Kirjoittaja Aihe: B7 tehdaswebaston sielunelämä  (Luettu 160782 kertaa)

Poissa kilroy56

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #360 : 15.10.20 - klo:13:07 »
Passatissa (2012) webasto lähtee käyntiin mutta ei puhalla lämmintä, eivätkä penkinlämmittimet pelaa. Mahtaako ne olla jotenkin yhteydessä toisiinsa`?

Poissa psavol

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #361 : 19.10.20 - klo:09:03 »
Olisiko vinkkiä mitä voisi kokeilla seuraavaksi kun tehdaswebaston vesipumppu ei pyöri - vesipumppu on vaihdettu ja vikakoodi 01415 - Recirculating Pump (V55) - 010 Open or Short to Plus.

Vesipumppu ei lähde päälle edes VCDS:n Output-testillä. Kokeilin jo toista vesipumppua ja johtoa, sama ongelma. Ihan kuin vesipumpulle ei tulisi virtaa ollenkaan.

Sulakkeet on myös ehjät.

Poissa Sokka

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #362 : 19.10.20 - klo:14:35 »
Onkohan Webastoa mahdollista irroittaa B7:sta ilman puskurin irroitusta?
(Jossain webastoketjussa oli kirjoitettu, että 3C:ssä onnistuisi)

Jos ei ole mahdollista, lähteekö puskuri kuinka kivuttomasti irti?

Poissa GTec

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #363 : 19.10.20 - klo:14:45 »
Ainakin B7 farkussa on yksi kiinnityspulteista siinnä pissapojan säiliön yläosan alla ja ainakaan minä en sitä irti saanut, ilman umpion ja valon irroitusta.
Puskurin irrotus on helpoin koko projektissa...

Poissa Sokka

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #364 : 12.11.20 - klo:19:56 »
Alkoi täälläkin Webasto temppuilemaan, 7 käynnistysyrityksen jälkeen lukkoon toissapäivänä. Vikakoodien luvun tuloksena 01407 - Flame Extinguished

Lukitus avattiin, jonka jälkeen sain kuin sainkin laitoksen tulille. Annoin käydä 60 minuuttia. Kippasin tankkiin tämän jälkeen STP:n dpf-puhdistusainepullon siinä uskossa, että auttaisi palopesässä olevan karstan poistossa. Ainakin toistaiseksi näyttää hyvältä, lähti ekalla tulille kun hetki sitten testimielessä käynnistin tunnin turneelle.

Onko täällä muilla kokemuksia moisten litkujen toimivuudesta webaston karstojen parissa?

Päivitystä oman weban tilanteeseen. Temppuilu tosiaan jatkui samalla vikakoodilla. Sain tarjouksen kun tiedustelin palopesän vaihtoa paikallisesta webastohuollosta; rapiat 800 palopesä ja tonnilla olisi webasto vaihtunut uuteen. En tarttunut tuohon, mutta päätin vielä tutkiskella josko datan loggaus kertoisi jotain uutta.

Eikun Webasto tulille, seuraten nesteen lämpöä samalla. Hetken pöhinän jälkeen lämmöt lähtivät rakettimaiseen nousuun, kunnes 120 asteen kohdilla laite alkoi sammuttelemaan itseään. Sama toistui toisella yrittämällä hetken jäähdyttelyn jälkeen. Seuraavaksi tein komponenttitestit, vesipumppukin piti pörinää. Nooh, löin auton tulille, ja webasto päälle. Laite käynnistyi, nyt lämmöt seurasivat mittariston lämpölukemia ja laite pysyi päällä.

Ketjusta löytyneiden vinkkien avulla löysin oikean Pierburgin pumpun Sparetosta, ja tänään sain niinikään hyvien ohjeiden avulla vaihdettua mokoman. Ja kuinka ollakkaan, webasto pysyy nyt päällä (testasin 60min) ja toimii kaikinpuolin hyvin!

Eli vaikka tulisi tuo koodi flame extinguished, kannattaa tsekata kiertovesipumpun toimivuus ennen kun lähtee palopesää tai koko polttolaitosta vaihtamaan.

Kiitokset kaikille tässä keskustelussa vinkkejä antaneille!

Poissa Nepper

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #365 : 12.11.20 - klo:22:08 »
Minulla kävi tuo sama homma sillä erotuksella, että Webaston käynnistyminen jäi kesken heti alkuun. Merkkihuolto vaihtoi vähitellen kaiken paitsi vesipumpun.
Lopulta vaihtoivat senkin ja ongelma loppui. Vikakoodeja ei minulla jäänyt ollenkaan. En tarvinnut maksaa tuosta showsta onneksi mitään.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

Poissa Jacoh

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #366 : 22.11.20 - klo:19:49 »
Webasto lakkasi kokonaan toimimasta ja hävisi myös valikoista kokonaan. Polttaa sulakkeen saman tien kun sen vaihtaa. Nyt lämpimien kelien aikana huomasin, ettei ilmastointikaan toimi. Onko kellään tietoa voiko näiden toimimattomuus liittyä toisiinsa vai onko vaan sattumaa? Ja mikä sulakkeen voisi polttaa? Auto on diesel B7 2013.

En löydä vastausta tähän. Nyt minulla sama asia. B7 2.0TDi tehdaswebasto ei toimi. Sulake 43 palaa heti kun sen vaihtaa, vaikka ei ole auton sähköt päällä. Valikoissa ei ole webastoa enään. Voiko olla joku relee mikä on mennyt oikkariin?

Poissa ophaa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: B7 tehdaswebaston sielunelämä
« Vastaus #367 : 24.11.20 - klo:18:12 »
Koska on tulossa talvi ja koska juuri tämä yksilö, niin tietenkin Webasto leipoo...

Olisiko jollakulla tietoa, että millä varaosanumerolla ja mahdollisesti kauppapaikalla olisi ko. puhallinta myynnissä, tai kellään tarjota tuohon sopivaa osaa...






Minulla on ilmeisesti sama ongelma vm. 11 Passatissa. Löysitkö mistään korvaavaa osaa tilalle?
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4MOTION DSG -16
VW Passat 1.6 TDI -11

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy