ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)

Aloittaja future, 02.03.21 - klo:11:39

« edellinen - seuraava »

Kale

Lainaus käyttäjältä: psssst - 01.07.22 - klo:12:47
Ok, kiitos. Ehkä minun tapauksessani tilattu auto ei näy k-auton sivuilla koska työsuhdeauto (ja työnantaja on ostaja) ja tilausta ei ole linkattu minun tietoihin. Tai sitten tässä vaan kestää...

Mulla myös auto liisari (käyttöetu). En tiedä edesauttaako, että myös edelliset autot ovat olleet volkkareita.

Ape88

Täällä helmikuussa tilattu "fastlane" alustava tuotantoviikko muuttui w46 ja sit w47 ja nyt hävisi taas kokonaan. Jokohan seuraavaksi vahvistuisi toimitusviikko :-\

MoistAsshole

Oliko sulla jotain erikoisempia varusteita tai vanteita tuossa? Ei sillä että niihin nyt saisi ylipäätään valita edes, mutta on kyllä aikamoinen fastlane kun hutki/toukokuussakin tilatut menee aikaisemmin hihnalle.

Ape88

Lainaus käyttäjältä: MoistAsshole - 05.07.22 - klo:15:19
Oliko sulla jotain erikoisempia varusteita tai vanteita tuossa? Ei sillä että niihin nyt saisi ylipäätään valita edes, mutta on kyllä aikamoinen fastlane kun hutki/toukokuussakin tilatut menee aikaisemmin hihnalle.
Eipä tuossa ollut kuin vetokoukku, metalliväri ja joku sisusta paketti. Kaupat tehtiin siis huhtikuussa mut tuo oli maahantuojan valmiiksi tilaamia autoja eli tilattu jo helmikuussa. Ohan tuo fastlane ihan täysi vitsi. Ja myös tuo että mainostettiin noita valmiiksi tilattuja autoja että saa nopeasti niin huhhuh  ???

jalauros

Itse sain fastlanen todella nopeasti. Se tuli mun alkuperäisen tilauksen tilalle joka kanittaa vieläkin. Mut joo.. onhan toi koko VAG tilaussysteemi ihan vitsi, ei kellään ole mitään näkyvyyttä siihen mitä se tehdas tekee ja miksi. Mun käsitys asiasta on että sen jälkeen kun myyjä on tehnyt varauksen niin tieto ei kulje enää takaisinpäin millään muotoa. No, sen verta kulkee mitä me itse nähdään k-auton sivuilta.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

IDfour

No, asiat voisivat olla huonomminkin. Juuri nyt taas Suomen päässä autojen luovutus jumittaa varustelukeskuksen päässä eli VW:n alihankkijalla.

Oma auto tilattu maaliskuun alussa, alustavasti tuotantoviikko oli 19, vahvistui W19, valmistui 25.5, Suomeen saapui 17.6 ja, no luovutus joskus. Ilmeisesti jopa saman päivän ohareita tapahtunut luovutusten osalta.
Eli melkoisen surkea tuo kokonaislogistiikka tuntuu olevan.

jalauros

Mitä ne siihen vielä ”varustelee”, webaston  ;D? Heh.. mun autolla kesti kuukauden päivät kulkea Hangosta 50km jälleenmyyjälle. Edelleen sama, ei mitään näkyvyyttä, se tulee joskus…

Edit. .. ja ei siis mitään kritiikkiä myyjälle/jälleenmyyjä firmaan. Tota maahantuojan ja tehtaan logistiikkaa ei vaan ole tuotu tähän päivään missä kaikki halutaan läpinäkyväksi.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Ape88

Lainaus käyttäjältä: Ape88 - 05.07.22 - klo:15:57
Eipä tuossa ollut kuin vetokoukku, metalliväri ja joku sisusta paketti. Kaupat tehtiin siis huhtikuussa mut tuo oli maahantuojan valmiiksi tilaamia autoja eli tilattu jo helmikuussa. Ohan tuo fastlane ihan täysi vitsi. Ja myös tuo että mainostettiin noita valmiiksi tilattuja autoja että saa nopeasti niin huhhuh  ???
No nyt on auton vuosimalli muuttunut jo 2023 ??? Toki loppuvuoden auto muutenkin on seuraavan vuoden mallia. Jospa tuo ei vielä tarkottaisi sitä että valmistuminen siirtyy ens vuoteen. :o

jiipee66

Lainaus käyttäjältä: Ape88 - 05.07.22 - klo:15:57
Eipä tuossa ollut kuin vetokoukku, metalliväri ja joku sisusta paketti. Kaupat tehtiin siis huhtikuussa mut tuo oli maahantuojan valmiiksi tilaamia autoja eli tilattu jo helmikuussa. Ohan tuo fastlane ihan täysi vitsi. Ja myös tuo että mainostettiin noita valmiiksi tilattuja autoja että saa nopeasti niin huhhuh  ???

Itsellä täysin samoilla mausteilla 1.3. tilattu fastlane ollut 8.6 alkaen Suomessa, eilen tila muuttui "Kuljetus tilattu / Kaupinnassa", hiukan on hidasta täällä Suomen päässä saada kuljetetua autoja ostajalle, jos ei tehdaskaan saa niitä tehtyä.  ::)

IDfour

Liike pyhästi vakuutti että kuljetus tulee huomisiltana sen 15km matkan Vuosaaresta ja luovutus maanantaina. Mutta se että joku auto maannut 8.6 asti kertoo vain että todnäk siellä Vuosaareen päässä on isompikin jumi.

Pinnat tarkistetaan ja akut ladataan on se vaativa ja ekstensiivinen työkokonaisuus jota noissa tehdään. Todnäk alihankkija ilmoittanut "latausvalmiudesta"= 1kpl 2kW apulaturi ja kun sitten täyssähköjä tulee laivalastillinen, meneehän siinä tovi. Mutta tuskin ihan silittelyyn jää.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Epes - 27.06.22 - klo:18:09
Sama W44:n paluu täällä.

Alustava tuotantoviikko on taas tyhjänä mutta auton vuosimalliksi on päivittynyt 2023.

Janzzon

Mullakin ollut nyt pari viikkoa tyhjänä alustava tuotantoviikko ja nyt vaihtunut vuosimalli 2023:ksi.

MoistAsshole

Sama täällä, myös moottorin teho ilmoitettiin. Jos menee ensi vuoteen niin jää kyllä tilaamatta koko auto kun pointtina oli että saa nopeasti.

Kale

Lainaus käyttäjältä: Kale - 29.06.22 - klo:11:39
Auto valmis, tuotantopäiväksi merkattu 24.6. Auto kuulemma rantautuu tällä tiedolla 21.7. ja siitä pari viikkoa niin voi käydä hakemassa.

oma.k-auto.fi kertoo, että auto on Suomessa. Elokuun puolella sovitellaan luovutusta.

Janzzon

Tänään vaihtunut alustava tuotantoviikko 2022W40.

MoistAsshole

Sama, 2022W43 ja tilausviikko toukokuussa. Eli loka-marraskuun vaihteeseen menee valmistus kun alunperin luvattiin toimitusta siihen kohtaan...

mikkeli

Tänne arvottiin tällä kertaa 2022W39. Ja tosiaan vuosimalliksi 2023.

Peetu83

Mun tilaus tehty 14.5.22 pro business. Ensin tuli tuotantoviikoksi 47 sen jälkeen 45 ja taas takasi 47. Maanantaina hävisi taas kokonaan ja muuttui vuosimalliksi 23, mutta eilen tuli takaisin ja näyttää tuotantoviikoksi 35.

Janzzon

#408
Kyllä tää odottelu alkaa käydä jo hermoille. Mulla olisi nyt mahdollisuus ostaa Polestar 2 Standard Range Single Motor (69 kWh, 170 kW, Plus- ja Pilot-varustepaketeilla) jossa toimitus olisi jo tässä kuussa. Pohdinkin nyt, että peruisinko nyt tuon viime kesänä tehdyn ID.4:n yksityisleasingtilauksen ja ottaisinkin ton Polestarin tilalle. Toinen vaihtoehto olisi pitää Polestaria siihen asti, kunnes tuo ID.4 saadaan vihdoin toimitettua (nyt alustava tuotantoviikko W41, eli noin puolentoista vuoden odottelu tilauspäivästä). En usko, että Polestarin arvo ehtisi odotteluaikana paljoakaan laskea, niin tuskinpa siinä paljon ainakaan häviäisi. Rahoituksessakin saisin ihan vastaavan kk-erän Polestarille kuin tuossa NfFleetin liisarissa ID.4:lle, käsirahalla toki. Nythän on ollut juttua jopa vähän käytettyjen sähköautojen arvon noususta tän poikkeuksellisen tilanteen takia.

Tuo NfFleetin ID.4 liisaritarjous oli niin hyvä, etten raaskisi luopua siitä, ja ID.4 sopisi muutenkin tarpeisiini paremmin kuin Polestar, mutta tätä odottelua on kestänyt mulle jo aivan liian pitkään, niin pakko miettiä jo vaihtoehtoisia ratkaisuja :D

WannaBe

Onko kukaan saanut kesän aikana Pro Business -malleja vai onko kaikki toimitetut autot Fastlaneja? Itse olen odotellut biznez-versiota kohta vuoden ja edelleen aika hiljaista toimituksen suhteen.

Freyeri

Terve omastakin puolesta.

Huhtikuussa tilattu ID.4 GTX. Pitäisikö jotain näkyä jo Oma K-autossa? Tunnuksen tein sinne saatuani spostia, mutta siellä ei näy mitään.

Kirjautumisesi onnistui Oma Auto "palveluun, mutta emme tunnistaneet autoasi, jonka johdosta palvelun käyttäminen ei vielä onnistu

Ezki

Minulle tuli muistaakseni tuo sama, kun koitin kirjautua oma k-autoon. Laitoin sitten palauteviestiä sinne lomakkeen kautta ja saivat auton näkyviin.

Pro Perf. Business perusvärillä ja vetokoukulla tilattu 28.12.2021 Leaseplanin kautta. Nyt näyttää alustavaksi tuotantoviikoksi 42 ja vuosimalli -23. Viikot vaihdelleet välillä 41-45.
Tilauksessa: ID4 Pro Performance Business 77kWh, Moonstone Grey + vetokoukku, tilattu: 28.12.2021

Valmet

Tilasin FastLanen 2.7. ja eilen oli päivittynyt alustavaksi tuotantoviikoksi 35. Myyjä varoitteli, että vuodenvaihteessa auto voisi olla täällä. Tiedä sitten, kumpaa uskois.

jalauros

^ Voit uskoa kumpaa vaan ja menee samalla lailla pieleen  ;D
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

MoistAsshole

Kyllähän kaikki noista autoista mitä nyt "tilataan" on jo siellä tilausputkessa ollut tilattuna ajat sitten. Uusia tilauksiahan tehdas ei ota enää vastaan, ainoastaan niitä mitkä liikkeet on aikaisemmin tilannut niin voi vielä muuttaa. Tuntuu että koska itse tilaa vs koska auton saa niin ei ole kyllä mitän korrelaatiota.

WannaBe

Lainaus käyttäjältä: MoistAsshole - 12.07.22 - klo:17:10
Kyllähän kaikki noista autoista mitä nyt "tilataan" on jo siellä tilausputkessa ollut tilattuna ajat sitten. Uusia tilauksiahan tehdas ei ota enää vastaan, ainoastaan niitä mitkä liikkeet on aikaisemmin tilannut niin voi vielä muuttaa. Tuntuu että koska itse tilaa vs koska auton saa niin ei ole kyllä mitän korrelaatiota.

Varmaan juuri näin, koska eilen tuttavalle automyyjä oli todennut Fastlanejen olevan loppu tältä vuodelta.

ID_4_X

Tilasin huhtikuussa ID4 Fastlanen pun. metallivärillä ja koukulla. Nyt näyttää alustavaksi tuotantoviikoksi 39 ja vuosimalli -23. Viikot vaihdelleet välillä 31-39.

psssst

Toukokuun lopussa tilattu F-lane koukulla ja harmaana. Ei näy vieläkään oma.k-auto.fi:ssä. Volkswagen.fi näkyy ja volkswagen.de varusteineen komissionumerolla, mutta noissa ei ole valmistusaikatauluarvailuja.

Freyeri

Lainaus käyttäjältä: psssst - 14.07.22 - klo:13:09
Toukokuun lopussa tilattu F-lane koukulla ja harmaana. Ei näy vieläkään oma.k-auto.fi:ssä. Volkswagen.fi näkyy ja volkswagen.de varusteineen komissionumerolla, mutta noissa ei ole valmistusaikatauluarvailuja.

Minulla oli sama juuri tällä viikolla. Laitoin viestiä oma.k-auto.fi:n kirjautumisen yhteydessä aukenevan lomakkeen kautta ja nyt juuri saivat lisättyä tilatun auton tiedot näkyviin.

Labb

Valoa tunnelin päässä.

GTX business koukulla tilattu 16.8.2021, on nyt matkalla Suomeen ja luovutus elokuussa. Melkolailla tasan vuosi tilauksesta toimitukseen.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy