Tuulilasin puhdistus

Aloittaja Sikarisakari, 21.04.21 - klo:23:41

« edellinen - seuraava »

Sikarisakari

Näin keväällä kirkas aurinko armottomasti paljastaa, kuinka pölyinen ja likainen tuulilasi onkaan. Kertokaas miten saatte tuulilasin puhdistettua sisältä ja ulkoa niin, ettei siihen jää erilaisia pyyhkimisjälkiä. Ja että lasi ylipäätään tulee oikeasti puhtaaksi.

Itse olen käyttänyt erilaisia lasinpesunesteitä, hangannut mikrokuituliinoilla, kuivannut nukkaamattomilla papereilla jne. Ja aina vaan lopputuloksena seuraavan kerran vastavaloon ajaessa on, että lasi on kaukana kirkkaasta. Aina on jotain pyyhkimisjälkiä ja ihan vaan pinttynyttä "likaa" lasissa.

Mitä teen väärin?

Daatta

Larryn ohjeilla lähtisin liikkeelle: https://youtu.be/q4WwOrkgXlc?t=610

Sisäpuoli on oikeastaan aika helppo, verrattuna siihen mitä kaikkea lasin ulkopinnalle on kertynyt. Eli kannattaa katsoa video myös alusta, valumajäljet ovat aina lasin ulkopuolella. Kun lasin saa puhtaaksi kannattaa se suojata pinnoitteella kuten:

https://www.autonhoitokauppa.fi/gtechniq-g1-clearvision-smart-glass-15-ml

Muuten valumajäljet tulevat takaisin. Sama koskee uusiakin autoja, lasin saa ensimmäisena puhdistaa ja pinnoittaa jos siitä meinaa nähdä kunnolla läpi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

ATM

Vanha kunnon kikka sanomalehtipaperilla toimii. Oikein pinttynyt lika lähtee vedellä ja tuhkalla. Kokeilkaa vaikka takkaluukkujen lasien puhdistukseen, niin sen parempaa puhdistusainetta ei ole.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: ATM - 22.04.21 - klo:08:52
Vanha kunnon kikka sanomalehtipaperilla toimii. Oikein pinttynyt lika lähtee vedellä ja tuhkalla.

Sama keskustelu käydään keväisin (asunnon) ikkunanpesukeskustelun yhteydessä. Toiset luottavat sanomalehteen, itse uskon mikrokuituliinaan ja ikkunanpesukoneeseen. Toisin etikka-astianpesuaine-vesiliuos on itselläkin käytössä.

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Iro

Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

makelja

Tuolla youtuben ohjeella putsasin nyt ekan kerran. Aiemmin aina suihkuttanut aineen suoraan lasiin.
Tuolla tavalla mikrokuituliinaan laittamalla lasista tuli puhdas ja oli helpommalla kuin aiemmin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy