Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

jap3

Itse tein kaupat viikonloppuna 2021 1,5eTsi FR sportstourerista, ajettu 79tkm. Auto oli yön yli koeajossa (kuiva sää) ja nyt tihkusateella huomasin tuon ovenkahva"ongelman" eli kessy ei toimi.
Onko tuohon muuta parannuskeinoa, kuin pitää jotain mikrokuituliinaa taskussa?  ::)

Huoltokuitteja tutkiessa jotain päivityksiä sähkövikojen takia oli tehty vuonna 2022. Nyt auto meni k-autoon vielä huoltoon, niin joku vaihdevipu-päivitys kuulemma tehdään samalla..

Auto tuntui hyvältä ajossa ja kun hinta oli "edullinen" niin tein kaupat. Samoilla varusteilla/kilsoilla golf/octavia olisi ollut vähintään 4-5ke kalliimpi..

kölli

Lainaus käyttäjältä: jap3 - 03.09.25 - klo:06:15Itse tein kaupat viikonloppuna 2021 1,5eTsi FR sportstourerista, ajettu 79tkm. Auto oli yön yli koeajossa (kuiva sää) ja nyt tihkusateella huomasin tuon ovenkahva"ongelman" eli kessy ei toimi.
Onko tuohon muuta parannuskeinoa, kuin pitää jotain mikrokuituliinaa taskussa?  ::)

Huoltokuitteja tutkiessa jotain päivityksiä sähkövikojen takia oli tehty vuonna 2022. Nyt auto meni k-autoon vielä huoltoon, niin joku vaihdevipu-päivitys kuulemma tehdään samalla..

Auto tuntui hyvältä ajossa ja kun hinta oli "edullinen" niin tein kaupat. Samoilla varusteilla/kilsoilla golf/octavia olisi ollut vähintään 4-5ke kalliimpi..

Kahvat eivät toimi oikein nimenomaan sateella tai 0c molemmin puolin. Ei liene korjauskeinoa?
Omaan tehtiin varmaan tuo sama päivitys viime huollossa, en huomannut isoa eroa aiempaan.

Hyviä autoja nämä on verrattuna Skoda/VW. Samaa ***kaa eri kuorissa loppujen lopuksi. :)
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
Golf 1.9SDI -00
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

mikama83

Omassa autossa nyt edelleen ihmeellisiä herjoja etututkiin liittyen vaikka tuonne välille on vaihdettu uudet johtosarjat. Vaikka keli on normaali niin joskus tulee ilmoitus että "Front assist ei kätettävissä. Ei tunnistinnäkymää" ja joskus tuo sammuu vasta seuraavan käynnistuksen jälkeen. Kesällä puskurissa oleva tutka oli irti pienen kolarin takia ja yritin kysellä huollosta olisiko se pitäny kalibroida uudelleen, mutta en saanu siihen vastausta. Vastaus oli vaan että tutkimukset menee mun maksettavaksi mikäli viallisia osia ei löydy.

jap3

Onko näissä tuo peruutuskameran kuva oikeasti todella surkea? Edellisessä 2016 Focuksessa oli paljon parempi kuva.

Vai onkohan tuossa kamerassa minullakin jotain vikaa? Linssi on kyllä paikallaan..

Rassa

Lainaus käyttäjältä: jap3 - 15.09.25 - klo:07:09Onko näissä tuo peruutuskameran kuva oikeasti todella surkea?

Minä huomasin, että kun -21 vuosimallin Leonistani tipahti viimevuonna peruutuskameran linssi ja siihen vaihdettiin uusi kamera, kuvanlaatu parani samalla huomattavasti. Eli kokemukseni mukaan alkuperäisessä on selvästi heikompi kuvanlaatu kuin päivitetyssä versiossa.

kölli

Lainaus käyttäjältä: Rassa - eilen kello 17:24Minä huomasin, että kun -21 vuosimallin Leonistani tipahti viimevuonna peruutuskameran linssi ja siihen vaihdettiin uusi kamera, kuvanlaatu parani samalla huomattavasti. Eli kokemukseni mukaan alkuperäisessä on selvästi heikompi kuvanlaatu kuin päivitetyssä versiossa.

Täällä sama huomio, linssi pudonnut myös, vaihdettu ja nyt aavistuksen verran parempi kuva kuin vanhassa.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
Golf 1.9SDI -00
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy