Octavia RS iV PHEV

Aloittaja teholopa, 24.02.21 - klo:12:30

« edellinen - seuraava »

heller

Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 26.02.24 - klo:12:31Onko muilla minkälaisia vanteita octavia rs:sissä?

Itsellä harkinnassa 8,5x19 ET40 ja rengaskoolla 225/40/19.
Vakio vanteisiin verrattuna positiivinen camber +8mm.
Kesällä vakiot 19" vanteet eli 19/7.5J. Sopivat 225 kumeille.

8.5" vanne on aika leveä 225 kumille. Talvella on 225/45/18 ja ne on liian kaposat jo 8" vanteilla.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 26.02.24 - klo:12:31Onko muilla minkälaisia vanteita octavia rs:sissä?

Itsellä harkinnassa 8,5x19 ET40 ja rengaskoolla 225/40/19.
Vakio vanteisiin verrattuna positiivinen camber +8mm.

Omassa 8.5x19,ET 45 ja 224/40/19 renkaat

Ruffneck

Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 26.02.24 - klo:12:31Onko muilla minkälaisia vanteita octavia rs:sissä?

Itsellä harkinnassa 8,5x19 ET40 ja rengaskoolla 225/40/19.
Vakio vanteisiin verrattuna positiivinen camber +8mm.

Itsellä 30mm madallus ja 8,5x19, edessä ET40 ja takana ET30. Renkaina 235/35R19.

Mercedes A250e Sedan Business AMG Edition '20
Octavia RS iV Combi '23

ToyoCorolla

Lainaus käyttäjältä: Ruffneck - 21.05.24 - klo:19:41Itsellä 30mm madallus ja 8,5x19, edessä ET40 ja takana ET30. Renkaina 235/35R19.



Laitoin Autec clubracing hyper silver vanteet 8,5x19 ET40 225/40/19 kumeilla ja oon tyytyväinen miltä näyttää.
Ainoa mitä haluaisin on, että haluaisin madaltaa sitä, mutta autossa on vielä 1,5 vuotta tehdastakuuta jäljellä. 
Skoda Octavia VRS Combi 1,4 Phev 2024
Toyota Corolla Touring Sports Style Hybrid 2019
Toyota Auris Touring Sports Active edition 2014
Skoda Octavia Vrs TDI 2007
Toyota Avensis Linea Terra 1999

jarski66

Eilen tehtiin kaupat uudesta Skodasta, "perus" Skoda Octavia jää liikkeeseen:

Tilalle tulee: Ajamaton Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG my: 2024

-Valkoinen
-Kesävanteet Musta Comet 18"
-Talvivanteet Musta / kiilloitettu Comet 18"
-Vetokoukun asennusvalmius
-Lämmitettävät takasivuistuimet
-Head-up tuulilasinäyttö
-Climatronic kolmialueinen automaatti-ilmastointi ja sisäilman kosteustunnistin
-Walle musta kotilatausasema
-Matrix LED -ajovalot ja LED-takavalot valoanimaatioilla sekä peruutuskamera
-Sport-alusta ja progressivinen ohjaus
-Virtual Pedal - kosketukseton takaluukun avaus ja sulkeminen
-Sähköisesti sisäänpäin taitettavat ulkopeilit ja automaattisesti tummentuva kuljettajan puolen ulkopeili

ym. RS vakiovarustetta..
Octavia vRS Combi iV PHEV '24

ex VAG autot:
-Skoda Octavia Combi 1.4 TSI iV PHEV DSG (2021)
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

heller

Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 20.10.24 - klo:10:21Eilen tehtiin kaupat uudesta Skodasta, "perus" Skoda Octavia jää liikkeeseen:

Tilalle tulee: Ajamaton Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG my: 2024

-Valkoinen
-Kesävanteet Musta Comet 18"
-Talvivanteet Musta / kiilloitettu Comet 18"
-Vetokoukun asennusvalmius
-Lämmitettävät takasivuistuimet
-Head-up tuulilasinäyttö
-Climatronic kolmialueinen automaatti-ilmastointi ja sisäilman kosteustunnistin
-Walle musta kotilatausasema
-Matrix LED -ajovalot ja LED-takavalot valoanimaatioilla sekä peruutuskamera
-Sport-alusta ja progressivinen ohjaus
-Virtual Pedal - kosketukseton takaluukun avaus ja sulkeminen
-Sähköisesti sisäänpäin taitettavat ulkopeilit ja automaattisesti tummentuva kuljettajan puolen ulkopeili

ym. RS vakiovarustetta..
Oliko entisessä mitään ihmeempiä vikoja? Varmasti ihan jeppis päivitys ambitionin jälkeen :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

jarski66

Lainaus käyttäjältä: heller - 20.10.24 - klo:23:15Oliko entisessä mitään ihmeempiä vikoja? Varmasti ihan jeppis päivitys ambitionin jälkeen :)

Ainoastaan lisäjarruvalo vaihdettu kosteuden takia. Ei mitään ongelmia, toimi kun junan vessa!
Octavia vRS Combi iV PHEV '24

ex VAG autot:
-Skoda Octavia Combi 1.4 TSI iV PHEV DSG (2021)
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

heller

Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 21.10.24 - klo:16:24Ainoastaan lisäjarruvalo vaihdettu kosteuden takia. Ei mitään ongelmia, toimi kun junan vessa!
Noniin. Tuskin on uusi huonompi. Huomaa kyllä, että tulet Ambition varustetasolta.
Listaamasi varusteet ovat vanteita/alustaa lukuunottamatta kaikki jo Stylessä :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

jarski66

Lainaus käyttäjältä: heller - 24.10.24 - klo:12:10Noniin. Tuskin on uusi huonompi. Huomaa kyllä, että tulet Ambition varustetasolta.
Listaamasi varusteet ovat vanteita/alustaa lukuunottamatta kaikki jo Stylessä :)

Jep. Hyvät varusteet myös Stylessä. Sisusta kyllä erilainen, taitaa tehokin olla heikompi. Mutta, RS on aina RS, siihen ei Style pysty.  :)
Octavia vRS Combi iV PHEV '24

ex VAG autot:
-Skoda Octavia Combi 1.4 TSI iV PHEV DSG (2021)
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

heller

Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 25.10.24 - klo:19:34Jep. Hyvät varusteet myös Stylessä. Sisusta kyllä erilainen, taitaa tehokin olla heikompi. Mutta, RS on aina RS, siihen ei Style pysty.  :)
Juu sisusta on melkosesti parempi räsässä. Ainakin omaan makuun. Tehoa on 204hv vs 245hv. Ilmeisesti vain eri softa kuitenkin.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

petrisa

Harmittavaa, kun tätä ladattavaa hybridiä ei saa nelivetoisena  :(
Olisi kyllä seuraava ehdokas vaihdokiksi nelivetoisena.

Volvolla esim. V60 on nelivetoinen: polttomoottori eteen ja sähkömoottori taakse, mutta Volvo ei oikein muuten innosta autona.

jarski66

Lainaus käyttäjältä: petrisa - 28.10.24 - klo:15:10Harmittavaa, kun tätä ladattavaa hybridiä ei saa nelivetoisena  :(
Olisi kyllä seuraava ehdokas vaihdokiksi nelivetoisena.

Volvolla esim. V60 on nelivetoinen: polttomoottori eteen ja sähkömoottori taakse, mutta Volvo ei oikein muuten innosta autona.

Katoin myös Volvon V60 T8. Aika onneton sähkörange (40km) ja akun loputtua polttoainetta kuluu 8 litraa, ei innosta. Lisäksi vakuutusmaksu 830 euroa, joten jätin kauppaan.
Octavia vRS Combi iV PHEV '24

ex VAG autot:
-Skoda Octavia Combi 1.4 TSI iV PHEV DSG (2021)
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

heller

Lainaus käyttäjältä: petrisa - 28.10.24 - klo:15:10Harmittavaa, kun tätä ladattavaa hybridiä ei saa nelivetoisena  :(
Olisi kyllä seuraava ehdokas vaihdokiksi nelivetoisena.

Volvolla esim. V60 on nelivetoinen: polttomoottori eteen ja sähkömoottori taakse, mutta Volvo ei oikein muuten innosta autona.
Juu tai edes bensaversion VAQ diffi keulalla niin ei sutisi niin hulluna aina. Vaikka RS iV onkin mainio auto, niin ei se teho välity helposti tielle. Muutenkin aika harmillinen välillä kun painoa on takana paljon.

Tuo volvon tekniikka on ihan mielenkiintoinen, mutta lisää toki hintaa ja painoa. Eikä välttämättä paras ajaa, kun polttiksen ja sähkömoottorin kierroksie ei niin tarkkaan saada synkronoitua. Vähän levoton ajaa kuulemma.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

petrisa

Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 28.10.24 - klo:17:53Katoin myös Volvon V60 T8. Aika onneton sähkörange (40km) ja akun loputtua polttoainetta kuluu 8 litraa, ei innosta.

Mistä tuo sähkörange tieto on peräisin :o

Volvon sivuilta:
https://www.volvocars.com/fi/cars/v60-hybrid/specifications/

Luvattu sähkörange 91 ... 106 km. Se on toki luvattu, mutta käytännössä ei mitenkään vain 40 km.
Sitä vastoin pelkän bensan kulutuslukemaa ei tuolla ilmoiteta.

Autodata sivustolta:
https://www.auto-data.net/fi/volvo-v60-ii-recharge-2.0-t6-350hp-plug-in-hybrid-awd-geartronic-45634


Työkaverilla on ko. auto (T6) ollut jo yli vuoden ja sanoo, että pitkälläkin maantieajolla (n. 500 km, lähdössä akku täynnä) kulutus on 4 alkavaa. Ei kuluta koskaan akkua loppuun, jolloin kiihdytyksissä ja ylämäissä sähkömoottori auttaa aina.

petrisa

Lisään vielä tarkennusta....
Tänään juttelin ko. työkaverin kanssa, niin hänellä on nimenomaan tämä V60 Long Range- versio. Hän ajaa pääasiassa koko ajan hybridi moodilla.

Kulutus pitemmällä maantieajolla 4,7 l/100 km. Tämä edellyttää, että auton navigaattoriin annetaan lähtiessä määränpää, niin auto osaa "suunnitella ja optimoida" matkan.

Kaupunkiajossa, kun akkua on aina ladattu kotona, pitemmän ajan keskikulutus on alle 2 l/100 km polttoainetta. 

Mosse-

Lainaus käyttäjältä: petrisa - 29.10.24 - klo:15:37Mistä tuo sähkörange tieto on peräisin :o

Volvon sivuilta:
https://www.volvocars.com/fi/cars/v60-hybrid/specifications/

Luvattu sähkörange 91 ... 106 km. Se on toki luvattu, mutta käytännössä ei mitenkään vain 40 km.
Sitä vastoin pelkän bensan kulutuslukemaa ei tuolla ilmoiteta.

Autodata sivustolta:
https://www.auto-data.net/fi/volvo-v60-ii-recharge-2.0-t6-350hp-plug-in-hybrid-awd-geartronic-45634


Työkaverilla on ko. auto (T6) ollut jo yli vuoden ja sanoo, että pitkälläkin maantieajolla (n. 500 km, lähdössä akku täynnä) kulutus on 4 alkavaa. Ei kuluta koskaan akkua loppuun, jolloin kiihdytyksissä ja ylämäissä sähkömoottori auttaa aina.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=146317.0

Tuolta kun käy vrcf foorumia vähän lukemassa kokemuksista niin saa vähän näkemystä mitä ne kuluttaa.

Tässä lainattuna.
"
35km kuullostaa ihan oikealta. Oma V60 t6 2021 menee 39-40km mutta on virtaviivaisempi niin ehkä siksi. Motari syö akkua. Taakamassa pääsee pitkälle.

Vs: Faktatietoja kaipaillaan.
« Vastaus #3 : tänään kello 08:05:45 »
Kyllä toi oikealta kuulostaa. Oma V90 T6 -21 näyttää rangeksi purella 41km"


Tässä lisää.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=136987.0

Itsellä oli kanssa tuommonen volvo v60/90 T6/8 mietinnässä pitkään. Päädyin kuitenkin sitten Cupraan 2.0 TSI 228kw bensakoneella. En ole katunut..

https://www.youtube.com/watch?v=sqCGNgrSuCo


petrisa

Lainaus käyttäjältä: petrisa - 30.10.24 - klo:16:16Lisään vielä tarkennusta....
Tänään juttelin ko. työkaverin kanssa, niin hänellä on nimenomaan tämä V60 Long Range- versio. Hän ajaa pääasiassa koko ajan hybridi moodilla.

Kulutus pitemmällä maantieajolla 4,7 l/100 km. Tämä edellyttää, että auton navigaattoriin annetaan lähtiessä määränpää, niin auto osaa "suunnitella ja optimoida" matkan.

Kaupunkiajossa, kun akkua on aina ladattu kotona, pitemmän ajan keskikulutus on alle 2 l/100 km polttoainetta. 


Lainaus käyttäjältä: Mosse- - 30.10.24 - klo:16:33https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=146317.0

Tuolta kun käy vrcf foorumia vähän lukemassa kokemuksista niin saa vähän näkemystä mitä ne kuluttaa.

Tässä lainattuna.
"
35km kuullostaa ihan oikealta. Oma V60 t6 2021 menee 39-40km mutta on virtaviivaisempi niin ehkä siksi. Motari syö akkua. Taakamassa pääsee pitkälle.

Vs: Faktatietoja kaipaillaan.
« Vastaus #3 : tänään kello 08:05:45 »
Kyllä toi oikealta kuulostaa. Oma V90 T6 -21 näyttää rangeksi purella 41km"


Tässä lisää.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=136987.0

Itsellä oli kanssa tuommonen volvo v60/90 T6/8 mietinnässä pitkään. Päädyin kuitenkin sitten Cupraan 2.0 TSI 228kw bensakoneella. En ole katunut..

https://www.youtube.com/watch?v=sqCGNgrSuCo




Kuten varmaan luit viestini, niin kyse oli Long Range versiosta. Niissä on 18 kWh aksuto. Nämä vm -21 ja vanhemmat ovat huomattavasti pienemmällä akulla.

petrisa

Vaan eipä siinä sen kummempaa....

Kun IV ei ole neliveto niin ei ole. Siinä mielessä mikäli tämä on vaatimuksena, niin silloin se ei käy. Sitten on katseltava muita kohteita.


Mosse-

Lainaus käyttäjältä: petrisa - 30.10.24 - klo:22:11Kuten varmaan luit viestini, niin kyse oli Long Range versiosta. Niissä on 18 kWh aksuto. Nämä vm -21 ja vanhemmat ovat huomattavasti pienemmällä akulla.

Juu luin kyllä, mutta vastasin lähinnä tuohon sinun kysymykseen "mistä tuo sähkörange on peräisin" Myös jarski66 mainitsema V60 T8 range 40km on ihan todellisuutta kuten tuossa itsekin totesit.
Mutta joo se offtopicista jatketaan skodista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy