Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

KKN

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 22.12.22 - klo:23:09
Siihen mittariston vilkkumiseen ei ole korjausta saatavilla Suomessa, iloisesti vilkkuu.. enkä kyllä odota sellaista koskaan enää tulevan. Saksassa oli jossain vaiheessa joku TPI saataville ja päivityskin sikäläisen foorumin mukaan mutta samalla numerolla ei huolto täällä löytänyt mitään.

Tähän pitäisi olla korjaus nyt tarjolla - TPI2068282/2.
En ole ehtinyt aikaa tuolle (ja monille muille ongelmille) varaamaan ja tuumasin, että jos tekisivät seuraavan määräaikaishuollon yhteydessä.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

mr panu

Minun auto ei ole vilkuttanut valoja sitten syksyllä tehdyn päivityksen (en nyt enää muista tarkkaan koska kävi). Siellä puheiden mukaan juuri mittariston vilkkumiseen liittyvä päivitys oli olemassa ja se ajettiin sisään.

Lainaus käyttäjältä: KKN - 23.12.22 - klo:07:35
jos tekisivät seuraavan määräaikaishuollon yhteydessä.

Kannattaa varautua tuohon ajoissa. Jos on paljon ja isompia softapäivityksiä, niin auto istuu piuhan päässä helposti monta tuntia.

KKN

Lainaus käyttäjältä: mr panu - 23.12.22 - klo:08:49
Kannattaa varautua tuohon ajoissa. Jos on paljon ja isompia softapäivityksiä, niin auto istuu piuhan päässä helposti monta tuntia.

Kestäköön vaikka kaksi viikkoa, jos vaan saisivat kaikki viat korjattua. Ja tuo vilkkumisongelma on siitä pienimmästä päästä.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Pushead

^pointtina tuossa ehkä onkin ettei välttämättä onnistu määräaikaishuoltoon varatussa aikaikkunassa
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

mikkoh

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 22.12.22 - klo:18:00
Oliko se OTA päivitys suoraan autoon ilmojen halki? Jos oli, niin oliko kyseessä sellaisella infonäytöllä oleva auto jossa ei ole äänenvoimakkuuden liukusäädintä? Kiinnostaa siksi koska olen yli vuoden odottanut ambition malliin päivitystä, mutta ei ole kuulunut. Pitäs kuulemma korjaantua mittariston valojen vilkunta päivityksellä.
Sekin kyllä ihmetyttää että tänä talvena ei ole mittariston valot vielä vilkkuneet vaikka ei ole sitä päivitystäkään vielä tullut.
Tuli ilmojen halki, mutta tämä on se infotainment jossa on se äänenvoimakkuuden liukusäädin.

Ukkometso

Mahtavaa, taas alkoi mittariston valot vilkkua pitkän tauon jälkeen. On se kyllä hyvä. Lukeekohan ne siellä maahantuojalla tai tehtaalla näitä vikakeskusteluja ollenkaan. Yli 2 vuotta on odoteltu siihenkin korjausta, eikä mitään tietoa.

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 30.12.22 - klo:16:46
Mahtavaa, taas alkoi mittariston valot vilkkua pitkän tauon jälkeen. On se kyllä hyvä. Lukeekohan ne siellä maahantuojalla tai tehtaalla näitä vikakeskusteluja ollenkaan. Yli 2 vuotta on odoteltu siihenkin korjausta, eikä mitään tietoa.

Siis siihen vilkkumiseen odoteltu korjausta, tarkoitin.

KKN

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 30.12.22 - klo:16:46
Mahtavaa, taas alkoi mittariston valot vilkkua pitkän tauon jälkeen. On se kyllä hyvä. Lukeekohan ne siellä maahantuojalla tai tehtaalla näitä vikakeskusteluja ollenkaan. Yli 2 vuotta on odoteltu siihenkin korjausta, eikä mitään tietoa.

Melko varmasti lukevat ja korjaus pitäisi olla tarjolla tällä hetkellä.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: KKN - 30.12.22 - klo:19:33
Melko varmasti lukevat ja korjaus pitäisi olla tarjolla tällä hetkellä.

Kuulemma on tarjolla niihin joissa on infonäyttö äänenvoimakkuuden liukusäätimellä, mutta nämä ambitionit, joissa on äänenvoimakkuus nupilla niin ei ole ainakaan minun korviin kantautunut tietoa korjauksesta.

heller

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 30.12.22 - klo:16:47
Siis siihen vilkkumiseen odoteltu korjausta, tarkoitin.
Ite keskustelin viime kuussa huollon kanssa ja tosiaan mainitsivat että hetki sitten on tullut päivitys, joka korjaa vilkkuvan mittariston. Ei ollut tarkemmin puhetta mihin malleihin käy. Itsellä on liukusäätimellä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Juspe

Lainaus käyttäjältä: Juspe - 19.11.22 - klo:15:36
Neljän vuoden Volvolla suhailun jälkeen työnantaja vaihtui ja samalla vaihtui myös liisari, ensin Kodiaqiin ja sitten neljän kuukauden ajon jälkeen tänä kesänä -21 Octaviaan. Valitettavasti täytyy sanoa että on Volvoa tulee päivittäin ikävä. Kodiaqissa oli omat ihmeellisyytensä ja Octavia jatkaa samalla rataa. Travel Assistin ja Emergency Assistin piipitys on välillä jatkuvaa ja välillä menee useampi sata kilometriä ilman piippauksia. Kuljettajan näyttö räppii satunnaisesti ja välillä navi ei suostu käynnistymään kuljettajan näytössä lainkaan. Nyt odotellaan maahantuojalta lupaa ratin vaihdolle joka (toivottavasti) korjaa ainakin osan ongelmista. MySKODA on sitten täysin oma katastrofinsa.

Hienoa myös taas odottaa talven räntäsateita ja sitä ohutta hyhmäkerrosta etututkan pinnalla joka sekoittaa koko systeemin täysin. Viime talvena Kodiaq olisi mm. halunnut kiihdyttää edessä ajavan rekan perään. Mieltä ylentävää on myös pysähtyä parinkymmenen kilometrin välein puhdistamaan tuota etututkaa. Ja autohan vaatii myös uudelleenkäynnistyksen tutkan puhdistamisen jälkeen jotta se alkaa taas toimia.

Jos jotain positiivista niin kumpikaan auto ei ole hassumpi ajaa, vakiojakkarat ovat tosin auttamattoman surkeat. Valot Octaviassa ovat myös hyvät ja adaptiivisuus toimii, ainakin toistaiseksi, hyvin.

Ainakin itselleni ajamisesta tekee mukavaa tietyt pikkujutut jotka toimivat ja joihin voi luottaa. Valitettavasti sekä Kodiaqissa että Octaviassa on niin paljon toimimattomia tai huonosti, ainakin Suomen talveen, suunniteltuja asioita, että Skoda ei tule olemaan itselleni vaihtoehto jatkossa. Volvon ratissa ajaminen oli vaivatonta ja kuljettajaa avustavat järjestelmät toimivat suunnitellusti ympäri vuoden. Volvon appikin taisi olla vain kerran hetken alhaalla kahden vuoden aikana. Helmikuussa alle vaihtuukin V60 T8 ja toivottavasti tällä ajaminen sujuu ilman harmaita hiuksia ja turhia piipityksiä.

Päivitystä tähän keissiin. Tämän postaukseni jälkeen auto kävi pajalla tutkittavana ja tuomio oli että vielä ei tullut ratinvaihtolupaa, vaan pyydettiin olemaan yhteydessä jos ongelmat jatkuvat. No, jatkuivathan ne ja videomateriaalin kanssa jossa pimputtelut todettiin saatiin lupa ratinvaihtoon. Hauskaa sinänsä että olivat ajaneet jonkin päivityksen kun auto oli tutkittavana, sen jälkeen puheohjaus alkoi elämään omaa elämäänsä ja keskusteli välillä pitkiäkin aikoja itsensä kanssa. Ovien hipaisulukitus lakkasi myös toimimasta, takaoven kahvasta sai satunnaisesti lukkoon mutta kuskin ovesta ei tapahdu mitään. Repsikan puolen kattovalo syttyy myös välillä itsekseen. Mielen pitää virkeänä myös eilen sattuneet kaksi tapausta, joissa auto on luullut että nyt tulee törmäys ja hälytysäänen kera tekee hätäjarrutuksen. Kyydissä olleet vaimo ja lapsetkin alkoivat kyselemään että koska tästä laitteesta nyt päästäänkään eroon.

Mutta, tänään vaihtui ratti. Valitettavasti ovien lukitukseen ei ehditty tänään perehtyä mutta väliäkö tuolla. 5-6 viikkoa pitäisi tällä vielä ajella, raportoin tänne jatkuuko ongelmat travel/emergency assistin kanssa vai saatiinko nämä nyt korjattua.

heller

Itellä vaihdettiin myös ratti eilen. Jännityksellä oottelen piippaileeko vielä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: Juspe - 04.01.23 - klo:17:44
Päivitystä tähän keissiin. Tämän postaukseni jälkeen auto kävi pajalla tutkittavana ja tuomio oli että vielä ei tullut ratinvaihtolupaa, vaan pyydettiin olemaan yhteydessä jos ongelmat jatkuvat. No, jatkuivathan ne ja videomateriaalin kanssa jossa pimputtelut todettiin saatiin lupa ratinvaihtoon. Hauskaa sinänsä että olivat ajaneet jonkin päivityksen kun auto oli tutkittavana, sen jälkeen puheohjaus alkoi elämään omaa elämäänsä ja keskusteli välillä pitkiäkin aikoja itsensä kanssa. Ovien hipaisulukitus lakkasi myös toimimasta, takaoven kahvasta sai satunnaisesti lukkoon mutta kuskin ovesta ei tapahdu mitään. Repsikan puolen kattovalo syttyy myös välillä itsekseen. Mielen pitää virkeänä myös eilen sattuneet kaksi tapausta, joissa auto on luullut että nyt tulee törmäys ja hälytysäänen kera tekee hätäjarrutuksen. Kyydissä olleet vaimo ja lapsetkin alkoivat kyselemään että koska tästä laitteesta nyt päästäänkään eroon.

Mutta, tänään vaihtui ratti. Valitettavasti ovien lukitukseen ei ehditty tänään perehtyä mutta väliäkö tuolla. 5-6 viikkoa pitäisi tällä vielä ajella, raportoin tänne jatkuuko ongelmat travel/emergency assistin kanssa vai saatiinko nämä nyt korjattua.

Muistatko/tiedätkö oliko Volvossa lämmitysvastus tutkan kohdalla tai oliko tutka sijoitettu eri paikkaan? Tuo tutka tosiaan sopivilla loskakeleillä tippuu aika herkästi pois päältä, joskin melko harvassa nuo päivät ovat talven aikana olleet, joten itseäni tämä ei ole juurikaan harmittanut nykyisessä Kodiaqissa. Lähinnä on juuri noina kertoina tullut pohdittua, auttaisiko lämmitysvastukset tilannetta. Edellisessä Opelissa tutka oli vielä paljon herkempi putoamaan pois päältä  ;D Mitään vaaratilanteita/virhehälytyksiä ei myöskään oma Kodiaq ole tehnyt ja muutenkin kulkineena ollut todella luotettava ja huoleton peli kolme vuotta ja reilut 90 tkm niin kesät kuin talvetkin (perushuolloilla selvitty). Parin viikon sisällä pitäisi saada ajoon uusi Kodiaq, joten toivotaan, että uusi yksilö tulee olemaan yhtä luotettava.

Näitä uuden Octavian tarinoita kun on lukenut, niin surullistahan se on nähdä, että uudessa mallissa on ollut paljon vikoja. Toki onhan näissäkin ollut paljon hyvin toimineita yksilöitä, mutta tietyt "tyyppiviat" tuntuvat vaivaavan aika montaa Octaviaa.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Juspe

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 04.01.23 - klo:20:13
Muistatko/tiedätkö oliko Volvossa lämmitysvastus tutkan kohdalla tai oliko tutka sijoitettu eri paikkaan? Tuo tutka tosiaan sopivilla loskakeleillä tippuu aika herkästi pois päältä, joskin melko harvassa nuo päivät ovat talven aikana olleet, joten itseäni tämä ei ole juurikaan harmittanut nykyisessä Kodiaqissa. Lähinnä on juuri noina kertoina tullut pohdittua, auttaisiko lämmitysvastukset tilannetta. Edellisessä Opelissa tutka oli vielä paljon herkempi putoamaan pois päältä  ;D Mitään vaaratilanteita/virhehälytyksiä ei myöskään oma Kodiaq ole tehnyt ja muutenkin kulkineena ollut todella luotettava ja huoleton peli kolme vuotta ja reilut 90 tkm niin kesät kuin talvetkin (perushuolloilla selvitty). Parin viikon sisällä pitäisi saada ajoon uusi Kodiaq, joten toivotaan, että uusi yksilö tulee olemaan yhtä luotettava.

Näitä uuden Octavian tarinoita kun on lukenut, niin surullistahan se on nähdä, että uudessa mallissa on ollut paljon vikoja. Toki onhan näissäkin ollut paljon hyvin toimineita yksilöitä, mutta tietyt "tyyppiviat" tuntuvat vaivaavan aika montaa Octaviaa.

Volvossa oli taustapeilin takana tuulilasissa useita linssejä joten veikkaan että oli sijoitettu siihen, keulamaskista en tutkan tapaista löytänyt. Toivottavasti menee uuden Kodiaqin kanssa yhtä huolettomasti kuin vanhan kanssa, kaikesta huolimatta kyllä näistäkin autoista suurin osa lienee soivia pelejä :)

prinne

LainaaNäitä uuden Octavian tarinoita kun on lukenut, niin surullistahan se on nähdä, että uudessa mallissa on ollut paljon vikoja. Toki onhan näissäkin ollut paljon hyvin toimineita yksilöitä, mutta tietyt "tyyppiviat" tuntuvat vaivaavan aika montaa Octaviaa.

Jos nyt otetaan tällainen hieman huono vertaus. Eri palstojen lukijoina me tiedetään vain nämä ongelmallisen Ocun omistajat. Jos lasket ne yhteen ja vertaan kokonaismyyntimäärään, niin todella pientä prosenttia näyttelee. Jos täällä esimerkiksi 10 kovaäänistä haukkuu autonsa pystyyn (varmasti aiheesta), niin tuolla voi kulkea 1000 toimivaa autoa. Voiko siis sanoa että on viat vaivaavat montaa autoa?


Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

fixed

Jos kolmoskoppaseen Ocuun verrataan, niin tuntuma on kyllä että aika paljon on valitukset lisääntyneet.

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: prinne - 05.01.23 - klo:08:00
Jos nyt otetaan tällainen hieman huono vertaus. Eri palstojen lukijoina me tiedetään vain nämä ongelmallisen Ocun omistajat. Jos lasket ne yhteen ja vertaan kokonaismyyntimäärään, niin todella pientä prosenttia näyttelee. Jos täällä esimerkiksi 10 kovaäänistä haukkuu autonsa pystyyn (varmasti aiheesta), niin tuolla voi kulkea 1000 toimivaa autoa. Voiko siis sanoa että on viat vaivaavat montaa autoa?

Joo toki olet täysin oikeassa siinä, että pieni osahan täällä on ainoastaan tarinaa kertomassa ja varmasti kokonaismäärään nähden tuolla on iso osa toimivia yksilöitä. Ja jos katsotaan yleisemmällä tasolla, niin perustekniikka näissäkin toimii hyvin, mutta juurikin kolmoskoppaiseen verrattuna järjestelmäpuolen ongelmat (olkoot sitten vikoja tai niitä ominaisuuksia) ovat lisääntyneet selvästi ja tämä on korostunut aika monissa testeissäkin, joissa Ocu ollut mukana. Näitä ongelmia toki pystyy monesti onneksi korjaamaan päivityksillä, mutta eihän se korjauksen/päivityksen odottaminen ikinä ole mukavaa.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: prinne - 05.01.23 - klo:08:00
Jos nyt otetaan tällainen hieman huono vertaus. Eri palstojen lukijoina me tiedetään vain nämä ongelmallisen Ocun omistajat. Jos lasket ne yhteen ja vertaan kokonaismyyntimäärään, niin todella pientä prosenttia näyttelee. Jos täällä esimerkiksi 10 kovaäänistä haukkuu autonsa pystyyn (varmasti aiheesta), niin tuolla voi kulkea 1000 toimivaa autoa. Voiko siis sanoa että on viat vaivaavat montaa autoa?

Niin laskutapoja on monia ... Yhtälöön pitäisi nyt sitten ottaa myös ne Skodan omistajat, jotka eivät ole tällä palstalla, mutta joiden Octaviat ovat jatkuvasti rikki.

Joka kerta kun olen omani vienyt huoltoon, niin kyseessä on ollut ns. "tiedossa oleva vika", eli ainakaan minä en ole yksin omien skodamurheitteni kanssa.

Sinällään harmi, koska auto on "perusraudan" osalta ihan ok. Omalta osalta tulee kuitenkin olemaan ensimmäinen ja viimeinen Skoda jonka omistan. Kyllä auton luotettavuus on aivan olennainen asia. Hinausautokeikkoja en halua enää lisää.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

jjj84

5kk ja 5tkm takana -22 1.5tsi e-tec dsg oculla. Vain muutama häröily sattunut kohdalle, muuten toimii moitteettomasti.

eviltwin

Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 05.01.23 - klo:21:02
5kk ja 5tkm takana -22 1.5tsi e-tec dsg oculla. Vain muutama häröily sattunut kohdalle, muuten toimii moitteettomasti.

Vastaava auto vm. -21, nyt n. 55000km mittarissa, ollut uudesta asti
- pääsääntöisesti pienillä häröilyillä on selvitty, ensimmäisenä jurppi mobiiliapin toimimattomuus joka sittemmin pelannut jopa ihan luotettavasti
- mittariston vilkkumista alusta asti, tämä havaittavissa kylmällä kelillä yleensä matkan slussa
- medialaitteiston jumiutumista + avaimen tunnistusongelmia -> aina käynnistäessä ilmoitti että "käyttäjäasetuksesi ladataan nyt", eli pyrki asettamaan avaimen asetuksia vaikka käytössä oli kokoajan sama avain -> syynä oli asentumatta jääneet päivitykset tms, roikan nokassa päivitykset sisään ja homma on siitä saakka pelittänyt
- nyt vuoden vaihteen molemmin puolin jää-tä-västi emergency- ja laneassistant-tms herjoja jotka häipyy saman tien -> näitä ollut harvakseltaan ennenkin mutta nyt jostain syystä talvella yleistynyt -> ratin vaihto ensi viikolla + vilkkumisen korjaava päivitys? Eli jospa se siitä

heller

Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 05.01.23 - klo:21:02
5kk ja 5tkm takana -22 1.5tsi e-tec dsg oculla. Vain muutama häröily sattunut kohdalle, muuten toimii moitteettomasti.
6500km takana ja samoissa tunnelmissa. Ratti vaihdettiin pimputusten vuoksi ja kuskin penkki odottaa uuttaa ristiseläntuen moottoria. Ei mitään ajoon vaikuttavaa onneksi.

Jos ei tule muuta, niin en voi valittaa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Ukkometso

Jotain outoa metallista naputusääntä on kuulunut uudesta saakka mökkitiellä oikealta takaa.
Arvelin että takaiskari tai iskarin kiinnitys naputtaa, mutta sanoivat huollossa että joku takapenkin kiinnitysjuttu oli ollut irti ja olivat laittaneet kiinni.
Naputus oli poissa jonkin aikaa, mutta taas on alkanut kuulua. Sitä ääntä ei kyllä kuulu jos painelee takaluukusta ja heijauttaa jousitusta, eli tuntuis että ei ole takaiskarikaan tai sen kiinnitys, vaikka ääni on justiin samanlainen.
Takuukin on loppunut eikä kyllä jaksais taas siellä huollossakaan istuakaan ja odottaa.
Outo naputus on.

Tos®

Golffissa takana tukivarren jousikuppiin kerääntyy lunta/jäätä, sitten kun on vähän suojakeliä se sulaa ja jääklöntti rupee koliseen metallisesti. Kuin jousi olis poikki. Toki kesäaikaan sinne kerääntyy kiviä jotka kolkottaa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Occux

Lainaus käyttäjältä: Ukkometso - 07.01.23 - klo:02:30
Jotain outoa metallista naputusääntä on kuulunut uudesta saakka mökkitiellä oikealta takaa.
Arvelin että takaiskari tai iskarin kiinnitys naputtaa, mutta sanoivat huollossa että joku takapenkin kiinnitysjuttu oli ollut irti ja olivat laittaneet kiinni.
Naputus oli poissa jonkin aikaa, mutta taas on alkanut kuulua. Sitä ääntä ei kyllä kuulu jos painelee takaluukusta ja heijauttaa jousitusta, eli tuntuis että ei ole takaiskarikaan tai sen kiinnitys, vaikka ääni on justiin samanlainen.
Takuukin on loppunut eikä kyllä jaksais taas siellä huollossakaan istuakaan ja odottaa.
Outo naputus on.
Omassa koslassa joskus 2020 loppuvuodesta vaihdettiin takaluukun (LB) ohjausvastakappale. Naputus ei hävinnyt minnekään. Sitten käytiin koelenkillä niin, että minä ratissa ja huoltopäällikkö takapenkillä kuuntelemassa. Takapenkkiläinen kokeili avata oikeanpuoleisen selkänojan, kuullakseen paremmin. Naputus hävisi. Kurvattiin takaisin huollon parkkiin. Sisältä haettiin spreiausöljy. Muutama suihkaus lukkoon ja uusi lenkki. Napautukset loistivat poissaolollaan. Sen jälkeen ei ole napinoita kuulunut. Ei ole tarvinnut öljytä lukkoa uudelleen.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Ukkometso

Lainaus käyttäjältä: Occux - 07.01.23 - klo:15:27
Omassa koslassa joskus 2020 loppuvuodesta vaihdettiin takaluukun (LB) ohjausvastakappale. Naputus ei hävinnyt minnekään. Sitten käytiin koelenkillä niin, että minä ratissa ja huoltopäällikkö takapenkillä kuuntelemassa. Takapenkkiläinen kokeili avata oikeanpuoleisen selkänojan, kuullakseen paremmin. Naputus hävisi. Kurvattiin takaisin huollon parkkiin. Sisältä haettiin spreiausöljy. Muutama suihkaus lukkoon ja uusi lenkki. Napautukset loistivat poissaolollaan. Sen jälkeen ei ole napinoita kuulunut. Ei ole tarvinnut öljytä lukkoa uudelleen.

Tuo kuulostaa siltä että voi olla naputuksen aiheuttaja täälläkin, siitä ne varmaan puhui silloin huollossakin. Pitääpä tutkia asiaa.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 06.01.23 - klo:08:03
- nyt vuoden vaihteen molemmin puolin jää-tä-västi emergency- ja laneassistant-tms herjoja jotka häipyy saman tien -> näitä ollut harvakseltaan ennenkin mutta nyt jostain syystä talvella yleistynyt -> ratin vaihto ensi viikolla + vilkkumisen korjaava päivitys? Eli jospa se siitä

Itsellä tulossa autoon kolmas ratti, vuoden aina pärjää yhdellä.. yli kaksi vuotta meni tuon vilkkusemisen korjauksen kanssa. Melkein veikkaan, että ehdin vaihtaa auton ennenkuin tuo rattiongelma tulee korjatuksi.

pikatsu

Info näyttä ottaa useamman kerran resettiä ajon aikana. Onko kenellä ollut samaa ongelmaa?
Inhottava vaiva  jos sattuu navigointi olee samaan aikaan päällä

KKN

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 08.01.23 - klo:21:25
Info näyttä ottaa useamman kerran resettiä ajon aikana. Onko kenellä ollut samaa ongelmaa?
Inhottava vaiva  jos sattuu navigointi olee samaan aikaan päällä

Mulla teki kolme reboottia putkeen viime viikolla. Ensiksi peruutuskameran kuva jässähti paikoilleen, sitten sammui koko systeemi plus tuli lukuisia virheilmoituksia. Matkan aikana vielä pari kertaa sammui ja käynnistyi uudelleen itsekseen. Tiedä sitten mistä silleen pahoitti mielensä, mutta ei ole toistunut kuitenkaan.

Huoltoon kävin varaamassa aikaa, kun huutanut nyt koko talven etututkia ja paikoitusjarrutoimintoa. Plus on niitä vanhoja vikojakin vielä liuta korjaamatta. Alunperin ajatuksena odottaa 60tkm huoltoon asti, mutta ei enää hermo kestä. ;D Kehtasivat huollossa vihjailla, että takuuhan tässä on ummessa ja mitä se vikojen diagnosointi mahdollisesti maksaisi. Korjaamisesta puhumattakaan. Onneksi on melkein kaikki ongelmat takuuajan puitteissa sähköpostilla ilmoitettu, kuvien ja videoiden kera. Niitä on myös koitettu korjata jo aikaisemmin huonolla menestyksellä. En kyllä ryhdy maksamaan penniäkään ja hämmästelen moista vihjailua ylipäätänsä.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Autoseppo

Autooni vaihdettiin taas kerran takaluukun (LB) tukikumit. Alun perin pari vuotta sitten se kopisi kuopissa plussakelillä. Auto tuli silloin kuntoon. Nyt siihen jostain syystä vaihdettiin huollon yhteydessä jälleen vastaava osa. Nyt luukku pitää kovemman kolahduksen mennessään lukkoon. Myös avaaminen kuulostaa kuin tiivisteet olisivat hieman jäässä eli kuuluu lievä rusahdus. Auto on lämpimässä tallissa. Ja röpöisillä teillä kuuluu lievää pärinää takaa. En muista kuitenkaan ihan tarkkaan, onko tuo huonojen teiden ääni ollut siinä aina. Vainoharhaiseksi tämän kanssa vähitellen tulee. Mitä kokemuksia teillä on?
Octavia 1,5 TSI LB Ambition Launch Edition 6-v. -21

eviltwin

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 08.01.23 - klo:21:25
Info näyttä ottaa useamman kerran resettiä ajon aikana. Onko kenellä ollut samaa ongelmaa?
Inhottava vaiva  jos sattuu navigointi olee samaan aikaan päällä

Tämä tullut itsellä nyt vuoden vaihteen aikoihin about 3 kertaa lyhyen ajan sisällä - odotukset nyt tuossa tämän viikon huollossa jos auttaisi jotain..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy