Kirjoittaja Aihe: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen  (Luettu 1112 kertaa)

Poissa hifijussi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 126
    • Profiili
A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« : 13.01.21 - klo:06:59 »
2001 A4 1.8T auto kävi huollossa, vaihdettiin moottoriin sopivat Bosch tulpat, moottorin ilmansuodatin, öljyt + suodatin, sekä öljymäärän anturi. Huollon jälkeen moottori käy kolmella sylinterillä epätasaisesti / rynkyttää jonkin verran - tod.näk. kun käy kolmella. Sitten vaihdettiin vielä uudet Bosch -syt.puolat, mutta vika esiintyy edelleen. Ei ole luettu vielä vikakoodeja, mikähän mahdollisesti voisi olla ongelmana?

Poissa tapanixxx

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.381
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #1 : 13.01.21 - klo:08:07 »
Tulpat. Laittakaa ngk.

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.955
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #2 : 13.01.21 - klo:08:20 »
Tulpista tuo kone on tarkka. Ja millainen on huolto, jossa ei edes moottorin vikakoodeja ole luettu?
ID.3 Pro Performance Business
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Paikalla mruotz

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 508
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #3 : 13.01.21 - klo:09:00 »
NGK PFR6Q - noilla omat 1.8t kiulut toimineet hyvin.
Klackern / klappern & kolbenkipper

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.810
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #4 : 13.01.21 - klo:10:17 »
Tuon ikäisessä kannattaa tarkistaa imusarjan alapuolella oleva huohotinputki. Uusi putki maksoi Fixuksella 19€, marmorilla muistaakseni 70+€.

Samoten putken vieressä oleva pieni alipaineventtiili (kumihässäkän sisällä) kannattaa samassa rempassa vaihtaa jos ei ole jo kertaalleen vaihdettu.



Poissa hifijussi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #5 : 13.01.21 - klo:18:55 »
Mistä kohti löytyy sytytyksen ohjainyksikkö, auto on siis A4 B6, 1.8T, 2001.

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.810
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #6 : 13.01.21 - klo:21:42 »
ECU:sta. Kirjoita googleen hakusanoiksi audi a4 b6 ecu location

Poissa hifijussi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #7 : 14.01.21 - klo:23:43 »
Tulpat vaihdettiin huollossa Bosch FR7DPP33/FR7KPP33+ ja sen jälkeen puolat Bosch 0986 221 024 ja edelleen käy kolmella sylinterillä.
« Viimeksi muokattu: 14.01.21 - klo:23:54 kirjoittanut hifijussi »

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.810
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #8 : 15.01.21 - klo:08:19 »
Luetuta vikakoodit VCDS:llä tai OBDeleven:llä. Ei tuo muuten ala selviämään. Puristuspaineetkin olisi hyvä tarkistaa.

Poissa Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.706
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #9 : 15.01.21 - klo:12:51 »
Olisi kiva myös kuulla korjaantuuko ongelmat jos autoon lyö kiinni takaisin vanhat puolat ja tulpat  ::)
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Poissa fixed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #10 : 15.01.21 - klo:13:38 »
toimii kyllä Boscheillakin, tosin itsekkin enemmin luotan NGK:hon. Vikakoodit lukuun ja jos näyttää tietyn sylinterin sytkäkatkosta niin puola ja tulppa ylös ja katsomaan ettei tulpassa ole kärkiväli jotain muuta kuin pitäisi. Ei ole ensimmäinen kerta kun huolto ei tarkista että uusissa tulpissa kärkiväli on kunnossa.

Poissa hifijussi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #11 : 15.01.21 - klo:21:24 »
Kiitos vinkistä. Pitääpä tsekata kärkivälit, entiset NKG:t olivat kyllä ajettu tosi loppuun ja kärkiväli enemmän kuin liian suuri. Niillä startissa loppuaikoina yksi sylinteri lähti toimimaan pienellä viiveellä, varsinkin kylmänä teki sitä. Hetken kun pyöri niin kävi ok, ei tutkittu VCDS:llä - mutta tuollaiset havainnot.

Poissa Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.706
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #12 : 15.01.21 - klo:22:31 »
Ettei nyt sitten vaan nuo yhden sylinterin katkosongelmat olisi jatkumoa entisestä, eikä tämän viimeisimmän remontin aiheuttamaa...
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Poissa hifijussi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #13 : 16.01.21 - klo:02:10 »
No. Auto on ollut minulla n. 20tkm ajossa sen jälkeen kun sen ostin ja tulppien osalta eka huolto. Nyt tehdyt asiat, eli tulppien jne. vaihto saivat yhden sylinterin mykäksi kokonaan, vasta sen jälkeen vaihdettiin puolat - edelleen käy kolmella. Pitää vielä toisaan vaihtaa ristiin toimivan ja toimimattoman sylinterin välillä puolat ja tulpat, sekä testata testerillä sen jälkeen mihin sylinteriin vika sitten paikantuu + ihmetellä hetki. Vaan liirum laarum, sen jälkeen alkaa piuhojen tsekkaus ja sitä rataa.

Tällaisiakin on esiintynyt - myös ihan täällä kotimaassa  :)

https://www.audiworld.com/forums/a4-b6-platform-discussion-34/fix-p0688-error-code-fuse-29-a-2812116/

« Viimeksi muokattu: 16.01.21 - klo:02:18 kirjoittanut hifijussi »

Poissa hifijussi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #14 : 18.01.21 - klo:12:00 »
Pitää vielä kokeilla NGK:n tulppia. Bosheissa on ollut kuuleman mukaan laatuongelmia, etenkin Kiinassa valmistetuissa tulpissa.

Poissa hifijussi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #15 : 18.01.21 - klo:18:43 »
Mistä saa puoliin käypäiset liitinrungot, niiden liitinkontaktit ja tiivisteet järkevään hintaan?

Poissa o.b.

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.810
    • Profiili
Vs: A4 B6, 1,8T käyntiongelma huollon jälkeen
« Vastaus #16 : 18.01.21 - klo:20:40 »
Kokeile etsiä 4B0973724 osanumerolla. Noita on erilaisia eri moottorityypeille, mutta tuo voisi sopia. Varaosanumero pitäisi löytyä liittimestäkin pienellä präntillä.

Kiinasta saa 4 kpl johdonpätkillä alle 10 euron...

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy