Octavia lV Android Auto

Aloittaja Atsii, 05.11.20 - klo:15:26

« edellinen - seuraava »

viasintti

Ei pidä paikkansa.

Minulla on Samsung A51 ja android 10 mikä yhdistää android auton aina langattomasti autoon tullessani. Toimii erinomaisesti ilman mitään ongelmia.

En osaa antaa mitään vinkkejä kun minulla on toiminut aina ongelmitta. Aluksi yhdistin puhelimen ja auton toisiinsa. Sen jälkeen koitin android autoa ja se alkoi heti toimimaan ja yhdistää nyt automaattisesti. Jos haluatte voin tarkistaa jotain asetuksiani.

Atsii

Hei, olen ensin yhdistänyt puhelimen Bluethuutilla autoon ja sen jälkeen auton puhelimen Wlan tukiasemaan. Johdon kun nyppää irti, niin auto pyytää kytkemään USB johdon.
Jos ystävällisesti voisit jotain lisäneuvoja jakaa, niin olisi kyllä hieno juttu Kiitos  :)
ex. Skoda Octavia Combi  1.5TSI Style Launch Edition man. 2020
VW Golf Variant Comfortline Edition 40 1.4TSI man. 2015 
VW Golf Variant Comfortline 1.4TSI 2010  man.     
VW Golf Variant Comfortline 1.9 TDI  2002 man.     
VW Polo Classic Comfortline 1.4 2000 man.

prinne

Ohjekirjassa ei mainita WLAN tukiasemaan kytkemistä, vain bluetooth yhteyksiä. Pitää varmaan itsekkin koittaa että miten tuo toimii....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

viasintti

Joo kannattaa ottaa mobiilitukiasema pois käytöstä. Sitä ei tarvita. Itsellä pelkkä bluetooth.

viasintti

Kävin juuri koittamassa. Minulla on siis puhelimesta vain bluetooth päällä. Wifi ja netinjako pois päältä.

Ensimmäisellä kerralla kun puhelimen yhdistin oli sama tilanne. Seurasin vain auton ohjeita. Johdolla en ole kertaakaan puhelinta autoon yhdistänyt.

Atsii

Samsung Galaxy S10 ei vaan suostu langattomasti toimimaan. Pitää varmaan ostaa joku 1300â,¬ iPhone niin TomTom Go:kin toimisi langattomasti  :(

gate

Android 11 päivitystä odotellessa. Siinä itsessään tuki langattomalle Aa:lle.

Occux

Lainaus käyttäjältä: gate - 17.02.21 - klo:17:22
Android 11 päivitystä odotellessa. Siinä itsessään tuki langattomalle Aa:lle.
Oneplus 8 ja Android 11 ja kaikki viritykset tehty niin kuin ohjeistettu. Ei toimi langattomasti. Päätin luopua harmittelemasta Skeidassa olevista olemattomista/toimimatomista ominaisuuksista.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Occux - 17.02.21 - klo:18:31
Oneplus 8 ja Android 11 ja kaikki viritykset tehty niin kuin ohjeistettu. Ei toimi langattomasti. Päätin luopua harmittelemasta Skeidassa olevista olemattomista/toimimatomista ominaisuuksista.
Osta samsunki.

https://www.xda-developers.com/android-auto-wireless-compatible-phones/
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Atsii

Listassa Samsung Galaxy S10. Itsellä sama laite Android11. Puhelimen sovellus kertoo toimivansa langattomasti, mutta ei toimi. Auto käskee käyttämään USB johtoa.

Jos tiedät hyvät ohjeet, niin otan vastaan mielelläni  :)

Sokota09

Octavian mediasoitinn ei tue vielä langatonta Android Autoa, ei kai tuo sen ihmeellisempää ole. Se on ihan sama mitä se luuri tukee, jos soitin ei pysty samaan.

b1mpo

Lähtökohdat tulevalle toiminnalle on kuitenkin paremmat pixelillä ja samsungilla androideista.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 17.02.21 - klo:19:15
Octavian mediasoitinn ei tue vielä langatonta Android Autoa, ei kai tuo sen ihmeellisempää ole. Se on ihan sama mitä se luuri tukee, jos soitin ei pysty samaan.

Saksalaisella foorumilla (https://www.skodacommunity.de/threads/mib3-software-stand-1788.135266/page-7) väittävät että 1788-softalla toimisi, mutta mitä nyt olen ymmärtänyt tai jättänyt ymmärtämättä tuo 1788 softa on eri raudalle (rev D vs C) kuin 1668.

Atsii

Lainaus käyttäjältä: viasintti - 05.02.21 - klo:10:55
Ei pidä paikkansa.

Minulla on Samsung A51 ja android 10 mikä yhdistää android auton aina langattomasti autoon tullessani. Toimii erinomaisesti ilman mitään ongelmia.

En osaa antaa mitään vinkkejä kun minulla on toiminut aina ongelmitta. Aluksi yhdistin puhelimen ja auton toisiinsa. Sen jälkeen koitin android autoa ja se alkoi heti toimimaan ja yhdistää nyt automaattisesti. Jos haluatte voin tarkistaa jotain asetuksiani.

Hei,
voisitko tarkistaa onko järjestelmäsi Software 1668 tai 1788. Minulla 1668, jos sinulla 1788 niin siinähän se ero on miksi minulla ei toimi.

pikatsu

Ja briskoda forumilla Skoda oli vastannut näin:
The wireless option is only available on the Units ending on D and E with SW 1788. In other words, the vehicles PRODUCED after 23 nov 2020.

Atsii

Minulla C 1668 ja heinäkuu 2020. Ilmeisesti on turha odottaa langatonta AndroidAuto toimintoa  :(

gate

oi on kyllä ihan perseestä jos noin. Itsellä oneplus nord joka on ollut muksuilla netflix kännykkänä ostosta asti. Sille 11 päivitys pitäisi pelmahtaa tässä kuussa vielä.

No, vahdetaan sitten samppaan tai ios:n jälkimmäisessä ainakin toimii oikein hyvin  langaton carplay ilman mitään ihmeitä.

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 18.02.21 - klo:09:31
Minulla C 1668 ja heinäkuu 2020. Ilmeisesti on turha odottaa langatonta AndroidAuto toimintoa  :(
Sama verisio täällä marraskuun alussa kuitenkin valmistettu.
Näin olen   ymmärtänyt että SW korjauksella ei tule koska raudassa eroja. No,odotetaan  kuitenkin ihmeitä.....

gate

Moi, Mulla on auto stadissa, mutta voisko joku kokeilla seuraavaa.

Avaa android auto.
Mene asetuksiin.
Näpytä nopeasti pitkään versio kohtaa.
Aukeaa pop-up.Valitse ok kehittäjä modessa
Paina kolmea pilkkua  ohjelman ylälaidasta
Valitse kehittäjä mode.
Hyväksy langaton projisointi

Kipitä autoon testaamaan.

gate

Morpheus3

Ei sinänsä liity mitenkään tähän ketjuun, mutta tuli vain mieleen, että jos langattomaan käyttöön vaaditaan developer modea, niin se on kyllä alka perCstä, koska sen jälkeen ei toimisitten pankkisoftat kaikilla ominaisuuksilla. Muistaakseni ainakin Pivo on rajoittanut käyttöä dev-modessa.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

gate

Ei vaadita puhelimen dev modea vaan appin. Testatkaa ny joku.  ;D

KKN

Hyvä tarkennus tuo apin dev mode, minä kun aluksi laitoin koko luurin siihen tilaan. ;D Tein muutokset ja kävin testaamassa, mutta ei onnistunut. USB liitäntää tarjoaa vain ja ainoastaan. Erotin auton AA apista, Bluetoothista yms. ja aloitin alusta. Jäi epäselväksi, että pitääkö puhelin olla yhdistettynä auton wlaniin? Koitin nimittäin myös liittää puhelimen auton wlaniin, rekisteröidyin Cubic Telecomiin, yms. Mutta ei silti pelaa. Luuri tukee langatonta AA:ta, tai ainakin siellä on sellainen optio päällä. Galaxy S9 / Droidi 10.

En tiedä, ehkä mä en vaan osaa tai sitten se ei vain ole mahdollista. Pitäisi päästä kokeilemaan jollain tuliterällä puhelimella tai joku jolla toimii, tekee for dummies ohjeet...  ;)

Vanhassa autossa olin jo tottunut tökkimään puhelimen aina johdon päähän, joten ei se tässäkään autossa niin ylivoimaiselta tunnu. Toisaalta, jos tällainen ominaisuus pitäisi olla, niin olisihan se mukava jos se toimisi. Luulisi tämän toiminnallisuuden autossa olevan, jos jo 2019 uutisoitiin esim. Kamiqin ja Scalan moista tukevan: https://www.skoda.fi/uutiset/news-detail/langaton-smartlink-alypuhelimille
2023 Superb 1.4 TSI SportLine iV Business
2017 Golf 1.0 TSI Comfortline

Sokota09

Eikö se jo tuossa aikaisemmin mainittu, että toiminnallisuus on täysin riippuvainen siitä, mikä versio auton soitin on? Jos on vanha, niin ilman piuhaa ei toimi vaikka appista tekisi minkälaisia taikatemppuja. Auton soittimen pitää tukea langatonta tai muuten ei tule mitään.

gate

Ja sulla oli langaton Mode perusasetuksista päällä?

gate

Ja vielä valittu Mode on dev?

KKN

Lainaus käyttäjältä: gate - 18.02.21 - klo:19:13
Ja vielä valittu Mode on dev?

Oli valittuna dev mode ja wireless

KKN

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 18.02.21 - klo:17:43
Eikö se jo tuossa aikaisemmin mainittu, että toiminnallisuus on täysin riippuvainen siitä, mikä versio auton soitin on? Jos on vanha, niin ilman piuhaa ei toimi vaikka appista tekisi minkälaisia taikatemppuja. Auton soittimen pitää tukea langatonta tai muuten ei tule mitään.

Joo, se voi olla että uudemmissa rautaversioissa toiminnallisuus on heti tarjolla ja vanhemmissa sitten päivityksen myötä... Tai sitten ei.
Mutta jos autossa sanotaan olevan langaton AA, niin sitten sen pitäisi myös olla. Eihän se nyt voi mennä niin, että jostain tuotantoviikosta lähtien osassa -21 mallisia autoja toiminnallisuus on ja toisissa ei. Asia ei itselle ole kuolemanvakava ja pärjään kyllä piuhan kanssa, lähinnä periaatteellinen kysymys.

gate

Kiitos KKN.

Muutama juttu mikä tuli vielä mieleen on dev modessa uknown source:n täppä ja pariliitos kts kuva alla.

En tiedä onko vaikutusta, mutta itse haluan ainakin tämän toimimaan. Just kun on saanut langattoman latauksen niin vielä tarvis piuha kytkeä. Saavat skodalla asialle jotain tehdä.

gate

Vielä hetken jatkan.

Oliko KKN käynyt takaisinkutsu kamppiksella päivittämässä softat? (marraskuun tienoilla tais olla?)

AA:sta vois kokeilla ainakin deletoida autot ja tyhjentää välimuistin sitten tehdä apin kautta tuon langattoman asennuksen. Ei mee omaan järkeen että a51 toimii ja op8 ei. Lopetan länkytyksen tähän ja palaan asiaan kun pääsen stadiin lauantaina. Itsellä käytössä  huihai p30pro ja op n joka tänään sai A11 päivityksen. Samppakin löytyy j6 g10. Toivottavasti joku niistä toimii tai jos ei niin hätäratkasuna omena alle, koska sillä se toimii todennetusti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy