Kirjoittaja Aihe: Jatkuva kimeä piippaus.  (Luettu 965 kertaa)

Poissa Jeep-Ukko

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Jatkuva kimeä piippaus.
« : 10.10.21 - klo:20:06 »
Naapurilla Octavia 2011, 2.0 tdi DSG.

Oli kaupassa käynyt ja cd-levyä vaihtanut radioon. Auto oli alkanut piippaamaan.
Oli seisauttanut ja sammuttanut. Käynnistänyt uudelleen, piipaus jatkuu.
Oliko vain sattumaa tuo CD:n vaihto.
Radio toimii, CD:ltä musiikki soi.
Piipaus ääni on erittäin kimeä ja korvia vihlova.

Auto toimii normaalisti.
Mittaristossa ei näy varoituksia.

VCDS:llä kävin lukemassa vikakoodeja, ei ollut mitään huomioitavaa.
Muutama polttimo palanut, rek.valo ja jarrupolttimo. Nämä kuulemma ollut jo pitkään pimeänä, eikä kyllä tuollaista kimeää piippausta pitäisi aiheuttaa.

Heti kun virrat kääntää päälle piippaus alkaa (eli ei tarvitse autoa käynnistää), piippaus on kimeä ja tasainen sekunnin välein.
Käytettiin akku kaapelia irti n. 10 min. Ei vaikutusta.

Jarrupolkimeen liittyen on vihreä valo, liittyy vaihteiston parkkilukkoon, kun jarrupoljinta painaa valo sammuu, kun jarrupolkimen nostaa, valo syttyy.
En autolla varsinaisesti itse ajanut, mutta vähän pihassa vaihteita käytin päällä ja pois, minun mielestäni valo ei sammunut vaihteen ollessa päällä (voi olla että sammu, ja tein vain virhe havainnon). (Jälkikäteen käyttöohje kirjaa netistä luin ja valon pitäisi olla sammuksissa vaihteen ollessa, ja palaa vain P ja N asennoilla).
Voisiko olla jokin automaattiin liittyvä virhe ilmoitus, jos jarrun signaalissa ongelmaa. Tosin uskoakseni vikakoodi pitäisi syntyä.

Autossa on parkkitutkat, edessä ja takana, en hoksannut kytkeä pois päältä, jos luulee koko aika edessä olevan este?
Yleensähän parkki tutkat ilmoitta ensin harvakseltaa, sitten ääni tiuhenee ja lopulta huutaa yhtä soittoa, jos luulisi jonkin olevan sellaisella etäisyydellä, että on juuri tuo noin sekunnin sykli.
Pitäisikö eteenpäin ajaessa tutkan tunnistaessa este, tulla radioon tai mittaristoon tutkan tunnistus alue näkyviin? Peruuttaessa ainakin pitäisi lie?
Nyt ei ainakaan ilmoitusta tule.
Ja onko mitään nopeus rajaa, että maantiellä tutka ei olisi käytössä, kuitenkin piippaus kun alkoi, niin piippasi myös autolla maantiellä ajaessa.



Vähän vaikea ja hankala vika, kun ei ole kristalli palloa.
Onko kenelläkään mulla vastaavaa, jatkuvaa piippausta ollut, ilman mitään virhe sanomaa tai vikakoodia.
Tai onko mitään hyviä arvauksia.

Poissa sprint

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: Jatkuva kimeä piippaus.
« Vastaus #1 : 10.10.21 - klo:20:34 »
Kuuluuko piippaus voimakkaammin sisältä vai ulkoonta? Meillä yhdessä vw autossa piippasi kovasti kun varashälyttimestä oli akku loppumassa.

Poissa Jeep-Ukko

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Jatkuva kimeä piippaus.
« Vastaus #2 : 11.10.21 - klo:20:39 »
Kyllä se ääni auton sisällä kuuluu, edessä.


Tuo parkkitutka asia jäi itseäni vaivaamaan, että kun ei tullut sitä mykistin nappia kokeiltua.

Pistin eilen, illan kähmässä naapurille viestiä, että testaa tuon. Lupaili testata.

Laitto päivällä viestiä, että oli sitä parkkitutkan nappia painellut ja piipitys loppui.
En oo kerinnyt kyseleen, loppuko piipitys kokonaan vai palasiko taas seuraavalla virta-avain syklillä piippaamaan.

Vai saako näistä tutkat kokonaan pois päältä pysyvästi?
Työmaan Transit on ainut auto, jolla olen ajanut, jossa tutkat edessä. Vaikka ne kuittaa pois päältä, niin seuraavalla käynnistyksellä ovat automaattisesti päällä, varsinkin talven lumi/sohjon kertyessä puskuriin elävät ihan omaa elämää...


Mutta piipityksen lähde selvillä, niin varsinaista vikaa on helpompi lähteä selvittämään.

Poissa aimoek

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Jatkuva kimeä piippaus.
« Vastaus #3 : 13.10.21 - klo:16:23 »
Jos joku tutkista on sökö, niin piippaa hetken siinä päässä missä viallinen tutka. Pitäisi näkyä vikakoodissa, jopa mikä sökö. Pois päältä saa kun ottaa sulakkeen pois, löytyy käsikirjasta. Uusi anturi maksaa 5-70€, marmorilla 148€. Asennus riippuu kohdasta, jotkut voi laittaa itse, suurin osa vaatii puskurin ym irrotusta. Asennus maksaa liikkeessä satasesta useampaan, ihan halvimmista antureista on vain harmia.
Ollut:Vespa 250 ja 80cc, Opel Olympia, Opel Rekord, AutoUnion 80, Taunus 17M, Y-Cortina, Lada, Ford Transit, 3XWartburg, Mersu -89, Skoda Fabia HB-03 A(uusi), Skoda Fabia Combi-06 A(uusi), Hyundai Tucson-06.Nyt: Skoda Octavia 1,6 HB Elegance A-06

 




www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla