Kirjoittaja Aihe: Fordin ja Toyotan käyttämä hybriditekniikka "selkosuomeksi"  (Luettu 1842 kertaa)

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.818
    • Profiili
Onko tietoa millainen tekninen ratkaisu on Mitsubishi OUTLANDER PHEV:ssä? Onko se samankaltainen kuin Fordin ja Toyotan käyttämä hybriditekniikka?

Ei ole, se on sarjahybridi suorakytkentämahdollisuudella. Eli yleensä auto liikkuu aina sähköllä, joka tulee joko akusta tai polttomoottorin pyörittämästä generaattorista. Jonkin rajanopeuden (jota en tiedä) ylittyessä tasaisessa ajossa, kytketään generaattoripuolen akseli kiinni ajomoottorin akseliin, jolloin bensakone vetää suoraan ilman energiamuunnosta sähkön kautta.
Nyt: Ford Kuga PHEV (unplugged)
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Poissa duke7

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.585
  • Isompi GTE
    • Profiili
^ eli on kuten Honda Crv. Tai no se ei taida olla plugari.
Hondan kulutusta moitittiin aika rankasti ainakin jossain koeajossa jonka luin. Oli muistaakseni vielä kaupungissa ihan ok mutta maantiellä oli janoinen.

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy