ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)

Aloittaja future, 02.03.21 - klo:11:39

« edellinen - seuraava »

twin

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 17.01.22 - klo:18:20
Tiedätkö mihin tuo arvioitu toimituspäivämäärä perustuu? Onko tuotantoviikko jo ”lukittu” vai onko tuo alustavan viikon perusteella tehty arvaus? Tämä on niin mystistä touhua odotella näitä autoja nyt  :).
Ei ole tuotantoviikkoa tietääkseni lukittu. Varmaan sillä samalla satunnaislukugeneraattorilla mitä ovat aiemmin käyttäneet tuokin päivämäärä on taiottu...
iD.4 GTX
1T/BMM
1K/BLS
19E/PG

jalauros

Huoh.. arvioitu tuotantoviikko pompsahti tänään +7vk. Pakitusta tullut kaikenkaikkiaan 20 viikkoa. Aika paljon kun tilauksesta on 23 viikkoa…
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

joasda

Pitääpä osallistua itsekin kun tätä ketjua nyt lukenut.
Tilattu Pro Performance Business MY22 lokakuussa, meni tuotantoon viikolla 48 ja vielä ollaan tuotannossa...  ::)

Epes

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 31.01.22 - klo:19:51
Huoh.. arvioitu tuotantoviikko pompsahti tänään +7vk. Pakitusta tullut kaikenkaikkiaan 20 viikkoa. Aika paljon kun tilauksesta on 23 viikkoa…

Sama kävi täällä ja +5vkoa kilahti lisää. Hyvin samoissa mennään, 12vkoa tilauksesta ja 10vkoa pakitettu ensimmäisestä arviosta. Tätä vauhtia kun mennään, niin valmistusviikko on jossain marraskuulla 2022 ja luovutus menisi alkuvuoteen 2023.
Pidin hyvänä vitsinä kun joku totesi, että tulossa on 2023 mallin auto 2021 mallin varusteilla ja 2024 mallin hinnalla. Taitaa toteutua  ;D

jalauros

Toi viivästys söi niin paljon miestä että vaimo joutui sijaiskärsijäksi. Puhuin vaimon vaihtamaan Golfin e-Golfiin joka ilmestyy huomenna pihalle. Pääsee edes jotain lataamaan  :)
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Yijji

Itsellä hyppäsi viikosta 21 viikkoon 29😬. Onko kenelläkään tietoa millä viikolla vaihtuu 2023 mallivuosi?

jalauros

Foorumi juorujen mukaan viime syksynä se oli n. viikko 50 id.4 osalta. Törmäsin tuollaiseen Exceliin joskus eri malleista.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Epes

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 04.02.22 - klo:20:19
Foorumi juorujen mukaan viime syksynä se oli n. viikko 50 id.4 osalta. Törmäsin tuollaiseen Exceliin joskus eri malleista.

Ainakin takavuosina mallivuosi vaihtui joskus kesällä. Itse ostin mm. vuonna 2016 A6:n joka tuli luovutukseen sen vuoden elokuussa ja se oli jo 2017 mallivuoden auto.

jalauros

Mitäs sitä muuta näin öisin tekis kun kaivelee näitä:

https://www.donlen.com/manufacturer-updates/build-out-startup-dates/volkswagen-build-out-final-order-start-up-dates/

Tuo jos on luotettavaa tietoa niin melko lailla loppuvuodesta mallivuosi vaihtunut.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

dwntime

^ Tuo on NAR alueen aikataulu, he elävät täysin omalla syklillään vaikka esim. iD4:t sinne Zwickaussa tehdäänkin.

Vko 22 on ollut euroopassa VW:llä se mallivuoden vaihtoviikko ja olisin kyllä yllättynyt jos se olisi vaihtunut kun se on tuota ollut jo iäisyyden :)

jalauros

^ Voi olla juurikin niinkuin sanot mutta epäilen että tuo on kuitenkin ID.4 mallivuoden vaihtumisaika. Vuoden -22 malleissa pitäisi olla suoraan tehtaalta 3.0 softat jne. ja ymmärtääkseni linjastomuutokset on tehty joulutauolla. Toki mun pääni on kyllä jo hapantunut liiallisesta ajantappamisesta jenkkisivustoilla ja mulla menee puurot ja vellit sekaisin :). Kohta tähän joku todistaa että on saanut kesäkuussa mallivuoden -22 iiidan.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

dwntime

Ei voi saada vielä kesäkuussa. Vaikka mallivuosi vaihtuisi vko22, yleensä ensimmäiset uuden mallivuoden autot luovutetaan vasta elo-syyskuu.
Linjaston muutos vie aikaa, siellä on kesälomat, tehdas on kiinni viikon elokuussa jne.

Ja voi olla ID4 mallivuoden vaihtumisaika tuo, who knows. Eri linjastohan noita ilmeisesti pukkaa pihalle. Eipä noista oikein ota selvää enää.

JustNumbers

Minä sain eilen tietää, että alunperin toukokuun loppuun luvattu ID.4 GTX on saanut toimitusajakseen nyt syyskuun, ja saattaa mennä vieläkin pidemmälle. Taitaa tulla vuosimalli 2023.

dwntime

Vähän offtopic, onkohan tuo sirupula vaan pahenemassa ja sen takia nämä nyt siirtyy koko ajan eteenpäin?
Tuli toista kautta vastaan että esim. Rav4 plugin hybridin osalta toimitusaika 46 vkoa! 46!! Jumaliste, melkein vuosi.

jalauros

Ihmettelen jos sitä oma ID.4 tulee alle vuoden tilauksesta. Ei tuo 46 viikkoa pahalta kuulosta  :).

Pakko kait tässä vähän on off topiccia kirjoitella kun niitä autojakaan ei tule.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Daatta

Kannattaisi varmaan tilata uus auto jo nyt niin olisi sitten vuoden puolentoista päästä jotain mihin vaihtaa.  ;D

Ei vaan, pitkästä aikaa tilanne jolloin mitään autokuumetta ei ole.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jalauros

Hah, auto hyppäsi taas pari kuukautta eteenpäin. Arvioitu viikko on 33 ;D. Eihän tässä ole mitään tolkkua kun maali siirtyy viikon odottamisella aina kaksi viikkoa eteenpäin.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Epes

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 10.02.22 - klo:20:40
Hah, auto hyppäsi taas pari kuukautta eteenpäin. Arvioitu viikko on 33 ;D. Eihän tässä ole mitään tolkkua kun maali siirtyy viikon odottamisella aina kaksi viikkoa eteenpäin.

Täällä tuli vaatimattomasti 11vkoa pakkia, ei jumal..ta. Olen nyt odottanut autoa 15vkoa ja sinä aikana sen arvioitu valmistuminen on pakittanut 20vkoa ensimmäisestä arviosta. Eli tilaus ei ole edennyt yhtään vajaan neljän kuukauden aikana, päinvastoin.

jalauros

Lainaus käyttäjältä: Epes - 10.02.22 - klo:20:51
Täällä tuli vaatimattomasti 11vkoa pakkia, ei jumal..ta. Olen nyt odottanut autoa 15vkoa ja sinä aikana sen arvioitu valmistuminen on pakittanut 20vkoa ensimmäisestä arviosta. Eli tilaus ei ole edennyt yhtään vajaan neljän kuukauden aikana, päinvastoin.

Sama tilanne 😂. Alkuperäinen arvio oli viikko 5, tilaus tehty elokuun lopussa.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

jalauros

Viisi viikkoa lisää pakitusta. Tällä hetkellä arvioitu viikko on 38. Alunperin oli siis viikko 5. Hyytävää on meno.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Yijji

Itse kyllästyin odottamaan ja peruin tilauksen. En usko enää, että tässä on kyse komponenttipulasta.

Epes

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 14.02.22 - klo:07:29
Viisi viikkoa lisää pakitusta. Tällä hetkellä arvioitu viikko on 38. Alunperin oli siis viikko 5. Hyytävää on meno.

Samat 5 vkoa lisää tuli myös tänne. Nyt ollaan jo viikossa 42 eli n. vuosi tilauksesta.

juhamoi

Tein leasing sopimuksen autoleasing.fi/NF Fleet kesäkuun ID.4 tarjouksesta 28.6.
Tilaus meni automyyjälle kuitenkin vasta 30.8.21.
Lokakuussa toimitusaika siirtyi huhtikuulle. Nyt arvioitu tuotantoviikko siirtyi viikolle 39.


Janzzon

Lainaus käyttäjältä: juhamoi - 18.02.22 - klo:15:19
Tein leasing sopimuksen autoleasing.fi/NF Fleet kesäkuun ID.4 tarjouksesta 28.6.
Tilaus meni automyyjälle kuitenkin vasta 30.8.21.
Lokakuussa toimitusaika siirtyi huhtikuulle. Nyt arvioitu tuotantoviikko siirtyi viikolle 39.

Mä tein myös kyseisen firman kautta leasing-sopimuksen kesäkuun alussa. Taisi olla 2.6. kun tein sopimuksen. Tammikuun alussa ilmoitettiin K-Autosta parhaaksi toimitusarvioksi maalis-huhtikuu ja luvattiin ilmoittaa heti, kun tulee uutta tietoa. Nyt ei ole kuulunut mitään. Olitko itse yhteydessä automyyjään vai ilmoittivatko he sinulle tuon viikon 39?

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: Yijji - 14.02.22 - klo:17:53
Itse kyllästyin odottamaan ja peruin tilauksen. En usko enää, että tässä on kyse komponenttipulasta.

Kannattaa kyllä pitää tilaus sisässä, sitten vaikka myy auton aivan uutena sellaiselle joka haluaa sähkärin heti alle. Näitä riittää kyllä..

jalauros

Toivottavasti noi viime kesänä tilatut, myös omani, tehdään jo sitten tuossa viikolla neljäkymmentä. Lykkäystä on kyllä tullut siihen tahtiin että miksi se tähän jäisi. Katseet kohti vuotta 2023..
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Kilu7

Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 19.02.22 - klo:15:39
Kannattaa kyllä pitää tilaus sisässä, sitten vaikka myy auton aivan uutena sellaiselle joka haluaa sähkärin heti alle. Näitä riittää kyllä..
Silloin menettää hankintatuen, jos sellaisen haluaa. "Hakija sitoutuu pitämään hankintatuen kohteena olevan auton omistuksessaan tai hallinnassaan liikenneasioiden rekisterissä tai Ahvenanmaan ajoneuvorekisterissä vähintään 1 vuoden ajan auton ensirekisteröinnistä."

https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/hae-sahkoauton-hankintatukea-112022-alkaen


juhamoi

Lainaus käyttäjältä: Janzzon - 19.02.22 - klo:12:03
Mä tein myös kyseisen firman kautta leasing-sopimuksen kesäkuun alussa. Taisi olla 2.6. kun tein sopimuksen. Tammikuun alussa ilmoitettiin K-Autosta parhaaksi toimitusarvioksi maalis-huhtikuu ja luvattiin ilmoittaa heti, kun tulee uutta tietoa. Nyt ei ole kuulunut mitään. Olitko itse yhteydessä automyyjään vai ilmoittivatko he sinulle tuon viikon 39?

Pyysin automyyjältä komissionumeroa ja seurannut nyt tilaustietoa oma.k-auto.fi sivulta.

jalauros

Taas menty vähän eteenpäin w38->w44   8).
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Epes

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 21.02.22 - klo:08:36
Taas menty vähän eteenpäin w38->w44   8).

Samaa tahtia mennään, mulle tällä viikolla tosin vaan 4vkoa pakkia W42 -> W46. Tilattu siis 2021W43. Mitähän uusiin nyt tehtäviin tilauksiin luvataan toimitusajaksi?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy