Missä huollatat/korjautat kaasuautosi (vinkkejä hyvistä paikoista)?

Aloittaja Ramzez, 12.02.21 - klo:11:44

« edellinen - seuraava »

Ramzez

Otan vinkkejä vastaan, missä kannattaisi huollattaa tai korjauttaa kaasulla toimiva auto? Vinkkejä saa ehdottaa ympäri Suomea, jos jossain on hyväksi todettu korjaamo, mutta oma lehmäni on sillä tavalla ojassa, että kuuntelisin myös kokemuksia keskisuomalaisista tai pirkanmaalaisista korjaamoista jos niistä on.

Itse olen tähän mennessä kerran käyttänyt 2014 vuosimallin Ecofuel Passattia Vaajakosken Biltec Oy:ssä reilu vuosi sitten ja vaikka sinällään työ tehtiin ripeästi ja palvelu asiointihetkellä oli ok ja vika tuli kuntoon, jäi valitettavan huono maku jälkikäteen, kun kävi ilmi, että autolla oli ajettu huoltoraportissa selostettua selvästi enemmän "koeajoa" (raportissa 30km, mutta oikeasti lähes 70km) ja selityksenä olivat mm. osien noudot matkahuollosta yms. sekä kovat katteet osissa (marmoritiskillä reilu 50e maksanut venttilin kela tuli tuolta kautta maksamaan yli 200e + työt). Lisäksi pohjamuovin kiinnikkeitä oli rikottu ja auto oli jätetty kuljettajan paikan osalta varsin siivottomaksi. All in All, mikäli parempaa tarinaa ei ole jollakin samasta paikasta kertoa, varmaankin vältän ainakin itse tuolla huollattamista.

Onhan Jyväskylässä myös Jyväskylän autotarvike, joka on merkkiliike, mutta kannattako merkkiliikkeessä huollattaa yli 200tkm ajettua autoa, ovatko huoltohinnat kuinka kohtuullisia, kun kaikki menee takataskusta?

palmgas

Tampere taitaa olla paras kaasuhommiin. Käy stadista asti..

4motionT5

ACS
helsinki,
useamman kerran huollattanut ja viat löytyneet ja kohtuu hinnoittelu
vien sinne seuraavallakin kerralla..
Caddy Maxi Ecofuel 2.0L v.2014
Ex:Caddy Ecofuel 2,0L v.2007
Ex:Golf Variant 1.6TDi 4motion v.2014
Ex:Caddy Maxi 2.0TDi Comfortline v.2011
ex:T5 4motion 2,5L 96kW lyhyt koppa v.2009

jt

Itse olen huollattanut useampana vuotena Oulun Pörhön Direct Express huollossa kaasuauton määräaikaishuoltoja. Merkkiliikkeeksi kohtuu hinta ja tarkastuksista on ollut sinällään hyötyä että joskus ovat löytäneet jotain pientä muuta fixattavaa (ei kaasupuolella, vaan ihan normijuttuja). 

Varsinaiset normikorjaustoimenpiteet (jarrut, iskarit) tms. olet käyttänyt taasen ihan normikorjaamolla koska merkkiliike nyt on kuitenkin selvästi tyyriimpi varsinkin jos tulee tuntityönä tehtäviä juttuja.

Jos olisi kaasupuolella varsinaista korjattavaa, Oulun seudulta löytyy Autosähkö-huoltokorjaamo Kimmo Väärälä https://autosh.fi/, joka on erikoistunut kaasu- ja autosähkötöihin. Kerran käynyt ja jäi hyvin asiantunteva kuva, ei halua vaihtaa osia "veikkaamalla". Tekee käsittääkseni myös hieman haastavampiakin kaasukonversioita.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy