Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

kölli

Front assist herja, ACC deaktivoitu. Saako asetuksista otettua kokonaan adaptiivisuuden pois päältä jotta saa käytettyä ilman etututkaa? Vai onko tuo kokonaan pois käytöstä mikäli tutka on jäässä/likainen?
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

heller

Octaviaan ainakin pystyy aktivoimaan normi vakkarin.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

miz

Siis asetuksista ei saa, mutta obd11 tms ilmeisesti saa koodattua.
Tuolloinkin se pitänee itse valita käyttöön, eli ei vaihda lennossa toimintaa jos tutka menee umpeen kesken matkan.

Normaalisti on pois käytöstä jos on jäässä. Onneksi ei itselle ole montaa kertaa osunut (kahdesti tarkalleen ottaen), mutta on ärsyttävä ominaisuus.

v6e

Lainaus käyttäjältä: v6e - 25.12.22 - klo:12:37

Kävin huollattamassa taas auton, samalla tavaratilan verkonklrikiinnikkeen kamppis jossa kattoverhoilu ilmeisesti pudotettiin alas.

Renkaiden syömiseen sanoivat että ei ole takuu juttu... mutta kuitenkin hoitivat suuntauksen ilmaiseksi.



Kyllähän toi suuntaus oli perseellään. Lupasivat selvittää renkaiden maksajan ja soittaa myöhemmin takaisin.

Takajarrupalat oli vaihdettu toisenlaisiin jospa vinkunat loppuisi. Vinkuu siis edelleen vaikka 25tkm mittarissa.

Vaihteisto vikaa tutkivat kaksi päivää, ei läppärillä kytkimen/vaihteiden arvoissa ongelmia eikä mitään normaalia poikkeavaa havaittu.

Edelleen tuo vapina ja vaihteiston voimansiirron ääni sekä metallinen helähdys vaihto tilanteessa tulee usein. 3->4 vaihto ei oireile talvella koska käytännössä tuollaista 120kmh ohitusta ei tarvitse tehdä talvinopeuksissa.

Jatketaan tutkailua, toivottavasti tulisivat renkaissa vähän vastaan.

Ihmeiden aika ei ole ohi!!!
Soitti tänään Pirkkavolkkarilta että vaikka tämä nyt ei mikään virallinen takuu homma ollut, mutta koska kulmat oli pielessä niin maksaa  puolet renkaista jos tehdään toimenpiteet Airportissa.
Kesärengas eteen 2 kpl, Continental premium contact 6 225/45-18" ~400€ ja tästä maksavat puolet eli ~200€

kölli

Lainaus käyttäjältä: miz - 27.12.22 - klo:14:18
Siis asetuksista ei saa, mutta obd11 tms ilmeisesti saa koodattua.
Tuolloinkin se pitänee itse valita käyttöön, eli ei vaihda lennossa toimintaa jos tutka menee umpeen kesken matkan.

Normaalisti on pois käytöstä jos on jäässä. Onneksi ei itselle ole montaa kertaa osunut (kahdesti tarkalleen ottaen), mutta on ärsyttävä ominaisuus.

Eli aina kun tutka on jäässä niin ei toimi. Tämä kävi jo itselle pari kertaa. Putsasin sekä kameran että tutkan mutta ei apua. Pitänee odottaa kevättä...
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

v6e

Lainaus käyttäjältä: kölli - 27.12.22 - klo:16:46
Eli aina kun tutka on jäässä niin ei toimi. Tämä kävi jo itselle pari kertaa. Putsasin sekä kameran että tutkan mutta ei apua. Pitänee odottaa kevättä...

Mulla vaihdettiin tuulilasikamera, se aiheutti front assist ja Lane assist ongelmaa jatkuvasti... Välillä meni vakkari mykäksi ja uudelleen käynnistyksellä saattoi alkaa toimimaan. Kamerassa oli joku valmistusvika ja tutkat vittuili talvella, keväällä, syksyllä. Toimi toukokuusta-elokuuhun.
Lane assist yritti välillä autoa ojaan, myös kesällä.

miz

Varmaan jotain vikaa on jos jatkuvasti tippuu pois.

Itselle tuon on tehnyt yhden kerran alijäähtynyt vesi joka jäätyi paksuksi kalvoksi, toinen kerta oli paksua lunta / jäätä päällä. Normaalit talviajot on kyllä menneet pääosin ok, vaikka loskaa ja lunta on matkoilla ollut, ja kolmatta talvea mennään.

Kannattaa huollosta kysäistä vaikka tuosta kamerasta, normaalia toimintaa tuo ei ole.

kölli

Lainaus käyttäjältä: miz - 27.12.22 - klo:20:51
Varmaan jotain vikaa on jos jatkuvasti tippuu pois.

Itselle tuon on tehnyt yhden kerran alijäähtynyt vesi joka jäätyi paksuksi kalvoksi, toinen kerta oli paksua lunta / jäätä päällä. Normaalit talviajot on kyllä menneet pääosin ok, vaikka loskaa ja lunta on matkoilla ollut, ja kolmatta talvea mennään.

Kannattaa huollosta kysäistä vaikka tuosta kamerasta, normaalia toimintaa tuo ei ole.

Eihän nuo normaalilta tunnu. Se kamerahan jäätyy melko nopeasti näin lumisateella.
Myös parkkitutkat jumittavat ja tuntuu että eivät reagoi esteisiin vasta kun on todella lähellä.

Pitää kysyä huollosta. Eri asia millä aikataululla näitä saa fixattua...
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

jukkanen

13 kuukauden ikäiseen phev:een vaihdettiin nyt ekan kerran latausluukun moottori tai joku semmoinen. Saas nähdä vieläkö joskus temppuilee vai onko uusi osa parempi.

DBMan

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 28.12.22 - klo:17:06
13 kuukauden ikäiseen phev:een vaihdettiin nyt ekan kerran latausluukun moottori tai joku semmoinen. Saas nähdä vieläkö joskus temppuilee vai onko uusi osa parempi.

Se on se lukituksen solenoidi, joka flippaa. Alkuperäisessä lukituksen tapissa on tiiviysongelma. Mulla vaihdettiin se
takuutöinä samassa yhteydessä, kun käytin auton kampanjassa ( joku akun suojausjuttu ). Oli väsähtänyt kokonaan.
Toistaiseksi on toiminut paremmin kuin entinen, eli tappi ei ole jäätynyt, eikä siitä juuresta purskahda vettä ulos,
kun sitä tappia painaa.
Seat Leon ST eHybrid Xcellence

Yaffa0

#1180
Lainaus käyttäjältä: v6e - 27.12.22 - klo:17:46
Mulla vaihdettiin tuulilasikamera, se aiheutti front assist ja Lane assist ongelmaa jatkuvasti... Välillä meni vakkari mykäksi ja uudelleen käynnistyksellä saattoi alkaa toimimaan. Kamerassa oli joku valmistusvika ja tutkat vittuili talvella, keväällä, syksyllä. Toimi toukokuusta-elokuuhun.
Lane assist yritti välillä autoa ojaan, myös kesällä.

Minulla ei ole isommin ollut ongelmaa talviautona tämän uuden Leonin kanssa, mutta tosiasia on, että edellinen mk3.5 oli talviautona parempi. Siinä oli ACC:n etututka lämmitetty. Ei mennyt umpeen jäätävälläkään sateella, eikä varsinkaan lumi-/räntäsateessa. Lisäksi tuulilasin pesuneste tuli laseille lämmitettyjen suuttimien läpi (myös etuvaloille). Nythän lampunpesimiä ei ole ollenkaan ja nestettä ei ole lämmitetty. Kaiken kruunaa vielä pesunesteen määräanturi, jonka puuttuminen nyt tästä yli 40 tonnin autosta on kyllä VAG:n tötöilyistä kaikkein pahin. Varmaan joku Excel-/business controller on laskenut, että pesunesteen määräanturi maksaa 5 EUR kpl ja vuositasolla tuotetaan mailmaan 100 000 Leonia, niin siinähän säästyy jo puoli miljoonaa. Luulisi, että tuollaisen osan puuttuminen on jo noloa. Se, kun on ollut autoissa jo 90-luvulta lähtien.

Kessystä onkin puhuttu täällä jo riittämiin. Se toimii uudessa mallissa pääosin OK, mutta ei kosteahkossa 0-kelin tuntumassa johtuen kahvojen kapasitiivisestä materiaalista. Edellisessä mallissa se toimi aina, kelissä kuin kelissä ja niin toimii perheen 7 vuotta vanhassa Fabiassakin, joten VAG kyllä osaisi senkin tehdä oikein, jos haluaisi.

Tekisi mieli päästä keskustelemaan jonkun VAG:n dirikan kanssa. Maine menee tällaisillä päätöksillä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

#1181
Tässä vielä kuvat mukautuvan vakkarin tutkasta, OIKEIN tehtynä, ilman säästämistä.








Ja sitten nykymalli:


Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mikama83

Jotain oman auton Kessylle tapahtui elokuun isossa päivityksessä kun nyt vaikka ollu tätä keliä nollan molemmin puolin, niin ovet aukeaa vaikka paksut rukkaset kädessä. Viime talvena näillä keleillä toimi vaan lukitus mutta aukaisu ei millään.

Mutta yksi asia ihmetyttää edelleen. Esim viime viikonloppuna oli jonkun parkkitutkan edessä jäätä. Auto varoitti jatkuvasti että parkkitutkat ei ole käytössä vaikka ajoin silloin moottoritienopeuksia. Onkohan siis edelleen tuossa joku bugi  ???  Onneksi vilkkui vaan se teksti ettei tullu pimputuksia siihen päälle.

miz

^^

Pesunesteen anturin, kessyn ja tutkan puutteet on helppo allekirjoittaa, vaikka omalla kohdalla ei ole neste loppunut ja tutkakin jäätynyt vain kahdesti kahden vuoden aikana.

Pesunesteen suuttimeen eroista ei ole mitään käryä, hyvin ne on toimineet molemmissa, eikä siinä vanhassakaan neste ollut lämmitettyä, lämmitys oli jottei suuttimet jäädy umpeen.

Valot oli vanhassa ihan sysipaskat (2016) näihin verrattuna, eikä niitä pesurit pelastaneet.

Kokonaisuutena tämä uusi on musta kaikinpuolin parempi, myös talviautona. Ja keskikulutus on ollut 4,4 l/100km vähemmän kuin edeltäjässä (+13kWh/100km sähköä).

zsi

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 30.12.22 - klo:00:00
Minulla ei ole isommin ollut ongelmaa talviautona tämän uuden Leonin kanssa, mutta tosiasia on, että edellinen mk3.5 oli talviautona parempi. Siinä oli ACC:n etututka lämmitetty. Ei mennyt umpeen jäätävälläkään sateella, eikä varsinkaan lumi-/räntäsateessa. Lisäksi tuulilasin pesuneste tuli laseille lämmitettyjen suuttimien läpi (myös etuvaloille). Nythän lampunpesimiä ei ole ollenkaan ja nestettä ei ole lämmitetty. Kaiken kruunaa vielä pesunesteen määräanturi, jonka puuttuminen nyt tästä yli 40 tonnin autosta on kyllä VAG:n tötöilyistä kaikkein pahin. Varmaan joku Excel-/business controller on laskenut, että pesunesteen määräanturi maksaa 5 EUR kpl ja vuositasolla tuotetaan mailmaan 100 000 Leonia, niin siinähän säästyy jo puoli miljoonaa. Luulisi, että tuollaisen osan puuttuminen on jo noloa. Se, kun on ollut autoissa jo 90-luvulta lähtien.

Kessystä onkin puhuttu täällä jo riittämiin. Se toimii uudessa mallissa pääosin OK, mutta ei kosteahkossa 0-kelin tuntumassa johtuen kahvojen kapasitiivisestä materiaalista. Edellisessä mallissa se toimi aina, kelissä kuin kelissä ja niin toimii perheen 7 vuotta vanhassa Fabiassakin, joten VAG kyllä osaisi senkin tehdä oikein, jos haluaisi.

Tekisi mieli päästä keskustelemaan jonkun VAG:n dirikan kanssa. Maine menee tällaisillä päätöksillä.
Kessy oireili vuoden tauon jälkeen syksyllä, kun tuli kosteammat kelit. Pakkasten ja niiden myötä kuivemman ilman saavuttua rupesi taas toimimaan ongelmitta. Auton ollessa joulun alla huollossa tuli tieto, että tammikuussa olisi valmistajalta tulossa Kessyä koskeva isompi päivitys.

Pesunesteen anturin puute johtuu siitä, ettei autossa ole valonpesimiä. Niiden kanssa on aina koplattu isompi nestesäiliö, jossa anturi. Mutta kun Leoniin ei saa valonpesimiä, ei ole sitä isompaa säiliötäkään.

Yaffa0

#1185
Lainaus käyttäjältä: miz - 30.12.22 - klo:10:35
^^

Pesunesteen anturin, kessyn ja tutkan puutteet on helppo allekirjoittaa, vaikka omalla kohdalla ei ole neste loppunut ja tutkakin jäätynyt vain kahdesti kahden vuoden aikana.

Pesunesteen suuttimeen eroista ei ole mitään käryä, hyvin ne on toimineet molemmissa, eikä siinä vanhassakaan neste ollut lämmitettyä, lämmitys oli jottei suuttimet jäädy umpeen.

Valot oli vanhassa ihan sysipaskat (2016) näihin verrattuna, eikä niitä pesurit pelastaneet.

Kokonaisuutena tämä uusi on musta kaikinpuolin parempi, myös talviautona. Ja keskikulutus on ollut 4,4 l/100km vähemmän kuin edeltäjässä (+13kWh/100km sähköä).

Allekirjoitan mk3 Leonin riittämättömät (valoteholtaan) täys-LED valot. Minulla oli ne 2014 Leonissa. Mutta facelift-mallissa (mk3.5) oli teholtaan ihan eri luokan valot, ihan yhtä hyvät LED valot kuin nykyisessä. Niissä oli sama määrä lumeneita kuin tässä nykyisessä. Ja kuten aiemmin totesin joskus täällä, mitä pitempi matka ajetaan niin ACT kone menee matka-ajossa hybridiä vähemmällä. Se painoi sen 400 kiloa vähemmän. 4.2-4.4 meni matka-ajossa. Eikä kilowattiakaan sähköä.




Talviautona vanhempi, ja nimenomaan facelift malli, oli mielestäni parempi kuin tämä yliautomatisoitu ihme, jossa on valitettavasti säästetty osin väärissä kohdissa. Polanteisellä tiellä uudemman alusta on toki parempi, kun siinä on nyt säätyvä iskunvaimennus ja taka-akselilla erillisjousitus. Säätyvän jousituksen olisi toki saanut edelliseenkin malliin lisävarusteena.

Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

miz

Juu puutteita nykyisessäkin toki on, ja mun kanssa saa toki olla eri mieltä vaikka ominaisuuksista talviautona.

Maantiellä tälläkin olen päässyt 4,5 litran kulutukseen akku holdissakin eli ilman ladatun sähkön käyttöä. Toki tällaisen käyttö jatkuvasti ilman latausta ei ole kovin fiksua, jos kotilatausta ei olisi niin valinta olisi ollut joku ihan muu.

Täälläkin ollaan aikaisemmin keskusteltu että mun verrokki oli 1,8 tsi, joka oli muuten hyvä moottori, mutta kulutti reippaasti yli normien (mun seka-ajossa jossa matka-ajoa alle puolet 7,2 , normikulutus oli 5,7).

Tää uusi on musta kaikinpuolin hyvä auto, mutta nykyhinta on ihan kauhea, eikä näitä kai enää saa tilattuakaan.. Kun katsoo että nyt samoilla varusteilla tilattuna ja hifit asennettuna hinta alkaisi hipoa jo 50000.

Peruutuskameralle muuten saisi olla pesuri tai suoja, yksi kohta lisää!
Tosin korjaamon lainavolkkarissa oli joku piilotus kameralle, ja sekin oli ihan pskainen muuten puhtaassa autossa.

kölli

Itselläni oli tiettyjä varauksia tähän uuteen Leoniin siirryttäessä. Onhan tuo Kessy aika kapistus, tässä toimii vain avaus ja lukitus ei niinkään. Nyt kurakeleillä/pakkasilla ei toimi myöskään takaluukun heilautusavaus. En tiedä teenkö sen väärin mutta oma veikkaus että on ronkeli kelille.

Kulutusta en vielä ole saanut verrattua mutta vanha oli 125hv manuaali ja tämä taasen 150hv automaatti.

Ajotilanteissa menee kyllä kuin juna, ja erityisesti kitkoilla melutaso on kertaluokkaa alempana vanhaan verrattuna.

Talvipakkasilla muuten kätevä tuo sähköinen takaluukun avaus, jos (kun) luukun kahva on jäässä. Tätä tapahtui usein ja näköjään edelleen ihan samanlainen tuo kahvan logiikka. Eli takalasin vedet jäätyvät kahvan päälle.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

miz

Mulla on kyllä toiminut kelistä riippumatta, ei ole lumipöllyt tai sohjot haitanneet.

Jossain kohtaa lopetti mystisesti toiminnan kokonaan jalalla pariksi viikoksi. Silloin oli sopivasti huolto tulossa, ja tekivät jonkun softapäivityksen jolla alkoi toimimaan. Sen jälkeen on toiminut kuin (vanhan)junan vessa.
Eli jos ei aukea jalkaa heiluttelemalla millään niin tuo voi olla yksi mahdollisuus.

Lionman

Varasin keskiviikkona huollon pelistä pudonneen "tunnistinkuvan" takia eli adapt. vakkari eikä front assist toiminut. Huollon sain täällä savossa tulevalle maanantaille. Mökkimatkaa ajoin nopeusrajoitinta vasten. Ja nyt ei ollut kyse tutkan liasta, lumesta tai jäästä. Putsasin usein ja huolella. Tätä kesti tähän päivään asti, palautuiko plussalle kääntyneen kelin vai minkä takia. Tarviiko adapt. vakkari keulan tutkalevyn lisäksi myös tuulilasin yläosan kameraa? Voiko jomman kumman häiriö pudottaa vakkarin toiminnasta? Vien huoltoon joka tapauksessa, jospa vikakoodit kertoo mistä on ollut kyse. Kun on 2v ajanut adapt. vakkarilla pääosin koko ajan, niin oli muutaman päivän vähän kynsille lyöty olo.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 31.12.22 - klo:23:10
Varasin keskiviikkona huollon pelistä pudonneen "tunnistinkuvan" takia eli adapt. vakkari eikä front assist toiminut. Huollon sain täällä savossa tulevalle maanantaille. Mökkimatkaa ajoin nopeusrajoitinta vasten. Ja nyt ei ollut kyse tutkan liasta, lumesta tai jäästä. Putsasin usein ja huolella. Tätä kesti tähän päivään asti, palautuiko plussalle kääntyneen kelin vai minkä takia. Tarviiko adapt. vakkari keulan tutkalevyn lisäksi myös tuulilasin yläosan kameraa? Voiko jomman kumman häiriö pudottaa vakkarin toiminnasta? Vien huoltoon joka tapauksessa, jospa vikakoodit kertoo mistä on ollut kyse. Kun on 2v ajanut adapt. vakkarilla pääosin koko ajan, niin oli muutaman päivän vähän kynsille lyöty olo.

Kyllä se molempia tarvitsee eli yläkameran ja alatutkan. Usein talvella käy niin, että vaikka tuulilasi olisi muuten sula, niin tuon kameran kohdalla on lasi jäässä eli se pitää raapia käsin puhtaaksi.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Tos®

Kameralla on kyllä automaattinen lämmitys Golf8 opastuksen mukaan, mutta ei se varmaan kovin tehokas ole.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lionman

OK. Tuon kameran kohdan tuulilasin yläosalta olen pyrkinyt aina raappaamaan puhtaaksi. Viime viikon aikana satoi pariin otteeseen alijäähtynyttä vettä joka jäätyi juuri tuohon kun ei saa lämpöä. Lämmitettävä tuulilasi olisi hyvä lisävaruste. Octavioihin taitaa saada.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Erkka

^ Kyllä kyllä. Omassa Octaviassa on lämmitettävä tuulilasi kalvolla ja ongelmia ei ole esiintynyt alijäähtyneen vesisateenkaan aikana.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

psy

Onko muilla ollut ongelmia musiikin toistossa Spotifylla Apple CarPlayn kautta? Minulla on viime aikoina toistuvasti mykistynyt Spotify uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Jos olen käynyt vaikka kaupassa, niin paluumatkalla kaiuttimista ei kuulu mitään, vaikka musiikin toisto on päällä. Pelkästään bluetoothilla liitettynä tätä vikaa ei ole esiintynyt. Tähän asti car play on toiminut mallikkaasti, eikä mitään ongelmia ole ollut. Tosin on ärsyttävää, että lähdettyä liikkeelle autolla CarPlay herää vasta hetken päästä ja radion kuuntelu katkeaa.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: psy - 05.01.23 - klo:13:16
Onko muilla ollut ongelmia musiikin toistossa Spotifylla Apple CarPlayn kautta? Minulla on viime aikoina toistuvasti mykistynyt Spotify uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Jos olen käynyt vaikka kaupassa, niin paluumatkalla kaiuttimista ei kuulu mitään, vaikka musiikin toisto on päällä. Pelkästään bluetoothilla liitettynä tätä vikaa ei ole esiintynyt. Tähän asti car play on toiminut mallikkaasti, eikä mitään ongelmia ole ollut. Tosin on ärsyttävää, että lähdettyä liikkeelle autolla CarPlay herää vasta hetken päästä ja radion kuuntelu katkeaa.

Apple Musicilla toiminut katkotta meikäläisellä. Spotify:stä ei kokemuksia.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

kölli

Tuntuu että tuulilasin pyyhkimien tihkutoiminto on kovin hidas, jopa nopeimmalla asetuksella? Vanhassakin osasi tunnistaa sateen yltyessä ja kiihdyttää itse pyyhinnopeutta jatkuvaan pyyhintään. Onko vika vai ominaisuus?
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Tos®

Onko lasissa jokin pinnoite? pyyhkijöiden kunto toki vaikuttaa myös automaatin toimintaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

vekaas

Kellää ongelmia sumarien kanssa? Kääntyessä toisinaan auto valittaa että tarkista oikea sumuvalo, mutta kun kierrän ulos katsomaan niin kaikki valot kyllä palavat.
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

kölli

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 14.01.23 - klo:15:26
Onko lasissa jokin pinnoite? pyyhkijöiden kunto toki vaikuttaa myös automaatin toimintaan.

Ei tietoa onko pinnoitettu jollain. Itsellä ollut auto n. kk ja kertaakaan ei ole kerennyt pesemäänkään. Voihan se olla syynä. Pyyhkijät on mielestäni ok, ja lasi täysin ehjä. Ã,,sken kun ajelin tihkuasetuksella kaatosateessa niin ihan itse sai laittaa pyyhkijät jatkuvalle pyyhinnälle. Outoa jos mikä.
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy