Octavia PHEV iV

Aloittaja teräksenharmaa, 17.02.21 - klo:18:50

« edellinen - seuraava »

miz

Huollon mukaan tuossa ei ole akusta kyse, vaan korkeajännitepuolen pyroteknisestä sulakkeesta.

Onnettomuustilanteessa tuo posahtaa ja katkaisee jännitteet nopeasti.
Se on jossain palonestohiekassa, ja sitä saattaa olla liian vähän estämään kipinöintiä sulakkeen lauetessa, ja tuonne tulee ylimääräinen eriste väliin.

Akun joutuu laskemaan alas että pääsee tuonne käsiksi, mutta akun eristeisiin ei ole tarvetta kosketa.

nordman

Nyt kun on kesärenkaat alla ja ilmat lämmenneet, niin iV on osoittautunut vähäruokaiseksi matka-autoksi.

Esim. tänään ajettiin maalle 170 km, yli puolet matkasta moottoritietä (120 km/h). Kulutus oli 3,6 litraa + 5,5 kWh satasella, eli pelkäksi bensaksi muunnettuna ~4,2 litraa satasella.

Meidän ex-Prius ei olisi taittanut tuota matkaa tuolla vauhdilla yhtään vähemmällä. Ja viikon arkiajothan menee nykyään ihan täysin sähköllä, kun taas Prius vei aina tuon 4,2 litraa kaupunkipyörityksessäkin.
Skoda Octavia iV 2022

1000

Vein omani Octavia IV PHEV combi Ambitionin huoltoon, sijaisuautoksi sain sedan RS IV PHEV. Onhan tuo RS hieman erillainen kuin oma karvalakki versio, mutta jollain tavalla omaan makuun yllättävnkin epämielyttävä alusta siinä on. Yleensä kyllä pidän jäykistä ja jämäköistä alustoista, mutta uskon että pidemmän päälle kyllä pidän enemmän tuosta pehmeämmästä ambitionin alustasta. Yllätyin kyllä tästä kokemuksesta, en sitten tiedä onko sitä tulossa vanhaksi kun kerta pehmeämpi alusa tuntuu paremmalta kuin jäykkä.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

Tunumppi

#513
Täälläpä yksi PHEV ostajaehdokas, joskin nyt aloin kovasti asiaa miettimään kun tämän foorumin läpi luin  :) Itselläni ajatuksissa ottaa firman leasinginä Octavia LB PHEV, mistä toukokuun saa vielä Style Nordic Edtionin Stylen hinnalla. Auton 11-12kk toimitusaika on aikamoinen, mutta eipä sille taida tässä tilanteessa minkään mahtaa.

Muutamat asiat mitkä askarruttavat itseäni erityisesti:

Webasto:
Webastosta on ollut paljon keskustelusta ja siitä miten lämmitys ei lähdekään päälle? Itselleni webasto on ollut kaikissa aikaisemmissa autoissa mallia "must have", sillä kotona auto seisoo taivasalla ja sama pätee myös työpaikalla. Kotoa töihin matkaa kertyy 11km, mutta käytännössä aina auto lähtee kotoa täydessä latingissä. Yritän nyt siis ymmärtää sitä, että toimiihan webasto molemmissa päissä niin, että pääsee lämpimällä (kirkkaan lasein) autolla liikenteeseen kun akussa riittää latinkia, ja vaatiiko webasto toimiakseen akun varausta? Nykyisessä votukassa on se hyvä puoli, että webasto toimiiko niin kuin sen kuuluu toimia, lähtee käyntiin olipa akun varaus mikä tahansa. Mites webaston käynnistys, onko se ainoastaan Skoda Connectilla vai onko siihen erillinen mekaaninen käynnistys"avain" kuten edelisessä ocu:ssa oli? Edellisestä Skodasta Volvoon siirtyessä tuntui hurjalta, että tuota mekaanista nappia ei ole, mutta Volvon appi on kyllä toiminut n. 98% varmuudella. Itse olen tottunut käyttämään webastoa niin, että en ajasta mitään, herään aamulla ja napsautan sen app:n kautta (aikaisemmin ocun avaimella) päälle n. 15min ennen lähtöä. // edit, otin silmän käteen ja luin specsit uudelleen Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjaimella


Penkit:
Kävin istumassa paikallisen autoliikkeen Ocun ja totesin "default" penkkien olevan liian löysät sivutukien osalta (tämä toki makuasia). Myyjä totesi, että paras ratkaisu olisi ottaa RS:n sporttipenkit, vaikka itse RS:ää en olekaan ottamassa. Keskustelu jatkui penkeistä ja kävikin ilmi, että RS:n penkkeihin ei saa sähköä/muistia, mihin nykyisessä xc60:ssä tottunut. Vaihtoehdoksi tulee siis joko 2700 euron ErgoSeatit, missä myyjän mukaan on napakampi sivutuki tai sitten n. 1000 euron muistipenkit, mitkä taas ovat sivutukien osalta nuo default istuimet? Ketjun mukaan muutamalla ajajalla on kokemusta ErgoSeateista ja ilmeisesti esim. hieronta on suhteellisen turha kapistus, joten sinällään turhauttaa maksaa melkein kolme tonnia hyvästä sivutuesta (toki ilmastoidut). MUTTA, onko nyt sitten vaihtoehtoakaan kun haluaa parempaa sivutukea kuin mitä default-penkeissä on ja toisaalta haluaa myös sähkö/muistipenkit?

Maanantaina lähdössä koeajamaan PHEV:in, mutta niin monta octaviaa jo ajaneena tiedän sen olevan monesta syystä paras auto itselleni. XC60 T8 on toki laatuauto ja ocussa varmasti sisätilassa yms. annetaan hieman anteeksi, mutta pakko sanoa silti, että en ole tykännyt Volvosta vs Octavia  :) Mikä ihaninta oli kuulla, että moni aikaisempaan ocuun otettu lisävaruste kuuluu nyt vakiona autoon.

Skoda Octavia IV 2023
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 2020
ex. Volvo XC60 T8 2019
ex. Skoda Superb sedan 1.8 TSI 2016
ex. Skoda Octavia sedan 2.0 TDI 2018
ex. Skoda Octavia sedan 1.8 TSI 2008
ex. Skoda Octavia 1.6 FSI 2006

heller

Webastoa ei kiinnosta ajoakun tila. Eli voit lämmitellä webastolla kabiinin valmiiksi. Sehän sitten sammuu heti kun auton käynnistää. Eli et voi ajon aikana sillä jatkaa lämmittelyä.

Webaston saa päälle äpillä (jotkut valittaa ettei aina toimi) tai sitten avain nipun kakella. Nappia sisällä ei tälle ole, mutta ajastaa voit(?).


Jos haluat "sporttisemmat" penkit, voit ottaa dynamic paketin jossa tulee lähes RS penkit eri verhoilulla. Ne ei tosin ole kovin sporttiset silti mielestäni. Niihin saa sähköt/muistin (ja itselle lisäetuna peruuttaessa kääntyvä apparin peili).

RS penkkeihin kyllä myös sähköt ja muistin.

Se on sitten kuskista kiinni kuinka hyvin mikäkin penkki tukee sivuttain. Ergot ei itteä kiinnostanu, paitsi viilennyksen takia. Niitä ei vaan tulevaan räsään saa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Occux

Lainaus käyttäjältä: heller - 22.05.22 - klo:13:42
Webastoa ei kiinnosta ajoakun tila. Eli voit lämmitellä webastolla kabiinin valmiiksi. Sehän sitten sammuu heti kun auton käynnistää. Eli et voi ajon aikana sillä jatkaa lämmittelyä.
...
Aika yllättävää. PHEVissä siis toimii erilailla kuin perus 1.5 TSI:ssä. Kun lähestyn autoa käynnistän kakesta Webaston ja saatan tehdä viiden minuutin kävelylenkin, jona aikana ikkunat alkaa sulaa. Kun putsaan harjalla autoa, Webaston pöhinä jatkuu ja kun lähden liikkeelle mittaristossa näkyy edelleen Webaston merkkivalo ja kymmene minuutin kohdalla merkkivalo sammuu. Noin siis, jos en ole saanut kännykän kautta Webastoa päälle. Jos auton mielestä akussa ei ole riittämiin puhtia ja/tai tankissa polttoainetta ei ole riittämiin, niin ei käynnisty. Webaston käyttö ei paljon tarvitse virtaa, mutta tuulettimet tarvii. Itsellä ei ole PHEViä, joten voihan kokemukseni perus TSI:stä olla täysin epärelevantteja tässä keskustelussa.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

a_jaba

^näin se toimii perus bensa/diesel volkkareissa.

MQB plugareissa toimintaperiaate on ollut sama siitä lähtien kun ensimmäinen Golf GTE ja Passat GTE tuli markkinoille 6-7 vuotta sitten. Eli webasto sammuu kun auton käynnistää, siitä ei pääse eroon millään kikkakolmosella.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

heller

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 22.05.22 - klo:16:43
^näin se toimii perus bensa/diesel volkkareissa.

MQB plugareissa toimintaperiaate on ollut sama siitä lähtien kun ensimmäinen Golf GTE ja Passat GTE tuli markkinoille 6-7 vuotta sitten. Eli webasto sammuu kun auton käynnistää, siitä ei pääse eroon millään kikkakolmosella.
Huomiona myös vielä kertaalleen että plugarissa webasto ei myöskään lämmitä moottoria.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Hibah

^ ja juuri tuon vuoksi en näe mitään järkeä ottaa polttoainekäyttöistä webastoa ollenkaan.  Plugareissahan hytin esilämmityksen voi hoitaa myös sähkövastuksella, joka ottaa virtaa joko ajoakusta ja/tai talon seinästä. Saa hytin lämpimäksi vaikka Prisman parkkihallissa, eikä tule paheksuvia katseita pakokaasukäryistä.

heller

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 24.05.22 - klo:21:02
^ ja juuri tuon vuoksi en näe mitään järkeä ottaa polttoainekäyttöistä webastoa ollenkaan.  Plugareissahan hytin esilämmityksen voi hoitaa myös sähkövastuksella, joka ottaa virtaa joko ajoakusta ja/tai talon seinästä. Saa hytin lämpimäksi vaikka Prisman parkkihallissa, eikä tule paheksuvia katseita pakokaasukäryistä.
Itselle se tulee sen takia, että aina ei ole mahdollisuutta ladata. Vaikka jossain saisi esim 8A virralla ladattua, ei samalla lämmitys auta mitään. Jos tietää että saa aina ladattua akkuun vähintään 20% ennen lähtöä, silloin se on syytä jättää pois.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

miz

Lainaus käyttäjältä: heller - 24.05.22 - klo:21:51
Itselle se tulee sen takia, että aina ei ole mahdollisuutta ladata. Vaikka jossain saisi esim 8A virralla ladattua, ei samalla lämmitys auta mitään. Jos tietää että saa aina ladattua akkuun vähintään 20% ennen lähtöä, silloin se on syytä jättää pois.

Riippuu auton säilytyspaikasta. Mulla on Leon ja lataus on katoksessa. Kyllä se lämpeni helsingissä yhden talven 8A laturillakin ihan ok kovimpia pakkasia lukuunottamatta, ihan samoin kuin edellinen auto 1400W sisälämppärillä.
Autohan lataa ajastettuna akun ensin, ja lopuksi vasta sisätilat.
Laseja ei varmasti jaksa sulattaa jos auto on taivasalla, ja pohjois-suomessa asia on eri.

16A on jo tehokas, ja sillä onnistuu omassa ajossa välilatauksetkin päivän aikana.

Hibah

Lainaus käyttäjältä: heller - 24.05.22 - klo:21:51
Itselle se tulee sen takia, että aina ei ole mahdollisuutta ladata. Vaikka jossain saisi esim 8A virralla ladattua, ei samalla lämmitys auta mitään. Jos tietää että saa aina ladattua akkuun vähintään 20% ennen lähtöä, silloin se on syytä jättää pois.

Kuulemma esilämmitys akkuenergialla toimii tehokkaammin silloin kun jätät sen 8 A piuhan kokonaan kytkemättä. Ja jos tiedät, ettet aina saa autoa töpseliin, niin voithan myös ottaa sellaisen tavan, että aina kun ajoakku hiipuu alle 50%, niin pakotat bensamoottorin käyntiin. Silloin ajoakku latautuu ja palvelee sinua seuraavan pysäköintisi yhteydessä esilämmitykseen, mutta myös esijäähdytykseen.

Tämä sähkökäyttöinen esilämmitin ilmeisesti tulee kaikkiin töpseliautoihin kuin manulle illallinen, niin mielestäni se on ihan riittävä, enkä itse ainakaan kaipaa siihen enää seuraksi webastoa. Päin vastoin, jos olisi kaksi aparaattia hoitamassa esilämmitystä, niin VAG-konsernin softaosaamisen tuntien siinä saattaa vaan tulla turhaa sekoilua, että kumpaa esilämmitintä tietokone haluaa milloinkin käyttää.

Mitä tulee ikkunoiden sulamiseen, niin eikös webastossa ja sähkölämmittimessä molemmissa ole about 5 kW tehoa? Webastolla kestää muutama minuutti, ennenkuin on täyshönkä päällä, mutta sähkövastuksella ei kestä kuin muutama sekunti lämmetä. Ja mahtaako jompikumpi tai molemmat käyttää ihan tuulilasin- ja takalasinlämmittimiäkin?

miz

^
Nämä plugarit lämmittää sillä teholla mitä piuhasta on saatavilla, eli 8A=1,8kW ja 16A=3,6kW.
Ilman piuhaa käyttää akkua ja vastuksen täyttä tehoa.

Voihan sen tosiaan ladata ja sitten ottaa piuhan irti ennen lämmitystä, tuolloin tietysti lähdetään vajaalla (ja kylmällä akulla jos latauksesta on pitkään) liikkeelle, mutta lämmitysteho riittänee kovillakin pakkasilla.
Muutamassa sekunnissa ei lämpeä koska vastus lämmittää vettä, mutta nopeasti lämpenee.

Esilämmitystä ei voi käyttää akulla jos lataus on alle 20%.

Hibah

Tuo olikin uusi tieto, että vastus lämmittäisi vettä. Onko tosiaan noin?

Onhan tavallisissa bensa-autoissakin ollut PTC-lisälämmitysvastus ilmakanavassa jo vuosikaudet, niin kuulostaa kyl paluulta ysärille, jos esilämmitysvastus lämmittääkin jäähdytinnestettä. Eikös joku juuri sanonut, ettei edes webasto lämmitä moottoria, niin miksi sitten ilman webastoa se moottori sitten lämpeneekin?

Monenlaista Essonbaarijuttua liikkuu tämän esilämmittämisen ympärillä. Kriittisesti täytyy lukea nettikirjoittelua, kun ei tiedä mihin uskoisi.

Oculääri

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 29.05.22 - klo:14:50
Tuo olikin uusi tieto, että vastus lämmittäisi vettä. Onko tosiaan noin?

Onhan tavallisissa bensa-autoissakin ollut PTC-lisälämmitysvastus ilmakanavassa jo vuosikaudet, niin kuulostaa kyl paluulta ysärille, jos esilämmitysvastus lämmittääkin jäähdytinnestettä. Eikös joku juuri sanonut, ettei edes webasto lämmitä moottoria, niin miksi sitten ilman webastoa se moottori sitten lämpeneekin?

Monenlaista Essonbaarijuttua liikkuu tämän esilämmittämisen ympärillä. Kriittisesti täytyy lukea nettikirjoittelua, kun ei tiedä mihin uskoisi.

En ota kantaa tuohon PTC-vastuksen sijaintiin, mutta eihän missään kukaan tainnut sanoa että sähkölläkään ICE lampenisi? Eli jos se PTC on samassa kierrossa missä webastokin.

miz

Tässä yksi kuva konsernin plugarien nestekierroista.

https://images.app.goo.gl/pUsAMsYV21eVQP2Y6


heller

Lainaus käyttäjältä: Oculääri - 29.05.22 - klo:14:55
En ota kantaa tuohon PTC-vastuksen sijaintiin, mutta eihän missään kukaan tainnut sanoa että sähkölläkään ICE lampenisi? Eli jos se PTC on samassa kierrossa missä webastokin.
PTC on tosiaan nestekierrossa. Kuten kuvassa näkyy niin se on vastuksen kanssa samassa kierrossa. Itse tulkitsen kuvan niin, että se on samassa kierrossa moottorin kanssa, mutta kierto ohittaa moottorin tarvittaessa.

Rauta näyttäisi mahdollistavan moottorin lämmityksen webastolla, mutta softa ei sitä tee.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

heller

Lainaus käyttäjältä: heller - 30.05.22 - klo:12:46
Kuten kuvassa näkyy niin se on vastuksen kanssa samassa kierrossa.
Webaston kanssa siis.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

jarski66

Lainaus käyttäjältä: miz - 09.04.22 - klo:00:01
Huollon mukaan tuossa ei ole akusta kyse, vaan korkeajännitepuolen pyroteknisestä sulakkeesta.

Onnettomuustilanteessa tuo posahtaa ja katkaisee jännitteet nopeasti.
Se on jossain palonestohiekassa, ja sitä saattaa olla liian vähän estämään kipinöintiä sulakkeen lauetessa, ja tuonne tulee ylimääräinen eriste väliin.

Akun joutuu laskemaan alas että pääsee tuonne käsiksi, mutta akun eristeisiin ei ole tarvetta kosketa.

Oma auto kuuluu tuohon kamppanjaan ja aika on varattuna kyseiselle operaatiolle. Millanen juttu toi on, pitääkö sisustaa purkaa paljonkin, vai hoituuko homma ns. pohjasta käsin helpostikin, ilman purkuhommia?
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV iV DSG '2021

ex VAG autot:
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

miz

Alakautta purkavat tarpeelliset pois edestä.
Ajoakku alas, eristeiden asennus ja takaisin kasaan sanoivat mulle.

heller

Onko kukaan testannut paljonko ilmastoinnin eco-asento vaikuttaa rangeen näin kesällä?
Tuntuu olevan niin tehokas ilmastointi, että joskus tekisi mieli käyttää eco, mutta en tiedä onko sillä kuinka paljon oikeasti merkitystä?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

tigeli

Lainaus käyttäjältä: heller - 16.08.22 - klo:13:04
Onko kukaan testannut paljonko ilmastoinnin eco-asento vaikuttaa rangeen näin kesällä?
Tuntuu olevan niin tehokas ilmastointi, että joskus tekisi mieli käyttää eco, mutta en tiedä onko sillä kuinka paljon oikeasti merkitystä?

En ole pelkkää ilmastointia kokeillut laittaa eco-tilaan, mutta auton ajotilan säätämällä eco-tilaan pääsee ainakin "helposti" 70km sähköllä kesällä. Samaa reittiä ajamalla normaalitilassa mennään sähköllä noin 60km. Harvemmin tulee silti säädettyä tuon kanssa.

mr panu

Harrastaako porukka automaatiota?

Yhdistin octavian connecting kautta home assistanttiin niin sain tehtyä kevyen varaustason kontrollin. Tuota kautta saan tiedon akun varaustasosta. Näyttää latauksen yhteydessä päivittyvän 5% syklein.
Kun töpselin tönäisee autoon, niin se (=home assistant) ilmoittaa ensin (kännykkään) kuinka suurella virralla ladataan ja kysyy ladataanko täyteen vai pikkaisen alle. Jos ei vastaa mitään, esim joku muu ajoi kuin minä, niin lataa edellisen asetuksen perusteella.

Range tässä lähialueella ja töihin ajettaessa riittää vallan mainiosti, josta syystä pieni lisäoptimointi akulle. Lähdön suunnittelua en halua käyttää, kun ei pysty lähtemään ajoon orjallisen tarkasti. Tai edes jokapäivä. Ja nyt halutessani ei tarvitse koskea mihinkään ja lataus pysähtyy 80% kotilaturissa. Muita latureita käytettäessä ei kysellä tai tehdä mitään. Kotilaturin käytön tunnistan, kun se ottaa verkosta virtaa.

Kun tietää olevansa sinä päivänä lähdössä johonkin, niin laittaa latautumaan täyteen.

Jos sattuu, että komennot ei mene läpi, niin ei sekään ole katastrofi. Auto aloittaa joka tapauksessa latauksen, kun töpselin laittaa kiinni.

heller

Lainaus käyttäjältä: mr panu - 22.08.22 - klo:15:10
Harrastaako porukka automaatiota?

Yhdistin octavian connecting kautta home assistanttiin niin sain tehtyä kevyen varaustason kontrollin. Tuota kautta saan tiedon akun varaustasosta. Näyttää latauksen yhteydessä päivittyvän 5% syklein.
Kun töpselin tönäisee autoon, niin se (=home assistant) ilmoittaa ensin (kännykkään) kuinka suurella virralla ladataan ja kysyy ladataanko täyteen vai pikkaisen alle. Jos ei vastaa mitään, esim joku muu ajoi kuin minä, niin lataa edellisen asetuksen perusteella.

Range tässä lähialueella ja töihin ajettaessa riittää vallan mainiosti, josta syystä pieni lisäoptimointi akulle. Lähdön suunnittelua en halua käyttää, kun ei pysty lähtemään ajoon orjallisen tarkasti. Tai edes jokapäivä. Ja nyt halutessani ei tarvitse koskea mihinkään ja lataus pysähtyy 80% kotilaturissa. Muita latureita käytettäessä ei kysellä tai tehdä mitään. Kotilaturin käytön tunnistan, kun se ottaa verkosta virtaa.

Kun tietää olevansa sinä päivänä lähdössä johonkin, niin laittaa latautumaan täyteen.

Jos sattuu, että komennot ei mene läpi, niin ei sekään ole katastrofi. Auto aloittaa joka tapauksessa latauksen, kun töpselin laittaa kiinni.

Ite en osannu ku tällästä vääntää


Ois kiva saada kyllä jotain automaatiota, vaikka viesti kun on valmis :)

Tai sijainnin mukaan latausnopeuden rajoitus. Ehkä joskus tarpeellinen.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Pushead

Pystyykö autosta ajastamaan latauksen esimerkiksi yöaikaan? Pörssisähköön siirtyminen edessä niin tuosta olisi iloa.
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

NcP

Lainaus käyttäjältä: Pushead - 14.10.22 - klo:09:58
Pystyykö autosta ajastamaan latauksen esimerkiksi yöaikaan? Pörssisähköön siirtyminen edessä niin tuosta olisi iloa.

Pystyy määrittämään "halvat tunnit" ja auto lataa sitten niiden aikana.

Pushead

En jostain syystä saa tuota pelaamaan. Eli ajastin lähtöajan toistuvana 7:30. Halvat tunnit asetin alkamaan 2:00 ja loppumaan 7:00. Akun miniminvarausasetus on 20%.
Näytti kyllä seuraavaksi lähtöajaksi Lauantai 7:30, kuitenkin alkoi heti latamaan kun liitti latausasenmaan. Akku oli n 40%. Lataa tälläkin hetkellä. Kun virrat sammuttaa tulee näytölle mahdollisuus valita "lataa heti", senkään käyttäminen päällä ja takaisin pois ei lopeta latausta. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

Pushead

Nyt kun autoa kävi ulkoiluttamassa alkoi myös tuo halvat tunnit toiminto pelittämään. Kun kytkee latausasemaan, antaa merkiksi latausvalolla lyhyitä vihreitä välähdyksiä että ajastettu lataus on aktiivinen.
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

ToyoCorolla

Lainaus käyttäjältä: heller - 22.05.22 - klo:18:47
Huomiona myös vielä kertaalleen että plugarissa webasto ei myöskään lämmitä moottoria.

Itse tein päätöksen ottaa, kun ensin auton, niin laitan siihen tavallisen moottorilämmittimen. Myyjä sanoi, ettei webasto lämmitä moottoria.
Skoda Octavia VRS Combi 1,4 Phev 2024
Toyota Corolla Touring Sports Style Hybrid 2019
Toyota Auris Touring Sports Active edition 2014
Skoda Octavia Vrs TDI 2007
Toyota Avensis Linea Terra 1999

heller

Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 20.10.22 - klo:08:40
Itse tein päätöksen ottaa, kun ensin auton, niin laitan siihen tavallisen moottorilämmittimen. Myyjä sanoi, ettei webasto lämmitä moottoria.
Ei lämmitä ei. Mutta en rupeisi kahdella johdolla leikkimään. Valintoja valintoja :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy