ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)

Aloittaja future, 02.03.21 - klo:11:39

« edellinen - seuraava »

vmp

Lainaus käyttäjältä: A4blackavantB8 - 15.02.23 - klo:22:34
SE Mäkinen mainittu. Mitä ne käytännössä tekee siellä? Olen miettinyt tuleeko ne
pakolliset kilometrit uuteen autoon tehtaalla/SE mäkisellä 50%/50%

Riippuu maahantuojasta, mutta aika pitkällekin hoitavat maahantulotarkastuksen ja varustelun.

https://www.se-makinen.fi/fi/tekniset-tyot
2022 Golf R

JustNumbers

SE Mäkinen mainittu. Mitä ne käytännössä tekee siellä? Olen miettinyt tuleeko ne

Minulle myyjä kertoi, että SE Mäkinen tekee varustelun, eli minimissään kumimatot ja talvirenkaat

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 07.02.23 - klo:18:22Komponttipulasta ei ole kyse, koska auto ei menisi tuotantoon jos jotain puuttuisi. Sen sijaan esim. joku maalipinnassa havaittu virhe tms. voisi pidentää tuotantoa.
Kyllä muuten menee. Ainakin Skodia ja Seateja valmistettu viimeisen parin vuoden aikana tehtaan kentälle odottamaan jotain tiettyä osaa. Omakin auto oli pitkään tilassa "tuotannossa", kun odotteli jotain komponenttia tehtaan parkkipaikalla. Jos en väärin muista niin silloin oli koukuista pulaa.

Japi_

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 16.02.23 - klo:11:39
Kyllä muuten menee. Ainakin Skodia ja Seateja valmistettu viimeisen parin vuoden aikana tehtaan kentälle odottamaan jotain tiettyä osaa. Omakin auto oli pitkään tilassa "tuotannossa", kun odotteli jotain komponenttia tehtaan parkkipaikalla. Jos en väärin muista niin silloin oli koukuista pulaa.

Sain itsekin myyjältä vastauksen, kun oma auto oli "tuotannossa" tilassa sen pari viikkoa, että puuttuu joku komponentti. Tarkempaa tietoa en saanut, että mikä komponentti.

ocu97

Uusi ID4 tuotantoviikko vahvistettu, mutta nyt autokauppiaalta mielenkiintoinen veto. Sovittu väliraha ei kuulemma ollutkaan ( sähköpostilla tilaus sovittu) heitä sitova vaan nyt haluavat joko perua kaupan tai korottaa välirahaa huomattavasti. Enpä ole 40 vuoden autoilijaurani varrella moiseen törmännyt. Vääntö hiukan kesken mutta katsotaan....

motozi

Lainaus käyttäjältä: motozi - 25.01.23 - klo:19:48
Se kyllä harmittaa, kun oli tehtaalle lähetetyssä tilauksessa mukana. Jotenkin ei itse haluaisi ajaa koko talvea suksiboksi katolla ja lisäksi autossahan on nyt edullisempi sisuste asennettuna.  Saattaa olla, että perun kaupat.
Peruutin sit kaupan ja päätin etten VW liikkeeseen enää astu ::) Tilasin Tesla Y:n ja toimitus onneksi jo maaliskuussa.

ocu97

Tulevan ID4 kaupanteko ( vaihto) sitten päättyi länsi-uudellamaalla toimivan myyjäyrityksen kanssa tänään. Yrittivät muuttaa välirahaa yli 6000 â,¬ alkuperäisestä, joten ei tarvitse enää koskaan ko. liikkeessä asioida autokauppojen tai huollon parissa. Ison harmitus on luottamuksen menetys. Mutta ei ilmeisesti ole yhdellä parin vuoden välein autoa vaihtavalla asiakkaalla väliä.

ile

Enpä ikinä muista lukeneeni, että myyjäliike alkaa pelaamaan välirahalla jälkikäteen. Mutta varmasti nyt kun jutut pitkittyvät reilusti niin voihan sitä tuollaisia yrityksiä tulla toisella tapaa.

Motozin tapauksessa aika mielenkiintoinen tilanne, jos sisustakin menee vaihtumaan tuosta noin. Mutta sitten jos oikeasti tulee enemmän roudattua laskukamoja niin ei tuolla suksiluukulla tee yhtään mitään. Itse ajelen kylmästi boksi katolla loka-toukokuun välin kun jaksa viritellä noiden luukkujen kanssa jatkuvasti. Toki laskupäiviä tulee yleensä kolminumeroinen määrä per talvi.

ID_4_X

PP Fastlane
Tilauspvm   19.04.2022
Alustava tuotantoviikko   2023W08
Tila   Tuotannossa

jppetteri

Lainaus käyttäjältä: ocu97 - 16.02.23 - klo:14:52
Tulevan ID4 kaupanteko ( vaihto) sitten päättyi länsi-uudellamaalla toimivan myyjäyrityksen kanssa tänään. Yrittivät muuttaa välirahaa yli 6000 â,¬ alkuperäisestä, joten ei tarvitse enää koskaan ko. liikkeessä asioida autokauppojen tai huollon parissa. Ison harmitus on luottamuksen menetys. Mutta ei ilmeisesti ole yhdellä parin vuoden välein autoa vaihtavalla asiakkaalla väliä.

Oliko ihan oikea tilaussopimus tehty ja nimet alla? Vai oliko vain jotain sähköposteja ja alustavia hahmotelmia välirahasta?

ocu97

Ei ollut allekirjoituksia papereissa. Olisi toki heti alussa pitänyt nämä vaatia. Viisi edellistä autokauppaani olen kuitenkin ( näistä kaksi ko. liikkeen kanssa)voinut hoitaa ja luottaa email/puhelinkeskusteluilla. Eli sovituista seikoista on pidetty puolin sun toisin kiinni. No kaikesta oppii....Ja tosiaan kun kerran on luottamus ko. liikkeeseen mennyt niin se on mennyt. Ei ne minun rahojani jää kaipaamaan

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: ocu97 - 17.02.23 - klo:09:08
Ei ollut allekirjoituksia papereissa. Olisi toki heti alussa pitänyt nämä vaatia. Viisi edellistä autokauppaani olen kuitenkin ( näistä kaksi ko. liikkeen kanssa)voinut hoitaa ja luottaa email/puhelinkeskusteluilla. Eli sovituista seikoista on pidetty puolin sun toisin kiinni. No kaikesta oppii....Ja tosiaan kun kerran on luottamus ko. liikkeeseen mennyt niin se on mennyt. Ei ne minun rahojani jää kaipaamaan

Paskamainen homma. Onko sinulla sähköpostit tallella missä sovittu välirahat sun muut? Jos on niin firman pomolle vaan reklamaatioita ja katsot missä mennään.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Dacia Logan MCV StepwayTCe90 2017

mfroberg

...ja lisäyksenä vielä, jos tämän ko. firman toimitusjohtaja sattuisi olemaan nimeltään "J.M." niin suoraan häneen vaan yhteyttä, ei kyllä ole hänen/heidän tapansa tehdä kauppaa.

Jake69

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 17.02.23 - klo:11:18
...ja lisäyksenä vielä, jos tämän ko. firman toimitusjohtaja sattuisi olemaan nimeltään "J.M." niin suoraan häneen vaan yhteyttä, ei kyllä ole hänen/heidän tapansa tehdä kauppaa.

Kyllä J.M kanssa on olut aina kiva tehdä kauppaa ja sovitut asiat on pitänyt ihan s-postilla hoidettuna. Tietty tilaus vaiheessa on pantu nimet ja ehdot paperiin.

Vähän vaikea ottaa kantaa kun ei tiedä mistä on sovittu ja onko käsitys ollut molemmin puolin sama.

Enhancer

Luovutushuolto, ja mahdollisesti varustelua.

Kyllä täytyy sanoa, että hyvää kelpasi odottaa. Etenkin neliveto ja DCC-alusta, voi pojat :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

JustNumbers

Lainaus käyttäjältä: JustNumbers - 08.02.23 - klo:09:33
Minulla auton tila on nyt "Toimituksessa", ja "Arvioitu toimitus jälleenmyyjälle 08.03.2023". Osuu juuri sopivasti hetkeen, kun olen 1,5 viikkoa ulkomailla  :-\

Myyjä soitti tänään ja kertoi toimituksen olevan 3.3., eli odotusaika virallisesta tilauspäivästä on komeat 512 vuorokautta.

WannaBe

Lainaus käyttäjältä: JustNumbers - 17.02.23 - klo:18:46
Myyjä soitti tänään ja kertoi toimituksen olevan 3.3., eli odotusaika virallisesta tilauspäivästä on komeat 512 vuorokautta.

Ollaan suunnilleen samassa aikataulussa. Vietän tänään odottelun päivää numero 512 (tehdastilauksesta - muuta vatulointia oli ennen tuota). Myyjän kanssa on nyt kuitenkin treffit sovittu reilun 2vko päähän. Onneksi autoa tilatessa jätin ottamatta toimitusaikaa pidentävät varusteet  ;D

ocu97

Kyllä samasta firmasta puhutaan. JM kanssa ei tuota kauppaa tehty mutta häneltä sain kyllä vastauksen kun viestiketjun toimitin. Minun kohdalla tämä nyt meni näin, eli p. maku jäi. Aloite ja ehdotus kaupoista oli myyjän. Ilmeisesti hänellä oli vain tarkoitus käyttää minua tilauksen välikappaleena. K- auton tulevissa autoissa tuo edelleen minulla näkyy. Itselläni oli ennen tätä positiivinen kuva ko. puljusta. Nyt en luota yhtään ja jatkossa huollot ja autokaupat muualla. Ja jatkossa muuallakin heti perinteinen allekirjoitettu sopimus heti kun päätös tehty.

harry

Sovitko välirahasta ja tilauksesta yksityishenkilönä vai mahdollisesti yhtiönä ? Noissa tilauksissa on sellainen miina , että yksityishenkilön tekemässä tilauksessa ei hintaa voi jälkikäteen muuttaa , vaikka tuotteen ovh nousisi odotusaikana. Firman nimissä tehdyissä tilauksissa taas mahdollinen odotusajan hinnankorotus voidaan siirtää tilaajan maksettavaksi , eikä kuluttajan suoja päde. Muunmuuassa tästä syystä tilaan itse firmalle tulevan auton aina omissa nimissäni ja siirrän yhtiölle vasta , kun on varmsitunut , että auto on kaikilta osin tilatun mukainen , eikä ole esim kuljetusvauroita.

Samaa systeemiä kannattaa mielestäni soveltaa mihin tahansa tavarantilaukseen , muutoin ei ongelmien ilmetessä ole kuluttajan suojaa takana.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: ocu97 - 18.02.23 - klo:09:33
Kyllä samasta firmasta puhutaan. JM kanssa ei tuota kauppaa tehty mutta häneltä sain kyllä vastauksen kun viestiketjun toimitin. Minun kohdalla tämä nyt meni näin, eli p. maku jäi. Aloite ja ehdotus kaupoista oli myyjän. Ilmeisesti hänellä oli vain tarkoitus käyttää minua tilauksen välikappaleena. K- auton tulevissa autoissa tuo edelleen minulla näkyy. Itselläni oli ennen tätä positiivinen kuva ko. puljusta. Nyt en luota yhtään ja jatkossa huollot ja autokaupat muualla. Ja jatkossa muuallakin heti perinteinen allekirjoitettu sopimus heti kun päätös tehty.

Tämä on kyllä mielenkiintoinen case, vaikkakin sinulle todella ikävä. Olemme ko. puljusta ostaneet 6 kpl uutta autoa(2012-2021) ja aina kaupantekovaiheessa on lyöty nimet paperiin, heidän aloitteestaan. En kyllä edes ymmärrä miten tuon voisi hoitaa sähköpostilla kun tilattava auto räätälöidään itselle mieluisaksi. Ja kai sinun on kuitenkin ollut pakko käydä paikan päällä kun vaihto-auto(si) on tarkastettu, sen kunto ja ajokilometrit todettu jne. Eli onko kauppa ja tilattava tuote speksattu, välirahaa myöten, muuten valmiiksi mutta nimiä ei silloin ole laitettu paperiin vaan olet jäänyt miettimään asiaa ja sitten myöhemmin sähköpostilla ilmoittanut että otat auton? Varsinkin tämä myyjän ehdotuksesta kiinnostaa, mitä se tarkoittaa? Aika usein kaupat syntyvät juuri myyjän aloitteesta.

ocu97

Tuosta vaihdosta autokauppias teki ehdotuksen 11.5.2022 ja hain kyseisen vaihdokin 15.6.2022 ( uusi ID4). Eli ehdotus seuraavan aivan samanlaisen tilaamisesta tehtiin kuukautta ennen kun tuo nykyinen tuli. Luovutushetkellä ajettu n 13 km ja virheetön. Nyt ajettu 8000 km ja virheetön. Ja välirahaehdotus oli email tarjouksessa. Mutta kuten jo aiemmin sanoin niin virallista kauppakirjaa ei tehty. Myyjä kyllä näki auton kun uuden meille luovutti. Jäin vain siihen uskoon, että tämä pitää.  Markkinat muuttuivat ja niin myös myyjän mieli. Minun ei. Olen tälläinen perinteinen mielenipahoittaja.

Kugahan

Eihän kauppaa ole pakko paikanpäällä sinetöidä. Itse allekirjoitin Enyaqin tilauksen sähköisesti, taisi vaatia vahvahkon tunnistautumisen. Aiemmin olin toki vaihdokkini kanssa käynyt liikkeessä.

Yksi mielenkiintoinen episodi kuitenkin toteutui. Kun lisäsin jälkikäteen tilaukseen vähän paremman sisustuksen, oli tilauksesta myyjän päivittäessä kadonnut suunnilleen kaikki aiemmat valinnat. Onneksi otin tosissani myyjän suosituksen tarkastaa huolella vielä kaikki speksit. Eli huomasin virheen ja asia korjattiin.

Toivottabasti sieltä sitten joskus todella tulee kaiken tilaamani sisältävä auto. Lähes kaikki tilaamani varusteet ovat sellaisia, että niiden puuttuminen johtaisi kaupan peruuntumiseen.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: ocu97 - 19.02.23 - klo:16:35
Tuosta vaihdosta autokauppias teki ehdotuksen 11.5.2022 ja hain kyseisen vaihdokin 15.6.2022 ( uusi ID4). Eli ehdotus seuraavan aivan samanlaisen tilaamisesta tehtiin kuukautta ennen kun tuo nykyinen tuli. Luovutushetkellä ajettu n 13 km ja virheetön. Nyt ajettu 8000 km ja virheetön. Ja välirahaehdotus oli email tarjouksessa. Mutta kuten jo aiemmin sanoin niin virallista kauppakirjaa ei tehty. Myyjä kyllä näki auton kun uuden meille luovutti. Jäin vain siihen uskoon, että tämä pitää.  Markkinat muuttuivat ja niin myös myyjän mieli. Minun ei. Olen tälläinen perinteinen mielenipahoittaja.
Jos sinulla on välirahatarjous sähköpostissa kirjallisena, ja tämän pohjalta olet vaikka savumerkein tilannut uuden auton jonka luovutuksesta nyt keskustellaan niin myyjä joutuu pitämään ehdoista kiinni. Ei tuohon tarvita mitään allekirjoitettua kauppakirjaa, useimmiten ne paperit allekirjoitetaan luovutettaessa.

Kirjallinen reklamaatio sisään johtotasolle, jos ei auta niin kuluttajariitalautakuntaan. Käsittely vie aikansa, mutta tapaus on mielestäni täysin selvä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 19.02.23 - klo:21:00
Jos sinulla on välirahatarjous sähköpostissa kirjallisena, ja tämän pohjalta olet vaikka savumerkein tilannut uuden auton jonka luovutuksesta nyt keskustellaan niin myyjä joutuu pitämään ehdoista kiinni. Ei tuohon tarvita mitään allekirjoitettua kauppakirjaa, useimmiten ne paperit allekirjoitetaan luovutettaessa.

Kirjallinen reklamaatio sisään johtotasolle, jos ei auta niin kuluttajariitalautakuntaan. Käsittely vie aikansa, mutta tapaus on mielestäni täysin selvä.

Tästä olen täysin samaa mieltä. Eli jos sinulla on sähköpostissa("mustaa valkoisella") viesti jonka perusteella olet ilmoittanut ottavasi auton niin asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Jos tallessa on myös se lähettämäsi sähköposti jolla hyväksyt tarjouksen niin aina parempi. Eli kirjallinen valitus sisään, siihen liikkeen on pakko vastata virallisesti. Jos asiat ovat näin niin nyt on vielä liian aikaista kääntää toista poskea. Eikös se uusi autokin näkynyt _sinun_ omaVW sivullasi?

Peetu83

Lainaus käyttäjältä: Peetu83 - 02.02.23 - klo:16:52
Nyt tullu tuotantoviikko vahvistettu 2023w9
Nyt lukee että tuotannossa eli viikko etukäteen. Kyllä se sieltä rupee tuleen

PassatGte2016

Jälleenmyyjä ilmoitti, että auto on pysähtynyt Saksan satamaan odottamaan Suomen ahtaajien lakon loppumista ja näin ollen se ei ehdi luovutukseen ensi viikolla vaikka lakko loppuisi tänään.
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

Epes

Lainaus käyttäjältä: PassatGte2016 - 22.02.23 - klo:16:31
Jälleenmyyjä ilmoitti, että auto on pysähtynyt Saksan satamaan odottamaan Suomen ahtaajien lakon loppumista ja näin ollen se ei ehdi luovutukseen ensi viikolla vaikka lakko loppuisi tänään.

Meidän ID.4 valmistui 1.2. tuli Suomeen 10.2. ja luovutus on tulossa tämän viikon lopulla.

hybridipasuuna

Lainaus käyttäjältä: PassatGte2016 - 22.02.23 - klo:16:31

No höh, oma kerkes lakon alta pois ja matkalla jälleenmyyjälle. Kuulemma olivat tehneet kiirehtimis pyynnön. Tiedä sitten missä kohtaa auton matkaa tuo alkoi tepsimään. Auton pitäisi olla täällä 27.1 ja luovutus seuraavana päivänä kuten myyjä viikkoja sitten lupaili 8)

WannaBe

Lainaus käyttäjältä: Epes - 22.02.23 - klo:20:49
Meidän ID.4 valmistui 1.2. tuli Suomeen 10.2. ja luovutus on tulossa tämän viikon lopulla.

Sinulla oli loppu nopeampi. Minulle myyjä ilmoitti auton valmistuneen 31.1. ja lähtevän viikon lopulla Suomeen. Luovutus sovittu vasta reilun viikon päähän.
Toivottavasti ei viivästy ainakaan paljoa, koska vanha auto on hävitetty ja nyt kuljen bussilla.

twin

Täällä ei mene vieläkään kuten Strömsöössä. Auto on valmistunut 19.1. Kyselin viime viikolla missä tuon luovutuksen suhteen mennään. Myyjä sanoi, että olisi varannut ensimmäisen mahdollisen kuljetuksen autolle 27.2. ja siitä siten pari kolme päivää, niin luovutus. Onko tuolla nyt firman liisariyhteistyökumppani mikä hidastaa vai ihan vaan tän tilauksen kanssa huomattavan huono tuuri mikä jatkunee loppumetreille.
Tuleekohan kokonaiset 2 vuotta täyteen tilauksesta ennen kuin auto on minulla???
iD.4 GTX
1T/BMM
1K/BLS
19E/PG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy