Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: JariJ - 20.09.24 - klo:10:05Mulla vaihdettiin myös toi antenni. Maksoi jonkun 230 Euroa. Ihmettelin, kun ensimmäiset oireet ilmenivät jo takuuaikana.

Auto on nyt 3,5 vuotta vanha, ajettu alle 40 tkm ja aina huollettu merkkihuollossa (samassa, jossa antennikin vaihdettiin). Nyt vaihdosta reilu kolme viikkoa ja kaksi kertaa on vaihdon jälkeen vetänyt itsensä tilttiin tuo hätäpuhelinjärjestelmä. Itse asiassa toimii huonommin kuin ennen vaihtoa.

Hyvin ne osaa tuolla merkkiliikkeessä.
Saattaa hyvinkin vika olla myös itse OCUssa tai sen softassa. Niitä tuntuu menevän kuin leipää.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

marse

Lainaus käyttäjältä: Rpnt - 26.07.24 - klo:12:25Tänään vaihdetaan valitsinvipu autoon. Skoda maksaa 80%, josta jäi 260e maksettavaa, joka jaetaan autoliikkeen ja minun kesken. Eli ihan hyvä ratkaisu tuli tähän asiaan.

Mikäs vikakoodi/ilmoitus tässä oli? Täällä pimpottelee satunnaisesti 2x tähän mennessä tämmöinen teksti: Vika: Valitsinvipu. Matkaa voi jatkaa. Hakeudu hoitoon.

Kohta 4v vanha 57Tkm ajettu farkku kyseessä... Ajastettu rikkoutuminen näköjään..

TeroS

Uutimissa oli notta viime viikolla pitäisi mennä meni tällä alueella (tre) DNA:n 3G alas. Elisan ja Telian on mennyt jo ajat sitten. Tänään kävin kylillä ja ensimmäistä kertaa miesmuistiin ei yhtään pokspoks-napsuttelua, hätäpuheluvikaa jne jne.

Jokohan se siitä. Ei tosin auta vielä kun reissuilee, vielä.

Rpnt

Lainaus käyttäjältä: marse - 01.10.24 - klo:16:15Mikäs vikakoodi/ilmoitus tässä oli? Täällä pimpottelee satunnaisesti 2x tähän mennessä tämmöinen teksti: Vika: Valitsinvipu. Matkaa voi jatkaa. Hakeudu hoitoon.

Kohta 4v vanha 57Tkm ajettu farkku kyseessä... Ajastettu rikkoutuminen näköjään..

Morjesta, samaa vikailmoitusta tuli myös minulle. Välillä myös ilmoitti vika: vaihteisto. Kyseessä on korjaamon mukaan tyyppivika, joka johtuu vääränlaisesta rasvasta mekanismissa. Korjauksen jälkeen myös vaihteen laittaminen päälle hiljeni, koska aikaisemmin mekanismista kuului kopsahdus.

pujoli

Lainaus käyttäjältä: Rpnt - 26.07.24 - klo:12:25Tänään vaihdetaan valitsinvipu autoon. Skoda maksaa 80%, josta jäi 260e maksettavaa, joka jaetaan autoliikkeen ja minun kesken. Eli ihan hyvä ratkaisu tuli tähän asiaan.

Kuinka helposti sait tuon neuvoteltua tuon noin? Takuuhan oli umpeutunut jo. Itsellä juurikin tuon 3v vanha auto nyt ja ilmoittanut valitsinvivusta nyt muutaman kerran.

Rpnt

Lainaus käyttäjältä: pujoli - 04.11.24 - klo:12:30Kuinka helposti sait tuon neuvoteltua tuon noin? Takuuhan oli umpeutunut jo. Itsellä juurikin tuon 3v vanha auto nyt ja ilmoittanut valitsinvivusta nyt muutaman kerran.

Ei tarvinnut neuvotella yhtään, koska huoltoliike hoiti kaikki Skodan kanssa automaattisesti.

Silver

Auto ei aloita latausta. Appi ilmottaa että kaapeli kytketty, mutta ei lukittu. Kaapelin ja ovien lukituksen eestaas rämppäys ei muuta tilannetta. Onko jotain mitä voisi itse vielä koittaa, vai huoltoonko seuraavaksi?
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Atsii

Uusi ohjelmisto 1985 ladattavissa.

https://www.briskoda.net/forums/topic/527882-update-to-infotainment-version-1985-download-link-and-guide/

Latasin ja tarkistin virukset F-Securella, ei viruksia  :) Kopion muistitikulle

En vielä asentanut. Täytynee odotella "rohkeiden" kokemuksia.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Tos®

Auton 12v akku laturiin kun noita päivittelee ite!
Kaikki virtasyöpöt pois päältä, volkkarin ohje käskee myös kännykän viedä pois auton likeltä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Atsii

Uusi päivitys 1985 asennettu.
Onko tehdasasetusten palautus pakollinen toiminto?
Näyttää toimivan muutenkin.

heller

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 13.11.24 - klo:09:58Uusi päivitys 1985 asennettu.
Onko tehdasasetusten palautus pakollinen toiminto?
Näyttää toimivan muutenkin.
Pitäskö tuon tulla OTA:na?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Atsii

Lainaus käyttäjältä: heller - 13.11.24 - klo:10:32Pitäskö tuon tulla OTA:na?

Ei ainakaan vielä.
Itse asentamalla ohjeiden mukaan onnistuu.
Virheitä ei saa tehdä.

Silver

Lainaus käyttäjältä: Silver - 09.11.24 - klo:17:32Auto ei aloita latausta. Appi ilmottaa että kaapeli kytketty, mutta ei lukittu. Kaapelin ja ovien lukituksen eestaas rämppäys ei muuta tilannetta. Onko jotain mitä voisi itse vielä koittaa, vai huoltoonko seuraavaksi?

Korjaantui softapäivityksellä merkkihuollossa. Joku vikatilanne oli tullut akun virran vähyydestä johtuen, eikä auto ollut itse siitä enää tokeentunut - vaikka oli ajettu kolmattasataa kilometriä bensalla sekä ajon yhteydessä ladatulla sähköllä.
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Tos®

Golffiin on 11.11 avattu "takaisinkutsu" eli 1985 valuu otana jossain kohtaa, luulis tulevan skodaankin
Autotalli:
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 13.11.24 - klo:19:03Golffiin on 11.11 avattu "takaisinkutsu" eli 1985 valuu otana jossain kohtaa, luulis tulevan skodaankin

Pitäisikö mielestäsi itse asennetun päivityksen jälkeen järjestelmä palauttaa tehdasasetuksiin?

Tos®

OTA päivitysten yhteydessä ei puhuta mistään resetoinnista mitään.

USB tikulta tehty päivitys vaatii ainakin tämän:

Sen jälkeen, kun informaatioelektroniikan ohjainlaite on päivitetty (diagnoositunnus: 005F), on tehtävä rakennetietodokumentointi.
Rakennetietodokumentoinnin voi tehdä seuraavalla tavalla:

Jos informaatioelektroniikan ohjainlaitteen päivityksen jälkeen (diagnoositunnus: 005F) tallentuu seuraava
tapahtumakoodi (B201A00), on tehtävä siihen liittyvä > tarkastussuunnitelma.
B201A00 Ohjelmistoversionhallinnan tarkastus

Siihen auttaa https://mib-helper.com/im-so-xory/

Tehdasresetistä ei puhuta erwinin ohjeissa, mutta ei siitä varmaan haittaakaan ole.
Autotalli:
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jacce75

Juurikin tänään tein tämän vastaavan päivityksen Octaviaan. Täällä siitä projektista lisää.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 14.11.24 - klo:18:34Jos informaatioelektroniikan ohjainlaitteen päivityksen jälkeen (diagnoositunnus: 005F) tallentuu seuraava
tapahtumakoodi (B201A00), on tehtävä siihen liittyvä > tarkastussuunnitelma.
B201A00 Ohjelmistoversionhallinnan tarkastus.

Kiitos ohjeista. Mitä tapahtuu jos tarkastussuunitelman jättää tekemättä?

Tos®

Tuohon en osaa vastata.
Omassa jäi tuo BA vikakoodi sinne kummittelemaan, kunnes poistui tuon sivuston ohjeella.
Autotalli:
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Atsii

Kiitos.
Vaikuttaa hieman monimutkaiselta. Minulla on kyllä OBD11. Vaatii varmaan PRO lisenssin.
Jospa joku ystävällinen rautalangasta vääntäen saisi vanhan kääkän onnistumaan siinä?

Tomppa76

Täällä IV pukkaa ohjaamoon pelkästään kylmää ilmaa. Onko muilla ollu samanlaista vikaa? Huomenna auto menee piuhan nokkaan. Ei viitti juuri nyt ajella, koska autossa tulee kylmä :)

terve

Olin aikeissa vaihtaa nykyisen autoni Golf mk8:n uuteen Octavia IV:een, mutta kun näin että tässä ongelmaketjussa on 92 sivua niin tulin toisiin ajatuksiin.
Siis onko tämä uusin Octavia todellinen vikapesä?

Jooppe

Lainaus käyttäjältä: Tomppa76 - 26.11.24 - klo:07:25Täällä IV pukkaa ohjaamoon pelkästään kylmää ilmaa. Onko muilla ollu samanlaista vikaa? Huomenna auto menee piuhan nokkaan. Ei viitti juuri nyt ajella, koska autossa tulee kylmä :)
Eilen moottoritiellä sattumalta silmä osui ulkolämpötilamittariin, näytti +38 astetta! Hetken päästä ohjaamokin viileni. Lämptila laski noin +20 asteeseen ja seilasi siinä - ohjaamo viileä.

Onkohan se ulkolämpötilan anturi edestäpäin katsottuna vasemman umpion takana suht yläosassa?

heller

Lainaus käyttäjältä: terve - 04.12.24 - klo:17:38Olin aikeissa vaihtaa nykyisen autoni Golf mk8:n uuteen Octavia IV:een, mutta kun näin että tässä ongelmaketjussa on 92 sivua niin tulin toisiin ajatuksiin.
Varmasti alkupäässä ollut softaongelmia. Ittellä 2022 malli ja voisin ostaa toisenkin. Isoin ongelma ollut sähköpenkin johtosarja, jota korjailtiin muutaman kerran kunnes tehdas julkaisi pidemmän.

heller

Lainaus käyttäjältä: Jooppe - 06.12.24 - klo:16:21Eilen moottoritiellä sattumalta silmä osui ulkolämpötilamittariin, näytti +38 astetta! Hetken päästä ohjaamokin viileni. Lämptila laski noin +20 asteeseen ja seilasi siinä - ohjaamo viileä.

Onkohan se ulkolämpötilan anturi edestäpäin katsottuna vasemman umpion takana suht yläosassa?
Kuulostaa vähän viimasuojalta?

terve

Lainaus käyttäjältä: heller - 08.12.24 - klo:16:52Varmasti alkupäässä ollut softaongelmia. Ittellä 2022 malli ja voisin ostaa toisenkin. Isoin ongelma ollut sähköpenkin johtosarja, jota korjailtiin muutaman kerran kunnes tehdas julkaisi pidemmän.
Infotainmentin softa on ilmeisesti sama kuin Golf 8:ssa eli uusin versio on 1985?

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: terve - 04.12.24 - klo:17:38Olin aikeissa vaihtaa nykyisen autoni Golf mk8:n uuteen Octavia IV:een, mutta kun näin että tässä ongelmaketjussa on 92 sivua niin tulin toisiin ajatuksiin.
miettisin kyllä pari kertaa

Erkka

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 09.12.24 - klo:21:44miettisin kyllä pari kertaa

Vuosimallin 2024 Octavia ollut vuoden käytössä, eikä kertaakaan ole autossa vikaa ilmennyt. Erittäin tyytyväinen olen hankintaan ollut.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Jooppe

Lainaus käyttäjältä: heller - 08.12.24 - klo:16:53Kuulostaa vähän viimasuojalta?
Ei ole ollut viimasuojaa sitten - 80-luvun  ;D Anturi vaihdettiin ja lämpötila kohdallaan sekä sisällä että ulkona!

heller

Lainaus käyttäjältä: Jooppe - 14.12.24 - klo:09:17Ei ole ollut viimasuojaa sitten - 80-luvun  ;D Anturi vaihdettiin ja lämpötila kohdallaan sekä sisällä että ulkona!
Oorait no hyvä homma. Tuo ei olekaan kovin yleinen ongelma :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy