Pitkäikäiset koiranluut?

Aloittaja matalaut, 23.01.17 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

matalaut

Kävin viikonloppuna katsastamassa auton ja kerroin ystävällisesti katsastusmiehelle, että alustasta kuuluu kolinaa. Yritin selvitellä mikä siellä kolisee ja epäilin kallistuksenvakaajan puslia. Katsastusmies ystävällisenä miehenä katsasti auton ja samalla kertoi, että koiranluut edessä ovat väljät.

Minä hölmistyneenä sopersin, että just ne on vaihdettu pari vuotta sitten. Siihen katsastusmies tokaisi lakoonisesti, että joskus niitä vaihdetaan joka katsastukseen. Onko olemassa jokin tunnettu valmistaja, joka tekee kestäviä koiranluita? Alustan rassaaminen on kivaa, mutta en nyt ihan lämpene jokavuotiseen koiranluujumppaan.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Marko

Lemförder ja Febi suht laadukkaita.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Ilkka83

Ã,,äni "lemmylle"...ainakin "mutulla" oem vs lemmy... lemmyn takavakaajan pystytanko"?  Koiranluu on vahvempi ku oem...tämä mk5 golf...

Mutuilua tämä....
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

sambolo

Mulla kokeilussa meyle hd, ainani pidempi takuu niissä.. Vissii vika kyllä vagissa kun kaikissa vageissa niitä saa jatkuvasti vaihella.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

juppep

Meyle HD:t... kestänyt toistaiseksi, ääni niille takuun vuoksi -- kop kop...
Edeltäneet tarvikekaupan trw:t petti 13kk.



Vaari64

Vw koiranluiden kestävyydestä ei vielä kokemusta, mutta yhteen ranskalaiseen niitä sai kyllä uusia useasti 306 pösö,liekö sitten syynä että diesel oli liian painava tuolle alustalle.

firstvw

Lemförderille ääni, sellaiset ite laittaisin jos pitäis. Onko alkuperäiset kuinka kalliit? Meinaan mulla on passatis alkuperäiset (tai minä en ole niitä vaihtanut) ja 240tkm on mittaris. Alustan kolinoille olen allerginen ja ainakaan vielä ei ole näppylöitä tullu

matalaut

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 29.01.17 - klo:12:25
Lemförderille ääni, sellaiset ite laittaisin jos pitäis. Onko alkuperäiset kuinka kalliit? Meinaan mulla on passatis alkuperäiset (tai minä en ole niitä vaihtanut) ja 240tkm on mittaris. Alustan kolinoille olen allerginen ja ainakaan vielä ei ole näppylöitä tullu

Vaihdoin noin 220 000 km kohdalla TRW:n koiranluut eteen ja niillä ajettiin 260 000 km:iin eli kestivät noiin 40 000 km. Käytännössä ajoin hieman yli vuoden.... yllätti vähäsen tuo kilometrimäärä viime vuoden aikana. Kait nuo pitää vaihtaa noin 30000 km välein. Vaimon corollassa on vielä alkuperäiset vuodelta 2004 ja niillä on ajettu 120 000 km.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

golffisti IV

Lainaus käyttäjältä: Vaari64 - 29.01.17 - klo:11:35
Vw koiranluiden kestävyydestä ei vielä kokemusta, mutta yhteen ranskalaiseen niitä sai kyllä uusia useasti 306 pösö,liekö sitten syynä että diesel oli liian painava tuolle alustalle.

Mulla oli bensa pösö 307 farkku sai myös vaihdella useasti. Nyt golffi IV -03 230tkm mittaris ei ole vielä tarvinnut vaihtaa.
VW Golf 1.6 16v BCB -03

maketsu83

Lemförder jos tarjolla! Jos mahdollista niin isolla injektioruiskulla molempiin niveliin kunnon rasvaa lisää. Kestää paljon paremmin!

Vaari64

Hankalathan nuo ei ole vaihtaa eikä kalliitakaan,mut onhan siinä oma vaivansa.

Tos®

Itsellä vitosgolffissa alkuperäiset meni joskus 120tkm kohdilla... Tarvikkeet kesti ehkä vuoden/20tkm, pultit oli niin ruosteessa; että sahalla sai kihnuttaa poikki.
Tämän jälkeen suosin alkuperäistä.

Yetissä kolisi 80tkm kohdalla, vaihtoivat myyjän piikkiin.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

FauWee

Monet sen varmaan jo tietävät, että alustan kolinoiden syynä on hyvin usein puslien ja koiranluiden ja pallonivelten väljyys. Jos nyt kuitenkin kolinoiden syy ei näistä löydy, kannattaa vaihtaa iskunvaimentimien laakerit ja laakerituet.Varsinkin yli 250t ajetun auton iskarien ja jousien korjausvaihdoissa kannattaa laakerit uusia.Jo loppuvat kolinatkin. ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy