Onneksi saan takuuseen uuden vastaavan sarjan toiselta merkiltä
Pari sataa saisi hyvitystä vanhoista kun uuden kierroksen hinta on yli 700.
Sama pohdinta täällä. Pyysin vaihtotarjouksen rengasliikkeeltä, jossa oon asioinu usein. 225/45 R17 Turanzien tilalle 205/50 R17 Goodyear EfficientGrip Performancet. Sama kehämitta 1950mm muistaakseni. Tuosta vähän korkeammasta profiilista lienee myös hyötyä äänenvaimennuksessa.
Mahtuneeko tuo 205/55 R17 pyörimään tämän uuden Leonin koteloissa? Jos on noinkin paljon isompi. Ja nopeusmuutos +4%, haitanneeko.
Pitäis mahtua kyllä pyörimään. Tuolla koolla kuitenkin alkaa tekemään jo tiukkaa, jos autoon laittaa madallusjouset. Paljonko uudessa Leonissa valehtelee nopeusmittari? Omassa 5f korisessa muistaakseni mittari näyttää tolla rengaskoolla tyyliin enään 1km/h väärin. Koodaamallahan mittarivirhettä voi korjata, mutta onnistaako sitten näissä uusissa enään niin helposti? Mutta tuolla toisessa ketjussa miz kertoi, että aikoo nyt laittaa 225/45r18 kumit, joka on halkaisijaltaan sama kuin 205/55r17. Miz voi varmaan sitten valaista, että miten muuttui melu, mahtuuko varmasti ongelmitta pyörimään, miten vaikutti mittarivirheeseen ym.Miz kuvia ois makia saada tänne ihmeteltäväksi sitten uudella rengaskoolla.
Hyvin meni 225/45 18.Ulkonäkö ei juurikaan muuttunut, tuossa phevissä on sen verran korkea alusta että toivottavasti ei tule ongelmia kuormankaan kanssa. Kaaressa siis ihan reilusti tyhjää tilaa ympärillä.Pienemmissä nopeuksissa aikaisemmin alkanut jyrinä/rummutus katosi, 80-100 nopeuksissa on edelleen rengashuminaa, mutta ei pahasti enää karkean asfaltin rallatusta. Täysin sekään ei poistunut tietty, mutta pieneni merkittävästi.Vähän pehmeämmät nuo renkaat on, Comfort asetuksilla jopa vähän lulla.
Mitä kesärenkaita näihin on nyt siis muille tullut? Itse olin ihan siinä uskossa että Bridgestonen Turanzat tai Potenzat sitä itselläkin on, kun muut on niistä puhuneet. Nyt kun nostelin kesärenkaita pois varastosta niin nehän näemmä olikin Goodyear Eagle F1 SuperSportit. Vaikuttais ainakin pikaisen googletuksen perusteella ihan hyviltä? Huomenna vaihdan alle, että oma testaaminen jää huomiselle.
Samat Goodyear Eagle F1 SuperSportit on minullakin. Taitaa olla että FR versioon on tullut pääasiassa noita Goodyearin renkaita, vai onko joku saanut muilla renkailla?
ST PHEV Xcellencen 17” ainakin itselläni on Bridgestone Turanzat.