulla tuli Tapiolassa vastaan punainen uusikorinen GTI/GTD Golffi, jonka kuski tuijotti kyllä niin pitkään ja hartaasti, että en voinut olla ajattelematta, että joku palstalainen siinä yritti bongata. :D

Scirocco-bongauksista "hauskin" oli ehkä se hopeanharmaa yksilö Niittykummussa jonka ratin takaa löytyi yllättäen harmaantunut herrasmies. Jotenkin miellän Sciroccon kuitenkin vähän "nuorisoautoksi", Golf plussan ratin takaa olettaisi harmaahapsisia bongaavan. :)

proV1

Enpä ole itse yhtään harmaahapsi-senioria Sciroccon ratissa nähnyt. Yksi ehkä n. 50-kymppinen naishlö ajoi itseäni vastaan valkoisella biilillä (yllätys, yllätys). Ja ostaessani autoani, myyjä mainitsi kaikkien muiden tietojen lomassa pari valkoista yksilöä juuri myyneensä (toisen vähän vanhemmalle naishenkilölle ja toisen nuorelle tytölle). Tällaiset molemmat kuskit olen tällä seudulla jo bongannut - tiedä sitten olivatko juuri nämä tapaukset, kenestä myyjä puhui.. :)

Ja samoilla linjoilla Mikon kanssa, itsekin miellän automallimme hieman nuoremman väen autoksi. Onneksi kuitenkaan ketään ei autokaupassa kielletä ostamasta Sciroccoa - iästä riippumatta. Tämän sanottuani silti veikkaan, että Scirocco kuljettajien keski-ikä on n. 30v. tai alle.. 8)

RoccoScientist

Itse itseäni lainaten:

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 22.03.10 - klo:11:39
Scirocco tuntuu kiinnostavan laajaa yleisöä. Olen nyt muutaman kerran bongannut vanhemman rouvashenkilön Sciroccon ratista ja joka kerta siis on ollut eri henkilö kyseessä. Nousi pakostakin hymy huulille kun eräänä päivänä vastaan ajoi Salsa Red Scirocco ja rattia väänteli varmalla otteella varmaan yli 60-vuotias rouva kultasormukset sormissa, harmaat hiukset kiharoilla ja aurinkolasit silmillä. En muista Audi TT:n ratissa nähneeni juuri muita kuin nuorehkoja mieshenkilöitä. Johtuneeko siitä, että TT:llä on sen verran lyhyt mallihistoria?

=)

Caput Mortuum

Muistelinkin täältä lukeneeni jonkun hankkineen jousisarjan kevättä silmällä pitäen.
Hienoa, jäämme kaikki siis jännityksellä odottamaan raporttiasi, RoccoScientist.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy