Android radio miten ja minne kytketään?

Aloittaja Garry Grandy, 07.12.20 - klo:17:00

« edellinen - seuraava »

Garry Grandy

Tilasin tuollaisen CAN BUS välikaapelin 3C 2,0tdi 2007 Passattiin johonka asennetaan kiina android radio CAN BUS johtojen mukana tuli toinen johtosarja jonka KEY1 ja KEY2 tarttis kytkeä  auton K1 ja K2  johtoihin jotta ratti napit sais toimimaan miten ja mihin johtoihin kytkentä tehdään? pitäis olla blug and play mutta näissä on abiko jatko liittimet päissä

Jultsu

Nuo karvat taitaa olla tarkoitettu analogiselle ohjaussignaalille, radion pitäisi saada kyllä ohjauskäskyt väylää pisin perille kunhan sille vaan kerrotaan että se on asennettu volkkariin.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Garry Grandy

Olis kiva tietää mikä juttu tämä sitten oli että noi KEY1 ja KEY2 pitää kytkeä jos kerran ne napit toimii kun kytkee vaan sen CAN BUS kaapelin auton alkuperäisen kaapelin tilalle uuteen radioon kiinni ilman tuota toista KEY1 jaKEY2 johtoja?

jussi990

Ilmeisesti nuo on sitä varten, että voidaan asentaa myös autoon jossa ei CAN väylää ole tarjolla.

Garry Grandy

Olisko nyt kuitenkin niin että ne KEY1 ja KEY2 pitäis kytkeä jotenkin sinne auton K1 ja K2 piuhoihin jotta ratti napit toimii koska ne ei vaan toimi vaikka laitteesta niitä koittaa asettaa tietäis vaan minne, sitte on toinen propleema kun auton sammuttaa ja kytkee virrat pois niin seuraavalla kerralla kun kytkee virrat niin kello ei ajassa ja laite tavallaan päivittää itsenä uudestaan, olisko nyt vaan jo tässä vaiheessa parempi luovuttaa ja heittää koko paska härpäke sinne mihin aurinko ei paista

Garry Grandy

Voisiko tässä tapauksessa nyt olla niin että auton omassa alkuperäisessä liittimessä joka kytketään siihen tehdas radioon RCD 300 MB3 ja tässä CAN BUS kaapelissa olevassa liittimessä ne johdot on eri järjestyksessä kuin auton alkuperäisessä liittimessä myös auton omassa liittimessä pari johtoa enemmän  en tarkoita nyt niitä kaiuttimien johtoja

Jultsu

Ihan puhdasta arvailua vaan, mutta jos ajoneuvossa tosiaan on pelkkään vastusarvoon perustuvat rattinapit, niin tällöin nuo kaksi johtoa pitää viritellä noihin rattinapeilta lähteviin kaapeleihin jotta tuo rammari saa mitattua mitä vastusta napit antavat -> osaa erotella mitä nappia kuski painelee.

(tällaisia viritelmiä löytyy varmaan vain jostain ysärin jenkkiautoista sekä joistain harvoista paremminvarustelluista premium-eurooppalaisista ajalta ennen can-väylää (-->2005)
https://aampglobal.zendesk.com/hc/en-us/articles/360041337331-How-to-Properly-Test-Analog-Steering-Wheel-Controls-


Tuo radion sammuminen ja "muistin menetys" on hyvin yleinen ongelma VAG-konsernin autoissa, ne kun käyttävät standardista poikkeavaa pinnijärjestystä ISO-plugissa. Ongelma korjaantuu kun punaisen ja keltaisen johdon paikkoja vaihtaa päittäin laitteen ISO-sovittimesta.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

M_M

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 13.12.20 - klo:11:35
Tuo radion sammuminen ja "muistin menetys" on hyvin yleinen ongelma VAG-konsernin autoissa, ne kun käyttävät standardista poikkeavaa pinnijärjestystä ISO-plugissa. Ongelma korjaantuu kun punaisen ja keltaisen johdon paikkoja vaihtaa päittäin laitteen ISO-sovittimesta.
Auttaakohan tää 3C Passatin kanssa, kun siinä ei taida koko ISO-liitintä edes olla vaan mm. päälle ja pois kytkeminen tehdään väylän kautta?  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

tkp

Eikö siinä radion mukana tullut canbus-adapteria ja johtosarjaa? Kun kuulostaa siltä että ei se adapteri/johtosarja oikein ole yhteensopiva itse radion kanssa... Jos autossa on alunperin ollut RCD300 niin eipä sinne tule kaiketi kun kaiutinkaapelit, pari can-väylän johtoa, jatkuva virta, maa ja varkaudenesto. rattinapit, valaistuksen säätö ym. on/off pitäisi toimia väylän kautta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy