ID.4 toimitusaika (tilaus/arvio/toimitusaika)

Aloittaja future, 02.03.21 - klo:11:39

« edellinen - seuraava »

snuuba

Lainaus käyttäjältä: snuuba - 04.09.21 - klo:21:40
Myyjän mukaan auto on saapunut maahan ja alkuperäinen aikataulu pitää. Enää muutama viikko hengenpidättelyä…

Täytyy ladata happipulloon muutama lisäpäivä... Autoveromuutoksen seurauksena liisarifirma haluaa auton kilpiin vasta lokakuussa ja luovutus siirtyy 4-5 päivää eteenpäin.

Ilmeisesti käyttöetu laskee, kun auto on autoveron verran halvempi, omien laskelmien mukaan menee 725,/kk -> 705,/kk
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

snuuba

Lainaus käyttäjältä: snuuba - 13.09.21 - klo:20:33
Ilmeisesti käyttöetu laskee, kun auto on autoveron verran halvempi, omien laskelmien mukaan menee 725,/kk -> 705,/kk

Autoliikkeen mukaan ei kuulemma käyttöetu laske tämän vuoden puolella rekisteröitävissä autoissa, eli hyöty näyttäisi olevan valumassa leasing firman kukkaroon ja haitat menee meikäläisen piikkiin. Kehtasivat vielä Leaseplaniltä lähettää mailin, että autoliike on ilmoittanut heille luovutuspäivän siirrosta, mutta sopivasti unohtivat kertoa, että ovat itse kieltäneet autoliikettä rekisteröimästä autoa ennen 1.10, jotta ei tarvitse maksaa autoveroa.

On se mukavaa olla tukemassa Leaseplanin liiketoimintaa myöhästyttämällä oman auto luovutusta. Leaseplanin konttori on näköjään sopivasti Vermon vieressä, kauppatavat näköjään opittu Vermon parkkiksella ;)
2017 BMW 225 xe (ex)

snuuba

Lainaus käyttäjältä: snuuba - 14.09.21 - klo:19:39
Autoliikkeen mukaan ei kuulemma käyttöetu laske tämän vuoden puolella rekisteröitävissä autoissa, eli hyöty näyttäisi olevan valumassa leasing firman kukkaroon ja haitat menee meikäläisen piikkiin.

Autoliike näemmä koheltanut ja antanut väärää tietoa. Leaseplan vahvisti, että autoedun arvo laskee, jos rekisteröinti tehdään 1.10 jälkeen.
2017 BMW 225 xe (ex)

TEPARR

Noniin - auto olis jo maassa ja luovutus lokakuun alussa. Hienosti löytyy infoa k-autosta koko ajan. Veron poisto otetaan huomioon leasing-hinnassa luovutuksen yhteydessä, joten kaikki ok.

kjko71

Tänään vastaus: ei ainakaan lokakuussa, toivottavasti marraskuussa...
Odottavan aika on pitkä!
Tilattu siis 27.5

Mikko81

Meillä vaihtui vihdoin GTXn tila "tuotannossa" -tilaan. Ehkä se siitä nyt alkaa etenemään pikku hiljaa  :)

TEPARR

Lainaus käyttäjältä: Mikko81 - 23.09.21 - klo:11:45
Meillä vaihtui vihdoin GTXn tila "tuotannossa" -tilaan. Ehkä se siitä nyt alkaa etenemään pikku hiljaa  :)

Tuotantopäivä 06.09.2021 ilmestyi mulla noin viikossa "tuotannossa" -statuksen jälkeen.
Ja jos yhtään helpottaa, niin maahantulo sujui aika nopeasti eli oli 17.09.2021.

snuuba

No niin GTX saatu ajoon kaiken koheltamisen jälkeen. Harvoin uusi auto on näin paljon ottanut pattiin, vieläpä ennen kuin se on saatu ajoon.

Koheltamisen lähteeksi alkoi pikkuhiljaa paljastua Käyttöauto Pori toki Leasenplan,  jonka alihankkijana Käyttöauto toimi, voi miettiä myös omia prosessejaan ja autojen luovuttamisen ulkoistamiseen liittyviä ”etuja”.

Käyttöauton edustaja kyseli noin 10 päivää ennen luovutusta, että käykö maanantai 4.10, vastasin, että käy ja kerroin muutaman vaihtoehtoisen kellonajan. No tämän jälkeen ei kyseisen yrityksen edustajista kuulunut halaistua sanaa.

Luovutuspaikaksi oli ehdotettu paikallisen Sakan tai vastapäisen Lidlin parkkipaikkaa. Yllättäen auto löytyikin jo viime keskiviikkona Sakan pihasta, kun kävin näyttämässä omaa BMW:tä heille. Kyselin tietävätkö autosta jotain enemmän, ei kuulemma, Sjöbergin kuski oli soittanut ja kysynyt voiko auton jättää pihaan ja Sakalta oli ystävällisesti vastattu, että tilaa löytyy.

Laitoin Käyttöautoln yhteyshenkilölle mailia, kun luovutusta ei oltu vielä vahvistettu. Vastauksena tuli out-of-office, jossa kerrottiin, että henkilö palaa vasta 4.10. WTF??

Seuraavaksi mailia Leaseplanille, josko he saisivat alihankkijansa ruotuun ja kommunikoimaan miten luovutus hoidetaan. Ehdotin myös luovutuksen siirtämistä perjantaille, koska kalenteri alkoi olla maanantain osalta täynnä.

Torstai aamuna Käyttöauton lomahessu soitti. Puhelun sisältö lyhyesti:
- luovutus ei onnistu perjantaina, koska maahantuojan on ikävä ja vaatii eri näköisten kuponkien lähettämistä postilla
- luovutus 4.10 onnistuisi TODENN,,KÖISESTI. Kellonaikaa kysyttäessä tuli epämääräistä selitystä Porin murteella ja lopuksi kuittaus, että alkuperäinen myyjä hoitaa homman maanantaina, EHK,,
- hommasta paistoi selkeästi läpi, että asia ei juuri kiinnosta

Tässä vaiheessa v-käyrä jo aika tapissa ja uutta mailia Leaseplanille perjantai aamuna. Lopulta hommaa alkoi hoitamaan ilmeisesti joku tarpeksi iso jefe Leaseplanilta ja auto saatiin luovutuskuntoon parissa tunnissa.

Sain auton ajoon iltapäivällä kun jätin bemun Sakalle, jolla ei tarinassa ole mitään virallista osuutta, olivat hyvää hyvyyttään ottaneet auton talteen ja laittaneet avaimet kassakaappiin. Toivottavasti pääsevät laskuttamaan auton luovutuksen Leaseplaniltä/Käyttöautolta.

Ai, niin: itse auto on päällisin puolin ihan jees :) Hyvä ajaa, hiljainen ja omaan käyttöön ihan riittävän ripeä.

Punainen väri on luonnossa tummempi kuin kuvissa, hämärässä melkein viininpunainen, itse odotin vähän kirkkaampaa väriä ja jos olisin nähnyt livenä, niin muutkin värit olisi tullut tarkempaan tarkasteluun. No väriin tottuu ja tämän kanssa eletään seuraavat kolme vuotta 😬

Pientä opettelua vielä vaatii, kun jäi tuo luovutuksen yhteydessä tehtävä opastus tekemättä Käyttöauton toimesta. Auto oli alkuun mustasukkainen rouvalle, eikä tahtonut avata pelkääjän puolen ovia, mutta tämäkin korjaantui asetusvalikon syövereistä, jossa asetuksena oli avata vain kuskin puolen ovet.

2017 BMW 225 xe (ex)

aave_

Miten tutulta kuulostaakin!

Olen tuon Porin porukan ja Leasplanin kanssa saanut touhuta nyt 12kk kun menin 1ST edition tilaamaan, minkä vaihdoin myöhemmin sitten GTX versioon. Toimitus päivää tosin ei vieläkään ole.

Yritin jopa keväällä vaihtaa Teslaa (mitä en halunnut) vain että pääsee eroon Porin Käyttöauton onnettomasta kommunikoinnista. Vaihto ei tosin onnistunut enää siinä vaiheessa.

snuuban kokemuksien perusteella tein aivan oikean valinnan ja haen auton itse Porista, vaikka matkaa onkin. Mitään luottoa ei tullut siihen että saisivat auton toimitettua ja ihmettelivät vielä puhelimessa mulle edellisen auton palauttamisen vaikeutta. Enkä mielestäni ole edes vaikea asiakas kun olen alkanut kyselemään 1kk ennen aikaisemmin luvattua toimitusta että missä mennään.

Jos VW myyjien asiakaspalvelu on tällä tasolla niin palaan kyllä takaisin seuraavien autojen kanssa BMW/MB puolelle ja jää tämä ainoaksi VAG-konsernin tuotteeksi talossa. Toivottavasti auto edes on ok.

jhm

Lainaus käyttäjältä: snuuba - 02.10.21 - klo:19:42
No niin GTX saatu ajoon kaiken koheltamisen jälkeen. Harvoin uusi auto on näin paljon ottanut pattiin, vieläpä ennen kuin se on saatu ajoon.

Koheltamisen lähteeksi alkoi pikkuhiljaa paljastua Käyttöauto Pori toki Leasenplan,  jonka alihankkijana Käyttöauto toimi, voi miettiä myös omia prosessejaan ja autojen luovuttamisen ulkoistamiseen liittyviä ”etuja”.

Käyttöauton edustaja kyseli noin 10 päivää ennen luovutusta, että käykö maanantai 4.10, vastasin, että käy ja kerroin muutaman vaihtoehtoisen kellonajan. No tämän jälkeen ei kyseisen yrityksen edustajista kuulunut halaistua sanaa.

Luovutuspaikaksi oli ehdotettu paikallisen Sakan tai vastapäisen Lidlin parkkipaikkaa. Yllättäen auto löytyikin jo viime keskiviikkona Sakan pihasta, kun kävin näyttämässä omaa BMW:tä heille. Kyselin tietävätkö autosta jotain enemmän, ei kuulemma, Sjöbergin kuski oli soittanut ja kysynyt voiko auton jättää pihaan ja Sakalta oli ystävällisesti vastattu, että tilaa löytyy.

Laitoin Käyttöautoln yhteyshenkilölle mailia, kun luovutusta ei oltu vielä vahvistettu. Vastauksena tuli out-of-office, jossa kerrottiin, että henkilö palaa vasta 4.10. WTF??

Seuraavaksi mailia Leaseplanille, josko he saisivat alihankkijansa ruotuun ja kommunikoimaan miten luovutus hoidetaan. Ehdotin myös luovutuksen siirtämistä perjantaille, koska kalenteri alkoi olla maanantain osalta täynnä.

Torstai aamuna Käyttöauton lomahessu soitti. Puhelun sisältö lyhyesti:
- luovutus ei onnistu perjantaina, koska maahantuojan on ikävä ja vaatii eri näköisten kuponkien lähettämistä postilla
- luovutus 4.10 onnistuisi TODENN,,KÖISESTI. Kellonaikaa kysyttäessä tuli epämääräistä selitystä Porin murteella ja lopuksi kuittaus, että alkuperäinen myyjä hoitaa homman maanantaina, EHK,,
- hommasta paistoi selkeästi läpi, että asia ei juuri kiinnosta

Tässä vaiheessa v-käyrä jo aika tapissa ja uutta mailia Leaseplanille perjantai aamuna. Lopulta hommaa alkoi hoitamaan ilmeisesti joku tarpeksi iso jefe Leaseplanilta ja auto saatiin luovutuskuntoon parissa tunnissa.

Sain auton ajoon iltapäivällä kun jätin bemun Sakalle, jolla ei tarinassa ole mitään virallista osuutta, olivat hyvää hyvyyttään ottaneet auton talteen ja laittaneet avaimet kassakaappiin. Toivottavasti pääsevät laskuttamaan auton luovutuksen Leaseplaniltä/Käyttöautolta.

Ai, niin: itse auto on päällisin puolin ihan jees :) Hyvä ajaa, hiljainen ja omaan käyttöön ihan riittävän ripeä.

Punainen väri on luonnossa tummempi kuin kuvissa, hämärässä melkein viininpunainen, itse odotin vähän kirkkaampaa väriä ja jos olisin nähnyt livenä, niin muutkin värit olisi tullut tarkempaan tarkasteluun. No väriin tottuu ja tämän kanssa eletään seuraavat kolme vuotta 😬

Pientä opettelua vielä vaatii, kun jäi tuo luovutuksen yhteydessä tehtävä opastus tekemättä Käyttöauton toimesta. Auto oli alkuun mustasukkainen rouvalle, eikä tahtonut avata pelkääjän puolen ovia, mutta tämäkin korjaantui asetusvalikon syövereistä, jossa asetuksena oli avata vain kuskin puolen ovet.

Offtopikkia...sori siitä.
Onkohan Viitalalla jo tarpeeksi rahaa kun menee kaupat tuolla lailla. Eli Käyttöauton  omistajalla. Voisko v.ttuillakseen laittaa spostilla ostokokemuksen eli tuon tekstin suoraan hänelle. Tuo Leaseplan on kuvio on mulle täysin vieras mutta kuulostaa kyllä "hauskalta" uuden auton luovutuspaikaksi ehdottaa joku Lidlin parkkis .

Muutenkin tuntuu että uuden auton ostaja saa varautua aivan kaikenlaisiin kuvioihin saadakseen uuden kulkuvälineen.Ja sitten kun sen saa niin sitten alkaa päivitysrumba ja toimimattomien äppien kanssa tappelu ym.

Taidan tulevaisuudessakin ajaa vanhalla dieselillä...napista käyntiin ja muuta kuin ajaa.
VW Transporter T5  84kw 2014

snuuba

Lainaus käyttäjältä: aave_ - 02.10.21 - klo:20:44
Miten tutulta kuulostaakin!

Olen tuon Porin porukan ja Leasplanin kanssa saanut touhuta nyt 12kk kun menin 1ST edition tilaamaan, minkä vaihdoin myöhemmin sitten GTX versioon. Toimitus päivää tosin ei vieläkään ole.

Ilmeisesti Leaseplan saa VW:t halvimmalla Porista. Mulle loppuasiakkaana on sinänsä ihan sama mistä Leaseplan autonsa ostaa ja mitä alihankkijoita käyttää, mutta alihankkijoiden käyttö ei saisi näkyä loppuasiakkaalle tämmöisenä kohelluksena. Leaseplan omassa tilauskupongissa kysyy, että missä työnantajani toimipisteessä työskentelen ja on vastattu Helsinki. Tällöin voisi ehkä olettaa, että auton toimitus tapahtuu jossain pääkaupunkiseudun (auto)liikkeessä.

Parempaa asiakaspalvelua olisi, jos Leaseplan hoitaisi itse keskustelut alihankkijan suuntaa ja kommunikoisi itse loppuasiakkaan suuntaan. Lisäksi loppuasiakkaan ei todellakaan tarvitsisi osallistua Porissa pyörähtämässä käyvän auton logistiikkaan liittyvien ongelmien selvittelyyn.
2017 BMW 225 xe (ex)

snuuba

Lainaus käyttäjältä: jhm - 02.10.21 - klo:21:09
Offtopikkia...sori siitä.
Onkohan Viitalalla jo tarpeeksi rahaa kun menee kaupat tuolla lailla. Eli Käyttöauton  omistajalla. Voisko v.ttuillakseen laittaa spostilla ostokokemuksen eli tuon tekstin suoraan hänelle. Tuo Leaseplan on kuvio on mulle täysin vieras mutta kuulostaa kyllä "hauskalta" uuden auton luovutuspaikaksi ehdottaa joku Lidlin parkkis .

Mua ei kauheasti kiinnosta enää asioida Käyttöauton edustajien kanssa, mutta linkkiä keskusteluun voi vapaasti jakaa sinne suuntaan...

Lidlin parkkista ehdotin itse, kun Käyttöauto oli ehdottanut Sakan parkkista. Itsestä tuntui vähän hassulta hakea auto "kilpailijan" pihasta. Sakalla ei siis ollut mitään virallista osuutta tässä episodissa ja ilman niiden apuja olisi auto varmaan vieläkin kadoksissa, eli iso kiitos heille.

Olisivat myös Sakalla ihan hyvin voineet sanoa, "Siis haluat tuoda meidän pihaan auton, josta me ei saada penniäkään ja odotat että me luovutetaan sen avaimet? - Ja laittaa luurin kiinni.

Sakassa GTX aiheutti sen verran hämmennystä, että olivat pesseet sen kun tuli pihaan, ilmeisesti paikallinen fixari luuli, että on niiden myymä auto :) Kiitokset ilmaisesta pesusta, toivottavasti Käyttöauto kuittaa pesemisen kulut Sakalle.

2017 BMW 225 xe (ex)

jalauros

Miltäs muiden loppukesästä tilanneiden tilanne näyttää? Oma tilattu alunperin 25.8. ja alustava tuotantoviikko tässä reilun kuukauden aikana mennyt neljä viikkoa eteenpäin viikolta 05 viikolle 09. Toki olen erehtynyt päivittämään tilausta, kenties sillä on vaikutusta.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Yijji

Tilattu ID.4 GTX business 26.10. Toimitusaika arvio 7-8 kuukautta. Nyt sitten odotellaan  ;D. Ilmeisesti muutama jo saanut omansa? Millaisia kokemuksia autosta? 1.11. Kuulemma nousee hinnat pari prosenttia.

jalauros

Lainaus käyttäjältä: Yijji - 29.10.21 - klo:18:23
Tilattu ID.4 GTX business 26.10. Toimitusaika arvio 7-8 kuukautta. Nyt sitten odotellaan  ;D. Ilmeisesti muutama jo saanut omansa? Millaisia kokemuksia autosta? 1.11. Kuulemma nousee hinnat pari prosenttia.

Hienoa että saadaan lisää kohtalotovereita, odotusaika on piiitkä. Mitäs tuo oma.k-auto.fi valehtelee sulle tuotantoviikoksi?
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Yijji

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 29.10.21 - klo:21:27
Hienoa että saadaan lisää kohtalotovereita, odotusaika on piiitkä. Mitäs tuo oma.k-auto.fi valehtelee sulle tuotantoviikoksi?
Tuotantoviikko vahvistamatta. Alustava tuotantoviikko 202217. Saa nähdä miten hyvin pitää paikkansa.

olahtine

Täällä kanssa tilattuna GTX Business Max suurinpiirtein kaikilla varusteilla paitsi DCC-alustalla. Tilauspäivä 7.10, arvioitu toimitusaika 6kk ja tällä hetkellä 202209 on vahvistamaton tuotantoviikko portaalissa. Jännityksellä odotellaan uutisia tehtaan päästä, näyttää nimittäin aika surkealta kokonaisuutena näiden MEB-alustaisten autojen toimituskyky.  ::)
ID.3 1st Max
ex e-Golf

Epes

Lainaus käyttäjältä: Yijji - 29.10.21 - klo:18:23

Tilattu ID4 GTX business 30.10. Arvio 6kk. Sitten mukava asento soffalla ja odottelemaan….

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: Epes - 30.10.21 - klo:15:34
Tilattu ID4 GTX business 30.10. Arvio 6kk. Sitten mukava asento soffalla ja odottelemaan….

Tuntuu kyllä kovilta nämä toimitushaasteet VAG:lla. Olettaisi sen ketsuppipullon jossain vaiheessa purkautuvan. Tietysti kilpailijat pystyy kapasiteettia samalla rakentamaan.

pikkuvika

Ei se ole yksistään Volkswagenin ongelma. Itse tilasin Audi A4:n kesäkuussa ihan perusauton ja toimitus ensi kensänä :-\

jalauros

vwidtalk foorumille oli laitettu uutinen että Emden alkaa tekemään ID.4:sia ja ensimmäiset on jo koeponnistettu linjaston läpi. Toivottavasti vaikuttaa positiiivisesti näihin meidän tilauksiin.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

arskas_s

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 10.11.21 - klo:21:58
vwidtalk foorumille oli laitettu uutinen että Emden alkaa tekemään ID.4:sia ja ensimmäiset on jo koeponnistettu linjaston läpi. Toivottavasti vaikuttaa positiiivisesti näihin meidän tilauksiin.

VW launches pre-series production of the ID.4 in Emden
"VW:n mukaan Emdenin toimipaikan muuttaminen Lower Saxony ensimmäiseksi sähköautotehtaaksi on loppusuoralla. Ensimmäiset ID.4:n esisarjan ajoneuvot valmistetaan jo koripajassa, maalaamossa ja pian kokoonpanossa. Volyymituotannon on määrä alkaa keväällä 2022."
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

jalauros

Mahtaako tuo k-auton sivujen arvioitu tuotantoviikko päivittyä missä olosuhteissa? Zwickaun tehdas menee nyt komponenttipulan takia viikoksi paussille. Maalainen olettaisi että tuo arvioitu tuotantoviikko myös valuisi tämän myötä eteenpäin mutta eipä se taida. Onkohan tuo niin että se arvioitu tuotantoviikko päivittyy vain jos itse tilausta päivitetään.. hmmm..
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

TEPARR

Mulla kyllä päivittyi suhteellisen reaaliaikaisesti

furio

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 16.11.21 - klo:16:37
Mahtaako tuo k-auton sivujen arvioitu tuotantoviikko päivittyä missä olosuhteissa? Zwickaun tehdas menee nyt komponenttipulan takia viikoksi paussille. Maalainen olettaisi että tuo arvioitu tuotantoviikko myös valuisi tämän myötä eteenpäin mutta eipä se taida. Onkohan tuo niin että se arvioitu tuotantoviikko päivittyy vain jos itse tilausta päivitetään.. hmmm..

Eipä ole ainakaan minun kohdallani alustava tuotantoviikko vaihtunut omassa K-autossa, vaikka myyjän järjestelmässä se on siirtynyt useaan otteeseen.
Audi A4 Avant Business S line 40 TFSI 150KW MHEV quattro S tronic

arskas_s

Ei hyviä uutisia MEB-auton odottajille.
Sirukriisi: VW ei valmista tällä viikolla yhtään MEB-pohjaista sähköautoa Saksassa
VW Zwickau ja Dresdenin tehtaat seisovat tämän viikon.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

jalauros

Tuo k-auton sivuston alustava tuotantoviikko ei taida tosiaan kovin usein päivittyä. Kiusasin myyjää ja hän kaiveli omasta atk-järjestelmästään viikon 18 kun k-auton sivulla on tällä hetkellä viikko 09. Auto on tilattu 12 viikkoa sitten ja silloin alustava tuotantoviikko oli 05. Nyt se on siis 18 joten joka päivä kun olen autoa odottanut on sen valmistuminen mennyt vain kauemmaksi  ;D
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

kjko71

GTX Business, vetokoukulla:

- Tilauspvm: 27.5.
- Alustava tuotantoviikko: 202130
- Tuotantopvm: 27.10.2021
- Maahantulopvm: 9.11.2021
- Luovutus: sovittu 27.11.2021

Yijji

Lainaus käyttäjältä: kjko71 - 24.11.21 - klo:13:46
GTX Business, vetokoukulla:

- Tilauspvm: 27.5.
- Alustava tuotantoviikko: 202130
- Tuotantopvm: 27.10.2021
- Maahantulopvm: 9.11.2021
- Luovutus: sovittu 27.11.2021

Onnea! Aika nopea toimitus👍

Epes

Lainaus käyttäjältä: Epes - 30.10.21 - klo:15:34

K-Auton ensimmäinen tuotantoviikon arvaus oli heti tilauksen jälkeen 202219 joka muuttui viikko sitten 202212. Edelleen vahvistamaton.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy