ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)

Aloittaja future, 02.03.21 - klo:11:39

« edellinen - seuraava »

JustNumbers

Tilattu auto Volkswagen ID.4 GTX Business + Infotainment Plus + Sport Plus
Arvioitu toimitusajankohta tilaushetkellä touko-kesäkuun vaihde 2022

Oma K-Auto- ja myVolkswagen-sivustoilta kerättyä tietoa
7.10.2021 tilauspäivä
Alustava tuotantoviikko vaeltanut välillä 31/2022-23/2023
8.12.2022 Alustava tuotantoviikko 3/2023
                Tuotantoviikko vahvistettu
24.1.2023 Tuotannossa
26.1.2023 Alustanumero ilmestyi K-Autoon, varustelista katosi myVolkswagen-sivustolta
30.1.2023 VIN-numero ilmestyi myVolkswagen-sivustolle, varustelista palasi
                Tuotantopäivä 30.1.2034
1.2.2023   Auto valmistunut

M_K_H

Täälläkin tuli nyt luovutuspäivä autolle 6.3.2023. Tilattu 20.9.2021 ID.4 GTX Dual Motor AWD Business (Design plus, Sport plus, Vetokoukku). Saa nähdä minkälaisen verotusarvon laskevat tälle autolle kun hinta on hieman muuttunut tilauksesta ja onko 23 mallia.

JustNumbers

Lainaus käyttäjältä: M_K_H - 02.02.23 - klo:13:39
Saa nähdä minkälaisen verotusarvon laskevat tälle autolle kun hinta on hieman muuttunut tilauksesta ja onko 23 mallia.

Kysyin tuota verotusarvon muodostumista jo tilausvaiheessa, ja myyjä vastasi verotusarvon laskettavan tilaushetken hinnasta. Yksityishenkilökin saa autonsa tilaushetken hinnalla, ja tuo on linjassa sen kanssa. Toivottavasti myyjä puhui totta.

Kuninkas

Lainaus käyttäjältä: Kuninkas - 05.12.22 - klo:22:17
Alkaa fastlane mallien toimitusajat lähennellä vuotta. Täällä myös siirtynyt w4->w12
Tämä ehti välissä muuttua vielä vk7 ->vk19 ->vk9 ja nyt vk12.
Ensimmäinen alustava vahvistus oli vk 47. Alkaa tesla model Y houkuttamaan pikkuhiljaa.

Kyseessä harmaa pro fastlane vetokoukulla, eli ei mitään spessua.

Peetu83

Lainaus käyttäjältä: Peetu83 - 22.01.23 - klo:19:28
Täälä kans tilattu toukokuun puolivälissä pro business ja nyt arvioitu 2023w10. Joka sunnuntai menee viikolla eteenpäin. Kyllä rupee sieppaan pikkuhiljaa
Nyt tullu tuotantoviikko vahvistettu 2023w9

hybridipasuuna

Nyt on auto ollut vajaa viikon valmistunut tilassa, ja näköjään rekkari oli myös ilmestynyt. Vaihteistokoodi vielä puuttuu. Meneeköhän vielä kauankin että auto minulla ajossa, kokemuksia?

Myyjä infosi viikko sitten, että auto olisi maassa vasta maaliskuun alussa. Laitoin myyjälle @ että meneekö todella vielä niin pitkään ???

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: hybridipasuuna - 02.02.23 - klo:18:50
Nyt on auto ollut vajaa viikon valmistunut tilassa, ja näköjään rekkari oli myös ilmestynyt. Vaihteistokoodi vielä puuttuu. Meneeköhän vielä kauankin että auto minulla ajossa, kokemuksia?

Myyjä infosi viikko sitten, että auto olisi maassa vasta maaliskuun alussa. Laitoin myyjälle @ että meneekö todella vielä niin pitkään ???

Oma tuli Suomeen toissapäivänä, ilmeisesti saa luovutukseen vasta 3 viikon päästä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

hybridipasuuna

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 02.02.23 - klo:19:02
Oma tuli Suomeen toissapäivänä, ilmeisesti saa luovutukseen vasta 3 viikon päästä.

Seuraan K auton palvelussa auton tilaa. Näkyykö autostasi siis jo maahantulo pvm?

WannaBe

Taidetaan olla likimain samassa junassa. K-Auto ilmoitti tuotantopäiväksi 27.1. ja myyjä arveli että luovutus voisi olla maaliskuun alkupuoliskolla. Toivottavasti tuo on inhorealistinen arvaus...

psssst

24.5.2022 tilattu FL PP. 2.2.2023 tila: tuotannossa. Jospa ehtisi Suomeen ennen ahtaajien lakkoa...

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: hybridipasuuna - 02.02.23 - klo:19:12
Seuraan K auton palvelussa auton tilaa. Näkyykö autostasi siis jo maahantulo pvm?
Juu, 31.1 maahantulopäivä.

hybridipasuuna

Vastaan itselleni, myyjän mukaan hän oli saanut eilen ilmoituksen että autoni oli poistunut myöhästyvien listalta. Tilaksi oli muuttunut myyjän mukaan "Kuljetuksessa maahantuonnille". Lisäksi myyjää kirjoittaa, "Tarkoittaa siis sitä, että auto on juuri saapunut maahan vaikka ennusteet näyttää edelleen maaliskuuta.😅  Mutta joo arvioisin, että parisen viikkoa niin auto on täällä meillä.👍"

Japi_

Mites kauan on kestänyt siitä, kun alustanumero on ilmestynyt näkyviin, että auto on valmis? Täällä nyt viikon kestänyt, eikä tuotantopäivää näy. Tilana ”Tuotannossa”..

Voisikohan nyt olla puute jostain komponentista tms?

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Japi_ - 07.02.23 - klo:17:27
Mites kauan on kestänyt siitä, kun alustanumero on ilmestynyt näkyviin, että auto on valmis? Täällä nyt viikon kestänyt, eikä tuotantopäivää näy. Tilana ”Tuotannossa”..

Voisikohan nyt olla puute jostain komponentista tms?
Minulla auto oli tuotannossa -statuksella 2 päivää valmistenumeron saamisen jälkeen. Auto valmistunut -status tuli vasta, kun auto oli jo matkalla Suomeen, koska seuraavana päivänä tuli jo maahantulopäivä.

Komponttipulasta ei ole kyse, koska auto ei menisi tuotantoon jos jotain puuttuisi. Sen sijaan esim. joku maalipinnassa havaittu virhe tms. voisi pidentää tuotantoa.

JustNumbers

Minulla auton tila on nyt "Toimituksessa", ja "Arvioitu toimitus jälleenmyyjälle 08.03.2023". Osuu juuri sopivasti hetkeen, kun olen 1,5 viikkoa ulkomailla  :-\

WannaBe

Lainaus käyttäjältä: JustNumbers - 08.02.23 - klo:09:33
Minulla auton tila on nyt "Toimituksessa", ja "Arvioitu toimitus jälleenmyyjälle 08.03.2023". Osuu juuri sopivasti hetkeen, kun olen 1,5 viikkoa ulkomailla  :-\

Aika sama tilanne. Mulla tila muuttui myös tänään. Arvioitu olevan jälleenmyyjällä päivää myöhemmin, mutta minä sentään olen kotimaassa ja rynkyttämässä myyjäliikkeen ovenkahvaa tuolloin  ;D

PassatGte2016

Lainaus käyttäjältä: hybridipasuuna - 03.02.23 - klo:09:32
Vastaan itselleni, myyjän mukaan hän oli saanut eilen ilmoituksen että autoni oli poistunut myöhästyvien listalta. Tilaksi oli muuttunut myyjän mukaan "Kuljetuksessa maahantuonnille". Lisäksi myyjää kirjoittaa, "Tarkoittaa siis sitä, että auto on juuri saapunut maahan vaikka ennusteet näyttää edelleen maaliskuuta.😅  Mutta joo arvioisin, että parisen viikkoa niin auto on täällä meillä.👍"
Mulla on tämän samanlaisen ID4:n Tila edelleen Tuotannossa, vaikka se meni tuotantoon vain päivää myöhemmin kuin sinulla ja niinpä kysyin tänään jälleenmyyjältä, että mikä on tilanne. Jälleenmyyjän tietokoneohjelmassa oli tieto, että auto oli valmistunut jo 30.1.2023 ja siirretty toimitukseen eilen eli 7.2.2023. Eli K-Autolla ei vain oltu päivitetty tietoja Oma Auto-sivustolle, jota minä katselin. Ehdin jo aatella, että onkohan maalaus mennyt uusiksi  ;D
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

WannaBe

Omaa statusta vielä siitä, miten tiedot oma.k-autossa tila on päivittynyt:
8.12.22 Tila = Vahvistettu (tuotantoviikko 2023W03)
24.1.23 Tila = Tuotannossa
25.1.23 Tila = Tuotannossa, Alustanumero ilmaantunut
27.1.23 Tila = Tuotannossa, Tuotantopäivä = 27.1.23
28.1.23 Tila = Tuotannossa, Moottorinumero ilmaantunut
1.2.23 Tila = Auto valmistunut
3.2.23 Tila = Auto valmistunut, Rekisterinumero ilmaantunut
8.2.23 Tila = Toimituksessa, arvioitu toimitus jälleenmyyjälle 9.2.23 ilmaantunut

Minulla näyttää menevän noin 3kk tuotantoviikon vahvistuksesta siihen, että saan avaimet käteen. Tällaista arviota olisin itse kaivannut joskus joulukuussa, kun ensimmäinen valon pilkahdus ilmaantui tunneliin.

hybridipasuuna

Huomasin myös tänään että tilaksi oli muuttunut toimituksessa. Arvioitu toimitus jälleenmyyjälle 10.03.2023. Viimeviikon perjantaina myyjä arvuutteli että auto olisi jo maassa, ja että luovutus olisi vielä helmikuun aikana. Kohta selviää kumpi arvaa paremmin ;D

Zigu

Vw näköjään muuttanut varustelutasoja parantaakseen toimintusaikoja.

Kaikista varustetasoista poistuu Park Assist Plus

https://autotoday.fi/volkswagen-nopeuttaa-id-4-ja-id-5-mallien-saatavuutta-uusien-varustelutasojen-avulla/

hybridipasuuna

Lainaus käyttäjältä: PassatGte2016 - 08.02.23 - klo:10:32
Mulla on tämän samanlaisen ID4:n Tila edelleen Tuotannossa, vaikka se meni tuotantoon vain päivää myöhemmin kuin sinulla ja niinpä kysyin tänään jälleenmyyjältä, että mikä on tilanne. Jälleenmyyjän tietokoneohjelmassa oli tieto, että auto oli valmistunut jo 30.1.2023 ja siirretty toimitukseen eilen eli 7.2.2023. Eli K-Autolla ei vain oltu päivitetty tietoja Oma Auto-sivustolle, jota minä katselin. Ehdin jo aatella, että onkohan maalaus mennyt uusiksi  ;D

Minulla lukee K autossa edelleen että toimituksessa ja arvio toimitus jälleenmyyjälle 10.3. Onko myyjäsi ottanut yhteyttä luovutuksesta, tai onko tietoa että milloin omasi saat ajoon? Aioin itse kysyä myyjältäni taas loppuviikosta jos ei aiemmin kuulu. Edellisen kerran myyjä lupaili autoa vielä tämän kuun aikana. Akt lakko saattaa toki pitkittää toimitusta ::)

psssst

Lainaus käyttäjältä: psssst - 03.02.23 - klo:07:54
24.5.2022 tilattu FL PP. 2.2.2023 tila: tuotannossa. Jospa ehtisi Suomeen ennen ahtaajien lakkoa...

Noni. Auto "toimituksessa" ja ahtaajat lakossa...

Enhancer

Kun auto on toimituksessa, se on käytännössä SE Mäkisellä varustelussa / luovutushuoltojonossa.

Noin 3 viikkoa kestää heillä, riippuen miten myyjä on hereillä tilauksen kanssa.

YellowMe

Nyt tuntuu olevan useammallakin tullut tai vähintään tulossa syksyllä 21 tilattuja GTX:iä. Mutta miltä 22 tilattujen tilanne näyttää? Itsellä elokuussa tilatulle ei näy arvioitua tuotantoviikkoa tällä hetkellä ollenkaan.

psssst

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 14.02.23 - klo:22:39
Kun auto on toimituksessa, se on käytännössä SE Mäkisellä varustelussa / luovutushuoltojonossa.

Noin 3 viikkoa kestää heillä, riippuen miten myyjä on hereillä tilauksen kanssa.

Tämä yksilö jumittaa Saksassa laivaan pääsyä :(

PassatGte2016

Lainaus käyttäjältä: hybridipasuuna - 14.02.23 - klo:21:33
Minulla lukee K autossa edelleen että toimituksessa ja arvio toimitus jälleenmyyjälle 10.3. Onko myyjäsi ottanut yhteyttä luovutuksesta, tai onko tietoa että milloin omasi saat ajoon? Aioin itse kysyä myyjältäni taas loppuviikosta jos ei aiemmin kuulu. Edellisen kerran myyjä lupaili autoa vielä tämän kuun aikana. Akt lakko saattaa toki pitkittää toimitusta ::)
Ei ole nyt kuulunut mitään. Silloin 8.2.2023 myyjä arveli, että tuo voisi olla viikko 9 luovutuksessa. Silloin ei ollut tosin vielä tiedossa, että milloin se voisi tulla tuontisatamaan.

K-Auton sivu ei ole vieläkään päivittynyt minun auton kohalla vaan väittää edelleen sen olevan Tuotannossa. Laitan tänne heti päivitystä, kun tulee tilanteesta uutta tietoa.
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

Enhancer

Oma on kilvissä myyjäliikkeessä sisällä lämmittelemässä :). Huomenna talvirenkaat alle jne, ja perjantaina ajoon. 🍾

hybridipasuuna

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 15.02.23 - klo:19:48
Oma on kilvissä myyjäliikkeessä sisällä lämmittelemässä :). Huomenna talvirenkaat alle jne, ja perjantaina ajoon. 🍾

Ihan epistä ;D

A4blackavantB8

SE Mäkinen mainittu. Mitä ne käytännössä tekee siellä? Olen miettinyt tuleeko ne
pakolliset kilometrit uuteen autoon tehtaalla/SE mäkisellä 50%/50%

Japi_

Wuhuu. Tänään aamulla oli näköjään itsellä muuttunut tila "toimituksessa". Sitä ennen oli pari viikkoa tilassa "tuotannossa".
Onko auto nyt sitten lähtenyt tehtaalta kohti Suomea vai mitä tuo tila tarkoittaa?
Vielä ei näy tuotantopäivää tms eikä arvioitua päivää milloin olisi jälleenmyyjällä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy