Alkoi täälläkin Webasto temppuilemaan, 7 käynnistysyrityksen jälkeen lukkoon toissapäivänä. Vikakoodien luvun tuloksena 01407 - Flame Extinguished
Lukitus avattiin, jonka jälkeen sain kuin sainkin laitoksen tulille. Annoin käydä 60 minuuttia. Kippasin tankkiin tämän jälkeen STP:n dpf-puhdistusainepullon siinä uskossa, että auttaisi palopesässä olevan karstan poistossa. Ainakin toistaiseksi näyttää hyvältä, lähti ekalla tulille kun hetki sitten testimielessä käynnistin tunnin turneelle.
Onko täällä muilla kokemuksia moisten litkujen toimivuudesta webaston karstojen parissa?
Päivitystä oman weban tilanteeseen. Temppuilu tosiaan jatkui samalla vikakoodilla. Sain tarjouksen kun tiedustelin palopesän vaihtoa paikallisesta webastohuollosta; rapiat 800 palopesä ja tonnilla olisi webasto vaihtunut uuteen. En tarttunut tuohon, mutta päätin vielä tutkiskella josko datan loggaus kertoisi jotain uutta.
Eikun Webasto tulille, seuraten nesteen lämpöä samalla. Hetken pöhinän jälkeen lämmöt lähtivät rakettimaiseen nousuun, kunnes 120 asteen kohdilla laite alkoi sammuttelemaan itseään. Sama toistui toisella yrittämällä hetken jäähdyttelyn jälkeen. Seuraavaksi tein komponenttitestit, vesipumppukin piti pörinää. Nooh, löin auton tulille, ja webasto päälle. Laite käynnistyi, nyt lämmöt seurasivat mittariston lämpölukemia ja laite pysyi päällä.
Ketjusta löytyneiden vinkkien avulla löysin oikean Pierburgin pumpun Sparetosta, ja tänään sain niinikään hyvien ohjeiden avulla vaihdettua mokoman. Ja kuinka ollakkaan, webasto pysyy nyt päällä (testasin 60min) ja toimii kaikinpuolin hyvin!
Eli vaikka tulisi tuo koodi flame extinguished, kannattaa tsekata kiertovesipumpun toimivuus ennen kun lähtee palopesää tai koko polttolaitosta vaihtamaan.
Kiitokset kaikille tässä keskustelussa vinkkejä antaneille!