Kirjoittaja Aihe: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp  (Luettu 2736 kertaa)

Poissa Insane_

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 48
    • Profiili
2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« : 18.02.21 - klo:11:17 »
Mitäkäs mieltä arvon raati on että kumpi kannattaa ostaa käytettynä? Alkupään tuotantoa ja kilsoja varmaan 150-200tkm. Kestävyyspuoli kiinnostaa enemmän (DSG?), tiedän kyllä millaiset nämä moottorit on ajaa.

Ja mitäkäs varusteita teidän mielestä on "pakko" olla ja mitkä on ihan turhia/huonoja? Olen koittanut etsiä sellaista missä olisi mm. digimittaristo, mukautuvat ledvalot ja adaptiivinen vakkari. Tuleeko nämä jossain varustepaketissa vai onko nämä pitänyt ruksia erikseen? Onko näihin saatavilla kuinka montaa eri soitin vaihtoehtoa ja mitä eroa niillä on?
Audi Avant 2,0 TDI quattro 125kw -09
Skoda Octavia 2,0 TDI 103kw -04
Skoda Octavia 1,9TDI 81kw -98 (myydessä 550tkm)

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.295
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #1 : 18.02.21 - klo:11:28 »
Jos 240hp löytyy sopivilla varusteilla niin itse ottaisin sen, toki 190hp koneesta saa maltillisella virityksellä myös tehoja ulos kun ainakin omaan makuun vakio oli hiukan lussu.

DSG näissä on joko DQ381 tai DQ500 ja molemmat on kestävän laatikon maineessa. DQ381 käytetään mm. Audi RS3:ssa joten kestää vääntöä.

ACC taitaa olla melkolailla kaikissa mutta digimittaristo ja dynaamiset led valot taasen ovat sitten jos on ruksittu mukaan. Ehdottomasti ottaisin dynaamisilla ledeillä, niistä en tinkisi. Digimittariston saa jälkikäteenkin jos se jää vaivaamaan. Noita käytettynä ja uutenakin markkinoilta löytyy kyllä.

Soittimia on Composition color, perusmallin soitin, olikohan 6.5" näyttö ja kaikki integroitu siihen näytön taakse. Ei erillistä yksikköä hanskalokerossa.
Sitten on composition media ja discover media. 8" näyttö ja keskusyksikkö hanskalokerossa. Erona on navi discover mediassa. Muuten ominaisuuksiltaan samanlaiset yksiköt.
Ja sitten paras on Discover pro jossa isompi näyttö, yleensä 9.2" ja tehokkaampi keskusyksikkö.

Alkupään autoissa ei sitten välttämättä ole AA tai Carplay ominaisuutta, se löytyy 2017 vuosimallin autoista ja eteenpäin pääsääntöisesti.

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.892
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #2 : 18.02.21 - klo:11:49 »
Eikö alkupään tuotannossa ollut vielä nelivedon kaverina DQ250? Vai oliko heti alusta asti vain DQ381 tai DQ500?

Ihan toimivia laatikoita sinänsä kaikki, ensin mainitussa on 6 pykälää eteenpäin ja kahdessa muussa 7, jos sillä kokee jotain merkitystä olevan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 DSG -17
Skoda Superb 2.0TDI 4x4 DSG -17

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.295
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #3 : 18.02.21 - klo:17:31 »
Saattoipa olla itse asiassa juurikin noin miten kirjoitat. Itselle jäänyt jotenkin semmonen fiksaatio että nuo kaksi vain mutta oikeassa olet varmasti tuossa.

Poissa peped

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 247
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #4 : 19.02.21 - klo:08:50 »
Jotenkin noin se mennee, esim. allekirjoittaneen vm -16 on 6-pykäläinen DSG eli ilmeisesti juurikin tuo DQ250. Mukava pelihän tämä on ajaa, ja 190hp riittää perhekäyttöön ja rekkojen ohitukseen hyvin. Tämä on ensimmäinen nelivetoni, ja sellainen fiilishän tuosta heti ensimmäisenä talvena tuli että miksi enää muita hommaisikaan. Lisää tehoa tietysti saisi olla, mutta tuon DQ250:n kestävyydestä väännön noustessa liikkuu niin ristiriitaista tietoa että olen toistaiseksi jättänyt ohjelmoinnin tekemättä. Yksi paja suosittelee myös DSG:lle softausta (maksaa lisää) ja toinen sanoo ettei sellaiseen ole tarvetta... Ota siitä nyt varmuutta sitten.

Ihan normi ledit on riittäneet itselleni, mutta tuo on tietysti käyttäjäkohtaista ja riippuu siitäkin millaisissa olosuhteissa ajaa. Dynaamisuus on toki kiva ominaisuus (ex-Octaviassa oli tuollaiset, joskin xenoneilla) ja käsittääkseni myös ledit on hieman paremmat normi ledit -> led pack -> dynamic led, tai jotain sinne päin.

Mikäli  hyvästä äänentoistosta tykkää niin Dynaudio taitaa olla hyvä varuste, tosin varsin harvinainen ja suht kallis.
Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Poissa duke7

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.746
  • Isompi GTE
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #5 : 19.02.21 - klo:09:22 »
Sellainen mielikuva jäänyt että tuossa bi-turbossa jotkut huollot on reippaasti kalliimpia. Perustuu siis ihan täältä luettuun, ei omaa kokemusta.
Oli nämä molemmat harkinnassa edellisen vaihdon yhteydessä ja oli ainakin silloin aika reipas hintaero. Ja toki myös tarjontaa paljon vähemmän bi-turboista.
Webasto ja koukku kannattaa ainakin miettiä että tarvitseeko. Kalliita laittaa jälkikäteen.

Poissa Tonttu66

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 829
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #6 : 19.02.21 - klo:09:45 »
Täältä ääni hyvinvarustellulle 140 kW nelivedolle. Itselläni oli lähes 4,5 vuotta kyseinen malli ja ei huonoa sanottavaa.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.295
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #7 : 19.02.21 - klo:09:46 »
Ihan normi ledit on riittäneet itselleni, mutta tuo on tietysti käyttäjäkohtaista ja riippuu siitäkin millaisissa olosuhteissa ajaa. Dynaamisuus on toki kiva ominaisuus (ex-Octaviassa oli tuollaiset, joskin xenoneilla) ja käsittääkseni myös ledit on hieman paremmat normi ledit -> led pack -> dynamic led, tai jotain sinne päin.

Tässä tapauksessa dynaamiset ledit tuovat myös ns. matriisityyppiset kaukovalot eli vastaantulevia ja edessä meneviä varjostetaan ja led elementtejä sammutellaan sopivasti jotta ei häikäisty. Pitkät eivät ole on off tyyppiset.

Samoin noihin saa erilaisia lisätoimintoja kuten city lights, motorway lights yms. koodattua päälle jolloin valokeilaa levennetään tai pidennetään riippuen nopeudesta, karttadatasta yms.

Poissa Tonttu66

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 829
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #8 : 19.02.21 - klo:09:57 »
Tässä tapauksessa dynaamiset ledit tuovat myös ns. matriisityyppiset kaukovalot eli vastaantulevia ja edessä meneviä varjostetaan ja led elementtejä sammutellaan sopivasti jotta ei häikäisty. Pitkät eivät ole on off tyyppiset.

Facelift-malleissa saattaa olla matriisi-LEDit, mutta pre-facelift malleissa dynaamiset kaukovalot perustuvat kaukovalojen kääntämiseen.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa Alvari

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #9 : 19.02.21 - klo:10:14 »
Molemmat on olleet omistuksessa, 2015 bitdi ja nyt 2016 140kw nelikko. Biturbossa on jakohihnan vaihto 120tkm kohdalla muuten huolloissa ei isoja eroja. Laatikon toiminnassa ei minun mielestä kauheasti ole eroja 6 ja 7 pykäläisen välillä. Biturbossa meni kaksoismassa vauhtipyörä vaihtoon 120tkm kohdalla, tässä nykyisessä ei vielä näitä ongelmia 140tkm kohdalla.
Valoissa ruotsintuonneissa on paljon perusledejä, niiden sijaan etsisin kääntyvillä ledeillä olevan mallin. Erottaa ainakin päiväajovalon ulkonäöstä. Muuten kannattaa katsoa vain highline varusteita, niissä on jo ihan Ok taso.

Poissa yamppi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #10 : 19.02.21 - klo:11:39 »
Valoissa ruotsintuonneissa on paljon perusledejä, niiden sijaan etsisin kääntyvillä ledeillä olevan mallin. Erottaa ainakin päiväajovalon ulkonäöstä. Muuten kannattaa katsoa vain highline varusteita, niissä on jo ihan Ok taso.
Ruotsintuonneissa on myös yllättävän paljon halogen valoilla varustettuja. Ainakin 190hv versioissa löytyi useimpia kun syksyllä etsin Passattia. Suomeen uutena rekistöröidyissä highlineissa taitaa olla ledit vakiona. Ruotsista löyty useampi highline, jossa halogenit. Myynti-ilmoituksen lisäksi tarkastettu vin-numerolla volkkarin järjestelmästä varusteet ja halogenit oli jopa highline Passatissa.

Perus ledit voi vissiin vaihtaa dynaamisiin leireihin suht kivuttomasti, tarvii jonkun "adapteri" johdon umpioden lisäksi. Tosin merkkarilla suolaisen hintaiset umpiot. Tällä foorumilla oli joku vaihtanut ja oli linkki siihen johtosarjaankin/adapterin.

Itse ostin syksyllä B8 Alltrackin ja vaatimukset oli adaptiivinen Vakkari, ledajovalot ja webasto. Ruotsin tuontiin päädyin ja led-valojen kohdalla piti tyytyä perusledeihin. Löyty omaan hintaluokkaan sopiva missä oli merkkihuoltokirja, niin pysty tarkistamaan huollot. Aluksi etsinnässä oli normi farmari, mutta vaihtui Alltrack versioon.

Poissa pekii

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #11 : 19.02.21 - klo:13:04 »
Suosittelen 240hp versiota. Softauksella pääsee yli 300hp ja iloa riittää ajamiseen.

BiTDIssä kalliimpaa taitaa olla vain tuo jakopää joka tosiaan pitää vaihtaa jo 120tkm, mutta monissa se tulee kuitenkin vuosien takia jo eteen. Laatikko näissä BiTDI koneissa on parempi DQ500, joka kestää vääntöä eri tavalla kuin nuo DQ250 yms. Tuo sama laatikko on RS3, TTRS joka kertoo ettei sinne ihan sitä huonointa/heppoisinta ole laitettu. Tässä mallissa DSG öljyjen suodatin ei kuulu huolto ohjelmaan, koska sen vaihdon suunnittelu ei tainnu VAG insinööreiltä mennä ihan putkeen. Vaihdetaan jos metallia öljyjen seassa tjsp.

Vauhtipyöriä näissä tuntuu menevän, mutta uskoisin, että tuostakin pääsee eroon kun ohjelmoi DSG:n ajamaan korkeammilla kierroksilla jolloin VP ei ota niin paljon osumaa.

Itsellä BiTDI jossa ACC, DCC, Dynaudio, viilennetyt penkit, weba, Dynaamiset ledit, led mittaristo jne. ja on kyllä aika paljon autoa tuohon rahaa mitä nuo nykyään maksaa.

Poissa duke7

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.746
  • Isompi GTE
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #12 : 19.02.21 - klo:14:18 »
^ käsittääkseni sama homma tuon dsg:n suodattimen kanssa myös GTE:ssä.
Vaikka onkin eri laatikko.

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.295
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #13 : 19.02.21 - klo:16:04 »
Facelift-malleissa saattaa olla matriisi-LEDit, mutta pre-facelift malleissa dynaamiset kaukovalot perustuvat kaukovalojen kääntämiseen.

Kirjoitinkin matriisityypiset. pre-Fl:ssä valoja varjostetaan, käännetään ja elementtejä sammutetaaan. Faceliftissä on oikeat matriisit ja ei varjostinta vaan varjostus tehdään elementtejä sammuttamalla ja sytyttämällä.

Mutta joo, pääperiaate että dynaamisilla valoilla voi painattaa pitkät päällä :)

Perus ledit voi vissiin vaihtaa dynaamisiin leireihin suht kivuttomasti, tarvii jonkun "adapteri" johdon umpioden lisäksi. Tosin merkkarilla suolaisen hintaiset umpiot. Tällä foorumilla oli joku vaihtanut ja oli linkki siihen johtosarjaankin/adapterin.

No ei aivan noin helposti välttämättä mene. Jos valojen ohjainlaite ei ole sopiva niin sen joutuu vaihtamaan myös. Toki aika simppeli operaatio eikä koodauskaan ole mahdoton.

Se mikä taitaa olla vaatimus dynaamisilla valoilla on tuo tuulilasissa oleva kamera. Taustapeilissä olevalla kameralla ei voi ohjata dynaamisten valojen kaukovalotoimintoa.

Poissa ah66533

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #14 : 20.02.21 - klo:16:59 »
Itsellä vielä hetken 190hp 2016 mallivuoden auto. Juuri tarkistin niin vaihteiston tyyppi on DQ250.

Mittarissa melkein kilometrilleen 200tkm ja mitään suurempaa vikaa ei ole vielä ollut. Jotain AdBlue vikaa oli (putki piti vaihtaa ja oli aika kallis juttu... Olikohan jotain 700-800e. Hihna vaihdettu noin 160tkm kohdalla.

Tässä autossa ihan perus halogeenit, joka ei nykypäivänä mikään myyntivaltti. Android auto/Apple carplay onneksi löytyy ja nämä ovat toimineet todella hyvin.

Neliveto on kyllä ollut mahtava ainakin tänä talvena. Tulevassa autossa ei nelivetoa ole, joten saa nähdä miltä etuveto taas välillä tuntuu. Kakkosautona meillä Volkswagen Polo, joten etuvetoa tullut kyllä käytettyä nelivedon rinnalla.

Poissa Insane_

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #15 : 23.02.21 - klo:07:38 »
Kiitos kaikille kommenteista!  8)

Valoista vielä: onko näihin siis saatavilla 4 erityyppistä ajovaloa? Halogeenit, xenonit, ledit ja mukautuvat ledit? Ja erottaako nämä ledit toisistaan ulkoinäön perusteella?
Audi Avant 2,0 TDI quattro 125kw -09
Skoda Octavia 2,0 TDI 103kw -04
Skoda Octavia 1,9TDI 81kw -98 (myydessä 550tkm)

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.295
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #16 : 23.02.21 - klo:08:35 »
Kiitos kaikille kommenteista!  8)

Valoista vielä: onko näihin siis saatavilla 4 erityyppistä ajovaloa? Halogeenit, xenonit, ledit ja mukautuvat ledit? Ja erottaako nämä ledit toisistaan ulkoinäön perusteella?

Ei ole xenoneita B8:issa enää.

Halogeenit, perus ledit ja mukautuvat ledit. Ja erottaa ulkonäöllisesti.

Suomessa ei muistaakseni ole B8:ia koskaan myyty halogeeneilla vaan perusvalot on nuo perus led versiolliset (korjatkaa jos muistan väärin). Tuontiautoista sitten löytyy jokaista noita kolmea varianttia.

Halogeeni :


perus led :


Dynaamiset ledit:

Poissa Insane_

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #17 : 23.02.21 - klo:08:54 »
Ei ole xenoneita B8:issa enää.


Tätä vähän ajattelinkin, mutta näkyy niin paljon myynti-ilmoituksissa vaan tuota xenonia...
Audi Avant 2,0 TDI quattro 125kw -09
Skoda Octavia 2,0 TDI 103kw -04
Skoda Octavia 1,9TDI 81kw -98 (myydessä 550tkm)

Poissa duke7

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.746
  • Isompi GTE
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #18 : 23.02.21 - klo:09:20 »
On myös kolmannet ledit eli kääntyvät ilman automatiikkaa saati varjostimia. Itsellä sellaiset. Näyttävät päälle päin hyvin samalta kuin dynaamiset.

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.295
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #19 : 23.02.21 - klo:10:51 »
On myös kolmannet ledit eli kääntyvät ilman automatiikkaa saati varjostimia. Itsellä sellaiset. Näyttävät päälle päin hyvin samalta kuin dynaamiset.

Totta, tuota jäinkin miettimään tuon postauksen jälkeen kun muistelin samaa että olikohan tuolla vielä välimalli noihin dynaamisiin.

Poissa TeroPee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 111
  • Fiiliksellä, ei järjellä
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #20 : 23.02.21 - klo:11:18 »

Suomessa ei muistaakseni ole B8:ia koskaan myyty halogeeneilla vaan perusvalot on nuo perus led versiolliset (korjatkaa jos muistan väärin). Tuontiautoista sitten löytyy jokaista noita kolmea varianttia.


Mulla taas on mielikuva että Suomessa on nimenomaan ollut halogeneja ja noita "parhaita" ledejä sekä adaptiivisina että pelkästään kääntyvinä. Halogenit on toki aika harvinaisia näissä, missä on 190hv tai varsinkin 240hv moottori sillä ne on harvoin ns. Judenline -varusteilla.

Poissa a_jaba

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.448
  • Tietäjät tietää...
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #21 : 23.02.21 - klo:11:40 »
Tätä vähän ajattelinkin, mutta näkyy niin paljon myynti-ilmoituksissa vaan tuota xenonia...

Automyyjät laittelee rastia ruutuun miten sattuu, parhaimmilla liimatukilla menee jopa automaatit ja manuaalit sekaisin  ;D
Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 85tkm ->
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Poissa pekii

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #22 : 23.02.21 - klo:12:27 »
Suosittelen aina autoa ostaessa katsomaan VIN koodilla mitä varusteita siihen tehtaalla on laitettu. Ei tarvitse sitten jälkikäteen tapella myyjien kanssa kun eivät yleensä näistä tiedä muuta kuin, että hieno, siisti ja täydellinen.

Poissa Tonttu66

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 829
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #23 : 23.02.21 - klo:21:57 »
Valoja on neljää erilaista:
- halogeenit
- perusledit
- dynaamiset ledit (kääntyvät kaarteissa)
- dynaamiset ledit adaptiivisilla kaukovaloilla (vaatii tuulilasikameran)

Virallisesti maahantuoduissa on lähes kaikissa vähintään dynaamiset ledit, koska ne olivat joko vakiovarusteena tai halpana lisävarusteena. Ensimmäisen mallivuoden autoissa taisi osa olla halogeeneilla, mutta en muista onko perusledejä tuotu Suomeen virallisesti koskaan.

Facelift-malleissa taitaa olla lisäksi matriisiledit saatavilla.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.295
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #24 : 23.02.21 - klo:23:45 »
Varmaan hyvää muistia virkistellä, ainakin highlinessa on peruledit vakiona https://issuu.com/zeelandsociety/docs/esite_passat_10_2015/4?ff

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.223
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #25 : 24.02.21 - klo:06:35 »
Valoja on neljää erilaista:
- halogeenit
- perusledit
- dynaamiset ledit (kääntyvät kaarteissa)
- dynaamiset ledit adaptiivisilla kaukovaloilla (vaatii tuulilasikameran)

Virallisesti maahantuoduissa on lähes kaikissa vähintään dynaamiset ledit, koska ne olivat joko vakiovarusteena tai halpana lisävarusteena. Ensimmäisen mallivuoden autoissa taisi osa olla halogeeneilla, mutta en muista onko perusledejä tuotu Suomeen virallisesti koskaan.

Facelift-malleissa taitaa olla lisäksi matriisiledit saatavilla.

Noissa Ruotsituonneissa voi olla mitä valoja vain noista kombinaatioista (Yllättävän useisessa jopa nuo halogeenit). Ilmeisesti ostaneet jotain karvalakkimalleja sinne.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa samom

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #26 : 25.02.21 - klo:06:45 »
Itse ostin juuri ton bitdi 240hp mallin, oli selvä valinta sen jälkeen kun ekan kerran sitä kävi ajamassa!

Poissa Insane_

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #27 : eilen kello 10:11 »
Kannattaako koittaa etsiä sellaista missä on DCC? Onko sen arvoinen? Aika vähän niitä kuitenkin näyttää olevan tarjolla....
Audi Avant 2,0 TDI quattro 125kw -09
Skoda Octavia 2,0 TDI 103kw -04
Skoda Octavia 1,9TDI 81kw -98 (myydessä 550tkm)

Poissa Len

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #28 : eilen kello 10:20 »
Meillä on ollut DCC kolmessa autossa (CC, Golf Variant VII ja Sharan) ja kyllä se on hyvä ollut.

Pääsääntöisesti talvella Comfort asetuksissa ja kesällä Sportissa.

Kaikissa autoissa kilometreja ollut 70-150tkm eikä mitään DCC vikoja.

Itse etsisin auton jossa DCC on mukana
VW Bussi & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

Poissa TeroPee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 111
  • Fiiliksellä, ei järjellä
    • Profiili
Vs: 2.0 TDI 4Motion 190hp vai 240hp
« Vastaus #29 : eilen kello 10:38 »
Sama juttu. Itsellä tosin pääsääntöisesti Comfortilla mutta peräkärryn kanssa sportilla. Rauhoittaa hyvin perän liikkeitä.

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy